Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Het is gewoon een vast ritueel geworden voor je paard; zodra ze die trailer ziet, schiet ze al in de stress...en misschien doe je dat zelf ook al bij voorbaat? Wat je paard natuurlijk haarfijn aanvoelt...moeilijk om die gewoonte er weer uit te krijgen. Maar het gaat je vast wel lukken...toch?
Joepju schreef:Dus kom een keer langs als je in de buurt ben.. wellicht lukt het jou wel, Dan krijg jij de zak paardensnoepjes...[/quote]
Het is gewoon een vast ritueel geworden voor je paard; zodra ze die trailer ziet, schiet ze al in de stress...en misschien doe je dat zelf ook al bij voorbaat? Wat je paard natuurlijk haarfijn aanvoelt...moeilijk om die gewoonte er weer uit te krijgen. Maar het gaat je vast wel lukken...toch?
[/quote]Susy_Q schreef:...Maar heb inmiddels 2 adviezen gekregen (via de pm) waar ik mee bezig ga..
Die kende ik nog niet dus even afwachten hoe dat gaat...
. Die trekt jou zo om of je nou had gewild of niet.
Susy_Q schreef:stress, wat is dat?? hahaha
maar zodra ik ga trailerladen is er geen stress. Want gaat ze er niet in, dan gaan we gewoon niet weg.. zo simpel is het. Ik ga daar geen drama van maken. Ik blijf natuurlijk wel proberen net zolang tot ze in de trailer staat.. nee die stressperiode die heb ik al lang niet meer gelukkig.
Ze vertrouwd je nog geen 100%, want als dat het geval was, had je zonder moeite met haar de trailer ingelopen.Charlottte schreef:Voor alle mensen die moeilijkheden hebben met het paard laden,
Wij hebben dat heeel lang gehad alles geprobeerd!
Nu het volgende:
Ga gewoon de trailer in, en blijf gewoon netzolang druk ahcter de oren geven tot ze erop gaat, wat ze ook doet blijf druk geven ook al gaat ze van links naar rechts blijf druk geven, zelf gewoon blijven staan niet hard trekken alleen druk egevn ( wel beenbescherming is aan te raden)
Uiteindelijk maakt ze zelf de stap om erin te gaan, en zo heb jij weer gewonnen, kan best lang duren maar zo hebben wij al 4 mensen met dit probleem kunnen helpen, gewoon blijven druk geven ook al duurt het 2 uur
Charlottte schreef:Voor alle mensen die moeilijkheden hebben met het paard laden,
Wij hebben dat heeel lang gehad alles geprobeerd!
Nu het volgende:
Ga gewoon de trailer in, en blijf gewoon netzolang druk ahcter de oren geven tot ze erop gaat, wat ze ook doet blijf druk geven ook al gaat ze van links naar rechts blijf druk geven, zelf gewoon blijven staan niet hard trekken alleen druk egevn ( wel beenbescherming is aan te raden)
Uiteindelijk maakt ze zelf de stap om erin te gaan, en zo heb jij weer gewonnen, kan best lang duren maar zo hebben wij al 4 mensen met dit probleem kunnen helpen, gewoon blijven druk geven ook al duurt het 2 uur
. Niet dus! Ik heb ook problemen gehad met laden. Ik wilde niet aan blijven tobben. Heel veel tips en adviezen gekregen maar als die niet blijken te werken word t ineesn stil met adviezen om je heen en heb je t probleem nog steeds. Ik heb dus hulp gezocht bij petra vlasblom van 2moons. Ik ben zo blij dat ik dat heb gedaan!! Zij werkt inderdaad dus ook met de methode dat t paard moet wijken voor de druk dus hi jheeft een keus. Het verschil alleen met jouw verhaal is dat ze wel eerst die knopjes er op heeft gezet. Ze gebruikt geen geweld, bezem, zweep of wat dan ook maar op een eerlijke manier staat je paard zo op de trailer. Bijv mijn paard is de laatste keer pas na 3,5 uur verdoofd op de trailer gezet. Petra is 1 keer op stal geweest om te helpen en hij stond binnen 10 minuutjes er op. En in de 1,5 uur dat ze is geweest is hij wel 20 keer er op en eraf geweest. Sinds dien, nu jaar geleden ongveer, geen 1 keer meer problemen gehad met laden. 
. En die is niet eens zo groot als die van jou, maar wel oersterk
. Als hij in zijn hoofd heeft, dat hij een andere kant opgaat, gaat hij. En niets of niemand die hem tegen houdt. Gelukkig heeft veel grondwerk doen (met o.a. wijken voor druk) en het opbouwen van vertrouwen in elkaar goed geholpen.
Citaat:Heel veel tips en adviezen gekregen maar als die niet blijken te werken word t ineens stil met adviezen om je heen en heb je t probleem nog steeds

Niet elk paard snapt dat systeem direct en bovendien als je paard ijzersterk is (zoals bijvoorbeeld die van mij, die trekt IEDEREEN zo om met zijn kracht, geloof me nou maar) dan kun je het echt helemaal schudden, hoor.
maar ze zal het toch zelf moeten oplossen daar kan ik dr niet bij helpen, zodra ik in het gezichtsveld kom rent mn paard de trailer in, oeps daar is de baas, gauw wegwezen, hahahaha!
Charlottte schreef:met mijn druk methode , vatten de verkeerde mensen het hier verkeerd op, geef je het paard uiteindelijk géén andere keus, je moet zelf weten wat je hiermee doet maar voo rieder is iets anders het beste maar als je het niet probeert ( op de goede manier) weten jullie ook niet of het werkt, en ik heb het hier neergezet om iemand te helpen en niet op mijn ractie te worden "afgekraakt"want met deze oplossing zijn al een boel mensen geholpen
) en steeds als zij een stapje vooruit doet belonen. Probeer haar voor te zijn met achteruit gaan, dus een stapje vooruit(het liefst vanuit jou dat stapje) en dan weer een stapje achteruit.