Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
KiWiKo schreef:nah die 200 euro is ze zo weer kwijt aan adverteren hoor
nightlover schreef:KiWiKo schreef:nah die 200 euro is ze zo weer kwijt aan adverteren hoor
Adverteren op marktplaats kost geen geld![]()
Maar ja het geld is niet makkelijk verdiend :
Zij moet nu andere eigenaren zien te vinden [en die moet je wel vinden natuurlijk]
Bovendien moet ze het veulen langer blijven voeren etc etc etc...
Je kan beter zeggen : Makkelijk je geld verspillen/weggooien op deze manier

Jol1 schreef:Wat ik ook van het hele verhaal vind doet er verder niet toe, maar ik denk wel dat de verkoper in dit geval in haar recht staat. Handgeld wordt betaald om de verkoper ervan te verzekeren dat de verkoop op een later tijdstip doorgaat. Andersom is voor de koper het handgeld een verzekering dat de verkoper het paard niet aan een ander verkoopt. Als de koper dan om de een of andere reden van de koop afziet dan is dat voor zijn rekening. Het handgeld ben je dan kwijt. Nu kun je wel zeggen dan verkoop je het veulen aan een ander, maar 2 1/2 maand geleden was het een gunstiger periode om te verkopen dan nu. Zo blij zal de verkoper ook echt niet zijn, ik denk dat ze liever het veulen gewoon hadden verkocht. Verkoper hoeft die 200 euro dus niet terug te geven, het is een eerlijke zaak.
Jol1 schreef:De kopers hebben toch al aangegeven dat ze het veulen überhaupt niet meer willen. Dan hadden ze eerst nog om de tafel moeten gaan zitten. Als je zo zonder meer zegt, dat je van de koop afziet, dan ben je gewoon je handgeld kwijt. Daarnaast hebben ze zelf afgesproken om een veulen van 3 maanden oud te kopen, dat is ook al veel te vroeg van de moeder af. Waarom hebben ze in eerste instantie dan niet bedongen om het veulen langer bij de moeder te laten? Dan kunnen die 2 weken nu toch niet doorslaggevend zijn?