Lesgeld (privé)

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Buwa_
Berichten: 555
Geregistreerd: 27-06-05
Woonplaats: Eelde

Re: Lesgeld (privé)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 21:56

Ik betaal 25 euro per half uur Lachen

Odysseus

Berichten: 22484
Geregistreerd: 15-06-07

Re: Lesgeld (privé)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 21:58

Gediplomeerd instructrice 15,- half uur. 20,- 3 kwartier.

_sjors_
Berichten: 1517
Geregistreerd: 11-03-06

Re: Lesgeld (privé)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 22:00

Ik betaalde 35 euro voor een half uur priveles bij een gediplomeerd instructrice. Meestal gingen we wel langer door, net zolang totdat het goed was. Ik leste trouw iedere week. Het was dan wel vrij prijzig maar ik had het er graag voor over, omdat ik er ontzettend veel van leerde.

Anoniem

Re: Lesgeld (privé)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 22:05

Gediplomeerd instructrice E15 voor 3 kwarier

Sjapaz

Berichten: 1733
Geregistreerd: 29-07-07
Woonplaats: Enschede

Re: Lesgeld (privé)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 22:36

Ik heb de mazzel dat ik gratis priveles krijg! en als het zo uitkomt zelfs meerdere keren per week Haha!

DeniseES

Berichten: 3472
Geregistreerd: 18-03-07
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Lesgeld (privé)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-07 12:15

Vinden jullie 5 euro voor n half uur (en dus 10 voor een uur) veel voor les van iemand die niet gediplomeerd is, maar wel veel ervaring heeft met het rijden van paarden? dressuur, springen, inrijden?

Lielle

Berichten: 66273
Geregistreerd: 12-01-01

Re: Lesgeld (privé)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 12:17

wisselt van 25 euro per uur (springles, ORUN 1e fase) tot 70 euro voor drie kwartier (dressuurles, winnares Badminton).

Lennox

Berichten: 1092
Geregistreerd: 07-07-05

Re: Lesgeld (privé)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 12:18

Ik betaal 15 euro per half uur van gediplomeerd instructrice.

Diva_Jenny

Berichten: 861
Geregistreerd: 23-12-05
Woonplaats: TT city

Re: Lesgeld (privé)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 12:20

Gediplomeerd instructrice en tevens jury, betaal ik 30 euro per uur dat is incl. reiskosten.

Whisperke

Berichten: 3362
Geregistreerd: 06-10-04
Woonplaats: Thorn

Re: Lesgeld (privé)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 12:23

10 euro een uur prive kan ook minder zijn, het is net wat het paard nodig heeft en hoe die zijn best doet...
Is niet gediplomeerd maar ik vind niet dat dat wat zegt... ze geeft goed les!!

MarchaL

Berichten: 2848
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: Brabant

Re: Lesgeld (privé)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 15:56

Ik betaal 15 euro per 30 min. priveles van een gediplomeerd instructrice.

LETS

Berichten: 2743
Geregistreerd: 01-08-04

Re: Lesgeld (privé)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 15:57

60 euro p.u. (samen) voor les van een Grand Prix amazone. Alleen rijden is 50 euro.

_Mel

Berichten: 4040
Geregistreerd: 25-11-05
Woonplaats: Zakynthos

Re: Lesgeld (privé)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 15:58

Ik betaal voor halfuur privéles 10 euro.

Sim0ne

Berichten: 3454
Geregistreerd: 05-07-05
Woonplaats: Zuidplas. Paarden op de Veluwe

Re: Lesgeld (privé)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 15:58

15 euro voor speciale ijslanderles aan huis. En 7,50 voor gediplomeerde dressuurles aan huis, maar dat is wel erg goedkoop allebei.

Amrah

Berichten: 3653
Geregistreerd: 16-05-05

Re: Lesgeld (privé)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 16:03

€15,- per half uur en €30,- per uur aan huis.
van; Marja de Bruijn. Ze neemt ook het centered riding en NH mee in haar lessen.

_Lola_

Berichten: 2950
Geregistreerd: 28-12-02
Woonplaats: Weert

Re: Lesgeld (privé)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 16:12

Ik betaal 20,- voor een uur, maar dan rijdt ik 2x een half uur met 2 paarden. Ze lest zelf bij Jeannette Haazen (hoe ik dat dan ook schrijf) en rijdt zelf prix st george.

Bezig met opleiding....

Trennie
Berichten: 1753
Geregistreerd: 27-07-07
Woonplaats: Arnhem

Re: Lesgeld (privé)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 16:16

Oke, komt íe:

Mijn een-na -laatste instructrice was gediplomeerd en vroeg 17,50 per half uur voor een prive-les.
Ze heeft mij nooit echt goed uit kunnen leggen wat de bedoeling was, wat ik moest voelen etc. (moet eerlijk zeggen: had ook het paard niet echt mee) Maar wel de zoveelste in 20 jaar waarbij ik het alweer niet begreep. Je zou gaan denken dat ik dom ben, hi,hi...

Na verhuizing andere provincie heb ik mijn huidige instructeur leren kennen. Een ontzettend leuke en lieve gepensioneerde man. In eerste instantie kenden wij elkaar vanuit prive, maar tegenwoordig is hij ook mijn instructeur. Maar nu komt íe:

Hij heeft zelf nog nooit echt op een paard gezeten, maar vroeger op hoog niveau geturnd! En geloof het of niet: Hij kan exact zien en uitleggen wat je moet doen, of juist niet. Kan echt op zo'n manier iets overbrengen dat je het ook echt snapt. Hij heeft er al een aantal naar de Z gereden en is erg geliefd onder de dressuurruiters hier in de omgeving. Geeft ook op de vereniging les.
En, het belangrijkste: eindelijk heb ik iemand gevonden waarbij ik wel snap wat de bedoeling is, die op zo'n manier uit legt dat het te volgen is. Mijn paard en ik gaan echt met sprongen voorruit en ik heb nog nooit zo veel plezier in dressuur gehad! Want eerlijk is eerlijk, goed kunnen rijden, of goed uit kunnen leggen zijn toch echt verschillende dingen.
En wat ook een leuke bijkomstigheid is: ik betaal 7.50 euro voor een vol uur! ( is de prijs die iedereen bij hem betaald)

laverite

Berichten: 2935
Geregistreerd: 06-01-05

Re: Lesgeld (privé)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 16:20

25 euro per uur

CeesRinko

Berichten: 1540
Geregistreerd: 10-04-05
Woonplaats: Emmer-Compascuum

Re: Lesgeld (privé)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 16:22

sympie schreef:
ik betaal 50 euro voor 1 uur


whaat..! als je 20 euro er bij doet heb je een uur les van anky Vork

ik betaal 15 euro voor een uur..

en word betaalt 5 euro voor 3 kwartier Lachen

Tempus_Fugit
Berichten: 3666
Geregistreerd: 08-08-05

Re: Lesgeld (privé)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 16:24

Eerste instructrise betaalde ik 10 euro per uur (maar dan samen met vriendin, dus 10 p.p.), achteraf was dit echt een oplichter en had ze geen diploma en geen ervaring.

Toen iemand laten komen die 7,50 per half uur vroeg + reiskosten (+- 2 euro), maar deze hoorde we ineens niks meer van.

Nu weer een nieuwe 15 euro per half uur, deze heeft geloof ik alleen 1ste instructeurs diploma.

Misty23

Berichten: 50
Geregistreerd: 08-12-06

Re: Lesgeld (privé)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 16:42

Ik betaal 10 euro per half uur, maar het loopt bijna altijd uit tot ongeveer 3 kwartier. Ik rijd op haar paard, aangezien ik zelf geen paard heb. Ze geeft dressuurmatig les, en ik mag zelf weten waar ik aan wil werken, weet ik dat niet, bepaalt zij dat. Instructrice heeft geen diploma's, geeft naar mijn mening wel goed les, en is aardig! Lachen

DeniseES

Berichten: 3472
Geregistreerd: 18-03-07
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Lesgeld (privé)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-07 18:53

Trennie schreef:
Oke, komt íe:

Mijn een-na -laatste instructrice was gediplomeerd en vroeg 17,50 per half uur voor een prive-les.
Ze heeft mij nooit echt goed uit kunnen leggen wat de bedoeling was, wat ik moest voelen etc. (moet eerlijk zeggen: had ook het paard niet echt mee) Maar wel de zoveelste in 20 jaar waarbij ik het alweer niet begreep. Je zou gaan denken dat ik dom ben, hi,hi...

Na verhuizing andere provincie heb ik mijn huidige instructeur leren kennen. Een ontzettend leuke en lieve gepensioneerde man. In eerste instantie kenden wij elkaar vanuit prive, maar tegenwoordig is hij ook mijn instructeur. Maar nu komt íe:

Hij heeft zelf nog nooit echt op een paard gezeten, maar vroeger op hoog niveau geturnd! En geloof het of niet: Hij kan exact zien en uitleggen wat je moet doen, of juist niet. Kan echt op zo'n manier iets overbrengen dat je het ook echt snapt. Hij heeft er al een aantal naar de Z gereden en is erg geliefd onder de dressuurruiters hier in de omgeving. Geeft ook op de vereniging les.
En, het belangrijkste: eindelijk heb ik iemand gevonden waarbij ik wel snap wat de bedoeling is, die op zo'n manier uit legt dat het te volgen is. Mijn paard en ik gaan echt met sprongen voorruit en ik heb nog nooit zo veel plezier in dressuur gehad! Want eerlijk is eerlijk, goed kunnen rijden, of goed uit kunnen leggen zijn toch echt verschillende dingen.
En wat ook een leuke bijkomstigheid is: ik betaal 7.50 euro voor een vol uur! ( is de prijs die iedereen bij hem betaald)


Wat een apart verhaal Knipoog wel leuk

Flowtje
Berichten: 26
Geregistreerd: 10-08-07

Re: Lesgeld (privé)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 21:37

Mijn dochter betaaldt 20 euro voor een half uur privé les. Haar instructrice heeft zelf Z gereden, of ze een diploma heeft weet ik niet, wel dat ze erg goed is!

Lein87
Berichten: 491
Geregistreerd: 20-06-07

Re: Lesgeld (privé)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 21:50

IK betaal 25 euro voor een gedplomeerd instructrice (orun 1,2 en 3e fase) En ze geeft dressuur, spring crossles en heeft ook haar diploma's voor meninstructie 1e en 2e fase en mag jureren tot het hoogste niveau. Kvind 25 euro dus persoonlijk wel meevallen Lachen

Ddees
Berichten: 594
Geregistreerd: 20-04-05
Woonplaats: Stein

Re: Lesgeld (privé)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 22:05

Safrane schreef:
Voor een half uur privéles betaal ik 15€. Dit bij een ervaren instructeur.

Vroeger vond ik dit altijd vrij veel, maar als ik sommige prijzen hier zie... Nors opkijken


Inderdaad, ik vond de prijzen ook altijd heel hoog.

Ik betaal zelf ook €15,00 incl. reiskosten (ze komt naar mij en woont ongeveer 15 km. van ons vandaan) voor een half uur privéles, van Arlette de Grave. Ze is bezig met haar diploma's en rijdt zelf z. Ik ga goed vooruit met mijn paard en het klikt, dat is toch het allerbelangrijkste.

Zelf heb ik 1e fase Orun gedaan en geef les aan de plaatselijke ruiterclub (5 ruiters per les) en hiervoor krijg ik €15,00 per uur. Voor mij is het hobby, maar als het je beroep is, zoals bij mijn instructrice, moet je toch aardig wat les geven om rond van te komen!