Aniron schreef:@ ravellie dus nu scheren we weer iemand over 1 kan, oh ze heeft geen normaal profiel, dus kan ze ook niets anders weten, ooh wat zijn de mensen tegewoordig toch naiëf
sorry hooor.
Nee hallo, haar reacties zijn ook lekker normaal
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Aniron schreef:@ ravellie dus nu scheren we weer iemand over 1 kan, oh ze heeft geen normaal profiel, dus kan ze ook niets anders weten, ooh wat zijn de mensen tegewoordig toch naiëf
sorry hooor.
. Ik mag er elke dag mee rijden.
). Als ik op les ga, betaal ik dat zelf. VInd ik eerlijk, want als er niemand mee rijdt hebben ze ook geen kosten daaraan. Ook setjes (duh) zijn voor mijn rekening. De noodzakelijke dekens betaalt zij, maar ik kocht onlangs bv. 2 hoofdstellen, uitrijdeken, ... Allemaal extra snufjes zijn voor mijn rekening, logisch toch 
Hun paarden krijgen aandacht, beweging. Als zij op vakantie zijn of eens een avondje weg moeten, zorg ik dat de paarden eten, vers water en een propere stal hebben. In het weekend doe ik de stallen (als ik niet te veel schoolwerk heb), als ik tijd heb in de week zorg ik ook dat ze een proper stalletje hebben en eventueel poets ik ze gewoon nog even.

). Ik kan ook inspringen als zij eens weg moeten, ik help veel met vanalles en nog wat. Hun nadelen zijn dat als ik het verschrikkelijk druk heb met school, ik niet kan komen. GElukkig is dat niet zo veel. Ook is er meer risico op blessures ed als ze bereden worden, maar goed, aan alles zit een risico vast, ze kunnen zich evengoed blesseren in de wei.
Meissie17 schreef:Ik zou geen vergoeding vragen maar zou het wel op papier laten zetten als zij schade aan het paard maakt dat ze het dan zelf vergoed!
Roadracer schreef:Ik zou wel een vergoeding vragen, klein bedrag, zeg 20-30 euro per maand. Daarmee "kweek" je ook een stukje verantwoordelijkheidsgevoel: klinkt stom, maar de echte penny-meisjes die alleen maar voor het rijden gaan en die het verder niets interesseert, filter je er dan toch een beetje uit.
Verder kun je afspraken maken over dingen die stuk gaan, als het aantoonbaar is dat het hun eigen schuld is moeten ze het vergoeden, en anders niet. Zorgt ervoor dat ze hopelijk ook zuiniger met jouw spullen omgaan.
Mocht je de ideale bijrijder gevonden hebben, dan kun je bijvoorbeeld bij speciale gelegenheden (verjaardag, Kerst oid) een presentje terugkopen, of een maandbedrag teruggeven als bedankje.
En even nog wat anders (tip): weet niet of je dat van plan was maar bouw een proefperiode in waarin je ze ook echt een beetje uittest, kijk of het klikt tussen de bijrijder en zowel jou, als ook het paard. Je kunt dan bijvoorbeeld afspreken dat ze in die periode uitsluitend onder begeleiding aan de gang mogen. Als je vantevoren duidelijk aangeeft dat het een proefperiode is, komt het ook minder hard aan als je na die tijd besluit toch niet met hem/haar door te gaan.

. Ik heb nu een super bijrijdster waar ik van hoop dat ze nog jaren met plezier mijn paard wil doen.Lia_ schreef:Mijn (fok)merrie wordt 1 a 2x per week gereden door de eigenaresse van een Mexiaans restaurant, in ruil daarvoor gaan Albert en ik 1x per maand bij haar uit eten![]()
Zij blij, wij blij

Zou eerder geld willen zien
bijvoorbeeld bij beleren van de jonge paarden.