Kleine betaalbare auto die wel een trailer kan trekken

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Mitnait

Re: Kleine betaalbare auto die wel een trailer kan trekken

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 15:13

Ford Mondeo 1.8I , 1996, Benzine

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 17:31

Mitnait schreef:
Ford Mondeo 1.8I , 1996, Benzine

Kijk, dat kan wat. De cijfers:
trekhaak 1500kg
kogeldruk ??? (geen opgave)
116pk en 153Nm zijn hele redelijke getallen, zeker omdat het koppel al bij 3750 toeren beschikbaar is, hetgeen relatief laag is.
1996 is een overgangsjaar, maar beide modellen mogen het trekken. Ook maakt het model niet uit, dus zowel de sedan, de hatchback als de wagon hebben dezelfde cijfers.
Bron: www.autotrader.nl

Aimee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 22:28

Ir111 schreef:
Eh, sorry!? Hoe weet jij nou wat mijn trailer en paard bij elkaar wegen? Verward

Voor jouw informatie, mijn combinatie weegt minimaal 1250 kg dus dan is 1200 kg te weinig. En dat is echt waar... Ja

In jou geval is 1200 kilo niet voldoende, maar in principe is 1200 kilo wèl voldoende.
Een trailer van 600 kilo is helemaal niet zo'n vreemde eend in de bijt en een paard van 600 kilo is niet bepaald een mini-shetlander.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 22:41

ElCamino schreef:
Persoonlijk snap ik niet zo goed waarom iedereen een zo klein en goedkoop mogelijk autootje voor een trailer wilt zetten.
Auto's die alles maar net mogen trekken kunnen dat best, maar in een noodsituatie is je trailer je echt de baas!!
Bij een stuurfout of een noodrem neemt de trailer het over en sta je zo geschaard of wordt je weggeduwd door je trailer.

Paardrijden is nu eenmaal een dure sport, je paard is je dierbaar dus ga alsjeblieft veilig op pad !~!!
Kun je geen goede auto betalen, leen er dan een, regel iemand die je kan rijden of huur een auto !!!

Zelf heb ik er een van 30 jaar oud, belastingvrij, op gas. Een dikke amerikaan, kost weinig en tja.... het is even duur als je 1 op 4 rijdt maar ik rij wel veilig.

Deze auto heb ik momenteel omdat mijn El Camino gespoten wordt.
Niet jaloers worden he...... en ja...ik heb makkelijk praten kun je zeggen.... maar vergeet niet dat ik me ruim 40 uur te pletter werk voor mijn huis, paard en auto !!!
ik ga niet stappen, kleding kopen etc etc, ik heb mijn prioriteiten gesteld !

Paardrijden is een dure sport, een elite-sport. Als je echt alleen maar met een dikke jeep en grote tweepaardstrailer veilig de weg op zou kunnen, zou dat betekenen dat paardensport alleen voor de beter bedeelden onder ons weggelegd zou zijn en zou blijven en dus een kleine sport.

Veilig wil niet zeggen dat het allemaal groot groter grootst en duur duurder duurst moet.

Ik heb geen dikke bak, maar ik heb áltijd bijna 100 kilo overgewicht. De auto is dus zwaarder dan de beladen trailer en de auto heeft meer dan voldoende vermogen, de trailer wordt dus niet de baas in een noodsituatie.
Daarbij rijdt de auto 1 op 18 en is hij geschikt om langere afstanden te rijden, wat noodzakelijk is bij een grotere afstand woonplaats-werk.

Prioriteiten stellen kan alleen als er geld is..... Kiezen kan alleen als je keuzes hebt.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 23:18

1 op 18? dat red ik met mijn punto amper Wow! , en ik rijdt heel zuinig/netjes

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 07:11

Ik ben ook wel benieuwd waar jij in rijdt Aimee.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 09:31

Oh sorry, dat had ik al eens meer in het begin van dit topic vermeld, dacht ik. Maar ik rijd een Volvo V40 1.9 TD ui 1997, weegt 1284 kilo en mag 1200 kilo trekken. In z'n jongere jaren schijnt hij zelfs 1 op 21 gereden te hebben.... wij waren bij aanschaf uitgegaan van een gebruik van 1 op 15 maar op één tank van 60 liter rijdt hij bijna 1100 kilometer......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 07:50

Huur toch asjeblieft een goede stevige bus voor die paar keren dat je op pad gaat met de trailer, ipv te zoeken naar een goedkope oplossing.

Wij hebben altijd met een bus voor de trailer gereden, maar wegens omstandigheden kan die er niet meer voor. Omdat ik te laat was met het huren van een bus, moesten we de Ford Sierra 2.0I van mijn opa lenen, die mag 1500 kgs trekken, en we trokken er 1200 kgs mee. Nou, ik ben nog nooit zo bang in een auto geweest.. een Ford Sierra is een hele sterke auto, maar als er een vrachtwagen langs kwam, slingerden we alle kanten op. Gelukkig kan mijn vader aardig sturen met een trailer, en kreeg hem weer recht, maar ook die vertelde later dat hij het spaansbenauwd had! Een kleinere personenwagen is gewoon minder stabiel voor een groot object als een paardentrailer. Met de bus zijn we nooit gaan slingeren, of andere gevaren tegen gekomen.

Ik snap ook echt niet dat mensen op pad gaan met een trailer achter een golf en/of astra, levensgevaarlijk, vergeleken met een trailer + paard is die auto niks, en rijd je echt met een groot risico… Ik trek echt wit weg als ik dat weer zie op de weg… Ook al mogen ze het trekken.. ze zijn gewoon niet stabiel, de trailer vangt namelijk ALLE wind op omdat het over de personenwagen heen gaat, en daardoor trek je automatisch meer kgs mee. Al het gewicht komt dus op de trailer te staan, ook windstoten, en probeer je kleine astra en/of golf dan nog maar eens in balans te houden.

Wij hebben er nu een Suzuki Grand Vitara Cabrio voor staan.
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 08:17

Maar deze mag ook maar 1600 kg trekken, dus maar 100 kg meer dan de auto die jij beschrijft Lachen

Ik vind het wel erg mooie auto's Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 08:25

runningkawa schreef:
Maar deze mag ook maar 1600 kg trekken, dus maar 100 kg meer dan de auto die jij beschrijft Lachen

Ik vind het wel erg mooie auto's Ja

Ja klopt, maar ik heb dus in praktijk geleerd dat het eenmaal op de weg echt geen drol uitmaakt hoeveels kgs hij mag trekken. Die bus lag veel en veel stabieler op de weg dan die sterke ford.. dat heeft grotendeels te maken met dat wind verhaal. De jeep is ook een stuk stabieler, ook al mag hij maar 100 kgs meer trekken!

Ik ben ook erg blij dat er nu eindelijk een trekhaak onder zit! Dit is overigens niet die van ons zelf.. wij hebben ook een pullbar, sidebars, en andere banden + velgen. Zijn erg leuke sportieve jeepies!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 08:33

Dat zou idd wel kunnen, dat bepaalde auto's er op gemaakt zijn om te trekken en dat ze daarom ook stabieler op de weg liggen oid Ja

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 09:37

ShannaY... een bus vangt veel meer wind dan een normale auto Clown

Een vriendin van me heeft een bus, die haalt met trailer erachter met moeite 80 op de snelweg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 10:51

Even teruglezen.. ik heb het over de trailer, die op het moment dat er een personenauto voor staat alle wind opvangt, en dus je nog meer moet trekken en alle kracht op je trailer komt te liggen, daar ben je niet blij mee als je er een personen wagen voor hebt staan!

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 10:55

Dat ligt er maar net aan wat voor personenwagen dan..... wij hebben mijn tweejarige hengst verhuisd (3 uur op de trailer) op een dag dat het stormde.... met de Volvo ervoor. Geen enkel probleem.

Pava

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 15:26

Aimee schreef:

Paardrijden is een dure sport, een elite-sport. Als je echt alleen maar met een dikke jeep en grote tweepaardstrailer veilig de weg op zou kunnen, zou dat betekenen dat paardensport alleen voor de beter bedeelden onder ons weggelegd zou zijn en zou blijven en dus een kleine sport.

Veilig wil niet zeggen dat het allemaal groot groter grootst en duur duurder duurst moet.

Beetje kort door de bocht Aimee. Er bestaan ook redelijk betaalbare 4x4's. Ik rijd een Toyota Hilux 4x4. Die kost bij lange na niet hetzelfde als wat een Landcruiser of Cherokee kost. En ik heb ook geen topbaan met bijpassend salaris.

Van de wind heb ik overigens met deze pick-up + polyester kap geen last.

Ik ben enorm blij met deze auto. Ik heb overigens nog nooit met een gewone personenauto mijn 1.5 trailer getrokken, dus ik heb geen referentiekader wat dat betreft.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 19:51

Pava schreef:
Beetje kort door de bocht Aimee. Er bestaan ook redelijk betaalbare 4x4's. Ik rijd een Toyota Hilux 4x4. Die kost bij lange na niet hetzelfde als wat een Landcruiser of Cherokee kost. En ik heb ook geen topbaan met bijpassend salaris.

Van de wind heb ik overigens met deze pick-up + polyester kap geen last.

Ik ben enorm blij met deze auto. Ik heb overigens nog nooit met een gewone personenauto mijn 1.5 trailer getrokken, dus ik heb geen referentiekader wat dat betreft.

Kort door de bocht?
Het is pas kort door de bocht om te beweren dat een in aanschafprijs goedkopere 4x4 betaalbaarder is dan een in aanschafprijs duurdere 4x4.... dat betekend dat je geen flauw benul hebt hoe het is om elke maand elke cent om te moeten draaien.
Hoe zwaarder de auto, hoe meer de wegenbelasting kost. Dan komt de verzekering er nog eens bij, het zuipgedrag van dergelijke auto's en het onderhoud... dáár zit het probleem voor mensen met een krappere portemonnee.
Als je bovendien een lange afstand woonplaats-werk te overbruggen hebt, zou dat betekenen dat je twee auto's nodig hebt aangezien 4x4's niet gemaakt zijn om lange afstanden te rijden. Dat is voor een krappe kas al helemaal niet te doen.

Met een krappe kas bedoel ik natuurlijk niet iemand die een doorsnee inkomen heeft.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 20:19

de wegenbelasting is een vast gegeven, brandstof variabel
aangezien ik regelmatig de trailer achter de auto heb hangen en onze vorige trekker een zuipschuit Clown was hebben wij gekozen voor een goedkope auto in brandstof en gewicht voor de trailerloze ritten (Fiat Punto) en een Feroza als trekker die alleen gebruikt wordt als we de trailer of andere aanhanger gebruiken moeten.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 06:48

Maar mensen, ik kan toch geen 2 auto's aanhouden? Wie gaat dat betalen? Zelfs met een doorsnee salaris kan dat echt niet hoor...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 06:52

Koop dan 1 dure, in onderhoud goedkope sterke grote auto!

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 06:59

Ik blijf erbij, geen enkele grote sterke auto (die een trailer mag trekken) is in onderhoud goedkoop... Dat geeft niet, daar kies je voor. Maar we hebben het hier volgens mij niet over goedkope of dure auto maar over dure of nog duurdere...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 07:02

De jeep die wij gebruiken om te trekken is zo duur niet, dacht nieuw 20.000 euro. Dus tweedehands zullen ze nog wel een stuk voordeliger zijn. Die zuipt niet als een gek, en is ook nog eens leuk om te zien!

Die feroza's (heb even op marktplaats gekeken) kosten ook geen drol, en dat zijn toch best sterke auto's die je ook erg vaak voor een trailer ziet staan.

Ik weet niet hoe per maand je weggaat met een trailer, maar lijkt me ook er voordelig om een auto te huren.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 07:12

Ik ga minimaal 2x per maand weg met de trailer waarvan 1x meerdere dagen. Iets huren wordt dan erg duur. Ik rij nogal wat kilometers woon-werk (en ook werk-werk Haha! ) verkeer. Een diesel personenwagen is daarom de meest ideale auto. Ik rij zo'n 40.000 km per jaar en daar zijn 4x4 auto's nou eenmaal niet voor gemaakt. Ze worden dan wèl duur in onderhoud, los van het feit dat behoorlijk zuipen en redelijk oncomfortabel zijn.

Ik zou absoluut liever een 4x4 voor mijn trailer hebben maar dat is dus niet haalbaar (naar mijn mening dan). Dus kies ik voor een zware personenwagen (geen astra of golf nee), die ik overigens prima vind rijden voor mijn trailer.

EDIT: wel bedankt voor 't meedenken overigens! Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 08:33

Een feroza is idd niet duur.
Alleen het zijn de nieuwste niet meer.
die van ons loopt 1 op 9 ongeveer.
En *afkloppen* in al ie jaren dat wij hem hebben alleen nog maar normaal onderhoud gehad.

Weegt 1200 kg, dus niet belachelijk duur in belasting
En mag 1500 KG trekken, dus genoeg voor een 1,5 paards trailer met paard.

En hij doet het harstikke goed met de trailer erachter.
Mocht deze stuk gaan, wil ik zo weer zo'n zelfde soort terug.
Ik zou ook wel een patrol of pajero willen, maar die zijn veel te duur in de belasting.

Rij je veel, is het wel wat om er een G3 installatie in te gooien.
Nauwelijks duurder dan benzine, maar wel grappig tanken.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 08:36

Is dat een diesel Runningkwa?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 08:37

die van ons is benzine, maar je hebt ze uiteraard ook in diesel Lachen