superpony schreef:TS, je vraagt advies terwijl je eigenlijk je beslissing allang genomen hebt.....
Ik zie ook dingen staan die ik nog niet ben tegengekomen in contracten en waar ik gelijk vraagtekens bij zou hebben.
Keuren heb ik ook niet altijd gedaan, maar dan had ik een reden om het paard te willen hebben. En vaak jaren veel plezier gehad zonder gedoe.
En ook (uitgebreid ) laten keuren en alleen maar problemen en kosten gehad.
Bij het contract dat ik zo lees, heb ik vooral vraagtekens bij het gedrag eventueel door gezondheid en of blessures. Sowieso waarom het paard dan niet voor de eigenaar bijvoorbeeld in training is geweest. imo zal er echt een reden zijn dat ze niet met dit paard verder willen en dat ook duidelijk maken in dit contract, dat jij daar wel voor kiest.
Het gedrag wat het paard eventueel gaat tonen kan door iets komen dat je nu vooraf al kan weten. En al is je kennis, ervaring en manier van werken nog zo goed, sommige afwijkingen geven zelfs heel gevaarlijk gedrag, ook soms geheel onverwachts!!
Het lijkt ook alsof ze er echt vanaf willen. Ook misschien door het gedrag?
Wij waren ooit met een paard bezig dat afwijkend gedrag vertoonde. Alles ging goed, tot wij een paar dagen niet kwamen. Mensen waren er bang voor, dier stond dus dagen op stal en was daarna behoorlijk heftig.
Ik heb overigens mijn merrie gekocht toen ze drachtig was, zonder het veulen. Net contract erbij dat tot het afspenen alle risico's en kosten voor de verkopers waren en wij pas bij afhalen het bedrag schuldig waren. Heb dat 11 maanden voor het daadwerkelijke ophalen getekend. In die tijd 2x gaan kijken.
ja, en ze geeft ook aan dat ze haar beslissing al genomen had.Haar vraag ging helemaal niet over keuren namelijk.