Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
ATRIX78 schreef:Ziyaro werd nog niet bereden. Zelf kan ze het paard niet inrijden, want daar rijdt die vrouw niet goed genoeg voor en ik geloof, dat ze hem eerst aan zijn ballen wil laten helpen of verkopen, maar wie koopt een hengst met 1 bal. Ja iemand zoals zij, die een paard niet van tevoren onderzoekt.
Wie koopt er nu een hengst als je niet goed kan rijden ? Ik moest stiekem even denken aan teugelkreupelheid.
ATRIX78 schreef:Nee, laten we het zo zeggen. Ze is erg bang, zelf zag ik haar amper wat doen met het paard. Kijk een paard moet natuurlijk niet voelen, dat je bang bent, dan ben je gelijk verloren met inrijden. Kan een paard van ik schat 1,69 a 1,70 met 1 volgroeide bal, later nog een 2e krijgen, terwijl die niet te voelen is.... hmmm. Teugelkreupel kan natuurlijk niet, als hij nog niet bereden wordt he!
rakni schreef:wat een rare uitspraak, lijkt mij dat als hij niet goed is dat meteen laat zien als hij uit de trailer komt.
Ik ben blij dat ik mijn paard met een goed koopcontract (gevonden op de site van interpolis en aangepast door mij) en een keuring dit soort dingen heb voorkomen. Lijkt me ook nuttig dat we hiervan leren dat het voor de verkoper ook heel prettig is je paard te laten keuren voordat je hem verkoopt....
Maar ff ontopic: Er is zeker wel een termijn waarbinnen verborgen gebreken kunnen worden verhaald op de verkoper. maar dat is alleen wanneer er sprake is van verborgen gebreken, dat is in dit geval zeker niet aangetoond mijns insziens. Wat een vervelende situatie voor jullie allebei.
ja, onderzoeken in een kliniek is misschien het beste idee en dat dan samen betalen vind ik een goed voorstel.
Maar idd niet zomaar je paard terugnemen, jij weet niet wat er in die dag is gebeurd!
Succes ermee!
ATRIX78 schreef:Ze denken....
boefster schreef:ken jij dus het bewuste paard??
cids schreef:ik heb ook zoiets. ik heb 2maanden geleden een ponietje verkocht. was bij ons gezond. waarschijnlijk wel ouder dan in het paspoort staat, maar dat dan ook bij de nieuwe eigenaar vermeld.
nu 2maand later heeft de pony waarschijnlijk zandkoliek en staat in een kliniek. olgens de veearts een ouder probleem. ben ik dan als oude eigenaar aansprakelijk?
ATRIX78 schreef:Ach ja tuurlijk, je gaat geen paard via foto's kopen en je laat een paard altijd keuren boven een bepaalde prijsklasse. Helemaal als je niet veel verstand van paarden hebt. Eigen schuld, dikke bult. Klinkt hard, maar het is wel zo.
Joscaa schreef:Volgens mij moet jij hem terug nemen.
Volgens mij moet je je paard tot 6 maanden terug nemen. SUcces!
missmiekie schreef:Joscaa schreef:Volgens mij moet jij hem terug nemen.
Volgens mij moet je je paard tot 6 maanden terug nemen. SUcces!
Pure onzin, de TS komt niet op mij over als een handelaar. Alleen handelaren KUNNEN(nog steeds niet moeten) een paard binnen 6 maanden terug nemen, omdat ze anders BIJ EEN ZEER GOED AANGETOOND VERBORGEN GEBREK(en geloof mij, daar valt bijster weinig onder hoor) een rechtszaak SOWIESO verliezen.
Een particulier KAN natuurlijk ook een paard binnen 6 maanden terugnemen, maar die heeft maar een termijn van 6 weken!