Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
0000 schreef:Ik snap de mensen die het vanuit de stal proberen te bekijken, maar eerlijkheid is echt belangrijk in dit soort situaties. Ik heb zelf een trainingsstal en sta in deze echt aan de kant van TS. Als ze geen antwoord krijgt op vragen en men niet eens wil vertellen wat er nou precies gebeurt is, klopt er iets niet. En ja, dat gebeurt heel veel en evengoed gebeurt het veel dat eigenaren niet eerlijk zijn over wat ze aanleveren. Maar als prof dien je gewoon eerlijk te zijn over wat er bij jou is gebeurt. Als je gebaseerd daarop niet met een paard verder wil, alleen maar netjes als je dat dan aangeeft. Maar niet op deze manier. Ongelukken kunnen gebeuren met paarden, soms kan je het echt niet voorkomen. Maar communiceer dan op z'n minst gewoon normaal, dan krijgt het dier de benodigde zorg, de eigenaar hoeft zich niet af te vragen hoe en wat en als stal sta je er beter op dan nu....
_San87_ schreef:Stroller schreef:Ga je de dierenarts laten checken, dan? Want dan kun je dingen hard maken.
Ja dat ga ik zeker laten doen, ik vraag /vroeg me alleen meer af wat kan ik er dan mee ?
Advocaat inschakelen ? ( als er wat te vinden valt ) maar stel er is niks gebroken en is ze wel gevallen maar gewoon pijnlijke rug en trauma nu dat het tussen haar oren zit ???
Veronica2 schreef:Dit topic staat intussen bol van de speculatie. Naar mijn idee is de stal duidelijk dat het paard niet te hanteren is en op deze manier niet verkocht kan worden. Daarmee is de kous eigenlijk wel af, tenzij je een schade wil verhalen op die handelsstal. Er zijn dan een paar dingen belangrijk: wat was ongeveer de prijs waar op gemikt werd en was die reeel? Daarna ga je kijken of je paard beschadigd is geraakt waardoor de waarde is verdampt en zal je dat op objectieve wijze moeten kunnen aantonen. Daarna volgt een ellendig lang gedoe en de kans dat je iets van een vergoeding krijgt is niet zo groot. Daarom nogmaals: breng je paard naar een handelaar, draai om en loop weg.
Cayenne schreef:Hebben ze überhaupt wel jouw zadel gebruikt en er niet gewoon een ander op gegooid?
Muronia schreef:Kan het niet zijn dat het zadel niet goed op maat gemaakt is? Die had je laten aanpassen voordat ze naar die stal ging toch? Vorige keer dat ze heftig reageerde was het ook omdat het zadel niet goed was las ik. Misschien ligt hij toch niet goed nu en reageert ze daarop.
Veronica2 schreef:Dit topic staat intussen bol van de speculatie. Naar mijn idee is de stal duidelijk dat het paard niet te hanteren is en op deze manier niet verkocht kan worden. Daarmee is de kous eigenlijk wel af, tenzij je een schade wil verhalen op die handelsstal. Er zijn dan een paar dingen belangrijk: wat was ongeveer de prijs waar op gemikt werd en was die reeel? Daarna ga je kijken of je paard beschadigd is geraakt waardoor de waarde is verdampt en zal je dat op objectieve wijze moeten kunnen aantonen. Daarna volgt een ellendig lang gedoe en de kans dat je iets van een vergoeding krijgt is niet zo groot. Daarom nogmaals: breng je paard naar een handelaar, draai om en loop weg.
miereneter schreef:Ik vind het meest kwalijke op dit moment (want wat er mis is en wat er gebeurd is, kan enkel over gespeculeerd worden, en dat wordt in dit topic volop gedaan) is dat de stal zo slecht communiceert met TS. Vertel wat er gebeurt is, geef informatie, wees eerlijk. Waarom zit dat hoofdstel anders dan afgeleverd? Wat is er met het paard gedaan? Waarom precies stuur je het paard terug? "Je paard is kapot" is geen antwoord. Dat maakt dat de stal erg onbetrouwbaar overkomt.
MyWishMax schreef:Ik vind mensen ook wel heel dramatisch doen over een paard die graag voorzichtig aangesingeld wil worden en anders wel kan flippen. En dat flippen gedaan heeft bij een niet passend zadel.
Ik heb er 1 gehad en daar lag het niet simpel aan het zadel, die deed het vanaf dag 1 dat er iets op zijn rug of om zijn buik kwam wat hij niet kende. Zadel, singel, deken, ander materiaal. Zolang je gewoon rustig aansingelde en met eigen spullen reed was het een enorm fijn paard. Absoluut niet niet te hanteren. En die was nog wel een flinke slag erger als deze merrie zo te lezen. Maar hij is nooit niet te hanteren genoemdOok niet door professionals, die vonden het niet meer als normaal dat je gewoon even rekening houdt met zoiets simpels.
Er kan altijd iets gebeuren, maar als stal moet je gewoon eerlijk zijn. Dat vind ik hier het grootste probleem, niet uitleggen wat er gebeurd is, geen verklaring waarom hoofdstel versteld is en gewoon geen antwoord op vragen van ts. Als ze er niet eens opgegeten hebben, wat hebben ze die dagen dan gedaan? Wat gebeurde er voor, tijdens en na het flippen?
Ik zou idd met spoed naar de Da gaan, gewoon het verhaal vertellen en na laten kijken of er ergens een probleem is.
Muze schreef:Ik ben vooral benieuwd of je al contact met een dierenarts gezocht hebt?
Stroller schreef:Gitana schreef:Waarom ga je niet gewoon langs die stal om even erover te praten?
Omdat het anderhalf uur rijden is en ze nou niet bepaald vriendelijk deed toen ik haar ging halen en het advies kreeg "laat er maar een echte dierenarts naar kijken"en daarna dat rare gedoe over dat hoofdstel
pateeke schreef:Ik begrijp dat je wil weten wat er met je paard gebeurd is toen ze daar stond. Stap 1 daarin lijkt mij te zijn dat je laat nakijken welke schade ze heeft opgelopen (fysiek en mentaal).
Van de stal ga je niet te horen krijgen wat er gebeurd is, denk ik. Tenzij uit de onderzoeken door de dierenarts zou blijken dat er een acuut probleem is dat ontstaan is door bv een val. Zolang je geen zicht hebt op wat er nu met je paard scheelt, lijkt het mij moeilijk zo niet onmogelijk om te achterhalen wat er gebeurd is.
Ook voor verdere stappen (tegen de stal of met het oog op verkoop) lijkt het mij van belang na te gaan hoe het nu met je paard gaat zodat je er iets aan kan (proberen) doen.