Wel of niet rijden als je ziek bent ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Maysie

Re: Wel of niet rijden als je ziek bent ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 01:34

Ik reed eerst altijd gewoon door .. Heb wel meerdere keren met koorts op het paard gezeten.. Ubrobrufen geslikt en rijden maar.. Je voelt het daarna natuurlijk wel flink maar ja doorzetten was mijn mening.. Nu is dat wel wat minder geworden als ik me wat half voel ga ik gewoon maar ben ik echt ziek tsjah dan blijf ik thuis in de hoop zo snel mogelijk weer beter te zijn.. En dan blijf ik ook plat in me bed liggen of op de bank en dat is het.. Na 2 dagen begint het dan al bij mij weer te kriebelen om naar de paarden te gaan Schijnheilig.. Uiteraard werd er dan goed voor me paardje gezorgd door een vriendin Lachen

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 09:58

Als ik wat grieperig ben rijdt ik gewoon.
Als ik echt ziek ben niet, bij zowel mijn eigen paard als eentje die ik rijd moet je wel redelijk je koppie erbij houden. En dat gaat niet als je half bewusteloos op je paard zit. Vork

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 10:03

als je fit genoeg bent om paard te rijden kun je ook naar school. maar misschien was ze dinsdag zieker dan maandag? maar ik vind het wel een beetje raar...

Olita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 12:19

Ligt eraan hoevaak de paarden gereden worden en hoevaak zo'n dier op een dag buiten komt. ik reed op mijn vorige pony echt elke dag. ik sloeg geen dag over, ook niet als ik ziek werdt. maar die stond in de winter ook echt 24 uur per dag op stal. in de zomer maakte ik wel eens een uitzondering.

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-08 13:02

Onze paarden staan overdag in de bak, maar het weekend altijd op stal (omdat iedereen dan in de bak wil rijden en vrij is). Ze had dus 2 dagen op stal gestaan en was zaterdag voor het laatst gereden. Zondag wordt meestal overgeslagen ivm les op maandag (is haar rustdag). Het is een paardje wat snel rugklachten krijgt als ze lang stilstaat en die je dus echt in training moet houden, anders loopt ze zo weer kreupel.

Overigens had was ze zondag wel 1e en 2e op wedstrijd én had ze 2 wp. Was het tenminste niet voor niets die les ! Denk zeker dat als er geen wedstrijd aan was gekomen ze gewoon in haar bedje was gebleven. Het was ook zeker niet haar idee om te gaan lessen, maar meer van mij Bloos Dus het is niet zo, dat zij zich een beetje schoolziek voordeed, maar met een aspirientje in je lijf zakt de koorts even flink en dan voel je je net even beter en toen is ze gaan rijden en daarna haar bed weer ingegaan. Ach, ik snap alle argumenten wel, geef mijn dochter zéker de juiste normen en waarden mee, maar vind dat een enkel keertje zoiets beslissen (door mij) niet meteen betekent dat het kind ontspoort en later geen arbeidsmoraal heeft. Hoeveel ouders vertrekken niet een dagje eerder op wintersport of zomervakantie en melden hun kind dan ziek ?? Dat vind ik dan weer belachelijk (als ouders kun je gewoon je vakantie in de vakantie plannen).

Shull

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 16:55

Naar je lichaam luisteren, als je echt te ziek bent dan heb je waarscheinlijk ook echt geen puf om te rijden.

wwr

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 17:32

Ik rij altijd gewoon Lachen
Alleen als ik echt niet kan, dus op krukken oid.. maar ik het zelfs met een hersenschudding gereden en met een blauw oog (dat helemaal dicht zat) op wedstrijd geweest.. Maar als ik ziek ben ga ik er gewoon op zitten Lachen.

Priisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 18:10

Het ligt eraan hoe ik me voel.
Als ik me echt niet goed voel, dan rijd ik gewoon niet.
Als ik denk dat ik gewoon kan rijden, dan ga ik ook gewoon rijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 18:48

Bij ons was het: als je niet naar school kan dan kan je ook niet gaan paardrijden ...

En ja, als ik echt ziek ben kan ik dat inderdaad ook niet. Er is een verschil tussen rijden en bv. de paarden binnenzetten. Ik ben een tijd terug ook nog ziek geweest, ik voelde me al niet zo heel goed (maar nog geen koorts) en toen ben ik gaan rijden.. Had ik achteraf gezien misschien niet moeten doen want ik ben toen die avond erg ziek geworden (was eind december dus het weer was niet zo ideaal, denk misschien daarmee). Maar ik had beloofd de volgende dag de beesten te gaan voeren, en ookal voelde ik me echt ellendig, dat heb ik wel gewoon gedaan... (heb wel niet zelf met de auto gereden, ze hebben me gebracht en zijn even blijven wachten, waar ik mijn ouders héél dankbaar voor was Knipoog )
Maar toen gaan rijden bv. zou gewoon niet gegaan zijn, zelfs met het innemen van de halve apotheek-kast denk ik Clown

Stephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 21:11

Ik zou niet gaan rijden als het gaat om een normale dag.
mocht er een les en dùs geld in het spel zijn zou ik gewoon gaan rijden Ja
Ik vind het toch echt een 'waist' om dat zomaar weg te gooien.

overigens ga ik meestal als ik ziek ben even kijken hoe het met de pony is en dan weer naar huis moet eerlijk zijn dat mijn hoofd er dan niet naar staat Koe

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 14:21

ziek zijn, geen baan hebben en dan toch gaan rijden, daar kan ik me niet druk om maken.

Maar ziek gemeld zijn en toch gaan rijden, nee dan ben je niet ziek genoeg, dan kan je ook best werken/school

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 14:31

Je hebt verschillende soorten van 'ziek' zijn. Ik moet echt niets meer kunnen, echt doodziek zijn, wil ik niet naar mijn paard gaan en een vriendin bellen om even bij mijn paard langs te gaan (hij staat gewoon op het land met toezicht, dat scheelt ook). Laatst had ik die beruchte buikgriep 2x in 4 weken tijd en was echt tot niets in staat. Dan houdt het op, al heb ik enkele dagen trillend en wel toch wel even voer gebracht. Want ik zie mijn paard het liefst echt wel elke dag, moet hem echt dagelijks even knuffelen. Ik mis hem echt verschrikkelijk, als ik een keertje niet kan. Komt dus ook nauwelijks voor en ziek ben ik vrijwel nooit (behalve in januari dan Clown , soort inhaalslag leek het wel Knipoog ).

Maar ben ik erg verkouden, heb hoofdpijn, ben ongesteld of bij andere 'ik voel me niet lekker' dagen, ga ik echt wel naar hem toe, hoor. Ik hoef ook niet per se wat te doen met hem, omdat hij buiten staat. Ik zou persoonlijk niet gaan rijden als ik niet lekker ben. Dan heb ik mijn aandacht er niet helemaal bij en dat vind ik niet eerlijk naar mijn jonge paard toe, die mijn aandacht en focus toch echt nodig heeft.

Mijn les mag ik tot op de dag zelf wel cancelen. Mijn instructrice is erg flexibel en dat is wederzijds. Ik heb ook een dochter thuis lopen, die wel eens ziek is op het laatste moment of de oppas (mijn schoonmoeder) belt af en dan houdt het even op qua rijles.
Heb ik nu ook met een paard wat staat de herstellen van een ontsteking in zijn voet/been. Ook het paard kan ziek worden, he. Knipoog

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 14:33

alleen verzorgen of ook rijden dat vind ik zelf nogal wat extra lichamelijke inspanning.

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 14:35

het is maar net hóe ziek je bent.. als je om het half uur bijv. naar de wc moet om te spuugen of als je bijv. verkouden bent en keelpijn hebt..
ik denk dat je het beste zelf kan aanvoelen wat wel of niet kan.. Knipoog

Kyrseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 14:35

ik ben nu ook ziek, en mooi niet dat ik ga rijden. Grote kans dat ik eraf val, aangezien als ik maar even ga staan, ik al heel erg duizelig ben.

Ik vind dat je dochter wel doorzettingsvermogen heeft. En ik snap opzich ook wel dat ze de volgende dag thuis is gebleven. Als ze zich beroerd voelt, dan moet ze niet naar school..

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 14:39

als je beetje verkouden bent en keelpijn hebt kan je best werken, thuis moet je ook ademhalen en hoesten.

Armani88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 14:39

ziek of niet ziek ik vind het een plicht om naar stal te gaan, maar rijden doe ik niet !

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 14:41

inderdaad, kort maar krachtig

Yorghos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 16:00

Armani88 schreef:
ziek of niet ziek ik vind het een plicht om naar stal te gaan, maar rijden doe ik niet !

Hier ben ik het helemaal mee eens.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 16:09

Yorghos schreef:
Armani88 schreef:

Hier ben ik het helemaal mee eens.

Wordt alleen wat problematisch als je te ziek bent om naar stal te gaan..

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 16:13

dan regel je toch vervanging? je partner ofzo? als het dier maar eten en zo krijgt en wordt binnen/buiten gezet.

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 16:47

Ik vind dat je het zo goed doet hoor! Het is fijn dat je dochter zo gemotiveerd is en iets heeft waar ze zich voor wil inzetten. Een dag school is niet te vergelijken met even paardrijden. Vaak word je op school van de lucht en het stilzitten nog zieker. Even de buitenlucht in is dan juist veel beter. En ach, wat maakt het uit wat anderen er van vinden? Jullie weten zelf toch het beste wat goed is voor je dochter?

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 17:10

super die motivatie inderdaad
en het zitten en hangen op school is veel intensiever en vraagt veel meer van je lijf dan de energie die je lijf nodig heeft bij een priveles Lachen

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-08 17:48

Cheveyo schreef:
super die motivatie inderdaad
en het zitten en hangen op school is veel intensiever en vraagt veel meer van je lijf dan de energie die je lijf nodig heeft bij een priveles Lachen

Je mag je mening hebben (die heb je hier al veelvuldig neergezet), maar je hoeft niet zo negatief te doen. Ik hoef geen goedkeuring van de mensen hier op Bokt. Ik ben dit topic gestart om te kijken hoe anderen hier over denken, gewoon uit nieuwsgierigheid. Dat jij het er niet mee eens bent is je goed recht, maar je punt heb ik nu wel gesnapt Haha!
Laatst bijgewerkt door Netje op 15-02-08 17:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-08 17:49

Roosje1987 schreef:
Ik vind dat je het zo goed doet hoor! Het is fijn dat je dochter zo gemotiveerd is en iets heeft waar ze zich voor wil inzetten. Een dag school is niet te vergelijken met even paardrijden. Vaak word je op school van de lucht en het stilzitten nog zieker. Even de buitenlucht in is dan juist veel beter. En ach, wat maakt het uit wat anderen er van vinden? Jullie weten zelf toch het beste wat goed is voor je dochter?

*LOL* *LOL*