Wat voor een bedrag vragen aan bijrijder?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ravellie

Re: Wat voor een bedrag vragen aan bijrijder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 18:48

Aniron schreef:
@ ravellie dus nu scheren we weer iemand over 1 kan, oh ze heeft geen normaal profiel, dus kan ze ook niets anders weten, ooh wat zijn de mensen tegewoordig toch naiëf
sorry hooor.

Nee hallo, haar reacties zijn ook lekker normaal Clown Clown

sambagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 18:49

Zijn jullie het nu kwijt Ravellie en Aniron, kunnen we weer terug naar het topic ha ha!

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 18:50

Bloos Bloos Bloos Bloos

Yep

Hart is gelucht Haha!

lindsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 19:03

Voor 3 a 4 keer in de week rijden wil ik best een bijdrage betalen. Dat heb ik bij mijn vorige bijrijdpaard ook gedaan.

Je hebt dan toch een beetje het idee dat je een eigen paard hebt omdat je een band met het paard opbouwt.
Ook rijd je dan vaker dan op de manege en krijg je dus meer ervaring.

Voor 1x per week zou ik zelf niet willen betalen.

Zou je je manegeles opzeggen voor die 1x rijden per week dan rij je dus nog niet vaker.
Hou je de manegeles ook aan dan ben je dus gewoon extra geld kwijt.

Heb zelf een tijd een Z paard bijgereden waar ik een bijdrage voor moest betalen waardoor ik geen geld meer over had voor les. De eerste 2 maanden was dat heel leuk en leer je ook nog wel van het paard. Maar als je helemaal stopt met lessen leer je niets meer bij. Dan kun je nog beter 5 minuutjes aandacht hebben in een groepsles op de manege dan helemaal geen les. Want zonder les kom je in mijn ogen niet verder. Dus dat argument dat je van een privepaard meer leert dan van een manegepaard gaat volgens mij niet op tenzij je priveles neemt op dat privepaard.

Neem je die ene keer dat je op dat verzorgpaard rijd wel les dan ben je in verhouding veel meer geld kwijt dan op de manege. Want je betaald en voor het paard en voor de les.

Met 1x in de week bouw je in mijn ogen ook geen betere band op met het paard dan met 1x in de week op hetzelfde manegepaard.

Dus voor 1x in de week zou ik net zo lief naar de manege gaan tenzij ik geen bijdrage hoef te betalen want dan is dat paard berijden/verzorgen een leuk extraatje.

Bij een paard waar ik een bijdrage voor moet betalen wil ik toch zeker 3x in de week mogen komen.
Laatst bijgewerkt door lindsey op 19-12-06 19:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Zeebries

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 19:04

Nuja, volgens mij is dit een eindeloze discussie.
Afhankelijk wat je stelt als eisen , zowel als bijrijder/eigenaar, vind ik dat er afspraken moeten komen ivm betalingen.

Neem nu, ik heb 3 verzorgpaarden, oorsponkelijk 1, maar de andere werden niet bereden .. en verderop staan er nog waar ik mee mag rijden maar goed Bloos . Ik mag er elke dag mee rijden.
Voor Winnie betaal ik min of meer alles qua lesgeld, op dat vlak.
Ik ga op wedstrijd, we lenen de jeep/trailer (gratis overigens), wedstrijdgeld betalen we zelf (prijzengeld ook Haha! ). Als ik op les ga, betaal ik dat zelf. VInd ik eerlijk, want als er niemand mee rijdt hebben ze ook geen kosten daaraan. Ook setjes (duh) zijn voor mijn rekening. De noodzakelijke dekens betaalt zij, maar ik kocht onlangs bv. 2 hoofdstellen, uitrijdeken, ... Allemaal extra snufjes zijn voor mijn rekening, logisch toch Knipoog
Wel worden de DA, hoefsmid en voer betaald door de eigenaar, dat zijn imo wel de dingen die ze anders ook betalen zonder bijrijder.
Wat doe ik? Nou, ik verzorg hun tuigage beter dan zij ooit hebben gedaan( 4 zadels en een vijftal hoofdstellen, mentuig en veel reservespullen) Vork Hun paarden krijgen aandacht, beweging. Als zij op vakantie zijn of eens een avondje weg moeten, zorg ik dat de paarden eten, vers water en een propere stal hebben. In het weekend doe ik de stallen (als ik niet te veel schoolwerk heb), als ik tijd heb in de week zorg ik ook dat ze een proper stalletje hebben en eventueel poets ik ze gewoon nog even.
Laten we ook stellen dat ik alles, maar dan ook alles mag doen (geen rare dingen ofzo) met hun paarden. Ik ga ermee gaan wandelen, ik ga er mee op wedstrijd, ik ga lessen, ik steek ze in de watten, .. kortom, ze krijgen teveel aandacht volgens sommigen Tong uitsteken
Nou, wat krijg ik terug? 3 heerlijke verzorgpaarden, allen met een potentieel om nog ergens te raken. Een leuke eigenaar + gezin, die ik niet beschouw als zakelijke contacten ofzo, maar gewoon een erg gezellige bende. Ook ben ik redelijk geïntegreerd, als ik wedstrijd heb blijf ik ook daar slapen.

Dus, eigenlijk vind ik dat ik helemaal niks te klagen heb. Als het eens donker is 's avonds brengen ze me met de trailer naar de piste, en als het dan te donker of te laat is 's avonds brengen ze me zelfs naar huis Sigaar
Hun voordelen zijn dat de paarden bereden worden, de ene was vroeger zelfs levensgevaarlijk en steigerde vaak, nu steigert hij bijna nooit meer. De paarden krijgen beweging (1 ervan werd af en toe gereden, de ander heel af en toe in de koets en Winnie werd niet bereden vroeger), een ervan gaat momenteel op wedstrijd, we vallen regelmatig in de prijzen waarmee ik voor hen ook reclame maak (gesponsord dekje Knipoog ). Ik kan ook inspringen als zij eens weg moeten, ik help veel met vanalles en nog wat. Hun nadelen zijn dat als ik het verschrikkelijk druk heb met school, ik niet kan komen. GElukkig is dat niet zo veel. Ook is er meer risico op blessures ed als ze bereden worden, maar goed, aan alles zit een risico vast, ze kunnen zich evengoed blesseren in de wei.

Bijdrage? Tja.. Ik denk dat we elkaar al genoeg (eigenaar al meer als ik) bijdragen in hulp Knipoog

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 19:06

Ik vraag niks. Mijn bijrijder rijdt 2x in de week. Kom op zeg, als jij een advertentie zet op Marktplaats of wat dan ook en je hebt iemand gevonden, waarom zou je dan wat vragen? Jij bent de belanghebbende!

Meissie17

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 19:07

Ik zou geen vergoeding vragen maar zou het wel op papier laten zetten als zij schade aan het paard maakt dat ze het dan zelf vergoed!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 19:08

Meissie17 schreef:
Ik zou geen vergoeding vragen maar zou het wel op papier laten zetten als zij schade aan het paard maakt dat ze het dan zelf vergoed!

Daar ben ik het wel mee eens

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 19:10

Natuurlijk, maar goede afspraken maken met je verzorgster of bijrijdster is sowieso altijd heel belangrijk, of je hem/haar nou laat betalen of niet Ja

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 19:13

als ik bij de buren voor de paarden verzorgde wanneer zij op vakantie waren kreeg ik er geld voor.. ik geef per slot van rekening wel de vrije uren op en ik deed de dieren. Maar ik deed dan ook hun honden 4 geiten, 4 kippen, 2 ponys dan. maar dan was ik wel 3x per dag daar.. ik kreeg 5 euro per dag.

Meissie17

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 19:18

Roadracer schreef:
Ik zou wel een vergoeding vragen, klein bedrag, zeg 20-30 euro per maand. Daarmee "kweek" je ook een stukje verantwoordelijkheidsgevoel: klinkt stom, maar de echte penny-meisjes die alleen maar voor het rijden gaan en die het verder niets interesseert, filter je er dan toch een beetje uit.
Verder kun je afspraken maken over dingen die stuk gaan, als het aantoonbaar is dat het hun eigen schuld is moeten ze het vergoeden, en anders niet. Zorgt ervoor dat ze hopelijk ook zuiniger met jouw spullen omgaan.
Mocht je de ideale bijrijder gevonden hebben, dan kun je bijvoorbeeld bij speciale gelegenheden (verjaardag, Kerst oid) een presentje terugkopen, of een maandbedrag teruggeven als bedankje.
En even nog wat anders (tip): weet niet of je dat van plan was maar bouw een proefperiode in waarin je ze ook echt een beetje uittest, kijk of het klikt tussen de bijrijder en zowel jou, als ook het paard. Je kunt dan bijvoorbeeld afspreken dat ze in die periode uitsluitend onder begeleiding aan de gang mogen. Als je vantevoren duidelijk aangeeft dat het een proefperiode is, komt het ook minder hard aan als je na die tijd besluit toch niet met hem/haar door te gaan.

dit vind ik ook een goeie de pennymeisjes willen vaak niks betalen!!

Kirs_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 19:23

terug naar het topic Knipoog

Kimdj19

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 19:23

Ik heb 2 paarden. Mijn bijrijdster betaald 1x in de 2 mnd de hoefsmit voor 1 een paard (want de ander heeft geen ijzers) en ze neemt lessen 1 x in de 2 weken.

Onyx88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 19:36

Ik vind het profiel van slimmerik helemaal niet zo vreemd. Heerlijk toch, mensen met humor! Om terug te komen op het onderwerp. IK vind ook dat je geen vergoeding moet betalen voor het verzorgen. Het is toch raar dat iemand die je helpt jou ook moet betalen? Ik rijd nu op twee plekken en heb per week 3 verschillende privepaarden onder mijn kont en betaal er geen cent voor. Manegelessen volg ik nog wel en die kosten nou eenmaal geld. Maar een manege/leasen is nu eenmaal een zakelijke instelling. En ik mag toch hopen een privepersoon met een paard niet...

Adrija

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 19:42

Ik vragen of diegene elke week les wil nemen op je paard op eigen kosten in plaats van een bijdrage.

Moon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 19:44

ze betaalt 50 euro..
dit is omdat wij de stalling zelf niet konden betalen (te duur)
maar omdat zij 50 euro meebetaalt kon het wel
(als je wilt weten waarom ik een pony kreeg terwijl we niet eens de stalling kunnen betalen pb maar)

Xx_Marleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 19:44

Helemaal niks in ben er juist blij mee dat ik iemand heb gevonden die goed met paarden om kan gaan en het ook nog is leuk vind om het te doen. En of ze nou springt, dressuurt of buitenritjes maakt het maakt mij niks uit.

_Mel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 19:50

Ik verzorg ook een paard, en ik betaal 20 euro per maand. Paarden staan gewoon thuis, er komen nog 5 andere meisjes, je mag ze rijden, voor de rest betaal je voor het schoonmaken van de bak en stallen.

Ik vind dat eerder de bijrijder betaald moet worden, dan dat de eigenaar er geld voor vraagt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 19:56

Mijn (fok)merrie wordt 1 a 2x per week gereden door de eigenaresse van een Mexiaans restaurant, in ruil daarvoor gaan Albert en ik 1x per maand bij haar uit eten Vork
Zij blij, wij blij Haha!

maras

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 19:57

Ik vind dat toch een rare gedachte :dat de bijrijder betaald moet worden zoals mel-shet schrijft. Waarom zou je aan iets waar je plezier in hebt ( het rijden van leuke paarden die je zelf uitzoekt) geen geld uit willen geven? Iedereen weet dat paarden houden een dure hobby is en als je dan een klein bedrag als vergoeding geeft omdat jij op dat leuke paard mag rijden en daar verder niets voor hoeft te doen dan is dat toch niet vreemd??
En dat heeft verder niets te maken met het feit dat de eigenaar het paard niet kan betalen, die vindt het misschien gewoon prettig dat hij/zij er niet elke dag op hoeft te rijden. Ik heb 2 paarden en voor het paard is het ook goed dat er niet altijd dezelfde op zit. Vrijwel iedereen heeft een scheve of moeilijke kant en voor het paard is het dan wel prettig als hij weer eens op een andere manier wordt belast. En als je daar dan een klein bedrag voor vraagt is toch iedereen weer gelukkig?

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 20:03

ik verzorg een paard waar ik niet voor hoef te betalen en ik wil ook niet betaald worden.. ik heb van de eigenaars een DA bon gekregen met kerst omdat ik jelske borstelde en de stallen uitmest.. beter kan het niet toch? ik rijd dan niet op haar, maar aangezien ze een jaar onbereden is geweest doe ik dat ook liever voorlopig niet.. longeren en knuffelen is ook leuk Lachen

_Moonwalker_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 20:09

Als je een paard verzorgt vind ik dat je op zijn minst je lessen die je neemt zelf betaald?Dat kan je toch niet verwachten van de eigenaar dat hij die ook bekostigd?
Als ik een berijdster zou hebben zou ik mss wel af een toe haar een zakcentje geven als ze erg haar best doet en ook langs haar kant een wat wortels of lekkernij meebrengt.
Het is altijd leuk als ja wat krijgt.

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 20:12

toen ik op zoek ging naar een bijrijdster wilde ik eigenlijk ook een vergoeding vragen per maand( ongeveer 50,- per maand voor 2 keer per week rijden). Ik ben in contact gekomen met mijn huidige bijrijdtser en zij gaf aan geen vergoeding te kunnen betalen maar wel goed voor mijn paardje te kunnen zijn. T klikt tussen haar en mijn paard( en ook tussen ons) en dan komt een goeie verzorging en goeie band met mijn paard toch op de eerste plaats. Dat is me veel meer waard dan geld.Zij betaald wel zelf haar lessen en startgeld e.d. Ik neem de kosten van het paard en harnachement uiteraard op me. Wel koopt ze af en toe wat leuks voor mijn paard Haha! . Ik heb nu een super bijrijdster waar ik van hoop dat ze nog jaren met plezier mijn paard wil doen.

Maar hier in de buurt is t niet vreemd hoor. Veel mensen betalen voor hun bijrijdpaard. van mensen die ik ken kan ik de volgende bedragen doorgeven:
- 7 dagen per week paard tot haar beschikking en mag er alles mee/ betaald 100,- per maand.
- 7 dagen per maand paard tot haar beschikking en mag er alles mee/ betaald 200,- per maand
- 2 dagen per week paard doen ... rijden in overleg/75,- per maand

Alle drie hier boven moeten ook uitmesten e.d .

Ik hoop dat je hier iets aan hebt.

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 20:14

Lia_ schreef:
Mijn (fok)merrie wordt 1 a 2x per week gereden door de eigenaresse van een Mexiaans restaurant, in ruil daarvoor gaan Albert en ik 1x per maand bij haar uit eten Vork
Zij blij, wij blij Haha!

Kijk dit is nu een goede regeling Haha!

Maar goed, zoals eerder al; geven en nemen dus geen vergoeding. Natuurlijk afhankelijk van de omstandigheden. Als het nu een ZZZ paard is en ik krijg les van eigenaresse, zou ik best willen bij betalen. Voor het rijden van een paar dagen zou ik geen stuiver uitgeven Haha! Zou eerder geld willen zien Haha! bijvoorbeeld bij beleren van de jonge paarden.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 20:16

ik heb een bijrijdster die de helft van de stalling en smid meebetaald Haha!

ze heeft dan mijn pony 3 dagen p/w voor zichzelf
en meestal ben ik in de ochtend al geweest om los te gooien en te mesten,dus heeft ze
alle tijd om te tutten en te rijden Knipoog

en de helft stalgeld komt op 90 euro p.m
en dan de smid Haha!

en ik vind het heel normaal dat er meebetaald word,waarom zou ik een paard voor een ander onderhouden?
wij houden het op een lease pony voor 3 dagen p/w
wel de lusten en niet de lasten Haha!

en mijn bijrijdster heeft niet de financien om zelf een paard te onderhouden en is dolgelukkig met deze regeling Pling
zij blij en ik blij Ja *LOL*

ik zou nooit een gratis bijrijdster willen,waarom zou ik dat doen?een paard houden is duur!