heeft mijn merrie gelijk gezelschap als straks veulen eraf is!

en verzorg ik dat paard wel

(sorry hartstikke offtopic is dit..)
Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Slachtpaarden zijn niet anders dan paarden die je rijdt
..

Marigold schreef:zijn dravers eigenlijk winterhard (te maken)?
Tatort schreef:Koop liever een lief paardje dat hoognodig bij iemand weg moet voor niet al te veel geld. Vandaag de dag gaan paarden niet meer naar de slager (iig niet in nederland) omdat ze onberijdbaar zijn ofzo, de meeste (bijna alle) gaan in nederland naar de slager omdat ze ongeneselijk kreupel zijn en veel pijn hebben bijvoorbeeld. Of ze hebben een andere nare aandoening die niet te genezen is en waar ze alleen maar onnodig door lijden.
Binckydenice schreef:Tatort schreef:Koop liever een lief paardje dat hoognodig bij iemand weg moet voor niet al te veel geld. Vandaag de dag gaan paarden niet meer naar de slager (iig niet in nederland) omdat ze onberijdbaar zijn ofzo, de meeste (bijna alle) gaan in nederland naar de slager omdat ze ongeneselijk kreupel zijn en veel pijn hebben bijvoorbeeld. Of ze hebben een andere nare aandoening die niet te genezen is en waar ze alleen maar onnodig door lijden.
Volgens mij leef jij in een fantasie wereld...
er gaan zat gezonde paarden en pony's naar de slager ... 
arans schreef:ik wil d'r ook 1 te redden die gaat zondag weg. naar de handelaar en die heeft ene heel slecht leve gehad(ingewikkeld verhaal. die vrouw heeft hem van de manege geruild oddat ze hem wou redden ookal heeft ie nu een nog slechter leven..). Dat is ook een probleempaard. ik heb dus tot zondag de tijd en nog ervoor te zorgen dat hij van mij word. :/

De eigenaarese gaat een weekje weg dus ze gaat pas volgende week weg. mijn moeder wilt wel een pard maar dan moeten we eerts nog wat sparen 
want op het moment dat zij weg zo gaan is er ineens een stal vrij bij mijn verzorg paard ?? 

Stennis schreef:Ik schrik me rot hier! Er komen stapels paarden die nog prima in orde zijn bij de slager terecht, veulens, koudbloeden, paarden die verkeerd behandelt zijn vanalles. Wil je er een redden? Doen! Veemarkten zijn i.d.d. een goede plaats om paardjes te redden.
Het overgrote deel van de reacties hier vind ik schokkend! Als ik ergens lees dat je "de vorige eigenaar ook erg veel pijn kunt doen als je een paard bij de slacht wegkoopt" "en mensen die met pijn in hun hart" hun paard naar de slacht sturen, dan snap ik er helemaal niets meer van.
De slager is voor een paardenliefhebber toch helemaal geen optie? Als je je lieveling ivm ziekte in moet laten slapen dan komt het toch niet in je hoofd op om hem door je verzekering op transport naar italie of polen te laten sturen voor het geld.
In mijn ogen is een paard niet je maatje als je het arme dier na jaren van trouwe dienst naar de slager stuurt! Dan geef je echt geen reet om het paard! Als je paard je vriend is en hij is zo ziek dat het beter is hem in te laten slapen dan laat je hem euthaniseren in zijn vertrouwde omgeving en niet door een verzekeringsmaatschappij ophalen en doorverkopen aan een handelaar die het dier op slachttransport naar Italie of Polen zet om daar vermoord te worden. Wat een hoop pijn, stress en ellende doe je je paard dan aan! En dat voor een paar banketstaaf rotcenten? Nou dan ben je een echte paardenliefhebber hoor!
Raar dat iedereen hier wel ziet dat het verkeerd is om een paard van de slacht te redden maar (bijna) niemand het raar vind om je paard naar de slacht te doen.
Dat vind ik nou raar, veel raarder dan een paard van de slacht willen redden.

Cassidy schreef:Ik heb anders eerder de indruk dat er genoeg paarden naar de paardenmarkt gaan die wel bij de slager hadden moeten staan, alleen omdat de eigenaar de allerlaatste moeilijke beslissing nou net niet zelf durft te nemen. Of omdat er te veel mensen klakkeloos van alles op elkaar zetten, zonder te kijken of er markt is voor de veulens. Zolang er mensen zijn die nog steeds dergelijke fokprodukten kopen, zal er altijd een overschot zijn aan dieren die niet verkocht worden, en zo bij de slager belanden.
Dus wil je een paard redden? Koop een paard met papier, van een fokker die heeft nagedacht bij wat hij doet. En beloon de moeite van deze fokker.....

Stennis schreef:"en mensen die met pijn in hun hart" hun paard naar de slacht sturen, dan snap ik er helemaal niets meer van.
De slager is voor een paardenliefhebber toch helemaal geen optie? Als je je lieveling ivm ziekte in moet laten slapen dan komt het toch niet in je hoofd op om hem door je verzekering op transport naar italie of polen te laten sturen voor het geld.
In mijn ogen is een paard niet je maatje als je het arme dier na jaren van trouwe dienst naar de slager stuurt! Dan geef je echt geen reet om het paard! .

Stennis schreef:Ik schrik me rot hier! Er komen stapels paarden die nog prima in orde zijn bij de slager terecht, veulens, koudbloeden, paarden die verkeerd behandelt zijn vanalles. Wil je er een redden? Doen! Veemarkten zijn i.d.d. een goede plaats om paardjes te redden.
Het overgrote deel van de reacties hier vind ik schokkend! Als ik ergens lees dat je "de vorige eigenaar ook erg veel pijn kunt doen als je een paard bij de slacht wegkoopt" "en mensen die met pijn in hun hart" hun paard naar de slacht sturen, dan snap ik er helemaal niets meer van.
In mijn ogen is een paard niet je maatje als je het arme dier na jaren van trouwe dienst naar de slager stuurt! Dan geef je echt geen reet om het paard! Als je paard je vriend is en hij is zo ziek dat het beter is hem in te laten slapen dan laat je hem euthaniseren in zijn vertrouwde omgeving en niet door een verzekeringsmaatschappij ophalen en doorverkopen aan een handelaar die het dier op slachttransport naar Italie of Polen zet om daar vermoord te worden. Wat een hoop pijn, stress en ellende doe je je paard dan aan! En dat voor een paar banketstaaf rotcenten? Nou dan ben je een echte paardenliefhebber hoor!
Raar dat iedereen hier wel ziet dat het verkeerd is om een paard van de slacht te redden maar (bijna) niemand het raar vind om je paard naar de slacht te doen.
Dat vind ik nou raar, veel raarder dan een paard van de slacht willen redden.