ze zijn gewoon me zadel kwijt,,

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Chantal86

Re: ze zijn gewoon me zadel kwijt,,

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-07 23:55

Gelukkig nog iemand die zo denkt. Ik mag een goed salaris hebben in sommige ogen, maar heb gigantisch hoge laste kwa reiskosten den helder wezep. We rijden elke week 500 km en hebben wel een diesel.. Dus en we hebben een huurhuis ed.. dus tsja geld is snel op, en heb geen geld om ff een zadel van 2000 euro te kopen;-). Snap de meer waarde er niet van, want een goedkoper zadel is misschien net zo goed :p

paardje2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 00:13

bah wat een vervelende situatie. zulke dingen als ziekenhuis opname voorkom je niet, maar dat dan de gene die je zaakjes over nemen je klanten niet fatsoenlijk te woord staan...... niet netjes.

ik hoop dat je je zadel terug vindt!!

ik zweer ook bij mijn goedkope zadel hoor! heb hem 5 jaar geleden 2e hands gekocht voor 125 euro. heb hem laatst laten opvullen, en de zadelmaker wou mij er wel 175 euro voor geven als ik hem wou verkopen zou goed ziet hij eruit Lachen goedkoop is echt niet altijd duurkoop hoor!! en oud is ook niet altijd slechte staat! ik denk dat je met een zadel waar je 10 jaar geleden 500 gulden voor betaalde je nu beter uit bent dan een zadel waar je gauw 1000 voor betaald!!

succes met de hele situatie!

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 00:22

Ze hadden toch gezegd dat er vandaag niemand zou zijn? Dan zou'k niet al te verbaasd zijn dat er echt niemand is.

(overigens; ME zadel bestaat niet. Het is MIJN zadel. Tenminste, het jouwe Knipoog )

Chantal86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-07 00:32

haha ja sorry delerium, mijn nederlands is niet helemaal top soms hoor. Haha. Maar owke als ik bel neemt zijn dochter op, dus tsja...

Duurkoop is vaak miskoop in mijn ogen.

Wil je lachen,,, ligt hier eentje in der slaap te praten over der rug haha.. echt heel stoer.. want je kan gewoon met der praten, sorry was ff grappig.
Ik ga slapen en jullie horen rond twaalf uur in de middag wat van mij of ik hem gevonden heb..
Ik hoop zo dat ik hem morgen terug krijg

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 00:47

Nou, succes dan morgen!

djoeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 09:57

Ik denk ik ga nog even kijken hoe het afgelopen is...vandaag dus Haha!

Al had je het zadel voor niks gekregen, het is gewoon jouw zadel en dan maakt de waarde niks uit.
Duur of geen duur zadel het moet gewoon terug Knipoog

Milly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 10:00

maakt het uit of het een duur of goedkoop zadel is, ze zijn het zadel kwijt, dus moet je een nieuwe.simpel. Succes straks

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 10:16

Er was gezegd dat er niemand aanwezig zou zijn. Zijn dochter heeft er niets mee te maken, dus die kun je ook niet aanwijzen als aanwezige. Wat dat betreft had je dus kunnen weten dat er niemand was Lachen

Hopelijk krijg je je zadel snel terug Lachen

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 12:04

Wat ik niet begrijp is het volgende;
Je hebt het zadel aan van Triest gegeven, die wordt ziek en naar verluid heeft hij jouw zadel aan Venema gegeven.
Nu ben jij boos op Venema omdat hij jouw zadel heeft zoek gemaakt, Venema krijgt geen geld etc.

Echter, van Triest heeft het zadel ingenomen en daarna ergens achtergelaten. Ik vind het niet reëel dat nu juist een derde de schuld krijgt van iets waaraan hij misschien helemaal niet schuldig is. Je gaat er voor het gemak maar vanuit dat Venema alles heeft zoek gemaakt en de grote schuldige is, loopt op hem te schelden, bent niet al te vriendelijk over de telefoon, komt wel even langs wanneer het jou uitkomt maar je al weet dat hij er dan niet is en van Triest is nergens schuldig aan. Dat kan natuurlijk niet, jij weet niet wat er is gebeurd met jouw zadel tussen het wegbrengen en het uiteindelijk overnemen van werk door Venema.

Sorry hoor, maar als ik met een dergelijke “klant” (eigenlijk ben je dat niet eens een klant van hem, want hij heeft in geen opdracht van jou gekregen en jij beweert alleen maar dat hij jou zadel heeft) te maken krijg zou ik ook niet al te hard voor lopen en op reageren.

Voor jou is het ook geen prettige situatie, maar jij plaatst hem ook in een niet al te prettige situatie. Ik zou proberen hem op een andere manier te benaderen en niet zo agressief, daar bereik je niets mee, alleen dat mensen jou gaan tegenstaan. Met stroop vangt je meer vliegen dan met azijn.

Probeer dingen te relatieveren en los van elkaar te zien, daarmee wil ik niet zeggen dat het zadel niets waard is of dat je maar even een nieuwe moet kopen, maar om het vertrouwen in de mensheid te verliezen (zoals je op pagina 1 schreef) omdat je zadel zoek is vind ik wat ver gaan.

Plaats jezelf eens in zijn situatie, een collega van je wordt ziek, je neemt zijn werk over, dat blijkt achteraf veel meer te zijn dan jij aan kan en vervolgens krijg jij op je kop dat zijn werk niet op tijd af is of dat er dingen zoek zijn uit een periode dat hij zijn werk nog zelf deed. Daar zou jij ook van balen, je doet je best om je collega te helpen en zijn klanten en je krijgt stank voor dank.

Als je hem op die manier benaderd kom je hoogstwaarschijnlijk verder dan scheldend en tierend zijn bedrijf binnen te stappen en allerlei eisen te stellen, stel voor om het samen proberen op te lossen en toon begrip voor zijn situatie.
succes

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 12:27

ingvdh schreef:
Wat ik niet begrijp is het volgende;
Je hebt het zadel aan van Triest gegeven, die wordt ziek en naar verluid heeft hij jouw zadel aan Venema gegeven.
Nu ben jij boos op Venema omdat hij jouw zadel heeft zoek gemaakt, Venema krijgt geen geld etc.

Echter, van Triest heeft het zadel ingenomen en daarna ergens achtergelaten. Ik vind het niet reëel dat nu juist een derde de schuld krijgt van iets waaraan hij misschien helemaal niet schuldig is. Je gaat er voor het gemak maar vanuit dat Venema alles heeft zoek gemaakt en de grote schuldige is, loopt op hem te schelden, bent niet al te vriendelijk over de telefoon, komt wel even langs wanneer het jou uitkomt maar je al weet dat hij er dan niet is en van Triest is nergens schuldig aan. Dat kan natuurlijk niet, jij weet niet wat er is gebeurd met jouw zadel tussen het wegbrengen en het uiteindelijk overnemen van werk door Venema.

Sorry hoor, maar als ik met een dergelijke “klant” (eigenlijk ben je dat niet eens een klant van hem, want hij heeft in geen opdracht van jou gekregen en jij beweert alleen maar dat hij jou zadel heeft) te maken krijg zou ik ook niet al te hard voor lopen en op reageren.

Voor jou is het ook geen prettige situatie, maar jij plaatst hem ook in een niet al te prettige situatie. Ik zou proberen hem op een andere manier te benaderen en niet zo agressief, daar bereik je niets mee, alleen dat mensen jou gaan tegenstaan. Met stroop vangt je meer vliegen dan met azijn.

Probeer dingen te relatieveren en los van elkaar te zien, daarmee wil ik niet zeggen dat het zadel niets waard is of dat je maar even een nieuwe moet kopen, maar om het vertrouwen in de mensheid te verliezen (zoals je op pagina 1 schreef) omdat je zadel zoek is vind ik wat ver gaan.

Plaats jezelf eens in zijn situatie, een collega van je wordt ziek, je neemt zijn werk over, dat blijkt achteraf veel meer te zijn dan jij aan kan en vervolgens krijg jij op je kop dat zijn werk niet op tijd af is of dat er dingen zoek zijn uit een periode dat hij zijn werk nog zelf deed. Daar zou jij ook van balen, je doet je best om je collega te helpen en zijn klanten en je krijgt stank voor dank.

Als je hem op die manier benaderd kom je hoogstwaarschijnlijk verder dan scheldend en tierend zijn bedrijf binnen te stappen en allerlei eisen te stellen, stel voor om het samen proberen op te lossen en toon begrip voor zijn situatie.
succes

ik ben het verhaal aan het volgen,en ben het gedeeltelijk met je eens.
maar........vind dat Venema het dan netjes moet oplossen!
en niet zo moet reageren als hij nu gedaan heeft.
het zadel is bij dat bedrijf ingeleverd en het maakt nu niet uit wie er nu zit ,ze zorgen er maar voor dat het zadel goed komt bij de klant!

en niet het omgekeerde!
niet zeggen dat ze dan maar een ander zadel moet kopen, nee hun moeten er voor zorgen dat of het zadel terug komt of voor een vervangend zadel zorgen!

ik vind dat Venema verkeerd gehandelt heeft!!

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 12:35

Van Triest wordt ziek, draagt zijn zaken over aan Venema, hierdoor neemt Venema ook de verantwoordelijkheid en de gemaakte afspraken over in mijn ogen!
Stel beide partijen aansprakelijk en wel schriftelijk! Mondeling valt niets aan te tonen!
Leg de situatie uit in je schrijven dat je je zadel bij de een hebt ingeleverd en dat de ander het vervolgens zou afmaken. Dat het voor jou niet uitmaakt wie nu het zadel retour bezorgt maar dat je het retour wilt hebben voor een bepaalde datum. Krijg je je eigen zadel niet retour dat je hen beide aansprakelijk stelt voor de kosten die jij moet maken voor een vervangend zadel (wat eventueel bij hun vandaan komt of bij iemand anders....) Stel je geen termijn heb je geen poot om op te staan, neem geen genoegen met een telefonisch antwoord. Laat ze maar schriftelijk toegeven dat ze je zadel kwijt zijn dan kan je verder. Geef alle feiten duidelijk en puntsgewijs aan anders ben jij straks de partij die de dupe blijft!

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 13:48

waar staat dat Venema haar zadel ook daadwerkelijk heeft gehad?

Als je het bekijkt op juridische gronden zijn het allemaal aannames, er staat niets op papier namelijk. TS heeft geen bon, Venema geen overdracht papier waarop staat dat hij dat en dat zadel ter reperatie heeft overgenomen van van Triest.

Neemt overigens niet weg dat Venema zijn best moet doen om het zadel terug te vinden en voor een passende oplossing zorgen, samen met van Triest, als blijkt dat het zadel daadwerkelijk zoek is geraakt.

Het is nu een erg vervelende situatie waar de TS in zit, iedereen kan naar elkaar wijzen en zij haar zadel kwijt zonder dat iemand de verantwoordelijkheid hiervan op zich neemt. Ik kan begrijpen dat je daar gefrustreerd van wordt.

Het ging mij meer op de manier waarop Venema aangevallen werd (zowel hier als in persoon) maar dat er meer factoren zijn waar het mis gelopen kan zijn en de fout niet (alleen) bij de Dhr Venema ligt.

NehnaDagmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 13:56

Ik ben het helemaal met je eens Ingvdh. Dat er zaken zijn overgenomen door Venema, wil niet zeggen dat hij 100% zeker jouw zadel heeft. Misschien heeft van Triest (per ongeluk) niet alles overgedragen en ligt het zadel nog bij hem.
Dat Venema zegt dat je maar een nieuwe moet kopen, is zeker weten (een misplaatste) grap. Dit meent hij natuurlijk niet serieus en zijn humor kan soms wat apart zijn. Om hem dan uit te maken voor van alles en nog wat en zeggen dat hij zijn werk slecht doet vind ik echt zwaar overdreven. Je moet niet vergeten dat iedereen dit kan lezen en je op deze manier zijn zaak zwart maakt, zonder dat jij helemaal zeker bent van de zaak dat jouw zadel inderdaad daar ligt.

Dat de heren zadelmakers dit moeten oplossen is in mijn ogen geheel terecht, maar schuif niet alles op één zadelmaker af en prijs de ander de hemel in.

Chantal86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-07 15:54

Ik zit in de auto kom er net vandaan. Geen zadel dus, zondag zou triest langs komen bij venema. Geloof er niets van.. maar owke. Van triest moest maar zeggen welk zadel dan maar bij mij hoorde.. Nou ik herken me eigen zadel wel, ze mocht zowiezo geen zadel mee geven ook al herken ik hem. dus tsja krijg zondag telefoon en anders ga ik er langs maar dan word ik wel heel kwaad moest me nu inhouden. Het zadel wat ze me wilde aansmeren was beschadigd en kapot.. Ach ja. Helemaal top dus totaal niets . Ben benieuwd

AnjaKos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 15:57

Dit kan toch niet heh?? Belachelijk hoe ze met je omgaan maar blijf volhouden hoor meis! Maar vraag voortaan wel een bewijs dat je je zadel of wat dan ook ergens hebt afgegeven al ken je persoon nog zo goed...
Ik hoop echt dat je je zadel nog terug krijgt..

Chantal86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-07 16:40

Hoi anjakos, we zullen het maandag zien hoe ze het op hebben gelost.. Baal der echt van.

darwin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 21:24

Wat een toestand zeg, ik hoop dat het allemaal goed komt.

x_Mliss

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 21:30

Zo dan!
Nou ik had er idd zelf heen gegaan en hem zelf gaan zoeken. Clown
Desnoods maak ik er echt werk van als ze hem daadwerkelijk kwijt zijn en mij niet een ander zadel er voor terug geven!
En ik denk dat ik daar behoorlijk uit me naat ga als ik voor die vent sta. Boos!

Dit kan toch niet!

dovish

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 21:42

Ik vind helemaal niet dat ze belachelijk met je omgaan, ik vind wel dat jij een beetje belachelijk met hen om gaat. Zoals ik nu begrepen heb heeft hij een deel van het werk van v. Triest overgenomen. Misschien heeft hij jouw zadel dan dus wel helemaal niet. Jij loopt iemand helemaal zwart te maken terwijl hij misschien wel van niks weet. En pochen met je pak, volgens mij is je dat niet geleerd....

Ik zou uit 'me naat' (zie hierboven) gaan als ik een topic las zoals dit dat over mij ging. Dan zou ik ook wel eens 'ineens' eens zadel kwijt kunnen zijn.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 21:59

ik vind het eigenlijk compleet logisch dat venema je geen zadel mee geeft, hij kent je tenslotte niet. Je kan wel een heel ander, beter zadel uitzoeken zonder dat hij zeker weet of het jou zadel wel is.

Jij kan wel zeggen dat het jou zadel is, maar wie bewijst dat, en wie bewijst dat jij jij bent?

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 22:11

Wat vervelend zeg Chantal, hoop dat alles toch nog goed afloopt. Misschien kan je nog contact krijgen met van Triest...

stephanie09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 22:22

wat een vreemde zaak allemaal!

hoe kunnen ze nou ineens jou zadel kwijtraken?

en wat een rare man (zeg het maar even netjes) dat hij je gewoon zadels wilt aansmeren van allemaal andere mensen heeft hij msschien ook wel bij jou zadel gedaan je weet maar nooit!!!

egt heel veel succes met je rug en natuurlijk ook met je zadel

elske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 00:04

Jeetje, dat is echt niet fijn zeg!

Hopelijk kan je het snel regelen met van Triest, hoop echt voor je dat het goedkomt!

Chantal86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-07 09:36

hoi hoi,
ik hoop het ook, ik ga zondag weer bellen. Weet begod niet of hun gelovig zijn, maar merk ik snel zat... Op zondag mogen zwaar gelovigen volgens mij niet bellen ed.
Maar hoop dat van triest weet waar het gebleven is, en niet dat ik dat kapotte zadel van hun terug krijg.
Ik ga ook vandaag de verzekering bellen kijken hoe of wat

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 10:02

Heb je je postcode niet in je zadel staan?