eigenaar pensionstal eist 1 maand huur bij opzegging

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

twinducklin

Re: eigenaar pensionstal eist 1 maand huur bij opzegging

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 21:23

ik vind het ook vreemd, het is een behoorlijke verhoging.
Dat jullie het niet hoefde te betalen kwam omdat jullie wel binnen die tijd vielen.. Het is allemaal niet netjes, maar dan had ze op dat moment moeten zeggen dat ze weg wilde, en eventueel iets langer nodig had omdat ze geen andere stal kon vinden..

Natuurlijk snap ik dat je zo snel mogelijk weg wilt, maar dit is niet alleen een fout van de staleigenaar dus probeer er anders op een andere manier uit te komen?

Ga toch eens langs en vraag die ketting weg te halen? Je hebt deze maand toch betaald? anders zou ik dit stalgeld wel terugvorderen, je hebt ervoor betaald en je kunt nieteens bij je paard!

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 21:27

ilona1980 schreef:
nou eindelijk eens iemand die ons snapt
twinducklin als we per 1 november weg wilden ,moesten we het voor de 20ste oktober opzeggen.
dus we hadden geen maand de tijd

dat vind ik eigenlijk ook niet meer dan normaal....
10 dagen voordat je weggaat melden dat je vertrekt....
maar op dat moment had je dus ook kunnen zeggen dat je per 1 december weg zou gaan, dan had je nog langer dan een maand de tijd gehad om een andere stal te zoeken...
en die huurverhogingen, daar ontkom je nu eenmaal niet aan als je ziet hoe de prijzen van bodembedekking, droogvoer én krachtvoer zijn gestegen!

celticpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 21:28

ikzou zelfs db inschakelen, jepaard opstallen metketting is levensgevaarlijk

Liess__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 21:37

Vervelend dit zeg!

Bij mij op stal hebben ze het heel goed gedaan, vind ik.
Voordat je erkomt staan, moet je een contract tekenen, waarin staat hoeveel je per maand betaald, regels erbij, opzegtermijn ed.
Daarnaast moet je ook 1 maand ''borg'' betalen, dus je kan ieder moment van de Maand/week/dag/uur weg, maar je borg hebben hun nog.

Heeeel erg slim vind ik dat! Mij maakt het toch niets uit, heb het heel erg naar mijn zin Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 21:38

Het verhaal wordt steeds gekker...
niks geen vraag voor een vriendin...maar ineens een andere pensionklant
Maschke die het heeft over een vader die niet wil helpen maar zelf 30 is....
verhalen over oktober en bijna 2 maanden terug....

Hoe langer dit verhaal gaat hoe meer ik naar mijn eerste bericht terug ga....het verhaal van de staleigenaar...

ilona1980

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-07 21:48

ja het was een vraag voor een vriendin en toevallig heeft zij nu ook gereageerd op het topic.
en mascha heeft idd geen vader meer en is een persoon in de 30 en ik ben toen niet op een fijne manier weg gegaan
je mag me ook wel ff bellen als je het niet gelooft runningkawa

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 21:51

Maar wat gaat er nu verder gebeuren morgen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 21:53

Waarom bellen? Alsof het verhaal dan duidelijker wordt?
Waarom wordt er niet gewoon in het eerste bericht volledige info gegeven?? Dan had je wellicht andere antwoorden gehad.
Het is gewoon elke keer als er tegengas komt, komt er een stukje verhaal bij dat het verhaal weer aannemelijker moet maken.
Maar dat doet het imo juist niet, maar juist het tegendeel en maakt het allemaal erg ongeloofwaardig als je het mij vraagt.... (en heb ik ook al bij een andere poster gezien die daar vraagtekens bij zet)

En ik heb ook geen vader mee?
So?
Als je 30 bent is het idd wel tijd je eigen boontjes te doppen hoor Lachen

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 22:03

In mijn ogen blijft de staleigenaar in gebreke wat betrefd de verzorging, mits er andere afspraken waren die eerder ook nagekomen werden.

Maar het verhaal met het slot ik snap dat iedereen hier verbolgen over is, maar hij heeft het recht wel als betalingsafspraken niet nagekomen worden, in dit geval heeft de eigenaar van het paard aangegeven te willen vertrekken en weigert de maand opzegtermijn te betalen, die wettelijk waarschijnlijk na een huur van 9 jaar terecht is. Ik heb dit ooit meegemaakt op een stal waar de eigenaren een half jaar achter lagen met de betaling, hier ging ook een slot op de deur om te voorkomen dat ze het paard konden ophalen zonder te betalen. Het paard werd echter wel verzorgd en zelfs eruit gelaten in de wei maar dan korter en onder toezicht, ook heb ik het paard in die tijd gereden, aangezien de mensen na een vakantie ineens niet meer verschenen en ze mij gevraagd hadden om hem te rijden tijdens de vakantie, dus het paard had er bijna geen nadeel van maar de eigenaar wel.

Ik ben zelf ooit zo plotseling weggegaan bij een stal die mijn paard achter mijn te koop had gezet. (stond via mij ook te koop, maar erachter komen dat andere advertenties plaatsen en het mij niet laten weten vond ik niet echt fijn). Ik heb hem toen heel snel kunnen verkopen en de merrie weggehaald dezelfde dag, als je wilt is er altijd wel een stal te vinden, ik heb hier ook gewoon tot het einde van de lopende maand betaald en de maand was net begonnen, ik ga hier geen zeik om bouwen.

mascke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 22:04

zeg rk ik heb al geen vader van af mijn 5 hoor dan ben je dus wel heel anders en van dat er steeds een stukje bij komt heb ik ook al uit gelegd, want dan heb ik overlegd met iemand iets wat heel normaal is in een situatie als dit als jij te kortzichtig bent en niet verder wilt lezen of niet goed leest kan ik het niet helpen dat je er niets van snapt.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 22:07

Leestekens zouden wel helpen in de leesbaarheid Nors opkijken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 22:10

wat maakt dat uit van af waneer je geen vader hebt?
Mijn vader is ook overleden toen ik 9 was, maar met je 30 (en hopelijk ook eerder) kun je toch wel je eigen dingen regelen?
Of vader nu nog leeft of vroeg is gestorven, dat staat er toch helemaal buiten? Lachen
Heeft toch niks met dit voorval te maken? Lachen

En ik snap heel je verhaal goed, maar hij had veel betere antwoorden gekregen als het verhaal vanaf het eerste moment duidelijk was geweest.
Vanaf het eertse moment dat dit verhaal is begonnen in oktober met een stalverhoging. Waarom komt dat ergens halverwege ff aan de orde?
Want nu is het een bij elkaar geraapt verhaal omdat het lijkt omdat je je "gelijk" niet krijgt en dat zo probeert te gaan halen....

Ik blijf erbij....zou willen dat de stalhouder eens inlogde...

Zou dit ooit een zaak worden. tip, type in een keer een duidelijk verhaal waarin alle belangrijke dingen staan, ipv alles later bij elkaar grabbelen Lachen

ilona1980

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-07 22:16

ik was het topic begonnen met de vraag of de staleigenaar zomaar een opzegtermijn kan geven.
daarna heeft madchke het verhaal even uitgelegd
en de dag erna kreeg maschke en ik te horen dat er een slot op de stal zit (vandaag dus)
misschien dat het verhaal daarom bijelkaar geraapt lijkt voor je

en ik wilde niet in details treden ,maar blijkbaar moet dat hier om jezelf betr te kunnen verdedigen volgens jouw
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 20-12-07 14:35, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd, er zit een editknop.

SeBart

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 22:18

Pfff wat een narigheid toch altijd als je wil verhuizen van stal. Nu ik zelf boxen verhuur mogen ze wat mij betreft direct weg als ze dat willen, maar is dat midden in de maand dan krijgen ze het restant niet terug. Dat is een afspraak die op papier staat. De eerste van de maand wil ik dat er betaald word en als het ze dan in de 2e week niet bevalt mogen ze wat mij betreft zo weg.

VErder heb ik helaas ook in zo'n situatie gezeten. Jammergenoeg waren ze mij al begonnen te irriteren voor ik had opgezegd. Wegpest spelletje zeg maar.

-Als je je naam opschreef voor een les, opeens doorkrassen en een andere naam erop schrijven. (ik ging expres altijd heel vroeg omdat m'n paard net ingereden was) of door m'n les heen rijden.

-M'n verzorgmeisje het recht tot de binnenbak ontzeggen of gewoon heel erg pesten, terwijl ze gewoon voor de bak betaalde.

-DE waterbak niet (laten) maken. M'n merrie was een monster dat geef ik toe, maar ik moest wel in 't voorjaar 4keer per dag naar stal om m'n paard water te geven. Wat ik ook vroeg, loodgieter hoefde niet, m'n vader mocht het niet doen, en zelf zei hij dat ik uiteindelijk zei dat hij hem niet hoefde te maken omdat ik dat zelf had gezegd.

-Als ik opstapte deed ik dit buiten de bak (wegens problemen met opstappen), dus liet het hek open, maar dan opeens als ik bij de bak kwam zat het hek dicht. Stonden er zeker 10mensen in een kringetje te fluisteren en totaal niet reageren als ik vroeg of ze het hek weer open wilden doen.

-Ook als ik aankwam in een keer iedereen stil en nog veel meer van dat soort geintjes.
Toen ik wegging op een vroege morgen (ik moest over een drukke weg met een nog niet zo lang onder het zadel paard) en toen hadden ze mijn zadel uit mijn kast gejat. Ik moest toen ook een maand vooruit betalen. UIteindelijk m'n vader erbij en geregeld dat ik een lege stal zou betalen.

De volgende dag is de waterbak gelijk gemaakt stelletje h*fters!!! Ze wilden me nog een hand geven terwijl ik op dat volgens hun zo onwijze gevaarlijke paard zat, die konden ze dus ook in hun r**t steken.
Hun zijn in mijn ogen in gebreke gebleven wat betreft het water. Dus eigenlijk vind ik dat ik zelfs na bijna een jaar zonder waterbak te hebben gestaan voor 300euro, zowat nog een maand tegoed moet hebben van ze.

Nog steeds kan ik er woedend om worden en had ze eigenlijk moeten aangeven wegens diefstal. Maar op dat moment was ik blij dat ik daar weg was.

Uiteindelijk een heel verhaal geworden. Als ik jou was zou ik die maand betalen maar dan ook op papier krijgen dat je het betaald hebt en ook eisen dat er in die maand geen ander paard in gestald word. Je hebt er tenminste voor betaald! Heel veel sterkte!

ilona1980

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-07 22:18

maar aan alles komt een eind en zien wel hoe het morgen gaat aflopen.
ik zal de geinteresseerde onder jullie op de hoogte houden over het verloop

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 22:19

dat slot verhaal was al een uur na jou verhaal?
Of lees ik de tijden zo verkeerd? Lachen

Nou wil je duidelijke antwoorden lijkt het me logisch dat je idd in detail treed.
Hoe kunnen anders mensen jou echt advies geven? Lachen

En ik bedoel het niet rot, heb steeds willen helpen, maar het is gewoon raar als er steeds wat bij komt.
Plaats jij je eens in de lezer voor

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 22:24

Wat ik niet begrijp is dat wanneer er een slot om je staldeur hangt je niet eens even gaat kijken of het daadwerkelijk zo is?
Kom op zeg, je bent 30 en je durft niet te gaan kijken omdat je geen zin hebt in ophef?
Ga naar stal toe, hangt er een slot bel je de politie en laat je ze meteen komen.
Ik durf te wedden dat het slot los gemaakt moet worden et voila, je kunt meteen vertrekken met je paard.

angels4u2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 22:25

runningkawa schreef:
wat maakt dat uit van af waneer je geen vader hebt?
Mijn vader is ook overleden toen ik 9 was, maar met je 30 (en hopelijk ook eerder) kun je toch wel je eigen dingen regelen?
Of vader nu nog leeft of vroeg is gestorven, dat staat er toch helemaal buiten? Lachen
Heeft toch niks met dit voorval te maken? Lachen

En ik snap heel je verhaal goed, maar hij had veel betere antwoorden gekregen als het verhaal vanaf het eerste moment duidelijk was geweest.
Vanaf het eertse moment dat dit verhaal is begonnen in oktober met een stalverhoging. Waarom komt dat ergens halverwege ff aan de orde?
Want nu is het een bij elkaar geraapt verhaal omdat het lijkt omdat je je "gelijk" niet krijgt en dat zo probeert te gaan halen....

Ik blijf erbij....zou willen dat de stalhouder eens inlogde...

Zou dit ooit een zaak worden. tip, type in een keer een duidelijk verhaal waarin alle belangrijke dingen staan, ipv alles later bij elkaar grabbelen Lachen

Wie is hij bedoel je soms de staleigenaar?

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 22:25

ilona1980 schreef:
en ik wilde niet in details treden ,maar blijkbaar moet dat hier om jezelf betr te kunnen verdedigen volgens jouw

Het topic is een beetje ontaard in een welles-nietes spelletje met oneigenlijke argumenten - jammer.

Wat ik niet begrijp is dat het niet mis te verstane, heldere, eenduidige antwoord niet wordt verstaan:

je hebt een wettelijke opzegtermijn van een maand, tenzij je dat zelf anders afspreekt. Jullie hebben geen afspraken, dus die termijn staat.

De situatie waarin door Ilona1980 is opgezegd (naar aanleiding van de gegeven termijn na prijsverhoging) is niet dezelfde als een opzegging buiten die termijn; daar kun je je dus niet op beroepen.

De pensionhouder staat in zijn recht wat betreft zijn eis van doorbetaling van een maand; of het slot op de stal terecht is, is afhankelijk van alle omstandigheden van het geval. Ik heb niet de indruk dat die nu in dit topic staan of zullen komen, en misschien moet je dat ook niet willen - een internetforum is niet het meest geschikte medium om conflicten te bespreken.

Het lijkt me verstandig met deze informatie in het achterhoofd te proberen de situatie in alle redelijkheid op te lossen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 22:26

sorry tikfout, moet Jij zijn Lachen

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 22:35

@ Prrr: helder verhaal!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 22:36

Idd heel duidelijk en al een paar keer eerder aangegeven Ja

angels4u2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 22:54

Prrrr schreef:
Het lijkt me verstandig met deze informatie in het achterhoofd te proberen de situatie in alle redelijkheid op te lossen.

Wat is redelijk?

De staleigenaar is meerdere keren zijn verplichtingen niet nagekomen. Mascke gaat weg omdat ze ontevreden is. Als tegemoetkoming zou ik van de staleigenaar verwachten dat er nog maximaal een halve maand huur hoefde te worden betaald. Dan legt hij in voor het niet nakomen van de verplichtingen en hoeft Mascke nog maar een halve maand te huur te betalen in plaats van een hele.

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 22:55

De staleigenaar is meerdere keren zijn verplichtingen niet nagekomen. Mascke gaat weg omdat ze ontevreden is. Als tegemoetkoming zou ik van de staleigenaar verwachten dat er nog maximaal een halve maand huur hoefde te worden betaald. Dan legt hij in voor het niet nakomen van de verplichtingen en hoeft Mascke nog maar een halve maand te huur te betalen in plaats van een hele.[/quote]

Helemaal mee eens zeker geen hele maand!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 09:46

Als je normaal ontevreden bent betaal je ook de maand af.
Pas als er echt extreme dingen zijn kun je zo vertrekken.
Dat niet goed mesten ed is al langer zoals ik begrijp, dus ook daar had je gewoon voor een maand op kunnen zeggen

Maar goed ik oop voor jullie dat jullie hem zonder gedoe vandaag mee kunnen nemen...