Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Shet4ever schreef:Zie ik het nou helemaal verkeerd?![]()
Volgens mij heeft TS het over kreupelheid rechtsachter, en wordt er in de beginpost gesproken over rechtsvoor...
Is toch een wezenlijk verschil volgens mij.
mirgino schreef:Liezel1 schreef:Mirgino: lijkt me wel van belang als je een paard verkoopt waarvan je weet dat het paard een (verborgen) gebrek heeft...
dat lijkt me wel het vermelden waard ja...
ook als de verkoper al haar problemen met dit paard op Bokt heeft gezet...
als het bij dit paard echt een chronisch iets is ,had dat er bij een keuring toch uit moeten komen ?
dat lijkt mij dan ,omdat hij er volgens schrijven al een jaar mee loopt!
dan moet dat met een buigproef toch naar voren komen?
ik ben voor/tegen niemandis mijn mening!

xcynthiax schreef:die ontsteking was toen de tijd in dr rechtervoorbeen!!
Jus_dOrange schreef:xcynthiax schreef:die ontsteking was toen de tijd in dr rechtervoorbeen!!
Toen der tijd een chronische ontsteking?![]()
Waarom mocht het dier het land niet op? Waarom is er niks gemeld over een extreem lange kreupelheid?
nieuw schreef:Het paard liep vanaf de eerste dag al niet goed bij ons. We zijn dus al vanaf het begin heel erg aan het tobben.
Paardje wordt verder onderzocht door de dierenarts en we gaan voor 2e X naar de kliniek. Zegt volgens mij al genoeg.
Inderdaad is mij NA DE KOOP vertelt door derden dat het paard veel heeft gemankeerd en dit is later OOK NA DE KOOP bevestigt door verkoper en heb ik bij toeval het een en ander gelezen over het verleden van het paard op bokt.nl.
Maar ja, dit was NA DE KOOP en was het leed al geschied....
Als wij vantevoren hadden geweten over een chronisch bot ontsteking en de vele malen kreupelheid en stalrust, hadden wij inderdaad het paard NIET gekocht. Het paard zou gebruikt gaan worden bij ons voor de dressuursport, dus als wij tijdens de koop had gehoord dat het paard een chronische bot ontsteking heeft en regelmatig kreupeld, had de koop nooit doorgegaan, want dan is het paard NIET geschikt voor de sport!!!!!
Voorlopig zitten wij met een paard waar we niets mee kunnen en wij zijn WEL VERZEKERD, maar er is een wachtijd van 2 maanden voor kreupelheidsonderzoeken.
Buiten alles geeft dit een hele nare bijsmaak en voelen wij ons zeer in de maling genomen.
Als alles op een eerlijke manier was verteld had dit alles niet gebeurt.
Verder gebeurt er ook niets zonder advies van een dierenarts en hoefsmid.
detour schreef:Er wordt hier enorm geoordeeld en gesuggereerd; volgens mij is dit een zaak voor de verkoper en koper en zouden ze er inderdaad juridische hulp bij moeten halen. Ik vraagme af of het slim is dat ze hier e.e.a. gaan zitten uitmelken; wij als bokkers kunnen niks zinnigs zeggen over eventuele gebreken en waar die zijn opgelopen.
Als het om mijn dier ging, had ik er inmiddels een slotje op gedaan.
Ik wens beide partijen wijsheid en sterkte!

xcynthiax schreef:[/quote]Jus_dOrange schreef:
Toen der tijd een chronische ontsteking?
toen was die ontsteking gevonden, 3 jaar geleden, vandaar toen der tijd.
de laatste 3 jaar heb ik er nooit geen problemen meer mee gehad.
beantsje schreef:simpel vraagje: als je de vorige eigenaar op bokt kon vinden, waarom heb je dan niet voor de koop haar berichten gelezen? Dan had je het voor de koop geweten!
Anuschka40 schreef:Hoi allemaal ik ben Anuschka de moeder van Cynthia, Romana is van ons geweest wil even het een en ander kwijt daar jullie van een verhaal uitgaan hier mijn verhaal !!!! Romana hebben wij 5 jaar gehad en alles met haar gedaan naar onderlinge en landelijke wedstrijden , we hebben haar altijd netjes laten enten , tandarts , hoefsmidt , wormkuur , enz ook waren wij goed verzekerd .
een tijd geleden heeft ze wat problemen gehad met haar voorbeen en doordat wij telkens te snel weer gingen rijden (kwamen we in de kliniek achter)kwam het terug.. via onze verzekering hebben we haar uit eigen beweging helemaal laten nakijken bij een kliniek en was het advies langer stal rust .
Ze was daarna ook helemaal herstelt en hebben nooit geen problemen hiermee gehad (heb ik de nieuwe eigenaar ook verteld trouwens maar dat word nu ontkent .Ook was het raar dat ze Romana gelijk de volgende dag in de wei had gezet wij hebben nog nadrukkelijk gezegd dat ze dat beter niet kan doen daar ze dat nooit heeft gehad ook was ze hengstig sorry maar vind ik niet slim !!!
wat is daar misschien gebeurd ? ook kreeg ze op die manege sport brokken en bij ons de gewone biks
dat verklaarde voor mij dat ze daar over aktief van werd , heb haar nog advies gegeven om een gewone biks te proberen heeft ze niet gedaan ? ik vind het heel spijtig dat het zo gaat doet ons dan ook heel veel verdriet... En waarom heeft ze niet optijd de verzekerings papieren retour gedaan dan was ze nu netjes verzekerd , maar nu is dat het probleem dat ze wat aan haar achter been heeft gekregen bij haar en niet bij ons en tot overmaat van ramp is ze nu niet verzekerd en wil ze het in onze schoenen schuiven omdat het nu veel geld gaat kosten !!!! met Romana was niets aan de hand toen wij haar verkochten en tot kort geleden liepen we nog wedstrijden met haar en aan haar achterbeen mankeerde Romana niets en laten we maar niet over hetgeen beginnen dat wij romana een kalmerings spuit hebben gegeven sorry maar dat gaat mij te ver ik heb zat mensen die romana goed kennen en elke dag hebben meegemaakt die kunnen beamen dat romana een lief leuk en mooi paard is dus ik hoop dat jullie dit lezen en als je wilt reageren graag... groetjes Anuschka
Hoe lief, leuk en mooi ook, dat zullen ongetwijfeld veel mensen kunnen beamen, maar of het om een gezond dier gaat??