wat te doen als je een paard verkocht heb die afgekeurd word

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Myrkvi

Re: wat te doen als je een paard verkocht heb die afgekeurd

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 16:07

Doe dat Lachen Knipoog
kga nu even naar hem toe Sigaar

Limerick

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 16:08

Kan ze even reactie geven hier Lachen

windhond

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 16:23

Wat een raar verhaal zeg. Ik ben ook wel benieuwd wat ts te melden heeft.

Myrkvi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 18:37

Limerick schreef:
Kan ze even reactie geven hier Lachen

Lachen

Ptries

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 13:50

Ik ben ook wel benieuwd naar hoe het nu precies zit. Volgens mij had TS het paard inderdaad niet terug hoeven nemen, maar ik kan me voorstellen dat emoties meespelen

Smurfie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-06 14:29

In de brief die gestuurd is staat toch echt

"Mocht er geen reactie worden gegeven zijn wij genoodzaakt het dier over te dragen aan de slacht"
misschien heb je het niet gelezen zal eens kijken Lachen en dan zal ik die brief eens inscannen.

Uit shakir zn belang heb ik gekozen om het hem terug te nemen omdat ik niet wil dat er iets gebeurt met hem wat ik niet zou willen. het belang van het beest gaat voor alles.

Wat er is gebeurt intreseerd me niet ik weet dat het niet hier is gebeurt! Mijn dierenarts heeft dit ook bevestigd maar dat intreseerd me eigenlijk weinig. Me kereltje komt terug geen ping pong spelletjes met het beest daaarvoor is die me nog teveel waard voor en ik hou ontiegelijk veel van dat dier.

wat er aan de hand is weet ik niet daar kom ik vanzelf wel achter wat er gebeurt is dat zal alleen shakir weten Lachen Ik kies voor me beestje en dat zal ik altijd doen en het kan me niet sch
elen wat er gezegt word wat er gebeurt is

Ik heb in overleg met mijn ouders gekozen om hem terug te nemen. Uit belang voor het dier ik zal hem de nodige zorg bieden Lachen hopelijk komt alles goed Lachen maar ook al komt het niet goed dan heeft ie toch zn plekje het maakt mij niet uit of die niemand op zn rug mag of kan het is tenslotte geen wegwerp aansteker als je der nix meer mee kan dat ie maar moet opzoutuh Lachen

De reden dat ik even niet meer op bokt ben geweest is omdat ik het heel erg druk heb Lachen meer als 60 uur werk in de week om het geld bij elkaar te krijgen.

Smurfie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-06 14:43

Myrkvi schreef:
En we hebben het keuringsrapport naar de TS opgestuurd zodat ze het allemaal precies na kon kijken..maar dat had ik al gezegd Knipoog

en op het keurings raport word ik weinig wijzer uit staan geen aantekeningen niets op en ook niet of hij deze klachten al kon hebben Lachen

Ptries

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 14:48

@Smurfie, zoiets vermoedde ik al. Ontzettend naar voor je dat het zo gelopen is. Ik vind het erg dapper van je dat je zo voor het belang van Shakir kiest en ik hoop dat het toch allemaal meevalt met hem. Veel succes en sterkte!

Smurfie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-06 14:51

ikhoop het ook maar we zullen er vanzelf achter komen he Lachenik heb der ook behoorlijk veel verdriet van maar de gedachte dat ik straks me beestje weer een knuffel kan geven maakt het weer goed Lachen

Myrkvi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 14:51

misschien heb je het niet gelezen zal eens kijken en dan zal ik die brief eens inscannen.

k heb de brief helemaal niet gelezen..want hij was ook niet voor mij bedoelt, en mn moeder heeft hem geschreven en niet ik Knipoog

Smurfie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-06 14:54

Myrkvi schreef:
misschien heb je het niet gelezen zal eens kijken en dan zal ik die brief eens inscannen.

k heb de brief helemaal niet gelezen..want hij was ook niet voor mij bedoelt, en mn moeder heeft hem geschreven en niet ik Knipoog

Dan moet er ook niet gezegt worden dat het niet ter spraken is geweest want dat is het dus dergelijk wel geweest kwam voor mij als chantage/bedreiging over.

liannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 15:05

smurfie, petje af dat je nu zo handeld , en aan je paard denkt,
heel veel lange jaren plezier met hem toegewenst!!

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 15:22

Smurfie, ik heb veel bewondering voor je dat je voor je paard kiest in plaats van de centen.
Dat knnen we helaas niet van iedereen zeggen.
Wel hoop ik dat je niet het hele verkoop bedrag terug geeft aan deze "mensen".
Maar goed, nogmaals OK dan!

Myrkvi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 15:23

Wel hoop ik dat je niet het hele verkoop bedrag terug geeft aan deze "mensen".

waarom staat mensen nou weer tussen " "
Sigaar

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 15:24

Daar kan ik helaas geen antwoord op geven. Dat zou me namelijk wel eens een ban kunnen kosten Sigaar

Smurfie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-06 15:29

ik koop hem voor het verkoop bedrag terug. Aangezien dit de eis is of ik moest even 1000 euro terug geven. Leuk dan heb je een nrps voor 900 euro :s bizar hoor Bloos later moest ik weer 750 euro terug geven en mocht ie daar blijven...
Terwijl der weer in een andere brief staat dat als ik geen reactie geef dat ze geen keus hebben en hem naar de slacht moeten overdragen... Je gaat niet dreigen met het afmaken van een dier dat is op je gevoel inspelen en vind ik misselijk! en ik vind het respect loos naar het dier toe. Maar geld doet er niet toe bij mij intreseerd me helemaal niets ik moet er hard voor werken...maar ik heb dat voor me kereltje over ik ga voor hem door het vuur en dat zal ik altijd doen Lachen

Hahaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 15:44

Mijn vermoedens zijn dus bevestigd dat het niet helemaal zuivere koffie is waarop dit allemaal is gegaan.
Wat een misselijke streek van de kopende partij om zo op je gevoelens in te spreken!

Ik heb veel bewondering voor jou (de TS dus), dat je kiest voor het belang van je paard, petje af!! OK dan!

Ik hoop dat hij nog lang pijnvrij mag blijven zodat je nog lang van hem kan genieten, ook al kan je niet meer op hem rijden.

Limerick

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 15:48

Ik vind het ook toppie hoor Wendy Lachen

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 15:52

@ Smurfie; Ik heb het hele topic ook gevolgd, maar nog niet eerder gepost.
Wil even zeggen dat ik het super van je vind dat je je paardje weer terug neemt om hem nog een fijn leven te bezorgen!! OK dan!
Fijn dat jij wel zoveel om je paardje geeft!!

Smurfie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-06 16:04

zodra die hier is komt ook meneer zomer beste homeopatishe arts die dmv pendelen en dat soort dingen oorzaken kan vast stellen en dan zal het wel blijken wat er aan de hand is.. mochten de dierenarts vast stellen dat het door beschadiging daar komt dan zal ik stappen ondernemen Lachen

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 16:05

Smurfie schreef:
ik koop hem voor het verkoop bedrag terug. Aangezien dit de eis is of ik moest even 1000 euro terug geven. Leuk dan heb je een nrps voor 900 euro :s bizar hoor Bloos later moest ik weer 750 euro terug geven en mocht ie daar blijven...
Terwijl der weer in een andere brief staat dat als ik geen reactie geef dat ze geen keus hebben en hem naar de slacht moeten overdragen... Je gaat niet dreigen met het afmaken van een dier dat is op je gevoel inspelen en vind ik misselijk! en ik vind het respect loos naar het dier toe. Maar geld doet er niet toe bij mij intreseerd me helemaal niets ik moet er hard voor werken...maar ik heb dat voor me kereltje over ik ga voor hem door het vuur en dat zal ik altijd doen Lachen

Grote bewondering voor je keuze. Ik denk dat je voor je gevoel het beste voor je kereltje hebt gedaan. Wel vind ik het een apart verhaal. Zonde dat dit over jou paardje heen uitgevochten moet worden. Heb het idee dat kopende partij jou in dit geval erg klem heeft gezet. Of paard terugnemen met een hoop geldverlies, of paard na de slacht. Het laatste wil je niet, dus kies je voor het eerste. Zowiezo vind ik het van die bedragen al een raar verhaal (brieven) en ik vind trouwens de kopende partij die hier heeft gereageerd in het topic, ook niet bepaald waardig voor het dier overkomen... bah!

geef je helemaal gelijk hoor! geniet er maar lekker van!

En inderdaad, jij hebt de bewijzen van brieven en rapporten ook nog gekregen. Dus dit zal nog wel staartje krijgen. Maar je hebt hem terug, en in ieder geval kan er nu niets meer met hem gebeuren! Geld komt later wel...

Smurfie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-06 16:09

der word niets over zijn rug uitgevochten Lachen dat laat ik niet toe daarom neem ik hem maar terug Lachen het is geen ping pong balletje Lachen

Supertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 16:26

Smurfie: dikke pluim voor jou dat je dit doet. Maar ze hebben je wel op een smerige manier in een hoek gedreven op deze manier.

Zoals het gegaan is is echt geen zuivere koffie, het is inderdaad gewoon chantage. Natuurlijk neemt ieder mens met het hart op de juiste plek zo'n paard terug als anders gedreigd wordt hem naar de slager te brengen.
Maar daarna zeggen dat hij mag blijven als jij een flink bedrag terug betaalt is helemaal vals. Ik begrijp dat ze €1900,- hebben betaald, en als jij daarvan even €1000,- terugbetaald willen ze hem wel houden? Is hij dan ineens wel geschikt? Aan slachtwaarde hadden ze hooguit €200,- gekregen.
Jij staat nu met je rug tegen de muur, je kunt niet anders dan hem terug nemen. Of het is naar de slager (wat ik trouwens niet zou denken dat ze dat doen, maar je weet het nooit, misschien zijn ze echt wel zo gek), of je betaald een deel terug en dan moet hij daar blijven, waarvan ik me voor kan stellen dat dat voor jou nu ook geen optie meer is, of je koopt hem volledig terug wat je uiteraard doet.
Zij staan totaal niet in hun recht, maar gebruiken het paard gewoon als chantagemiddel, bah.

Voor de kopers, dat je hier nog in dit topic reageert en het nog compleet normaal vindt allemaal ook, daar kan ik met mijn hoofd niet bij. Dan heb je of echt geen fatsoen als je dit normaal vindt, of een enorm bord voor je kop.

Smurfie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-06 16:35

Ik word ook met me rug tegen de muur gezet maar dat maakt niet uit... Maar uiteindelijk ben ik de winnaar want ik krijg hem wel goed alleen het zal even tijd kosten gelukkig zie ik mijn paarden niet als een auto waar je in kan stappen en waarmee je weg kan rijden.

Het probleem kan verholpen worden heeft een "medium" gezegt (ja ik geloof in dat soort dingen) en hij mist ons ook onwijs hierdoor zit hij ook niet lekker in zn vel las ze van zijn foto af. (bevestigd door 3 mensen)

shabbay

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 16:40

Ylana schreef:
Daar kan ik helaas geen antwoord op geven. Dat zou me namelijk wel eens een ban kunnen kosten Sigaar

ik begrijp heel goed wat je bedoeld 'you go girl!'.