Paard particulier verkocht, plots een hele hoop klachten

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

BeFunny

Re: Paard particulier verkocht, plots een hele hoop klachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-24 14:34

Maar vooral dit

prugelpiet schreef:
Daarna wordt paard kreupel. Maar in plaats van dat hier gedegen onderzoek uitgevoerd word, dus een volledig kreupelheidsonderzoek en desnoods uitverdoven / rontgen / echo, moet het paard maar weg? Zonder dat iemand enig idee heeft wat er met het dier aan de hand is? Bijzondere gang van zaken. Ook dat je steeds de oude eigenaar / verkoper lastig valt, je hebt het dier 10 maanden geleden al aangekocht. Dan had je meteen aan de bel moeten trekken.

Ik vind hier echt wat van en ook van dat er dan eerder slecht gesproken werd eigenlijk over de vorige eigenaar en nu weer over de mensen waar het paard nu staat.

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-24 14:34

De enige verliezer in dit hele verhaal is het paard..

grauwman

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-24 15:01

Ik heb het betreffendepaard gevonden op de veiling site waar hij duidelijk als All Star wordt aangeboden.9 vd 10 keer is het gewoon troep wat er verkocht wordt. Rapporten staan erbij waaruit je enige informatie had kunnen halen omtrent de reden dat het paard als all star verkocht wordt. Er staat duidelijk dat je geen garantie hebt. De oud eigenaar hoeft ook geen informatie met je te delen. Dier wordt niet voor niets via de veiling verkocht.

Het klinkt heel hard maar ik had het dier zelf in laten slapen in plaats van als grasmaaier weg te geven. Er komt altijd gezeur van. Nu is het dier de dupe.

Jacksie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-24 15:21

Ik heb ook even gekeken op de site van ESHA en denk dat ik weet om welk paard het gaat. Op de youtube filmpjes die er van waren gemaakt vind ik hem echt goed kreupel, maar in November stond hij nog te koop op de bokt markt wegens geen klik met rijden? Correct me if I'm wrong. Hoe dan ook ik hoop dat de nieuwe eigenaren hem of terug geven of inslapen. Ontzettend sneu voor dit dier.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-24 15:25

Ik ken dat all star gebeuren niet.
Wat houd dat in?

Jacksie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-24 15:40

DuoPenotti schreef:
Ik ken dat all star gebeuren niet.
Wat houd dat in?

Ze hebben dit op hun site staan:

4.4.a. De benaming sportpaarden geldt, voornamelijk in verband met de geschiktheid voor de sport, niet voor de categorieën All Stars, fokmerries, drachtige merries, recreatie en toebehoren. De All Stars rubriek omvat de verkoop zonder garantie op bepaalde onderdelen van paarden zonder keuring of met bemerkingen op x-rays of klinische inspectie of met stalgebreken. 

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-24 15:44

ah oke, dank je wel.
Ja dan weet je dus inderdaad dat daar wat mee is.

Arme dieren zo op de veilig gooien

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-24 15:48

Marktplaats staat ook vol met zulke dieren, idem Facebook..

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-24 15:51

Bizarre wending krijgt dit topic.

Dat paard is dus al stuk aangekocht met als doel recreatie paard? En ondertussen weet nog steeds niemand wat hij nu precies mankeert?

Arm dier dat er zo mee gezeuld wordt.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-24 15:53

Het is wel een knap en leuk dier om te zien, dus ik snap wel dat de vriend van TS er op gevallen is.
Maar dan nog was het uiteraard geen handige aankoop en trekt het dier nu aan het kortste eind.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-24 16:04

Ik heb 'm net ook gevonden
Wat een enorm leuk dier.
Maar ben wel erg benieuwd wat er dan op de keurings rapporten staat.

In dat filmpje onder de man loopt hij kreupel maar ook super scheef.
En het aan de hand monsteren, van de stand van de voorbenen word je ook niet direct blij.
Maar is dat bepalend voor een recreatie koetspaard....

Echt erg leuk paard, ik hoop zo dat hij een goed onderzoek krijgt.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-24 16:05

Voor de koets loopt hij ook duidelijk niet lekker.
Maar het is wel een leukerd!

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-24 16:13

Het is dat ik hier herrie krijg als ik zeg, laat maar komen dan laat ik hem onderzoeken... dan denk ik dat ik buiten mag slapen. Hij is echt leuk.

Maar er zit toch een rapport bij?
of kun je dat zien als je ingelogd bent?

Maar als ts dezelfde is als die hem op boktmarkt heeft gezet word alles verzwegen over de gezondheid.
Da begrijp ik de nieuwe kopers wel....

Fokker321

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-24 16:29

grauwman schreef:
Ik heb het betreffendepaard gevonden op de veiling site waar hij duidelijk als All Star wordt aangeboden.9 vd 10 keer is het gewoon troep wat er verkocht wordt. Rapporten staan erbij waaruit je enige informatie had kunnen halen omtrent de reden dat het paard als all star verkocht wordt. Er staat duidelijk dat je geen garantie hebt. De oud eigenaar hoeft ook geen informatie met je te delen.

Inderdaad, .. hij staat als all star vermeld, er zijn filmpjes bij waarop hij zichtbaar niet 100% loopt en het staat ook nog eens op het rapport vermeld ..

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-24 16:45

DuoPenotti schreef:
Het is dat ik hier herrie krijg als ik zeg, laat maar komen dan laat ik hem onderzoeken... dan denk ik dat ik buiten mag slapen. Hij is echt leuk.

Maar er zit toch een rapport bij?
of kun je dat zien als je ingelogd bent?

Maar als ts dezelfde is als die hem op boktmarkt heeft gezet word alles verzwegen over de gezondheid.
Da begrijp ik de nieuwe kopers wel....

Inderdaad een erg leuk dier om te zien.

Als je even verder zoekt, vind je het rapport op google ook wel zonder in te loggen. Waar duidelijk word aangegeven dat hij linksvoor en rechtsachter schiefels heeft, en zowel links als rechtsom op de volte kreupel loopt in draf.

Dit arme dier is echt hard toe aan een fatsoenlijke eigenaar en dierenarts, die gaat uitzoeken wat er is.

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-24 17:09

Ik vind hem op geen enkel filmpje zuiver lopen. Zonde van het dier (en heel erg sneu!) dat er nog zo mee gezeuld word. Zou fijn zijn als hij bij iemand komt die nou echt eens goed gaat kijken wat er mis is...

N4N4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-24 17:20

Nou , jullie zijn beste speurders zeg :j
Zit al een tijd te zoeken naar het paard , maar kan hem niet vinden.
Zou er iemand zo lief willen zijn om mij de link in pb te sturen?

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-24 17:29

nevica schreef:
Ik vind hem op geen enkel filmpje zuiver lopen. Zonde van het dier (en heel erg sneu!) dat er nog zo mee gezeuld word. Zou fijn zijn als hij bij iemand komt die nou echt eens goed gaat kijken wat er mis is...

Misschien gebeurd dat nu wel.
En misschien vinden ze dat ts toch haar verantwoordelijkheid niet mag ontlopen.
Misschien willen ze hem wel niet terug geven omdat ze niet willen dat er verder gezeuld wordt.

We hebben hier alleen te maken met het verhaal van TS en die is niet overal even eerlijk in.

office

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-24 17:38

Nou ik denk dat nieuwe eigenaresse dacht wat meer bokkers denken ….mooi paard voor niks !
Want hoeveel mensen willen er nu een weidemaatje van meer dan 1.80 ? Daar zijn veel mensen bang van .Bovendien wordt je dood gegooid met coaching en pensioen paarden en kreupele fok merries.

Ik hoop dat iemand verliefd op het dier wordt en hem op wil nemen.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-24 17:42

Oh ja keuringsrapport gevonden.

TS heeft duidelijk niet zelf gekeurd. Gezien de letterlijke vertaling van rilling.

En gezien dat er in de bokt advertentie niets laat zien over welke bemerking dan ook.
Snap ik het advocaten gedeelte ook ineens.

Arm arm dier

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-24 17:43

Nou ik denk dat hij kasverrot op de foto’s is en dat je hier geen geld meer in moet stoppen. Hier moet je niet mee willen leuren of weggeven.

office

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-24 17:55

Shivering is kramperigheid.Ik zou het misschien wel aandurven met een tijdje weide rust en vooral nooit meer longeren.Waarschijnlijk is hij wel weer goed te krijgen voor licht werk en als hij lief is is dat ook heel wat waard (voor mij dan ).

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-24 17:57

Absolem schreef:
Idd als mevrouw gaat dreigen met van alles maar jij al hebt aangeboden om het paard terug te nemen heeft ze geen poot om op te staan. Die wilt gewoon een paard en extra geld om te kijken of er alsnog op kan rijden. Nogmaals zeggen dat je het paard terug wilt nemen gezien hij nu toch al op een pensionstal staat en niet zoals afgesproken op de wei. En anders handen er vanaf trekken . Je bent particulier geen bedrijf dus je hebt al meer gedaan dan je zou moeten .

Dat.... Advocaat in deze is helemaal niet nodig. Nogmaals duidelijk maken en ze week de tijd geven met datum en dan na een week alle contact verbreken

3heathcliff5

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-24 18:10

DuoPenotti schreef:
Oh ja keuringsrapport gevonden.

TS heeft duidelijk niet zelf gekeurd. Gezien de letterlijke vertaling van rilling.

En gezien dat er in de bokt advertentie niets laat zien over welke bemerking dan ook.
Snap ik het advocaten gedeelte ook ineens.

Arm arm dier

Wat verwacht je dan? Het paard is via de veiling aangekocht. Neemt niet weg dat ze het rapport op een later moment met haar eigen DA besproken heeft en dat die zich kon vinden in de bevindingen van het veilingsrapport en de rilling niet noemenswaardig vond.
Verder weet je ook niet of de bemerkingen verzwegen zouden blijven als er iemand serieuze interesse had getoond op de bokt advertentie. Tussen veilingaankoop (aug) en advertentie bokt (nov) zitten maar een paar maanden. Waarin ze het paard volgens eigen zeggen nog niet echt opgepakt had. Dus wat moet ts er dan precies in geuren en kleuren over vertellen? Het enige dat in dat licht niet netjes op mij overkomt is dat vanaf het einde landseizoen kennelijk steeds meer issues boven kwamen drijven en dat het paard vlak daarna of terwijl de issues naar boven kwamen te koop gezet werd. Dan nog weten we niet of ts uiteindelijk geïnteresseerden heeft gehad en of ze überhaupt kijkers heeft laten komen, aangezien hij rond die tijd ook begon te manken.

Ik quote nu ff een een opmerking, maar ik snap al dat andere commentaar ook niet zo goed. Het hele verhaal rondom dit paard kan net zo goed heel logisch en eerlijk in elkaar steken. Ligt er maar net aan hoe je voor ons onbekende details wenst in te vullen.

Jolynne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-24 18:11

Maar je hebt het paard in november wel aangeboden onder een andere boktnaam?
En zet je helemaal niets neer van bemerkingen?