Pakketten die verzekerd verstuurd zijn (mag dus alleen met handtekening van geadresseerde afgeleverd worden) komen bij ons na dagen terug met een TNT sticker waarop 'onbekend adres' staat.
Alle gegevens kloppen gewoon, dat kan ook niet anders, anders kunnen wij nl. op het postkantoor de pakketten ook niet aanbieden want het systeem van TNT controleerd voordat het pakketnummer wordt uitgedraaid ook zelf de postcode en huisnummers.
Maar wij kunnen dus nogmaals € 7,30 betalen om vervolgens een dag later met precies hetzelfde adres erop (gelukkig) te kunnnen vernemen dat de klant het pakket ontvangen heeft. Klant ook boos omdat het pakket toch wel heel lang onderweg was. We hadden het zeker helemaal niet verstuurd toen ze belde waarom haar bestelling nog niet bezorgd was......
Wij hebben wel totaal € 14,60 voor een pakket versturen betaald en TNT doet er maaaaaaanden over om e.e.a. uit te zoeken.
Wil wel heel graag opmerken dat wij ook gebruik maken van een betaalde service (TNT) en dat de klant die ons betaald voor zijn bestelling en verzendkosten er uiteraard vanuit gaat dat hij deze bestelling dan ook ontvangt. Maar dat als het mis gaat bij TNT kunnen wij hier natuurlijk geen enkele verantwoording voor dragen als blijkt dat bij ons alle gegevens correct vermeld zijn en dat TNT er een potje van maakt.
Zo krijg je als on-line shop een slechte naam omdat er pakketbezorgers zijn die er gewoon geen zin in hebben om een pakket na behoren af te leveren.
Ik heb zelf ook dagelijks vervoerders aan de deur en verbaas me er echt over hoe dom ze soms te werk gaan. Als onze winkel op maandag gesloten is zetten ze een pakket gewoon voor de deur en geven niet eens een briefje door de bus dat het voor je deur staat. Vorige week had ik een pakket wat drijf door nat verregend was en dus de inhoud ook kleddernat.
Klagen bij TNT had geen zin, het was verzonden als basispakket en dan mogen ze het blijkbaar op deze manier doen. Er werd geen enkele verantwoording genomen en ik kan dus de inhoud van dit pakket gewoon weggooien en de kosten slikken