we hebben hara chipnummer e.d. wel laten overschrijven op onze naam, en het paspoort is ook in ons bezit maar toch..
je kan het paard ook verkopen zonder de papieren en dus mensen op deze manier oplichten door het paard terug te eisen!
Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Shanna schreef:ik heb dan het nu dan welliswaar een fries dus geen kwpn, maar de stamboekpapieren zijn heb ik bij de koop niet meegekregen, deze zijn nu weer in het bezit van het stamboek, maar als de vorrige eigenaar dus die papieren had gehouden had hij haar zo weer terug kunnen nemen?
we hebben hara chipnummer e.d. wel laten overschrijven op onze naam, en het paspoort is ook in ons bezit maar toch..
je kan het paard ook verkopen zonder de papieren en dus mensen op deze manier oplichten door het paard terug te eisen!
kimmie261 schreef:precies,op dit moment ontspringt de handelaar de dans,sterker nog,dez eheeft zijn centen op zak...en is er dus beter van geworden..
annie6 schreef:civielrechtelijk.
eigenaar is er achter gekomen omdat ik navraag heb gedaan bij de fokker, alleen eigenaar reageert pas 3 maanden later op mijn telefoontje.
IKbenEllen schreef:Shanna schreef:ik heb dan het nu dan welliswaar een fries dus geen kwpn, maar de stamboekpapieren zijn heb ik bij de koop niet meegekregen, deze zijn nu weer in het bezit van het stamboek, maar als de vorrige eigenaar dus die papieren had gehouden had hij haar zo weer terug kunnen nemen?
Even off topic, maar waarom heb je de papieren niet gekregen????
kimmie261 schreef:wat ik me wel bedenk ,is dat de rechter ervan uit gaat dat je onrechtmatig een paard gekocht hebt.
stel,ik ga een paard trainen en rijden voor iemand en ik zeg,laat het paspoort achter voor entingen en wedstrijden,en ik verkoop dat paard,met paspoort dus....
en de koper gaat stad en land afbellen om achter de geschiedenis te komen,uiteindelijk hoort degene van wie het paard is het,die zal dan wel zeggen,heeey dat is mijn paard,en doet aangifte bij de politie,en als bewijs heeft die het papier op naam staan...
ik denk dat de rechter dan beslist het paard aan degene terug te geven,van wie die oorspronkelijk was..
Shanna schreef:omdat die ingenomen zijn door het stamboek toen een duplicaat voor in het paspoort werd aangevraagt en de vorrige eigenaar er geen lid van is evenals ik zelf..
Whoknows schreef:Citaat:Wie kan mij vertellen wie Bosman is en waar hij op dit moment verblijft. We zijn te weten gekomen dat hij van Belgie naar Valkenswaard is verhuist en van daar uit naar friesland is verdwenen. Hij heeft blijkbaar meer slachtoffers achtergelaten waar de paarden ook van verdwenen zijn.
Hij noemt zich ook wel eens Smits met achternaam.
Belgie- Brabantse land (Hilvarenbeek-Waspik)-Friesland.
Een soortgelijke route heeft Bram Haage ook bewandeld.
"verschillende namen en achternamen"
"trainingsstallen"
"verdwenen paarden"
Het riekt een tikkie naar Bram Haage.
Ik zeg: riekt
IKbenEllen schreef:Shanna schreef:omdat die ingenomen zijn door het stamboek toen een duplicaat voor in het paspoort werd aangevraagt en de vorrige eigenaar er geen lid van is evenals ik zelf..
Oh zo maar dan zitten "de papieren" toch bij je paspoort.
russel schreef:Is je zaak strafrechtelijk of civielrechtelijk aangespannen? Ik denk nl dat je civielrechtelijk wat meer kans maakt. M.n. de aangifte van diefstal is een beetje vreemd. Idd zal je verwachten dat als je je paard ergens laat rijden en hij is de volgende dag zoek, je meteen aangifte doet.
.
femiaans schreef:Kan je de handelaar niet aansprakelijk stellen?
Veel sterkte ermee!