cissy schreef:mijn verzekering heeft zelfs op mijn AVP polisblad gezet dat ze op de hoogte zijn dat ik 2 paarden hobbymatig heb...
Dat is een hele goede zaak, dan kan je daar ook geen verschil van mening meer over krijgen!
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
cissy schreef:mijn verzekering heeft zelfs op mijn AVP polisblad gezet dat ze op de hoogte zijn dat ik 2 paarden hobbymatig heb...
famkeY schreef:Misschien is het handig als ik een voorbeeldje geef (die hoop ik voor meer mensen opgaat)
Ik heb nog een paardje die deze maand onder het zadel gaat. Ik heb zelf helaas niet zoveel tijd dus vraag ik iemand anders. Deze maakt een rare klap waardoor de ruiter flink in de kreukels ligt.(laat ik het maar makkelijk houden..... en mijn paardje heeft niets). Kan haar verzekering dit weigeren en geeft als rede dat ik aansprakelijk ben als bezitter van het betreffend paard. Betaald dan mijn verzekering haar ziektekosten of moet ik daar ook weer appart voor zijn verzekerd. Ik ga er even vanuit dat ik niet bedrijfsmatig bezig ben.
Als het niet handig is om een voorbeeld te geven kunnen jullie dit als niet verzonden beschouwen.
famkeY schreef:Oh dank je wel LDRD zo zie je maar weer dat het forum wel heel handig kan zijn.
Maar in het begin werd er oa dit gezegd
De eigenaar van het dier is te allen tijde verantwoordelijk voor de gedragingen van zijn dier en de eventuele schadelijke gevolgen hiervan voor de ruiter.
Bordjes, zelf gemaakte contractjes e.d. zijn jurisch niets waard. Op eigen risico omgaan met een paard is uitgesloten. Houd in je achterhoofd dat jij als eigenaar altijd aansprakelijk gehouden kan worden voor eventueel lichamelijk letsel van de bijrijder.
Maar het ligt dus echt aan de situatie en is de eigenaar niet te allen tijde verantwoordeljik of begrijp ik het weer verkeerd.
famkeY schreef:Oh ik krijg steeds meer vragen, nog eentje en dan hou ik op. Ben je verplicht om je verzekering hiervan op de hoogte te stellen (dat je paarden rijdt) Misschien een hele domme vraag hoor...
famkeY schreef:Ik haalde idd mijn eigen ziektekostenverzekering en AVP door elkaar. Nu is het duidelijker. Sommige hebben even wat meer tijd nodig...
vuurtoren schreef:het was het paard van de een en de trailer was van een ander weet niet of de trailer all-risk verzekerd is
krackertje schreef:Schade aan paardentrailers zijn op de meeste AVP-polissen uitgesloten dit i.v.m. de grote schadelast die de verzekeraars jaren hebben gedragen door dit soort schades.
famkeY schreef:Bedankt allemaal (metname LDRD) Ik heb de verzekeringsmaatschappij gebeld en de situatie uitgelegd (heb nl 2 paarden bij de buren staan en de kans is natuurlijk aanwezig dat ze een trap of iets dergelijk krijgt) en gevraagd of dat onder mijn AVP valt. Door jullie kwam ik heel inteligent over (thanks) en die speelt de vraag door naar interpolis zelf. Ze is er niet helemaal uit of het bedrijfsmatig is of particulier. Zo zie je maar weer......
Nogmaals dank!!
famkeY schreef:Bedankt allemaal (metname LDRD) Ik heb de verzekeringsmaatschappij gebeld en de situatie uitgelegd (heb nl 2 paarden bij de buren staan en de kans is natuurlijk aanwezig dat ze een trap of iets dergelijk krijgt) en gevraagd of dat onder mijn AVP valt. Door jullie kwam ik heel inteligent over (thanks) en die speelt de vraag door naar interpolis zelf. Ze is er niet helemaal uit of het bedrijfsmatig is of particulier. Zo zie je maar weer......
Nogmaals dank!!
krackertje schreef:Als ik me de AVP-polis goed voor de geest haal dan staat er in de polis de uitsluiting van schades aan paardentrailers en aanhangwagens.
Dus ongeacht de gebeurtenis.
Zoals ik hierboven al aangaf zit ik nu ziek thuis en kan er de polis even niet letterlijk bij pakken.
krackertje schreef:LDRD je kunt hierin wel eens gelijk hebben.
Ik bedoel dus het opzicht-verhaal.
(en nee, zeg even niet welke maatschappij!).