Leuk he, een paard zoeken

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Tallie1979

Re: Leuk he, een paard zoeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 11:24

Ik ben zo blij dat het hele drama van heel ver rijden voor niks en het gesodemieter met slechte paarden mij bij het uitzoeken van mijn fjordenbaal bespaard is gebleven zeg!!

Ik was meteen verliefd op die gekke knol van mij, vanaf het eerste moment dat ik hem zag. Ik prikte door zijn overgewicht en ondeugende fratsen heen, heb er nog geen seconde spijt van gehad Knipoog

Sheerza

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 11:35

Ik heb inmiddels een 2e paard erbij Lachen Hij zou het meest gereden worden door mijn vriend.. Dus een groot paard.. Zo kwamen wij terecht bij iemand uit Brabant met een paard van 1.76.. Wij meer dan een uur in de auto gezeten.. Daar aangekomen stond er een paard van ja 1.76.. Maar die zo enorm broodmager was ! Echt abnormaal..

Er was een meid bij van rond de 19/20.. Ze was een 2maandjes geleden bevallen van een kindje en was al meer dan 4maanden niet bij haar paard geweest.. Hij had in die tijd op een kaal gevreten stukje weiland gestaan.. Zonder deken, amper een wintervacht in de gietende regen.. Niks bijgevoerd gekregen.. Opgejaagd door tientallen honden aangezien het een kennel/fokker was.. Vol met wonden..

Echt, ik heb nog nooit zoiets in heel mijn leven gezien ! Paardje was zo ziek.. Mijn vriend heeft hem uiteindelijk toch mee teruggenomen.. Kregen we de verkeerde papieren eerst mee.. Van een paard wat qua uiterlijk op leek maar net twee was..

Ik heb er geen spijt van maar we hebben echt een hoop ellende gehad ! 2 Weken daarna hele erge droes.. En met rijden was het al helemaal geen lieverd.. Inmiddels zijn we een jaar verder en hij wordt nu 1x in de week bereden.. Aangezien hij nu pas een beetje op het minimale gewicht zit ..

I3engeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 12:37

Ik ben 2 maand op zoek geweest naar een geschikt paard/pony...
Ik had eerst een 4-jarige tinker op proef, supermooi en superbraaf dier! In de week dat ik hem op proef had, heb ik rontgenfoto's laten nemen en hij bleek in 1 voorbeen en 1 achterbeen artrose te hebben.
Ik vond het heel jammer, ik heb nog heel even overwogen om hem te kopen al was het maar voor z'n karakter alleen.
Hij was pas 4 jaar en ik mocht er niet aan denken wat hem nog te wachten stond... eindbestemming slachthuis waarschijnlijk?
Ik wou niet hoger gaan dan 1000 € maar hij zei dat hij niet lager wou gaan als 1500 € (originele vp was 2000 €).
Ik heb het dus niet gedaan en heb me een hele tijd rot gevoeld, ik wou zelfs niet meer op zoek naar een ander paard.
Een aantal maanden nam er een vrouw contact met me op, zij had hem ook op proef staan en hij liep toen al kreupel.
De verkoper vroeg er toen nog 900 € voor maar dat kon de vrouw niet opbrengen, ze werkte voor een organisatie dat voor verwaarloosde paarden een goede thuis zocht.
Na die tinker ben ik nog een aantal paarden gaan bekijken, het is werkelijk schandalig hoe er gelogen en bedrogen wordt in het wereldje...
Na een tijdje had ik een hele mooie appaloosa merrie op het oog, ze was in het algemeen heel rustig maar opzadelen was een ramp.
Ik weet niet wat ze had meegemaakt, maar ze werd levensgevaarlijk zodra ze het zadel zag.
Eens het erop lag en jij erop zat, na enkele rondjes nerveus ronddraven weliswaar, werd ze weer rustig.
Ik heb zowat het ganse land doorkruist op m'n zoektocht en m'n oog is uiteindelijk gevallen op een 3 1/2-jarige D-pony die in een manege in de buurt stond.
Ze bleek na een aantal maanden ook drachtig te zijn! 6 maanden nadat ik ze gekocht had, is ze bevallen van haar veulentje Lachen

996981
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 13:05

bij mij ging het eigenlijk heel makkenlijk .miijn moeder was al een tijdje aan het zoeken (zonder dat ik dat wist grrrrrrrrr)ze was al een paar keer wezen kijken maar 3x niks dus toen heeft ze het toch maar gezegt du ikkke mee helpen zoeken en na een weekje zag ik een heel lief schimmeltje 5 jaar met anda bloed (niet dus !!!) dus zijn we gaan kijken en ik was direct verkocht zoow lief (sjagieej maar toch lief ) en het rijden ging ook super toen heb ik hem na 2x kijken gekregen !:D

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 14:30

als ik dit zo lees...wat ben ik dan blij Haha!
Ik wilde, omdat mijn tinker onregelmatig liep al bijna 1 jaar, een fjord erbij. Lieft een jonge, zodat ik zelf alle knoppen erop kon zetten. Dus, gezocht op internet, enkele gevonden. Op een dag naar de eerste gaan kijken (in Houten geloof ik? Zilfia's Hoeve) met de trailer, je weet maar nooit. Meisje wilde er echt graag vanaf, 3 jarige merrie, met papier, voor 850 euro, incl alle toebhoren, die zo ongeveer nog maar waard waren dan de 850 euro die ze voor de pony vroeg! Dus, niet gekeurd, ingeladen, en nu, 1,5 jaar later heb ik een super gezonde, leuke fjord, voor een spotprijs!

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 14:53

Nou ik kan ook wel voorstellen dat het als verkoper niet makkelijk is...

Toen ik mijn D pony op marktplaats had gezet, had ik binnen 10 minuten al verschillende reacties...
Hij was/is superbraaf, goed voor het been, verkeersmak, superleerpony, heeft Z dressuur en Z springen gelopen. Keuring toegestaan..
Wat mij het meeste nog is bijgeblijven tien er kopers kwamen..was het volgende:

Gezinnetje zochten een brave leerpony..Ze hadden iemand meegenomen die goed kon rijden..of zij als eerste erop mocht..

Natuurlijk..geen probleem.. Pony liep super...(ondanks dat zij niet vriendelijk was met rijden..trekken in mond enz)
Ze stapt af en het eerst wat ze zei was....Hij is absoluut niet goed voor het been...Dus ik schoot in de lach....
Dus ik zei..misschien komt het omdat je niet gewend bent om een pony op hoger niveau te rijden..het reageert super op hulpen..zolang je de juiste hulpen geeft...
Maar ok...jongetje stapt er op..rijdt er zo mee weg..niets aan de hand..

Na het rijden zei het jongetje dat de pony wel erg goed luisterde..maar daar was de meegekomen jongedame het niet mee eens.....
Dus ik ben heel duidelijk geweest...Je mag alles zeggen over die pony..Dat je hem niet mooi vindt, niet lekker vind rijden, niet jou type is....maar als je tegen mij gaat zeggen dat hij niet voor het been is...denk ik dat je maar beter naar een andere pony kan gaan zoeken....Moeder van het gezinnetje..in tranen want de kinderen waren al helemaal gek van de pony..Tja sorry...
Niet een pony gaan afkraken als je er toch stiekum wel weg van bent..
Niet aan hun verkocht...Hij is nu bij een meisje, het was liefde op het eerste gezicht tussen hen beiden..en ze heeft er superveel plezier van....

desney8

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 15:17

wat een verhalen zeg.
gelukkig is dat bij mij niet zo gegaan.
maar naturlijk gaan ze dingen wel even iets anders zeggen, dan dat het werkelijk is.

om te zorgen dat je pony/paard verkocht wordt

xx

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 15:27

zo natuurlijk is dat niet, want ik zou dat nooit doen bij Jo.

desney8

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 15:38

Maanling schreef:
zo natuurlijk is dat niet, want ik zou dat nooit doen bij Jo.

nee...ik zou het ook niet doen Pling
maar je hebt veel mensen die dat wel doen.
om te laten horen hoe goed zijn/haar pony/paard is Knipoog

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 16:23

crossmonster schreef:
ik heb op verschillende handelsstallen gewerkt ...

en daar is altijd alles braaf Lips are sealed
ben zelfs een keer ontslagen omdat ik te eerlijk was over het karakter van de paarden Haha!

mijn eigen paard trouwens ook, zou ook megabraaf zijn.
heeft een half jaar op 2 benen gelopen ipv op vier,
maar is uiteindelijk wel goedgekomen.
hoorde van de ruiter die er toen op reed, veel later pas, dat de merrie verkocht was omdat ze levensgevaarlijk was... ehm ja ..

neej nog nooit meegemaakt mijn pony was precies zoals bschreven

zoveel jaar oud zo groot
mega lief en rustig
pittig bij het springen
en ja zo is ze inderdaad

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 16:39

Praat me er niet van Haha! . Ik heb al teveel meegemaakt!
Overigens stappen wij er zelf altijd gelijk op (expres niet voorrijden), omdat we paardjes zoeken voor een manege en braaf=braaf moet zijn en we zelf aan willen voelen hoe de pony/het paard vanaf het begin is.

Als eerste hebben we de categorie braaf paard

- je moet er met je been niet aankomen of je ligt in het zand

- paard steekt zijn kop tussen zijn benen en begint te springen bij zijn eerste drafje. Als reactie: doet tie altijd in het begin, maar daarna niet meer (tja we zoeken niet voor niks een braaf en klinisch dood paard Haha! Tong uitsteken)

- je kan amper op een paard komen en vervolgens ga je al jumpend de bak door, overigens ook nog een stuurloos. En klim er dan maar eens vanaf Haha! Doet tie nooit Knipoog

- Een leuke E-pony die niet meer te stoppen was

- pony's die niet vooruit te krijgen zijn.. net een fiets: blijven trappen anders stop tie ermee Clown . En dan nog verbaast aankijken als je verteld dat de pony wel iets voorwaartser mag zijn. En dan nog even vriendelijk verzocht worden of je van de pony af wil stappen en de eigenaar het wel even voordoet (onder het mom van je kan niet rijden), waarbij die overig bij de eigenaar geen stap harder loopt.. We konden met moeite ons lachen inhouden Haha!

- en wat je heel veel tegen komt is dat men beweert dat een pony heel erg braaf is.. en als je daar komt er je vrolijk vermeld wordt dat het betreffende beestje al een half jaar niet bereden is..... Als het dan aan de spring of de ren gaat komt het altijd omdat hij zolang niet onder het zadel is geweest! Of heel veel die gewoon heet waren en druk terwijl er duidelijk verteld was dat we op zoek waren naar een beginner en een angstige ruiter.

Als tweede hebben we de categorie gezond paard

- niks mis mee alleen een beetje kramperig, maar daar heeft hij geen last van. Kom je daar, heeft het paard achter gewoon 2 enorme krampbenen. Uit beleefdheid toch even rijden, maar dat was ook geen succes. Vervolgens wordt je niet meer aankeken of wordt er niet meer gepraat tegen je door de eigenaren en kan je nog net op tijd van het paard afspringen voordat je met paard en al in de stal beland Haha!

- paard is kreupel, ja ik zie het nu ook, dit deed dit gister nog niet

- paarden die kreupel zijn.. komt door de bak, komt door het lange stilstaan.(tuurlijk!)

Als derde hebben we de categorie 'niet geheel kloppende waarheid'

- We gingen kijken naar 2 leuke ponytjes, zeker geen shetlanders. En juist, wat staat daar, 2 shetlanders (met ook nog eens echte shetland streken) De mensen begrepen overigens niet dat we dat niets vonden, dat sierde hen juist Tong uitsteken

Je maakt zoveel mee!! Niet normaal...

EvaLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 16:52

Toen ik mijn e-pony verkocht, al weer zeven jaar geleden, had ik ook een vreemde ervaring;

Het toppunt van brutaliteit; Een moeder en dochter hadden netjes een afspraak gemaakt om mijn pony te bezichtingen en te rijden. Pony netjes gepoest, mijn instructrice had mijn pony eerst netjes voorgereden om zijn niveau te tonen, daarna ik erop, vervolgens het meisje.
Voorzichtig polsen wij wat ze van de pony vonden; nou ze hadden lekker gereden. Toen kwam de aap uit de mouw; Ze hadden geen intentie om een pony te kopen maar moeder en dochter reden in het weekeind het hele land door om op pony's te rijden die te koop stonden om er enkel gratis op te rijden en that's it, ze waren er nog open over ook. Dit was een pony die hoog in de dressuur had gelopen en die hadden ze nog niet eerder geprobeerd...even gratis ponyrijden.

Ibalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 17:10

Wij hadden een keer een "mak" paard gekocht voor mezelf. Mijn vader ging alleen kijken omdat ik geen tijd had. Dochter van de eigenaar kon hem niet voorrijden omdat ze het te druk had met school maar had (achteraf) wel genoeg tijd om de hele middag te vertellen hoe geweldig dit paard wel niet was.
Ik had gelijk geen goed gevoel over het paard toen het thuis kwam en wat deed ze? Als ik er op ging zitten, ging ze met gestrekte voorbenen staan en zakte ze door de achterbenen om vervolgens met het hoofd tussen de voorbenen bokkend er vandoor te gaan.

Iemand anders heeft het paard vervolgens voor ons gereden en hij kreeg het er wel uit. Het paard kon geweldig springen en een man uit de buurt wilde haar wel kopen voor zijn zoon. Mijn vader vertelde hem dat hij dit paard niet aan hem wilde verkopen. Deze man was zeer verbaasd en mijn vader heeft verteld wat de merrie deed. VOlgens die man kwam het van mij en kon zijn zoon hem wel aan. Maar het paard is niet aan hem verkocht.
Later is de merrie verkocht aan een man. Hij was aanwezig bij haar geboorte en we hebben precies verteld wat er aan de hand was. Ook hebben we haar vekocht met de voorwaarde dat ze niet teruggebracht kon worden.

2 jaar geleden hebben we en 3-jarige welsh-B gekocht voor mijn nichtje van 8. We hoefden niet eerder te betalen tot na de proeftijd van 6 weken. Toen mijn broer handgeld wilde geven, wilde de verkoper daar niet van weten. Zo kan het dus ook..
Achteraf bleek de pony drachtig en mochten we haar zo weer terugbrengen maar ja...mijn nichtje was al zo aan haar gehecht dat dat natuurlijk niet doorging Haha!

charily

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 11:48

pff nou ik was gewaarschuwd, en had er ook last van Clown
ging bij een paardje kijken wat er heel leuk op de foto uitzag.
en stond bij dat ie heel braaf enz was alleen nog wel veel moest leren.
dus ik gemaild met dat vrouwtje van bokt of steigerd ie??
neeee dat doet hij niet.
dus ik kwam daar, vond t een beetje te rustig in de box staan, niet nieuwschierig of iets.
ging zij m voorrijden, gaf die bij aangallopperen al een bokje, dus ik zo tegen me vriend wordt m denk niet hoor.
ik er op, bij het draven,
als ik maar iets been gaf gelijk een bok geven, tot 6/7 keer aan toe Ziek
dus ik zo tegen haar dit wordt m niet.
had ze nog een andere staan.
3 jaar bomproef, kende alleen nog niet veel.
tijdens draven viel die stil stond ie echt te kijken van wat bedoel je nou Verward
ik zo tegen dat vrouwtje dit wordt m ook niet.
ik zoek een paardje wat de basis kent en niet bokt of stijgerd.
jaaahhh dat ga je in een draver niet vinden blabla bla.
paard afgezadeld en ze zei amper doei, alsof ik iets verkeerd had gedaan Verward

maar heb me droompaardje gevonden hoor Lachen
vanmiddag wordt ie gekeurd, wordt ie goedgekeurd komt ie vanmiddag nog hierheen Pling

_sabinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 12:03

ow ik heb het ook gehad ging paard rijden want zocht een nieuwe.
Alles leuk een mooi paardje om te zien eerste x dat ik kwam gereden bij andere mensen in de bak.
Ging super zelfs gesprongen(doe ik nooit)belde de dag erna weer op dat ik graag nog een x kwam
Goed nieuwe dag afgesproken kom daar aan (overdag) had iemand mee die haar graag wou zien.
Stap op was blij dat ik een cap ophad kreeg elke hoek van de bak niet 1 x maar wel 10 x te zien(Blef gelukkig zitten vond iedereen nog knap ook)
heb 5 dagen spierpijn gehad van die merrie , nee super braaf jaja op eigen terrein dus niet(doet ie anders nooit was de reactie)
NOu word mijn nieuwe paardje denkik nu rond deze tijd gekeurd het is 11 uur dus ben benieuwd komt ie er door komt ze zaterdag!!!!!!(leuke verjaardagskado een goedkeuring Tong uitsteken )

nu mijn eigen paardje nog verkopen

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 12:41

Ik heb ook wel wat meegemaakt Clown

Ik wilde een hengstpony niet jonger dan 1,5 en moest minimaal 1.48m worden. Niet zo moeilijk zou je denken.

Pony 1: Bloedmooie pony op de foto's, kreeg een filmpje kon ook super lopen. Ja was goed te hanteren voor een hengst. Kom je daar staat er een B-pony.. was overigens al 2,5.

pony 2,3,4&5: Man fokte pony's, had geen foto's maar goed toch maar gaan kijken. Stonden daar al die pony's op een kleine wei tot aan hun knieeen in de blub.. En allemaal hadden ze schimmel.. leuk!

Pony 6: Zag via MP een advertentie, kruising new forrest. Papieren zijn voor mij onbelangrijk. Moest goed te hanteren zijn, 2,5 jaar. Wel wat kleiner dan ik wilde. Maar wel een super mooie pony. Kom ik daar aan, zij die pony vanuit stal de bak injagen. Nja ik vroeg waarom? Ja zo deden ze dit altijd. Goed dat kan. Pony liep ontzettend goed. Nou ik pony pakken, halster om. Werd hij al een beetje stresserig. Met pony lopen.. gevolg: Pony steigerd, springt half in mijn nek, en blijft trappen steigeren en gek doen. Vraag je is dit normaal? Zeggen ze: Ja hij kent wel een halster, maar er is nooit mee gewandeld ofzo. Ik heb gezegt doeiiiii!

Pony 7&8: Ik ging voor een bonte kijken, maar ze had nog een welsh staan met goede papieren. Mee gewandeld enz, en die toen maar gekocht Haha! Was liefde op het eerste gezicht, de leeftijd die ik wou. Mams was te bezichtigen evenals zn volle broer. Ben blij dat het nu eindelijk gelukt is na dit alles haha Tong uitsteken

BabbieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 13:45

Ik heb pas één paard gekocht, maar daar ook heel wat meegemaakt, voornamelijk omdat ik me als een stomme Koe heb laten belazeren.

Fries met oogproblemen, was de week ervoor gekeurd en veearts had genoteerd dat het door een oogontsteking als veulen kwam. Beestje was vel over been, net als zijn gelijktijdig aangekochte stal(paardenmarkt?)maatje.

Voorgereden, paardje deed ontzettend zijn best ook al was hij óntzettend zwak. Aan een van de dametjes die hem showde gevraagd om zijn hoeven op te pakken. Dat deed ze, en wel in de bak. Paard begint paniekerig te trekken met achterbeen en krijgt op zijn flikker. Toen ben ik tussenbeide gestapt. Ze hadden gewoon niet in de gaten dat het arme beest stomweg te zwak was om zich op drie benen overeind te houden op een zachte achtergrond.

Reden voor de afstraffing: dat doet hij anders nooit! Ja logisch, normaal staat hij op het harde! Om het meisje te overtuigen vroeg ik haar het nogeens op het harde te vragen: en jawel hoor, geen enkel probleem. Dat er een gouden karakter in dat paard zat, had ik al heel snel bekeken.

Jammer alleen dat ik het keuringsrapport geloofde en pas later een eigen keuring liet doen omdat de keuringsarts die het rapport had opgesteld niet bleek te bestaan Koe Ben zelfs nog zo stom geweest om me te laten chanteren voor het transport naar stal. Kostte ineens 50 euro ook al was er overeengekomen dat dit bij de prijs in zat. En anders ging hij niet het erf af, hij deed dat toch niet voor niks Koe Blond Maar ik had 'm nou eenmaal gekozen en ik ging hem daar weghalen, 50 euro extra of niet!

Nooit spijt van gehad by the way Haha!

double

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 13:58

Volgens mij blijven dit soort verhalen.. Haha!
Zo wordt alles mooier aangeprezen dan het is..
Ik heb zo ook een aantal beestjes gezien..
1. Een Z-dressuur paard (zou nog goed op wedstrijdniveau zijn) dat al maanden stil blijkt te hebben gestaan.
2. Een paard dat op papier ouder blijkt te zijn dan verteld was.
3. Een paard dat een paar maanden onder het zadel was, bleek uiteindelijk 3(!) weken onder het zadel te zijn.
4. M2-dressuur paard wat eerder leek op een 3-jarige, kon niet eens rechtgesteld worden..
5. Een paard waarvan verkoper de naam niet wist, alleen de vader, papieren konden ze niet laten zien. Ook was er geen tuig, dus kon het paard niet getoond worden (daar heb je dan een uur voor in de auto gezeten).
6. Een hengst, erg gaaf, flink aan de prijs, die schots en scheef op z'n benen blijkt te staan.

Erg jammer, want dit soort dingen zorgen er soms voor dat je bijna op wilt geven. Gelukkig ben ik uiteindelijk wel een fijn beestje tegengekomen toen we op de terugweg van één van deze desillusies op de bonnefooi langs een stal gingen.
Lijkt soms ook wel of je als je NIET zoekt ontzettend leuke paarden ziet, en als je dan écht gaat zoeken.. er niks leuks meer tussen zit voor je..

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-08 20:19

O ja geklasseerd,
heb eens bij een handelaar eentje bekeken die M springen en L dressuur was. Thuis maar eens even internet gecheckt. Had het dier 12 jaar (!) geleden 1 (EEN) winstpuntje in de B dressuur gehaald...

je snapt, dit dier was van een mevrouw geweest die een plaat in haar rug had gekregen en daardoor niet meer kon rijden Gestoord

Ik snap werkelijk niet, dat een handelaar zo gemakkelijk zijn reputatie op het spel zet. Ik heb het natuurlijk niet stilgehouden!

marquez1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 20:30

Schiet me ineens ook een leuk voorval te binnen. Ik was mee met iemand anders een paard kijken. De jongen zocht een paard met correcte gangen boven de 1.70m maar vooral braaf. Op een handelstal had hij al 2 paarden gezien en gereden en die wilde hij graag allebei nog eens zien en rijden. Ik had al gevraagd naar de afstamming maar die wist hij zo niet, hij gaf ook aan dat hij daar toch niet zo in thuis was. Kortom; we zijn zonder afspraak langs gegaan om te kijken of ze tijd voor ons hadden om de twee paarden nog eens te bekijken. De stalruiter wilde de vos wel voor ons voorrijden. Ze opent een box en er wordt een werkelijk bloedmooie vos uitgehaald. Had al Z dressuur gelopen, ik dacht hoe past dit paard in vredesnaam in een normale prijsklasse? (want daar zochten ze naar) Dus ik een beetje navraag gedaan. Bleek het een Jazz te zijn, niks ten nadele van Jazz maar die staan nou eenmaal niet bekend als makkelijke paarden.
Eenmaal onder het zadel zag ik de vos regelmatig loeren naar zonnestralen die in de binnenbak vielen. Toen ze voorbij kwam veegde ik heel nonchalant een steentje weg en dat maakte een schrapend geluid, nou het paard vloog alle kanten op. Een hele bokserenade volgde. Nee hoor hij is heel braaf.

Nu kun je dat misschien gemeen vinden, maar je wil toch weten wat het paard doet als het schrikt.

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 20:32

ik hou dit ff bij, zelf ook een paar x meegemaakt toen een vriendin van me op zoek was..

Annekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 20:34

Op internet stonden prachtige foto's van een super dressuur / spring paard..
het paard hield ontzettend van springen en liep M dressuur..

uhh nou bij het echte paard wezen kijken..
was meer een afgetrainde manege pony, liep houterig kon verder nog geeneens wijken.
en springen werd al helemaal een drama....

volgende paard waar we waren kijken mochten we niks doen.. alleen kijken..
ummja, kijken en kopen,, nee dankje...

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 20:37

toen ik net begon met het zoeken van een eigen pony/paard kwam ik bij een haflinger terecht.
wel jong,5 jaar,maar netjes de basis erin en een zogezegd doodbraaf karakter.
ik kwam daar,en ging erop zitten,en had het gevoel dat het dier er niks van snapte.
toch een rondje gereden,tot er een ander paard langskwam,en toen ging ze zo hard aan de kletter dat ik er afdonderde en 2 maanden lang zo'n pijn aan mijn heup had dat ik er niet op kon slapen.(doet ie anders nooit,jaja)

ik heb mijn droompony inmiddels al gevonden,die is gewoon super braaf

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 20:38

wij gingen kijken voor een friese stermerrie. het was een uur rijden. dus we waren een halve dag kwijt. daar aangekomen zat de man vrolijk bij een BBQ. alsof die geen klanten verwachte? vervolgens zei hij dat ik niet proef zou mogen rijden. ik was woest. kom er niet voor jan banketstaaf heen om weer eens te koimen! wij achter hem aangereden naar het land toe. heeft hij op de gok een paard gepakt dat volgens hem wel de goede zou zijn. paard was ijzers kwijt. zat onder de schrammen etc. hij weigerde het paard met de vrachtwagen op te halen, kon op een of andere manier niet. hij werd nogal zenuwachtig van hoe boos ik keek. ik ben in de auto gestapt. mijn stiefvader en ik zeiden tegen elkaar, hier kopen wij in ieder geval GEEN paard. en dat is dus ook niet gebeurd.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 20:39

mooi verhaal marquez!