Degene die ons paard in training had is ermee vandoor!! Wat

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anneke

Re: Degene die ons paard in training had is ermee vandoor!! Wat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-07 22:14

Nou bij deze een update... (moest het gehele weekend werken, en druk met het regelen van deze hele toestand dus geen tijd gehad voor internet) Ben sowiso niet erg vaak op internet vanwege erg druk leven, dus opmerkingen e.d. over het nog niet gereageerd hebben: niet iedereen heeft alle tijd om lekker achter de computer te zitten.

We zijn vanmorgen naar de nieuwe stal gereden en hebben hem uiteindelijk na een hele toestand meegenomen. Wil niet alles op internet gooien, maar het was erg vervelend en we zijn blij dat we snel gehandeld hebben door hem a la minute op te halen. Er klopte niks van allemaal.
Heel teleurstellend, want we dachten altijd goed contact te hebben met hun en alles is altijd heel vriendschappelijk gegaan en alles was onder mondelinge afspraken geregeld. Maar dit is echt te ver gegaan en we zijn ook echt boos en teleurgesteld dat er zo mee omgegaan is.

Goed van vertrouwen zijn leer je op deze manier snel af.

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 22:19

Als ik het goed begrijp heb je gewoon je paardje terug?
Of gaat de trainer in kwestie nog het paard opeisen?
(klinkt wat bot zo in letters maar ik hoop dat het zo goed eindigd)

Chann

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 22:24

Fijn dat jullie 'm nu weer terug hebben. Ja
"Er klopte niks van allemaal." Bedoel je slechte verzorging of iets anders...?

Anneke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-07 22:25

Succubi schreef:
Als ik het goed begrijp heb je gewoon je paardje terug?
Of gaat de trainer in kwestie nog het paard opeisen?
(klinkt wat bot zo in letters maar ik hoop dat het zo goed eindigd)

Nee hoor, hij kan hem absoluut niet terugeisen en dat weet hij. Hij heeft het zelf zo uit de hand laten lopen, hij kon hem vanaf dag 1 al verkopen, maar stelde dit altijd maar uit. Hij wilde hem ook al heel lang overkopen van ons, en we hebben daar heel veel geduld mee gehad. Nu werden er afspraken verbroken, en het is zijn eigen schuld dat hij nu niets heeft. We hadden ook aangifte kunnen doen..

unicorn1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 22:28

Wel een opluchting dat hij weer terug is! Rot situatie was dit, je vertrouwen krijgt zo wel een deuk inderdaad. Maar mensen zijn nu eenmaal niet te vertrouwen, helaas Scheve mond

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 22:31

Tggg HIJ stelde het het verkopen van het paard alsmaar uit.
HIJ had helemaal niet iets wat hij kon/mocht verkopen.
Vaag hoor, dat je zo kan denken over iemand anders zijn paard, terwijl je de kans krijgt om hem over te kopen.

Nou, eind goed al goed Lachen

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 22:47

Succubi schreef:
Tggg HIJ stelde het het verkopen van het paard alsmaar uit.
HIJ had helemaal niet iets wat hij kon/mocht verkopen.
Vaag hoor, dat je zo kan denken over iemand anders zijn paard, terwijl je de kans krijgt om hem over te kopen.

Nou, eind goed al goed Lachen

Diegene zou het paard voor hun verkopen, dus had wel degelijk iets te verkopen Knipoog

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 22:56

Fijn dat jullie hem terug hebben. Hoe is het eigenlijk met het paard? Is deze al die tijd wel goed verzorgd en behandeld?

pink_lady

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 23:02

Wat een nachtmerrie, daar moet je echt niet aan denken. Wel raar dat je al 2,5 jaar goed contact hebt en dat dat ineens zo uit de hand loopt...
Arm paard, het zal je maar gebeuren...
( voor jullie is het natuurlijk ook niet leuk, maar als je door de ogen van het paard zou kijken is hij toch wel zijn baasje kwijt... diegene heeft hem wel lang gereden... emotionele schade... )

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 23:04

opluchting zeg!!!

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 00:19

He gelukkig maar dat je je paard terug hebt gevonden! Wat een vervelende situatie zeg!

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 00:50

pink_lady schreef:
( voor jullie is het natuurlijk ook niet leuk, maar als je door de ogen van het paard zou kijken is hij toch wel zijn baasje kwijt... diegene heeft hem wel lang gereden... emotionele schade... )

Alsof dat het paard wat kan schelen. Als ie z'n voer maar krijgt.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 09:37

heel vervelend voor de eigenaar maar zo'n paard zit ook deze rotsituatie waar hij van hot naar he wordt gesjord.
Gelukkig hebben jullie hem snel opgehaald en is hij veilig thuis.

Rachel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 16:22

Gelukkig dat je je paard weer terug heb!
Ik hoop dat het met je paard goed gaat.

berpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 16:30

Fijn dat je je paard weer terug hebt.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 18:23

Gelukkig dat je je paard weer hebt, maar hij had m waarschijnlijk toch nooit kunnen verkopen zonder jullie medeweten? Dan had ie wel erg moeten sjoemelen met de papieren...

advanbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 22:44

Geen moment over nadenken. aangifte doen.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 22:56

en nu maar afwachten of de man de gemaakte kosten niet in rekening gaat brengen...
Vind het ook niet kunnen dat die stal zo het paard meegegeven hebben aan wild vreemden die zomaar het paard opeisen...

SillyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 23:05

mijn idee Alane, als hij er zelfs wedstrijden mee heeft gereden zal hij best trainingskosten kunnen verhalen. Laat staan de stallingskosten voor 2,5 jaar Verward

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 11:32

Alane schreef:
en nu maar afwachten of de man de gemaakte kosten niet in rekening gaat brengen...
Vind het ook niet kunnen dat die stal zo het paard meegegeven hebben aan wild vreemden die zomaar het paard opeisen...

Dit bedacht ik me ook net.

En hoezo hij kan het paard absoluut niet terugeisen "en dat weet hij"? Als hij snugger is, weet hij dat hij een héle goede kans maakt het paard terug te krijgen! Hij heeft verdorie 2,5 (!) jaar alles voor je paard betaald! Ik zou zelf wél zorgen dat ik een vergoeding of het paard kreeg eerlijk gezegd, na zo'n tijd van er geld en tijd instoppen.

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 13:48

Anneke schreef:
. We hadden ook aangifte kunnen doen..

Is het niet verstandig om dat alsnog te doen? Als het niet allemaal prettig verlopen is zoals je schrijft zou ik alsnog aangifte doen hiervan ook al hebben jullie het paard wel al terug.
Wel fijn dat hij in ieder geval weer thuis is!! Goed dat jullie zo snel gehandeld hebben!

Anneke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-07 10:54

GamblersCup schreef:
Alane schreef:

Dit bedacht ik me ook net.

En hoezo hij kan het paard absoluut niet terugeisen "en dat weet hij"? Als hij snugger is, weet hij dat hij een héle goede kans maakt het paard terug te krijgen! Hij heeft verdorie 2,5 (!) jaar alles voor je paard betaald! Ik zou zelf wél zorgen dat ik een vergoeding of het paard kreeg eerlijk gezegd, na zo'n tijd van er geld en tijd instoppen.

Daar zijn afspraken over gemaakt, staat zelfs een en ander op papier.
Hij zou hem sowiso verkopen, binnen een paar maanden, er waren ook genoeg gegadigden. Toch deed hij er niks mee. Het is zíjn keuze geweest het zo uit te stellen.
Daarbij heeft hij het paard zonder onze toestemming verhuist en nam hij al heel lang zijn telefoon niet op en hield ons al heel lang niet op de hoogte. Dat kan gewoon echt niet. We hebben meerdere malen ingesproken dat we stappen zouden ondernemen, en op het laatst dat we de politie er bij zouden halen. (we proberen hem echt al een maand/ 2 maanden of zo te bereiken)
Hij zou hem anderhalf jaar terug al kopen, maar kwam nooit met geld over de brug, altijd om allerlei redenen. Op zich niet erg, hadden we begrip voor en we gunden hem het paard ook, dus we zochten er niets achter. Maar het kwam wel vaker voor dat hij een periode nooit de telefoon op nam, het werd steeds vervelender. Allemaal ook nogal verdacht en heel ongepast en dit keer voor ons redenen genoeg het paard per direct op te eisen en op te halen. Zo werkt het niet, klaar.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 11:42

En toch vermoed ik dat jij niet sterk staat mocht meneer stappen ondernemen. Als ik het zo lees (maar wij zijn hier natuurlijk niet van álle details op de hoogte) heb jij helemaal niet zoveel op papier staan en als hij kan aantonen wat hij allemaal betaald heeft de afgelopen 2,5 jaar, ben jij echt in een zwakkere positie.

Zeker wat betreft kosten verhalen... ik denk dat je heel wat op mag hoesten als hij kostenvergoeding eist.

Maar zolang hij niets doet is het ok natuurlijk, misschien toch een idee je vast voor te bereiden op wat komen kán en kijken hoe sterk je officieel staat. Jouw mening en ideeen zal een rechter aan z'n reet roesten natuurlijk.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 11:52

Je kunt wel het een en ander op papier hebben gezet, maar als de situatie wijzigd (puur op wat ik lees: eerst in training voor verkoop, later zou de trainer de koper worden)
Een poos geleden was er een 'eigenaar' en een verzorger.. de vrzorger betaalde al geruime tijd het meerendeel van de kosten onderhoud van het paard.
'Eigenaar' wil paard verkopen maar dat ging dus niet door, volgens de rechter was de verzorger de eigenaar omdat deze het meerendeel van de kosten droeg...

En MI zolang jij hem geen onkosten betaalt hebt... vraag ik me dus ook af hoe sterk jij staat als hij komt eisen...

CD28

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 18:18

Was die jongen erbij toen jullie hem ophaalden? Als ik de manege-eigenaar was geweest en hij was er niet bij dan zou ik het paard nooit aan jullie meegegeven hebben. Hoe weet hij dat jullie de waarheid spreken. Denk dat die jongen behoorlijk sterk staat juridisch gezien.