Handelaar neemt paard terug maar wil 2000 euro minder terugg

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Diablo

Re: Handelaar neemt paard terug maar wil 2000 euro minder terugg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 17:23

Ten eerste heet "Maks" gewoon Whitewater Major en ik noem hem Major, dus geen gezeur over die naam. Verder vind ik jouw post nogal aanvallend Dapper...
Je kent idd niet beide verhalen, maar je gaat nu uit van het goede van RHS.... en dat vind ik niet juist, ik lieg werkelijk geen woord van mijn verhaal.

Met mijn shet heb ik totaal geen problemen, dat is een scheet. Ja En dat ik stoned van de medicijnen komt omdat ik EPILEPSIE heb, kun je dat begrijpen??? Medicijnen hebben tijd nodig om in te werken ja Boos!

(sorry, nog steeds bij Diablo, ik zal nu niet meer posten onder haar naam Knipoog )

Barmat

Dapper

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 17:27

Diablo schreef:
vind ik jouw post nogal aanvallend Dapper...
Je kent idd niet beide verhalen, maar je gaat nu uit van het goede van RHS.... en dat vind ik niet juist, ik lieg werkelijk geen woord van mijn verhaal.

Barmat

En jij gaat uit van het "slechte" van Robinhood..........na ruim tien jaar met deze mensen om te gaan heb ik nog geen enkel slecht iets meegemaakt of gehoord.

Jawel JIJ BENT BEZIG MET EEN SENSATIE GEBEUREN. Boos!

Hou eens op met deze mensen zwart te maken, steek je hand eens in je eigen boezem.

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 17:30

Dapper: Je zegt wel elke keer dat we het verhaal van de andere partij eerst moeten horen, maar de TS heeft duidelijk al tig keer contact op proberen te nemen met die lui en ze geven ook wel antwoord, maar als het echt zo onschuldig zou zijn als jij beweert dan hadden ze er heus wel een uitleg bij hebben gegeven. En dat hebben ze niet, dus het lijkt me duidelijk dat de TS flink bedrogen wordt! En als jij hun zo goed kent, ga jij dan om opheldering vragen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 17:32

Dat zou pas Dapper zijn.Als je alles zo zeker weet.Kom voor de dag met je verhaal

__Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 17:32

Van iedere (handels)stal zijn slechte en goede verhalen, zo ook bij deze blijkbaar Dapper.
Het feit dat jij alleen goede ervaringen hebt, hoeft natuurlijk niet te betekenen dat Barmat liegt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 17:39

Dapper, als je ze zo goed kent en het is zo'n super stal, dan krijg jij het wel voor elkaar dat Barmat haar 2000,- waar ze nu naar kan fluiten terug kan krijgen Ja

Want verhaal aan 2 kanten of niet...dit paard klikt niet...wat de reden ook zou mogen zijn.
Ben je zo'n geweldige stal dat garantie geeft (iets wat gewoon wettelijk beplaad is, maar oke)...doe dan niet moeilijk en geef gewoon dat geld terug...
Dan hou je een goede naam...niet met flauw gedoe zoals nu.

Yuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 17:56

inderdaad Runningkawa. Heb er niets aan toe te voegen

sherwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 18:12

ik nodig de TS bij deze uit om eens langs te komen.
Ik vind het een verschrikkelijk verhaal, en wil je graag laten zien dat shires echt lieve paarden zijn, ook onder het zadel.
Laatst bijgewerkt door sherwood op 03-10-07 18:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 18:33

Dapper, wat reageer je enorm onvolwassen en aanvallend Scheve mond
We zijn toch allemaal volwassen in dit topic? Laten we het dan ook volwassen houden en met normale antwoorden komen, en hopen dat het voor de TS beter uit pakt dan nu Lachen

shamrock06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 18:51

Dapper schreef:
Kijk je hebt levenslange garantie en die krijg je echt maar vertel me nu niet als je een paard terugdoet en geen andere shire uitzoekt dat Robinhood hier mee gebaat is, en een keuze uit ruim 70 shires kun je toch wel maken lijkt me, en dan had ze geen cent bij te hoeven leggen en gaat er niet op achteruit

Wil hier toch even op reageren.

Wij hebben in dezelfde situatie gezeten. Paard gekocht bij bovengenoemde. Achteraf bleek het dier ziek. Volgens mijn veearts met mogelijk blijvend letsel. Dus zijn advies was terug brengen!! Dit was binnen 2 weken.
Is ook gebeurd.
Maar dan: Van de paarden die je dan ziet die eventueel in aanmerking komen als vervanger, waren de prijzen ineens erg hoog!! Dus er moest overal iets bij. Nou ja iets....behoorlijk iets!!
Ineens was er niets meer in die prijsklasse. Zo wel, was het van mindere kwaliteit!

We hebben ook zitten denken over juridische stappen. Maar wat wil je als particulier tegen zo iemand?? En net wat Barmat zegt: kost veel tijd, geld en energie. Ondertussen zaten wij dan met een ziek paard. Dat wilde we ook niet.
En achteraf bleek dat dat dier het paard wat we al hadden aangestoken heeft. Dus ook nog eens 3 maanden lopen aanklooien met steeds weer de veearts. Dat was al een duur grapje. Maar goed, ze is er weer bovenop.

Uiteindelijk hebben we maar een keus gemaakt. Ondanks dat er flink wat geld bij moest. Ze bluffen je gewoon af. En daar sta je dan als particulier!
Daarbij kwam ook, dat wij om reden een paard zochten en dat wist hij. Dus logisch dat de prijs omhoog ging. Of een dier van mindere kwaliteit.
We hebben het uiteindelijke paard eerst in een kliniek laten keuren. Nu denkt men: waarom niet bij de eerste? Nou, wat zal er mis zijn aan een jaarling?? Veel, bleek dus achteraf. Vandaar dat we dus de volgende hebben laten keuren. Met bloedproef en al. Je weet het maar nooit.....

Zal dan ook niemand adviseren om daar voor een paard te gaan kijken!!!

Miss_Shet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 19:00

Ben het met een aantal eens:

Dapper,als je zulke goede contacten hebt met deze handelaar,misschien zou je kunnen bemiddelen in deze kwestie. Haha!
Elke handelaar heeft zijn fouten en zo deze dus ook.
Ik vind je wel triest als je als handelaar geld moet verdienen op deze manier en onder deze omstandigheden Ziek

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 19:21

sherwood schreef:
Ik vind het een verschrikkelijk verhaal, en wil je graag laten zien dat shires echt lieve paarden zijn, ook onder het zadel.

Hoor je iemand hier zeggen dat Shires niet lief zijn? Dat maak je er zelf van. Lachen

loveyoutoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 19:24

Dapper schreef:
bij een winkel krijg je dan toch ook een tegoedbon.......jezus ik had geen idee dat het niveau hier erg laag is maar oke.

Ik wil me verder niet mengen in deze discussie.
Maar ik wil wel even aangeven dat een verkoper (van wat dan ook, koelkast, paard, theelepeltje) jou gewoon een goed en deugdelijk product moet leveren. Als het product niet aan de verwachting voldoet, terwijl het door de verkoper wel zo is omschreven, dan is er sprake van een niet deugdelijk product. Dan kan je de koopovereenkomst ontbinden en MOET je je geld terug krijgen. Maar blijkbaar neem jij altijd genoegen met een tegoedbon. Ik zou daar geen genoegen mee nemen. Over het algemeen koop ik dan liever mijn koelkast, paard of theelepeltje bij een andere winkel/verkoper. Je hebt dus gewoon RECHT op je geld terug als je een ondeugdelijk product hebt gekocht!

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 19:25

Waarom wordt dit paard nog steeds Maks genoemd? Zo heet hij helemaal niet.
En je kunt 100 keer zeggen dat dit paard meegeweest is op buitenritten, maar feit is dat dat nu NIET kan, hij kan nite eens gereden worden. En ik weet zeker dat dat niet aan Barmat ligt. Ze rijdt twee paarden bij mij geregeld en dit doet ze perfect, dus daar zal het niet aan liggen.
Dit paard is gewoon niet wat haar beloofd is en dat doet er ook eigenlijk helemaal niet toe. Meneer Verhoeven heeft de plicht, als handelaar, dit paard gewoon terug te nemen en haar het geld terug te geven. Hij wil dit niet (en begint daarbij ook nog Barmat uit te schelden, wat ik ook errug vreemd en zeker niet klantvriendelijk vind), dus hij is ten alle tijde fout.

Bovendien heeft hij zelf gezegd dat hij geen paard heeft om te ruilen, want ook dat heeft Barmat wel gevraagd.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 19:26

sherwood schreef:

Mag ik dan ook mee!?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 19:28

Moderatoropmerking:
Ik zou jullie hierbij willen verzoeken om het vriendelijk en respectvol tegenover elkaar te houden.

Verder zijn ervaringen uit de eerste hand toegestaan, mits onderbouwd en op normale wijze geuit.

Vervolgens wil ik nog even vermelden dat het wellicht handiger is om deze zaak tussen Barmat en het betrokken bedrijf te laten. Het is niet nodig om hun gastenboek te gaan vervuilen of anderszins acties uit te halen. Denk aan smaad en laster. Daar kan je nog serieuze problemen mee krijgen.

Tot slot. Barmat, het lijkt me wijzer als je gewoon steeds uitlogt vanaf Diablo's account en vanonder je eigen account post. We zien dit nu even door de vingers, maar dat blijft niet duren. Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 19:38

Ff over een koelkast oid terug te komen...

Ik heb een tijd terug een camera gekocht. Er was niets aan kapot, maar deed niet aan de verwachting die ik van dat apparaat in die prijsklasse had.
Ik ben terug gegaan en kreeg gewoon mijn geld terug...zoals het hoort. Ja

En deze week heb ik bij diezelfde winkel weer een camera gekocht een ander merk, zelfde prijsklasse, want ik was erg tevreden over deze winkel omdat ze me de vorige keer heel netjes behandeld hebben.

Zo had het dus ook kunnen gaan bij deze stal.
Netjes geld terug, zoals het hoort volgens de wet.
Barmat was dan tevreden geweest...haar interesse in Shires nog echt niet verloren en had dan zeker weter daar een paard opnieuw gekocht als er een geschikte was geweest.

Als je de zoekfunctie gebruikt met robinhoudstables zie je ook dat Barmat tot dit topic steeds positief is geweest over deze stal en geen enkel negatief woord heeft gezegt.
De stal gooit imo zelf hun glazen in...jammer en eigenlijk ook wel dom....paarden wereldjes is klein...zeker als het gaat om minder goede ervaringen.

Ik hoop dat ze alsnog tot een fijne oplossing kunnen komen Ja
Misschien door bemiddeling van Dapper?

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 19:47

Het probleem is je hebt hem niet uit geprobeerd en iets wat jij als cool in de kop betiteld kan bij een ander wel een hele andere invulling geven. Dus juridisch gezien heb je niets.
Daarom moet je heb terugpakken.
En dat is heel gemakkelijk ik hoop dat je een kontrakt hebt van de koop. Dus aankoopsprijs, inruilprijs, bewijs van betaling noem maar op.
En dan is het aantoonbaar dat hij te weinig geld over gemaakt heeft. Dat geld bewaar je en het paard daar zorg je voor dat datdie maandag veilig gestal is maar niet bij jou thuis. Het hek van je erf gesloten. Komt hij toch op je erf, is hij strafbaar. Licht bij voorbaad de politie in.

Juridisch gezien is je paard nog steeds paard en berijdbaar dus oordeelt de rechter altijd dat de koop niet terug te draaien is.

Maar het paard is wel te verduisteren en het geld staat hopelijk op je duitse rekening.

Mischien ben je straks wel een paar duizend rijker. Maar ga in ieder geval naar de politie of laat het iemand voor je doen oplichters hebben ze het niet zo hoog op in duitsland.
Sucses

Supertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 19:55

Dapper, dat voorbeeld wat jij noemt over een tegoedbon klopt inderdaad, MITS je iets terug brengt wat wel is zoals omschreven, maar wat je achteraf toch niet bevalt. Even een stom voorbeeld, je koopt een bruin paard wat verder compleet geschikt is voor jouw doel, maar besluit later dat je toch liever een zwarte hebt. Dan gaat de vlieger dus niet op qua terugbrengen en is het afhankelijk van de verkoper of hij uit goodwill het paard terugneemt en evt. omruilt voor een zwarte.
Maar koop jij een paard wat volgens de verkoper compleet geschikt is voor jouw doel en het paard blijkt compleet anders te zijn, dan wordt het een ander verhaal. Dan heeft hij je technisch gesproken een ondeugdelijk product verkocht en moet hij het terugnemen. En dat is niet afhankelijk van de goodwill van de verkoper, hij is verplicht dat te doen, en mag jou daarbij niet verplichten een ander paard bij hem te kopen. Dat is wettelijk vastgelegd, zeker in het geval van een handelaar, bij een particuliere verkoop ligt dat anders.
Een omruilgarantie is dus geen ´service´ maar een mooie manier om onder je verplichting om geld terug te geven uit te komen zonder dat (90% van de) mensen het doorheeft.

Daarbij, hij mag het niet eens zo doen dat hij het geld wat hij heeft verloren op de verkoop van het paard van de ts (als dat al zo zou zijn...... kan het me namelijk niet voorstellen) in mindering brengt op het bedrag wat de ts van hem terug krijgt. Dat is namelijk wettelijk gezien een aparte overeenkomst. Hij heeft afgesproken dat hij voor dat geld het paard van de ts over zou nemen, punt uit. Zou wat zijn zeg, als iedere handelaar die een paard van een particulier koopt een tijdje later op kan bellen ´Zeg dat paard heb ik voor minder moeten verkopen als dan hij me gekost heeft, dus ik wil graag even het resterende bedrag´..... Daar trap je toch ook niet in?

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 20:15

Dapper schreef:
Ten eerste ben ik ook een particulier. Haha! heb dan toevallig meerdere shires dus alweer een verwarring...lastig kan dat toch zijn. Clown

Okay, whatever, zoals jij het wilt omschrijven. Je bent dan een particulier die meerdere malen zaken doet met genoemde stallen. Dus: je hebt geen KvK nummertje...noem het zoals je het noemen wilt.

Denigrerend overkomen kunnen we allemaal; het knáppe is juist om de eer aan jezelf te houden.

Maaruhhh ik weet nog steeds een leuke shire voor je te koop hoor. Zoals je zelf zegt, hartstikke verkeers- en zadelmak. 5500 eurie...koopie toch? Haha!
Enne...anders issie binnenkort te koop bij genoemde stallen, maar dan voor 500 euro meer, dus tel uit je winst!

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-07 21:40

Ik krijg inmiddels, zowel via pb, mail als in het topic, zoveel negatieve reacties op RHS... dat kan idd geen toeval meer zijn.

Dapper... Ik snap dat jij dikke maatjes bent met de Verhoeventjes, maar je gaat per definitie uit van hun goede bedoelingen. Ik mag geen e-mail openbaar maken, maar als je mij emailt, wil ik je met liefde en plezier de emailwisselingen tussen mij en RHS toemailen, kun je met eigen ogen aanschouwen hoe lief deze mensen zijn als het er op aankomt.

Ik ga eea verzamelen. Dank jullie allemaal... jullie verhalen, pb's ed sterken mij in het feit dat ik deze stal eens keihard moet aanpakken, al is het alleen maar voor de eer. Een ieder die mij wil steunen met zijn of haar verhaal is welkom dit te pb-en of te mailen.

Sherwood, ik vind je aanbod heel lief, maar ik ben genezen van Shires, echt... ik kan het niet meer aan weer een Shire te kopen, want het verdriet om Major is gewoon te groot. Misschien ooit, in de toekomst als ik gespaard heb. Nu zal ik het helaas met een goedkoper paardje moeten doen omdat ik slechts een fooitje heb gekregen voor Major.....

Maya: excuses, het zal niet meer gebeuren Knipoog

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 21:44

Succes ermee Barmat, het komt wel goed. Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 21:50

Dapper schreef:
russel schreef:
Dapper met een omruilgarantie ga je er toch niet in geld op achteruit?

Hoezo zal Barmat hetzelfde met een shetlander hebben? Volgens mij weet je meer dan je toegeeft, ik vind je post erg gekleurd. De paardenwereld is klein. Ik kom toevallig uit de buurt, ben dus wel benieuwd naar die Maks en de dorpen en traktoren.

Een paard is een spiegel van je ziel klopt als een bus, maar dan moet je er wel eerst een band mee hebben opgebouwd en dat kan wel eens wat maanden duren, daar zal het nog te kort voor zijn bij Barmat, dus wat spiegelt die Maks, zijn vorige eigenaar en ervaringen?

Goed lezen is ook een vak. Haha!

Als je een shire om gaat ruilen dan kost het ook geen geld, wil jij je shire terugdoen en geen andere shire mee terug dan denk je toch niet dat je je geld terug kan krijgen, bij een winkel krijg je dan toch ook een tegoedbon.......jezus ik had geen idee dat het niveau hier erg laag is maar oke.

Dus jij komt uit de buurt van Zutphen.... ?????? Geografie ook niet zo best meisje. Ach gut Maks is hier bij mij geweest en heeft zelfs met de buitenritten meegelopen, en ja hier kom je van alles tegen hoor.

Posten doe ik nog steeds met de zwarte kleur en wat zou ik toe moeten geven dan ? Erg offtopic allemaal hoor.

Als je daar een paar maanden voor uit moet trekken om een band op te bouwen waarom dan binnen twee maanden terug doen ??

Ik vind dit een zielige vertoning allemaal en ga echt iets nuttigs doen kan me alleen maar vreselijk opwinden over jullie meningen.
Ga op je knol zitten en doe iets.

Lips are sealed Lips are sealed Ik denk dat ik weet uit welk milieu je komt en waarom je zo een goede zakelijke verstandhouding met RHS hebt. two of a kind zal ik maar zeggen. Knipoog

Ik vind het wel grappig dat jij weet waar ik woon en wie ik allemaal ken. Maar je hebt jezelf goed voorgesteld, een mooiere voorstelling over je zelf met je buitenritjes heb je niet kunnen maken, nou nee dus bedankt.

Achilles

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 22:52

Moet dit nu echt zo? Moet die stal gewoon lekker helemaal zwart gemaakt worden door hier die naam en alle ellende neer te gaan kwakken?
Als ik ruzie heb onderling met weet ik het Violetje of zo mag ik mijn kant van het verhaal hier zomaar neer knallen en haar zwart maken dan?
Ze worden hier neergezet als een stel oplichters en dat vind ik vreselijk flauw. Ze hebben heel veel tevreden en terugkerende klanten en als er mensen zijn die wel problemen met hen hebben nou ja, dat kan gebeuren, niet altijd verloopt alles vlekkeloos!
Ik vind het waardeloos dat een stal die zoveel respect krijgt van klanten, andere fokkers zowel binnen als buitenland hier door een paar sensatiezoekers de grond in geboord moet worden.

Ik vind het ronduit asociaal, kinderachtig en getuigen van weinig fatsoen om een gastenboek vol te gaan schrijven met nare domme dingen omdat je ergens een klok hebt horen luiden en degenen die dat gedaan hebben mogen zich heel diep gaan schamen.

Barmat, vreselijk jammer dat het niet gelukt is met Major en jammer dat het zo loopt. Ik vind het heel kl*te voor je.

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 23:07

Barmat moet gewoon een anzeige maken tegen die stal en het via de polizei ofzo oplossen.
Bovendien ze heeft het geld en het paard. En dat paard liet ik wel even verdwijnen wie kan bewijzen dat het het paard van de handelaar is.
Geld terughalen van je rekening kan niet en alleen met toestemming van de ontvanger.