Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Knavia schreef:Nee, het paspoort gaat mee met het paard, naar de nieuwe eigenaar, in dit geval de verzekering dus. Die verkopen de paarden weer door aan handelaren, voor de dood als het goed is.
Het is aan diegene die het paard laat inslapen of slachten om de dokumenten eventueel naar het stamboek te retourneren, als het stamboek dat zou wensen. Daar komt in de praktijk natuurlijk niets van terecht.
Knavia schreef:Ik weet dat er speciale dagen zijn waarop zéér veel paarden tegelijk geschetst en gechipt worden. Misschien dat ze op die dagen vanuit het stamboek ook de apparatuur meenemen om zo'n paspoort te maken. Zeker weet ik het niet.
Alane schreef:vwb de verzekeringen: eigenlijk raar dat ze geen uitsluitsel kunnen geven of een paard afgekeurd/overgenomen is bij hen.. zo werken ze zelf fraude in de hand.
Alane schreef:www.nl-paardenpaspoort.nl
in de IDS staat alleen wat geld voor het KWPN stamboek...
in grote lijnen zal het wel algemeen kloppend zijn.
Mijn KWPN veulen heeft geen stickers in haar paspoort staan, en alleen op pag. 1 staat het chipnr gedrukt. Idem bij mijn jaarling (welsh, NWPCS zit bij het KWPN in)
terwijl mijn anderen meerdere gestempelde stickers hebben (in het paspoort)