Pareltjes: vandaar dat ik ook zeg dat het bij
sommige misschien geen probleem is. Want soms lees je wel hoe ver pensionhouders gaan voor hun klanten en dan denk ik wel van oef......dan moet je wel een heel erg paarden gedomineerd leven willen om dat zo allemaal te willen bieden.
Alice: ja het is van beide kanten belangrijk om dat duidelijk aan te geven

Hier dus vooral dat steentje bijdragen, ik zit er echt niet op te wachten om andermans zooi ook nog op mijn bordje erbij te krijgen en ben daar echt altijd heel duidelijk in geweest dat we het samen doen, zowel qua werk als de dagelijkse kosten (ik hoef er niet op te verdienen) en het beestje mee moet kunnen draaien met de dagelijkse gang van zaken, of we doen het niet omdat dit hier simpelweg niet de voor die persoon en paard geschikte plek is.
Dat is niet omdat ik een luie pensionaanbieder zou zijn....maar omdat ik géén pensionaanbieder ben.
Ik heb er liever niemand bij dan iemand die mij met extra werk en stress opzadelt, daar zit ik helemaal niet op te wachten.
Hier ook wel meerdere keren mensen gehad die heel snel wilden afspreken om er een paardje bij te zetten. Als ik dan zeg dat het alleen mag als we de verzorging echt goed verdelen zeggen ze ja geen probleem. Als ik zeg wat dat inhoudt zeggen ze ja geen probleem natuurlijk! Als ik dan vraag hoe we het praktisch gezien gaan aanpakken, wie doet wanneer welke dagen. Dan blijkt ineens dat ze maar 3 of 4 dagen in de week willen komen en dat dat ook niet eens elke week gaat lukken en op de dagen dat ze er zijn kan er dan ook regelmatig niks gedaan worden omdat ze dan daarna door willen naar hun werk en niet naar paard willen ruiken, en... nouja ga zo maar door, moeilijk en lastig allemaal, maar ik woon er naast toch dus dan kan ik het toch even doen?
Ik vraag me dan af hoe die mensen het zelf voor zich zagen om op die manier het werk eerlijk te verdelen...want met veel pijn en moeite misschien 2x per week een rondje kak weghalen terwijl ik een halve dag ervoor nog de boel recht heb getrokken en voor de rest alleen maar profiteren en mij de hele zooi laten regelen vind ik niet echt tof....
Of dat je het helemaal met elkaar eens lijkt te zijn, en dan ineens: O ja ik wil eigenlijk toch wel graag dat mijn paard in de nachten op stal gaat, dat is wel te regelen hè. Want ja de klant is koning immers

Terwijl ze hier vrije in en uitloop hebben en ik X tijd geleden in onze gesprekken al duidelijk aangegeven heb dat beestje gewoon in het kuddetje mee moet kunnen draaien en het toen allemaal super was. Zucht....ga andermans tijd verdoen....
Dat ineens 4 dagen in de week stallen en wei uit moeten mesten... poeh hee ik kan me voorstellen dat dat echt wel heel rauw op je dak komt vallen. Zeker voor zo'n bedrag

Hier hebben we het altijd op 150 euro gehad, en dat ging dan 100% terug in de ponies. Huur van de grote wei, hooi, voer, wormenkuren, nieuwe voerbakken, een keer zand laten komen, stukje weide / afrastering toevoegen, lekker schuur-borstels, of noem maar op.
Ik kan me overigens ook wel voorstellen dat degene die het pension aanbiedt allerlei redenen kan hebben om niet meer verder te willen op de manier zoals het eerst was. En dat is zijn / haar goed recht vind ik

Je kan moeilijk iemand gebieden om niets te veranderen. Het is vervelend als 1 van de partijen de afspraken niet meer na kan komen. Maar dan is het een kwestie van overleggen van hoe kunnen we dit samen oplossen? En als er samen geen oplossing voor te vinden is die voor alle partijen goed werkt, dan zal de pensionner toch een ander plekje moeten vinden en maar hopen dat het daar wel een poos stabiel blijft