Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
ingvdh schreef:Wat ik niet begrijp is het volgende;
Je hebt het zadel aan van Triest gegeven, die wordt ziek en naar verluid heeft hij jouw zadel aan Venema gegeven.
Nu ben jij boos op Venema omdat hij jouw zadel heeft zoek gemaakt, Venema krijgt geen geld etc.
Echter, van Triest heeft het zadel ingenomen en daarna ergens achtergelaten. Ik vind het niet reëel dat nu juist een derde de schuld krijgt van iets waaraan hij misschien helemaal niet schuldig is. Je gaat er voor het gemak maar vanuit dat Venema alles heeft zoek gemaakt en de grote schuldige is, loopt op hem te schelden, bent niet al te vriendelijk over de telefoon, komt wel even langs wanneer het jou uitkomt maar je al weet dat hij er dan niet is en van Triest is nergens schuldig aan. Dat kan natuurlijk niet, jij weet niet wat er is gebeurd met jouw zadel tussen het wegbrengen en het uiteindelijk overnemen van werk door Venema.
Sorry hoor, maar als ik met een dergelijke “klant” (eigenlijk ben je dat niet eens een klant van hem, want hij heeft in geen opdracht van jou gekregen en jij beweert alleen maar dat hij jou zadel heeft) te maken krijg zou ik ook niet al te hard voor lopen en op reageren.
Voor jou is het ook geen prettige situatie, maar jij plaatst hem ook in een niet al te prettige situatie. Ik zou proberen hem op een andere manier te benaderen en niet zo agressief, daar bereik je niets mee, alleen dat mensen jou gaan tegenstaan. Met stroop vangt je meer vliegen dan met azijn.
Probeer dingen te relatieveren en los van elkaar te zien, daarmee wil ik niet zeggen dat het zadel niets waard is of dat je maar even een nieuwe moet kopen, maar om het vertrouwen in de mensheid te verliezen (zoals je op pagina 1 schreef) omdat je zadel zoek is vind ik wat ver gaan.
Plaats jezelf eens in zijn situatie, een collega van je wordt ziek, je neemt zijn werk over, dat blijkt achteraf veel meer te zijn dan jij aan kan en vervolgens krijg jij op je kop dat zijn werk niet op tijd af is of dat er dingen zoek zijn uit een periode dat hij zijn werk nog zelf deed. Daar zou jij ook van balen, je doet je best om je collega te helpen en zijn klanten en je krijgt stank voor dank.
Als je hem op die manier benaderd kom je hoogstwaarschijnlijk verder dan scheldend en tierend zijn bedrijf binnen te stappen en allerlei eisen te stellen, stel voor om het samen proberen op te lossen en toon begrip voor zijn situatie.
succes