Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Mitnait schreef:Ford Mondeo 1.8I , 1996, Benzine
Ir111 schreef:Eh, sorry!? Hoe weet jij nou wat mijn trailer en paard bij elkaar wegen?![]()
Voor jouw informatie, mijn combinatie weegt minimaal 1250 kg dus dan is 1200 kg te weinig. En dat is echt waar...
ElCamino schreef:Persoonlijk snap ik niet zo goed waarom iedereen een zo klein en goedkoop mogelijk autootje voor een trailer wilt zetten.
Auto's die alles maar net mogen trekken kunnen dat best, maar in een noodsituatie is je trailer je echt de baas!!
Bij een stuurfout of een noodrem neemt de trailer het over en sta je zo geschaard of wordt je weggeduwd door je trailer.
Paardrijden is nu eenmaal een dure sport, je paard is je dierbaar dus ga alsjeblieft veilig op pad !~!!
Kun je geen goede auto betalen, leen er dan een, regel iemand die je kan rijden of huur een auto !!!
Zelf heb ik er een van 30 jaar oud, belastingvrij, op gas. Een dikke amerikaan, kost weinig en tja.... het is even duur als je 1 op 4 rijdt maar ik rij wel veilig.
Deze auto heb ik momenteel omdat mijn El Camino gespoten wordt.
Niet jaloers worden he...... en ja...ik heb makkelijk praten kun je zeggen.... maar vergeet niet dat ik me ruim 40 uur te pletter werk voor mijn huis, paard en auto !!!
ik ga niet stappen, kleding kopen etc etc, ik heb mijn prioriteiten gesteld !
, en ik rijdt heel zuinig/netjes 
runningkawa schreef:Maar deze mag ook maar 1600 kg trekken, dus maar 100 kg meer dan de auto die jij beschrijft
Ik vind het wel erg mooie auto's
Aimee schreef:
Paardrijden is een dure sport, een elite-sport. Als je echt alleen maar met een dikke jeep en grote tweepaardstrailer veilig de weg op zou kunnen, zou dat betekenen dat paardensport alleen voor de beter bedeelden onder ons weggelegd zou zijn en zou blijven en dus een kleine sport.
Veilig wil niet zeggen dat het allemaal groot groter grootst en duur duurder duurst moet.
Pava schreef:Beetje kort door de bocht Aimee. Er bestaan ook redelijk betaalbare 4x4's. Ik rijd een Toyota Hilux 4x4. Die kost bij lange na niet hetzelfde als wat een Landcruiser of Cherokee kost. En ik heb ook geen topbaan met bijpassend salaris.
Van de wind heb ik overigens met deze pick-up + polyester kap geen last.
Ik ben enorm blij met deze auto. Ik heb overigens nog nooit met een gewone personenauto mijn 1.5 trailer getrokken, dus ik heb geen referentiekader wat dat betreft.
was hebben wij gekozen voor een goedkope auto in brandstof en gewicht voor de trailerloze ritten (Fiat Punto) en een Feroza als trekker die alleen gebruikt wordt als we de trailer of andere aanhanger gebruiken moeten.
) verkeer. Een diesel personenwagen is daarom de meest ideale auto. Ik rij zo'n 40.000 km per jaar en daar zijn 4x4 auto's nou eenmaal niet voor gemaakt. Ze worden dan wèl duur in onderhoud, los van het feit dat behoorlijk zuipen en redelijk oncomfortabel zijn.