Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Escardo schreef:Mijn paardje is verzekerd tegen en voor alles....Het zal je maar gebeuren dat er iets ergs meegebeurd!!...
Mijn vorige paard was ook verzekerd en gelukkig maar want ik heb haar moeten laten inslapen nadat zij mishandeld bleek te zijn door een idioot..Ze stond in de opfok..
detour schreef:Escardo schreef:Mijn paardje is verzekerd tegen en voor alles....Het zal je maar gebeuren dat er iets ergs meegebeurd!!...
Mijn vorige paard was ook verzekerd en gelukkig maar want ik heb haar moeten laten inslapen nadat zij mishandeld bleek te zijn door een idioot..Ze stond in de opfok..
Jeetje, wat een verhaal! Stond je vorige dier dan in de middle of nowhere? Verschrikkelijk! Hopelijk hebben ze de dader gepakt?
.
(en ja ze was klinisch gekeurd bij aankoop), zelfde geldt natuurlijk voor de cyste bij mijn andere paard die was ook binnen 3 maanden na aankoop kreupel (en ook klinisch gekeurd en nee, niet door dezelfde DA). De ataxie bij ons jonge paard, ook volledig te wijten aan slecht management volgens jullie???? Een schrikreactie en een ongelukkige val waren hier de oorzaak van. En zo kan ik nog wel even doorgaan….. Sommige mensen/dieren hebben gewoon echt domme pech zonder dat daar een aanwijsbare reden als mismanagement voor is. Prijs je gelukkig dat jullie en je vriendenkring tot nu toe deze pech bespaard is gebleven
. Escardo schreef:Mijn paardje is verzekerd tegen en voor alles....Het zal je maar gebeuren dat er iets ergs meegebeurd!!...
detour schreef:Ziolette, thanks. Je zegt precies wat ik bedoel.
En sterkte, want dat leed is niet alleen slopend voor je portemonnee maar geeft ook enorm veel verdriet.
supertinkie schreef:Ik heb mijn paard wel verzekerd voor ziektekosten en diefstal. Ik moet zeggen dat ik daar wel blij mee ben, aangezien mijn paard onlangs flink kreupel is geweest en dat heeft flink wat geld gekost. Laten we zeggen dat het inmiddels wel een eurotje of 600 is geweest en dat hoest je als 18-jarige niet zomaar even op.
detour schreef:want dat leed is niet alleen slopend voor je portemonnee maar geeft ook enorm veel verdriet.
nickynicole schreef:Ik lees deze reactie nu pas. Vind het echt belachelijk om zo iets te plaatsen. Bij het kleinste wondje heeft mijn paard namelijk bloedvergiftiging.
detour schreef:Nickynicole, helemaal waar, het is een erg domme onnozele reactie, duidelijk van iemand die amper weet wat paardenlees inhoudt...
detour schreef:Ziolette, thanks. Je zegt precies wat ik bedoel.
En sterkte, want dat leed is niet alleen slopend voor je portemonnee maar geeft ook enorm veel verdriet.
. detour schreef:Dat is dan een mooi vb van het nut ervan!
chipieke schreef:Mijn paarden zijn niet verzekerd. Mijn ene merrie is er 13 en de andere 16. De 16-jarige heeft bijna geen geld gekost maar heeft een immens grote emotionele waarde. Toch heb ik beide niet laten verzekeren omdat ik zelf genoeg geld opzij heb staan voor medische ingrepen en de jaarlijkse som die je moet bijdragen is toch vrij hoog, aangezien het feit dat ik in de drie jaar dat ik paarden heb ik ongeveer €400 kosten heb gehad aan wondjes of ontstekingen.
detour schreef:Waratje, er zijn enorm veel paarden die door een klein wondje uiteindelijk bloedvergiftiging oplopen; bij onze verzekering zien ze verwonding per definitie als potentieel blessureleed en wordt het altijd serieus genomen (al haal ik zelf geen DA bji een klein wondje, tenzij het diep is)..
detour schreef:Bloedvergiftiging ligt op de loer als er wondjes over het hoofd worden gezien; ik begreep van mijn Da dat het erg veel voor komt, sowieso is elke eentje teveel...Ik had misschien ook behoorlijk kunnen zeggen, misschien dat enorm wel heel drastisch overkomt..
De gemiddelde leeftijd voor paarden in NL is niet zonder reden maar 7 jaar.
Diezelfde arts vertelde me dit ook, meldde dit een keer en kreeg veel bokkers over me heen. Het is echter al triest genoeg.
detour schreef:Waratje, er zijn enorm veel paarden die door een klein wondje uiteindelijk bloedvergiftiging oplopen; bij onze verzekering zien ze verwonding per definitie als potentieel blessureleed en wordt het altijd serieus genomen (al haal ik zelf geen DA bji een klein wondje, tenzij het diep is)..
Ik bedoelde paardenleed.
En ja, ik realiseer me best dat je niet alles kunt voorkomen, elk paard doet wel eens iets stoms, ook de mijne, maar daar waar ik invloed op heb, zal ik zorgen dat het zo goed mogelijk voor elkaar is. Zoals Ikke ook al zegt, je kunt veel problemen voorkomen door een gezond paard te kopen en het op een goede pensionstal te stallen.