Mensen komen gekocht paard niet halen...

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Zelke

Re: Mensen komen gekocht paard niet halen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-06 20:58

zeker weten dat hier da bij geweest is, haha, maar goed maakt zoals je zegt niks uit, ze willen hem niet dus....

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 21:00

200 euro makkelijk verdiend inderdaad.

denk ook dat er wel beide kanten aan dit verhaal zitten....

Zelke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-06 21:03

die mensen wilden de koop niet meer door laten gaan. niet ik, ik had mijn veulen graag verkocht aan hun. dus waarom 200 euro makkelijk verdiend???

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 21:04

nah die 200 euro is ze zo weer kwijt aan adverteren hoor Lachen

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 21:05

oh ja marktplaats is gratis hoor ,adverteren kost echt geen 200 euro, kom op zeg!

Zelke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-06 21:06

haha mensen please....genoeg hierover allemaal.

nightlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 21:07

KiWiKo schreef:

Adverteren op marktplaats kost geen geld Bloos!
Maar ja het geld is niet makkelijk verdiend :
Zij moet nu andere eigenaren zien te vinden [en die moet je wel vinden natuurlijk]
Bovendien moet ze het veulen langer blijven voeren etc etc etc...

Je kan beter zeggen : Makkelijk je geld verspillen/weggooien op deze manier Gaaaap

Jol1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 21:11

Wat ik ook van het hele verhaal vind doet er verder niet toe, maar ik denk wel dat de verkoper in dit geval in haar recht staat. Handgeld wordt betaald om de verkoper ervan te verzekeren dat de verkoop op een later tijdstip doorgaat. Andersom is voor de koper het handgeld een verzekering dat de verkoper het paard niet aan een ander verkoopt. Als de koper dan om de een of andere reden van de koop afziet dan is dat voor zijn rekening. Het handgeld ben je dan kwijt. Nu kun je wel zeggen dan verkoop je het veulen aan een ander, maar 2 1/2 maand geleden was het een gunstiger periode om te verkopen dan nu. Zo blij zal de verkoper ook echt niet zijn, ik denk dat ze liever het veulen gewoon hadden verkocht. Verkoper hoeft die 200 euro dus niet terug te geven, het is een eerlijke zaak.

Zelke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-06 21:18

idd ik had liever mijn veulen verkocht.

ezzybezzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 21:47

Heel veel sterkte met je merrie (dat ze snel mag opknappen na het afspenen) en ik hoop dat je voor het veulen een ontzettend leuk baasje vind!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 21:51

nightlover schreef:
KiWiKo schreef:

Adverteren op marktplaats kost geen geld Bloos!
Maar ja het geld is niet makkelijk verdiend :
Zij moet nu andere eigenaren zien te vinden [en die moet je wel vinden natuurlijk]
Bovendien moet ze het veulen langer blijven voeren etc etc etc...

Je kan beter zeggen : Makkelijk je geld verspillen/weggooien op deze manier Gaaaap

adverteren op marktplaats kost zeker wel geld........... tenzij je iets onder ik meen de 200 heb

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 22:07

Da's veranderd Kim, je loopt een jaar of 2 achter Haha!
Nu zijn alleen bepaalde rubrieken betaald Haha!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 22:08

inderdaad Haha!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 22:09

mocht tijd worden de hufters Haha! Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 23:03

Hij staat op bokt,dat kost toch ook niks.

Jodemi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 08:55

Mondelinge overeenkomsten zijn bindend he. Zeker als je een contract getekend hebt. Dus zou idd blij zijn dat het paardje niet met hen meegaat maar die aanbetaling mag je volgens mij dan gewoon in je zak steken.

Jol1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 09:43

Silvana, het doet er toch niet toe wat een advertentie kost? Dat heeft niets met handgeld te maken.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 10:07

daantje123...ook van mij uit sorrie!! Zo zie je maar weer hoe verkeerd mensen kunnen reageren als ze maar een kant van het verhaal horen! In dit geval geef ik je groot gelijk dat je dit veulen niet ophaald! Ik mag toch hopen dat je je geld terug krijgt! Iedereen met een beetje gezond verstand van paarden weet dat 2 1/2 maand veels te vroeg is om een veulen van de moeder af te halen!!!!

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 10:27

Ik heb nog even een vraagje... ik nlas een paar pagina's terug dat ze de merrie zelf ook te jong vonden voor een veulen... de merrie is drie... Is dat nou echt te jong... Ik heb mijn 3,5 jarige merrie ook dit jaar laten dekken en ik verwacht volgend jaar haar eerste veulen..

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 10:37

IK zou zelf ook geen veulen nemen wat zo vroeg al van zijn moeder afgaat.vind 2,5 maand wel erg vroeg.2 weken langer zou ik zelf ook nog te vroeg vinden.Oke als de moeder super ziek is of overleden is kan het niet anders...TS kan je niet het veulen er overdag bij laten en dan snachts appart zetten?Shadi was ook onverwacht bij mij, die is in januarie gekomen.maar die heeft er tot november bij gestaan.toen hij een paar maanden oud was is hij best vaak ziek geweest.Bij mij hadden ze van de kliniek gezegt dat hij beter langer erbij kon blijven omdat ze toch iets achterlopen dan veulens die op een normalere tijd geboren zijn.omdat die weer gras etc hebben.Mijn merrie is ook niet echt dik gebleven toen shadi erbij liep maar voerde ze veel bij.en shadi zelf kreeg ook brokjes erbij.Hij ging toen hij ouder werd vanzelf meer brokken en hooi enz eten dus ging hij minder drinken.Dus kost het minder energie voor de merrie.
Vind het voor de opvoeding ook wel belangrijk dat ze bij de merrie staan dat ze manieren leren.Heb ook een pony gehad die met de fles is groot gebracht.de moeder was overleden.Maar die merrie was op latere leeftijd echt niet lief voor vreemde die viel ze aan!!ook beschermde ze de andere paarden zodat je die niet kon pakken.

succes verder met het veulen.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 10:42

TS kan ook een Nederlandse dierenarts nemen. Zijn een stuk beter. Gewoon mais of suikerbiet geven en dan is die merrie zo weer dik.
Verder vind ik het een kont verhaal en geloof er ook geen moer van. Lijkt me meer iemand die het dierenwelzijn niet op de eerste plaats zet.
In uitzonderlijke gevallen moet je een veulen wel eens afspenen op 2,5 maand maar dan moet je toch echt met veulenmelk aan de slag en niet alleen brokjes en een bak water.

krackertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 11:05

Jol1 schreef:
Wat ik ook van het hele verhaal vind doet er verder niet toe, maar ik denk wel dat de verkoper in dit geval in haar recht staat. Handgeld wordt betaald om de verkoper ervan te verzekeren dat de verkoop op een later tijdstip doorgaat. Andersom is voor de koper het handgeld een verzekering dat de verkoper het paard niet aan een ander verkoopt. Als de koper dan om de een of andere reden van de koop afziet dan is dat voor zijn rekening. Het handgeld ben je dan kwijt. Nu kun je wel zeggen dan verkoop je het veulen aan een ander, maar 2 1/2 maand geleden was het een gunstiger periode om te verkopen dan nu. Zo blij zal de verkoper ook echt niet zijn, ik denk dat ze liever het veulen gewoon hadden verkocht. Verkoper hoeft die 200 euro dus niet terug te geven, het is een eerlijke zaak.

Ik denk zelf dat de kopende partij recht heeft op teruggave van het handgeld en wel omdat de verkopende partij, door omstandigheden, de afspraak wil wijzigen met eventuele gevolgen voor het veulen.

Wij hebben 2 jaar geleden ook ons hengstveulen wat eerder van de merrie afgehaald ( het veulen was 3 1/2 maand oud) en in de opfok heeft hij daar een hele tijd moeite mee gehad in vergelijking met de andere veulens met als gevolg dat er dierenartskosten zijn gemaakt om hem door zijn problemen heen te helpen, ook hier hadden wij te maken met een merrie die zeer mager werd dus ik begrijp het probleem van de verkoper maar ook die van de koper.

Als er juridisch naar gekeken wordt denk ik dat de kopende partij recht heeft op teruggave van het bedrag of de verkopende partij moet zich aan de gemaakt afspraak houden en het veulen nog enkele weken bij de merrie houden.

Jol1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 11:56

De kopers hebben toch al aangegeven dat ze het veulen überhaupt niet meer willen. Dan hadden ze eerst nog om de tafel moeten gaan zitten. Als je zo zonder meer zegt, dat je van de koop afziet, dan ben je gewoon je handgeld kwijt. Daarnaast hebben ze zelf afgesproken om een veulen van 3 maanden oud te kopen, dat is ook al veel te vroeg van de moeder af. Waarom hebben ze in eerste instantie dan niet bedongen om het veulen langer bij de moeder te laten? Dan kunnen die 2 weken nu toch niet doorslaggevend zijn?

krackertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 12:03

Jol1 schreef:
De kopers hebben toch al aangegeven dat ze het veulen überhaupt niet meer willen. Dan hadden ze eerst nog om de tafel moeten gaan zitten. Als je zo zonder meer zegt, dat je van de koop afziet, dan ben je gewoon je handgeld kwijt. Daarnaast hebben ze zelf afgesproken om een veulen van 3 maanden oud te kopen, dat is ook al veel te vroeg van de moeder af. Waarom hebben ze in eerste instantie dan niet bedongen om het veulen langer bij de moeder te laten? Dan kunnen die 2 weken nu toch niet doorslaggevend zijn?

Vergis je niet op deze leeftijd maakt 2 weken heel veel verschil.
Ik zou ook direct gezegd hebben van de koop af te zien en wel gebaseerd op het nog eerder van de merrie afhalen van het veulen met eventuele ongewenste medische problemen tot gevolg en dat argument is zeker steekhoudend.

Het verhaal lag duidelijk genoeg nl. de problemen van de merrie en dus eerder afspenen waar moet je dan nog over rond de tafel gaan zitten?

Jol1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 12:11

De koper is direct afgehaakt. Zij had er op aan kunnen dringen dat zij alleen het veulen wilde komen ophalen als het nog 2 weken langer bij de moeder bleef. Voor zover ik het uit het hele verhaal kan opmaken, is dat niet gebeurd, maar wilde de koper gelijk de koop ongedaan maken. Als het zo gelopen is, als ik hierboven beschrijf dan ben je toch echt je handgeld kwijt hoor!