Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
gipsyboy schreef:leefdtijd maakt nix uit.
ligt eraan of ze pijn hebben als ze altijd pijn hebben dan zeg ik in laten slapen maar als hij/zij geen pijn heeft dan laten leven desnoods met medicijnen en als je het niet kan betalen dan had je teneerste geen paard moeten nemen
Je kunt niet in de toekomst kijken, dus dit soort dingen zijn niet van tevoren in te schatten!!
en dan kan je ook niet zijn mooie leventje wat ie nog kan hebben om dat af te pakken door hem in te laten slapen.
dan kan je misschien een goed tehuis gaan zoeken wel een echt goed tehuis dat hij/zij daar kan blijven met contract ofzo.
En wat als je dat niet kan vinden?? Dan is slacht/spuitje altijd nog eerlijker dan dat ie bij verkeerde mensen terecht komt...
gipsyboy schreef:leefdtijd maakt nix uit.
ligt eraan of ze pijn hebben als ze altijd pijn hebben dan zeg ik in laten slapen maar als hij/zij geen pijn heeft dan laten leven desnoods met medicijnen en als je het niet kan betalen dan had je teneerste geen paard moeten nemen en dan kan je ook niet zijn mooie leventje wat ie nog kan hebben om dat af te pakken door hem in te laten slapen.
dan kan je misschien een goed tehuis gaan zoeken wel een echt goed tehuis dat hij/zij daar kan blijven met contract ofzo.
bterlaan schreef:Ik snap heel erg goed dat je je oude paard houdt. Ik zei ook niet, dat je alle "nutteloze" paarden maar moet laten inslapen, ik zei alleen, dat ik dat wel kon begrijpen en het beter vind dan het zomaar af te danken. Het probleem is natuurlijk niet aleen het geld, maar ook de tijd die er in een paard gaat zitten, kapot of niet. Zoals je ook al zei. Ik vind dat iedereen moet beslissen naar zijn of haar situatie, maar je mag het paard niet afdanken en in de steek laten. Een waardig einde hoort bij de verantwoordelijkheid die je neemt en is in vele gevallen een hele correcte oplossing. Bij mijn eerste paard heb ik achteraf het gevoel gehad, dat we te lang hebben gewacht, maar we wisten niet, wat hij had. Toen we het wisten, was het snel gebeurd. Helaas, het hoort erbij.
runningkawa schreef:Ik val gewoon binnen zonder iets te lezen
Mijn grens is dat het paard in de wei nog happy is.
Zijn twinkle in de oogjes niet verliest.
Merk ik dat hij het zelf allemaal niet meer leuk vind, is het voor mij tijd om de da te bellen en hem in te laten slapen
IKbenEllen schreef:gipsyboy schreef:leefdtijd maakt nix uit.
ligt eraan of ze pijn hebben als ze altijd pijn hebben dan zeg ik in laten slapen maar als hij/zij geen pijn heeft dan laten leven desnoods met medicijnen en als je het niet kan betalen dan had je teneerste geen paard moeten nemen en dan kan je ook niet zijn mooie leventje wat ie nog kan hebben om dat af te pakken door hem in te laten slapen.
Jaja, dat is bij de TS misschien goed geregeld maar ik ken genoeg andere verhalen. Kijk maar eens rond op Bokt. Mijn paard gaat niet levend bij mij weg. Punt.
En mijn financiele situatie kan nu goed zijn maar stel dat ik of mijn man morgen ontslagen wordt? Het is wel kort door de bocht om te zeggen "als je het niet kunt betalen moet je er niet aan beginnen".

bterlaan schreef:Een paard WEGGEVEN omdat je er niets meer mee kunt en er alleen maar kosten zijn? Dat vind het laaghartigste, gemeenste en lafste wat je maar kunt doen. Als je geen zin hebt, een nutteloos beest te onderhouden, of je kunt je maar 1 paard permitteren en je wilt rijden, wees dan fair en laat je kameraad inslapen. Wees zo moedig, dat besluit zelf te nemen. Als je hem weggeeft, zullen de mensen van wie hij dan is, hem als afval behandelen, zoals de weggever zelf ook deed, tenslotte. Zoiets kun je echt alleen doen, als je de mensen heel erg goed kent, en dan nog... Dan vind ik nog steeds, dat je er zelf een oogje op moet houden. Ook hun omstandigheden kunnen zich veranderen. En de kosten... vind je dat echt fair, andere mensen met de kosten van wat toch jouw paar d is, op te zadelen? Hoe lang zullen ze daarin meegaan???
)
_June schreef:
IKbenEllen schreef:_June schreef:
June, dit is in principe hetzelfde als mijn paard (alleen is die van mij geen heethoofd). Ik vind dat je het niet kunt maken hem/haar te verkopen, je zadelt anderen met de problemen op. Als je het financieel aankunt, gun je paard dan even wat rust en maak er dan een eind aan.
IKbenEllen schreef:_June schreef:
June, dit is in principe hetzelfde als mijn paard (alleen is die van mij geen heethoofd). Ik vind dat je het niet kunt maken hem/haar te verkopen, je zadelt anderen met de problemen op. Als je het financieel aankunt, gun je paard dan even wat rust en maak er dan een eind aan.