Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Daancha schreef:Duhelo schreef:Die houden die telefoontjes niet bij hoor.
Als je sowieso toch zelf laat inslapen, zou ik gewoon de afspraak plannen, en na het gebeurde opbellen dat het paard dood in de weide lag.
Zo goedemorgen, de verzekering oplichten is nooit een goed advies. Naïef ook.
Schapenwol schreef:Spenk schreef:Voor 1900? Dan hou je bijna niks over...
Bij inslapen is sowieso vaak maar 80% uitkering of 70% en dan gaat de slachtwaarde er nog vanaf. Daar rekenen ze standaard prijzen voor. Voor mijn pony rekenden ze €350 een paard €500 maar dat zal per maatschappij verschillen en dan nog je kosten voor inslapen en rendac. Natuurlijk hou je wel iets over maar niet veel.
Wil je dan echt om die paar rotcenten zo moeilijk doen?
80% van €1900,- is €1520,-
Min €500,- slachtprijs is €1020,-
Ik zou dus rekenen op ongeveer zo'n bedrag, €1020,-. Als TS de verzekering helemaal laat zitten krijgt ze niks.
Inslapen en Rendac moet ze sowieso betalen, dat kan je dan mooi doen van die 1000,- van de verzekering en dan houdt je nog een €700,- over (ik gok even dat inslapen en rendac €300,- kost).
Het is 1 telefoontje en wat papierwerk opsturen. Zo moeilijk is dat niet, ik zou het zeker doen. Het is dat, of niks en van je spaargeld het inslapen betalen.
Rangeela schreef:Ook goedemorgen. Hoe normaal is het dat de verzekering dan je paard legaal mag mishandelen voor een extra zak centen. In mijn ogen is het dan ook normaal om de verzekering op te lichten voor een waardig einde voor een lijdend dier en nog een paar centen voor de crimineel die zo lief was om dat te regelen. Bijzonder dat de meest ethische aanpak gestraft moet worden en de legale maar barbaarse optie vrijuit z’n gang mag gaan een ziek dier te martelen. Hoe gaat dat als een opgegeven paard wordt verkocht ? Weet de nieuwe eigenaar dan wat de medische achtergrond is? Of mag de verzekering de volgende persoon die met het dier te maken krijgt oplichten legaal?
Spenk schreef:Tja maar als ts die keuze niet maakt voor 1 januari is het dier een jaar ouder. Dan krijg je nog heel veel minder en bij veel verzekeringen überhaupt niks meer omdat het paard te oud is. Die grens ligt meestal boven de 18.
FriesWytske schreef:Spenk schreef:Tja maar als ts die keuze niet maakt voor 1 januari is het dier een jaar ouder. Dan krijg je nog heel veel minder en bij veel verzekeringen überhaupt niks meer omdat het paard te oud is. Die grens ligt meestal boven de 18.
Dat zal bij de grote verzekeringen misschien zo zijn. Maar mijn 23-jarige is deze zomer gewoon uitgekeerd voor het bedrag waarvoor ik haar verzekerd had
Citaat:Paardenfonds beweert dat paard verkocht gaat worden, TS wil dit waarschijnlijk niet. Paardenfonds gaat waarschijnlijk niet akkoord met inslapen omdat het dan geen eigenaar meer is.
Citaat:Maar er valt gewoon in de voorwaarden te lezen dat verkoop alleen kan gebeuren met toestemming van eigenaar.
Ibbel schreef:Er zijn gewoon 3 opties voor TS:
1) paard laten ophalen door de verzekering (of liever, één van diens vaste slachtpaardenhandelaren) en 1900 euro ontvangen (of 70% van 1900 euro, 100% wordt bijna nooit uitgekeerd)
2) TS vraagt of fonds bereid is minus slachtprijs uit te keren (en dan helpt het heel veel mee als in het paspoort staat dat paard niet geslacht mag worden voor humane consumptie, want dat is optie 1 een dure grap voor het fonds)
3) TS laat paard gewoon inslapen en laat het fonds helemaal zitten en krijgt dan niets.
Meer opties zijn er niet.
Ibbel schreef:Voorwaarden staan bijna altijd op de site van de verzekeraar, en anders vraag je ze op. Als de voorwaarden gewijzigd zijn (want ongetwijfeld het geval is) sinds afsluiten, dan hebben de ouders die ook gewoon ontvangen, want lopende verzekeringen krijgen lopende het contract gewoon die gewijzigde voorwaarden (wat overigens altijd een reden is om per direct op te mogen zeggen)
Maar het is echt niet zo dat deze verzekering nog loopt met de voorwaarden van 30 jaar geleden.
genja schreef:Ibbel schreef:Voorwaarden staan bijna altijd op de site van de verzekeraar, en anders vraag je ze op. Als de voorwaarden gewijzigd zijn (want ongetwijfeld het geval is) sinds afsluiten, dan hebben de ouders die ook gewoon ontvangen, want lopende verzekeringen krijgen lopende het contract gewoon die gewijzigde voorwaarden (wat overigens altijd een reden is om per direct op te mogen zeggen)
Maar het is echt niet zo dat deze verzekering nog loopt met de voorwaarden van 30 jaar geleden.
Paardenfonfss is vaak heel iets kleins van een paar Dorpen bij elkaar . Daar is hoogstwaarschijnlijk echt geen website van . Zo fonds is echt iets van oudsher wat op
Sommige dorpen nog steeds door loopt de premie is meestal ook minimaal
Vroeger hadden wij de paarden ook daarin . Weet nog dat de mensen uit bestuur 1x per jaar paarden kwamen bezichtigen en daarna wouden ze een borrel . Als je de laatste in de rij was die dag had je een stel aangeschoten boeren op de stoep staan
Art_Ificious schreef:Wat ik me afvraag... Hoeveel betaal je elke maand en hoeveel heb je dus al aan dat fonds besteed?
Is dat meer dan de verzekerde waarde van het paard?
Ik wou ook eerst bij een verzekering, maar net omwille van dit soort verhalen niet gedaan. Beter zelf elke maand wat geld opzij zetten in een spaarpot voor je paard. Daar heb je achteraf veel meer van, het geld wat je meer betaald hebt aan het fonds krijg je immers niet terug, geld wat je zelf opzij zet en niet nodig hebt gehad voor onvoorziene kosten heb je wel altijd terug
Spenk schreef:Ts betaald 100 per jaar het paard is 19. Dus dan heb je het paard ook al betaald aan premie. Ze krijgt immers €1900.
pillow schreef:Spenk schreef:Ts betaald 100 per jaar het paard is 19. Dus dan heb je het paard ook al betaald aan premie. Ze krijgt immers €1900.
Ja als je paard oud wordt en laag verzekerd is kan dat zo uitkomen. Maar dat weet je niet vooraf. Als hij 10 jaar eerder omgevallen was, was het een ander verhaal. Als je alles vooruit weet kun je voor een kwartje de wereld rond.