Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

)paintedblack schreef:Ik heb een tipje voor je
Ik zou eerlijk tegen je vader vertellen dat je de kosten nooit zou kunnen betalen in je eentje. Maar wel zoveel mogelijk bijv. dat je afspreekt € 25 per maand zelf bij te leggen.Zo laat je meteen zien dat je verantwoordelijk bent en erover nadenkt (vinden ouders fijn)
Ik denk dat op jouw leeftijd de lol er zo vanaf is wannneer je helemaal niks meer te besteden hebt
Maar dat je je inzet toont door een beetje aardiger te zijn en je eigen rommel opruimt lijkt me wel logisch nu je vader jou zo tegemoet komt
Heel veel succes ik hoop dat je droom uitkomt

esthertjuh_ schreef:@ Tallie_Hoat geloof ik dat t niet goedkoop is, maar ik vind t alleen maar goed om ervoor te werken , want dan krijg je denk ik meer verantwoordelijkheidsgevoel wat ook vanpas kan komen bij je eigen pony.

esthertjuh_ schreef:Mijn vader en ik dachten dat je eigenlijk de aanschafprijs van de pony betaalt per jaar aan onderhouding enzo.
Ik geef per jaar ruim 3000 euro uit aan mijn paard, dan is er nog niks bijzonders en staat hij niet op een dure stal
En ik heb een koudbloed, die ( overigens terecht ) als een sterk ras worden afgeschilderd. Laat staan dat je een minder hard paardje hebt, dan kunnen de kosten per jaar nog aardig oplopen 
Citaat:Ja, ik heb mijn vader zover gekregen dat ik een pony/paard mag maar :
* elke dag kamer opruimen
- niet mijn sterkste punt
* altijd lief moeten zijn en luisteren
- ik ben zéér koppig en vaak chagerijnig
* school moet goed gaan
- school is niet mijn sterkte punt maar ik ga meschien naar t Citaverd ( dierenopleidingen / richtingen school)
En ik moet alles zelf betalen ...