Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Muronia schreef:Dank je. Ik krijg een beetje het gevoel dat ik voor een rechtbank sta zo onderhand
anjali schreef:Hij heeft (volgens de adv. op E-horses ) ook een hele mooie stamboom. Als je er echt snel vanaf wil dan zou je hem inderdaad in bruikleen kunnen doen. Soms hechten bruikleners zich zo aan een paard dat ze tenslotte tot koop overgaan. Het kopen van een paard wat je niet vantevoren kent is altijd een risico en als je een 20-jarige koopt en het klikt niet dan kun je hem zelf heel moeilijk weer kwijt aan iemand anders. Met een jong paard gaat dat gemakkelijker. Ik kijk dus vanuit het standpunt van de koper. En het is altijd in het belang van een paard dat hij ergens terechtkomt waar men blij met hem is.
boemel schreef:Overigens vind ik het vreemd dat er een paar keer “slacht “ geopperd wordt.
Dier is gezond en braaf. Waarom wordt er überhaupt door Bokkers aan slacht gedacht?
Century schreef:Ik heb je berichten gelezen TS, niet alle andere reacties.
Zoals ik zei ben ik zelf langzamerhand op zoek naar een paard. Ik ben zelf met name op zoek naar een paard voor dressuur, maar zou ook wel af en toe willen buitenrijden of een sprongetje maken.
Mij schrikt met name het 20 jaar af, en ook dat hij weinig ervaring heeft (bijv. geen buitenrijden). Het zou mijn eerste paard zijn, en ik vind een ouder paard juist een pre, maar ik vind het spannend hoe lang ik zou kunnen rijden met dit paard voor hij echt gebreken begint te vertonen. Voor een eerste paard zou ik het ook lastig vinden sneller weer afscheid te moeten nemen.
Natuurlijk kunnen we niet in de toekomst kijken en hebben we geen idee hoe lang hij gezond blijft.
Daihyo schreef:Ik zou een paard als Flo juist wel interessant vinden als bruikleenpaard. Als maatje in de kudde, mijn ruin is vervroegd met pensioen, de jongste nog niet onder het zadel en de mini te klein. Dan zou ik lekker met Flo aan de gang kunnen.
Maar niet als koop. Ik vind de prijs toch wel aardig voor een 20 jarige met alleen een paar jaar bak ervaring. Aan het buitenrijden is nog best te werken. Maar financieel gezien is bruikleen voor mij interessanter dan koop van een paard met deze leeftijd en achtergrond en het feit dat ik al 3 grasmaaiers te bekostigen heb
En dus volledig vanuit mijn eigen situatie bekeken.
Kun je hem niet een maand in training zetten specifiek voor het buitenrijden? Want ik denk dat als hij verder een braaf paard is en buitenrij ervaring heeft, dat het echt een leuk paard voor de recreatieruiter is.
Sky_As schreef:Daihyo schreef:Ik zou een paard als Flo juist wel interessant vinden als bruikleenpaard. Als maatje in de kudde, mijn ruin is vervroegd met pensioen, de jongste nog niet onder het zadel en de mini te klein. Dan zou ik lekker met Flo aan de gang kunnen.
Maar niet als koop. Ik vind de prijs toch wel aardig voor een 20 jarige met alleen een paar jaar bak ervaring. Aan het buitenrijden is nog best te werken. Maar financieel gezien is bruikleen voor mij interessanter dan koop van een paard met deze leeftijd en achtergrond en het feit dat ik al 3 grasmaaiers te bekostigen heb
En dus volledig vanuit mijn eigen situatie bekeken.
Kun je hem niet een maand in training zetten specifiek voor het buitenrijden? Want ik denk dat als hij verder een braaf paard is en buitenrij ervaring heeft, dat het echt een leuk paard voor de recreatieruiter is.
Nou, hier zou ik zeker eens contact mee opnemen als het mijn paard zou zijn...