Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
pmarena schreef:Maar al zou het bij de TS gebeurd zijn....en pony die al een trauma oploopt van opstappen via een opstapje die voldoet ook niet als pony die gekocht is voor een 9-jarige..... en zeker als het daar al was dat hij verschoot bij het binnengaan van de overdekte plaats, dan kan je toch wel zeggen dat dat achteraf gezien al een teken was dat het dier toch niet zo makkelijk is als het leek te zijn.
Laten we gewoon hopen dat de verkoper wat anders heeft staan en voor deze even de tijd wil nemen om een betere match te vinden. Dan hebben ze meteen hele goede reclame dat ze het zo netjes oplossen
imaudy schreef:Rosje8 is ook wezen kijken naar de pony en zij is probleemloos opgestapt in de bak. Ik betwijfel of een pony met opstaptrauma rustig zou blijven staan als hij een middeltje had gehad.
luxx schreef:Mindim schreef:Dus als ik het goed begrijp is hij van Ierland verhuisd naar Nederland naar de verkoper waar jij hem vandaan hebt. Daar zijn ze er gelijk opgestapt, daarna verhuisd hij naar jou en wordt hij ook vanaf dag 1 gereden of gelongeerd. Misschien is het wel een enorme binnenvetter en ontploft hij nu, misschien staat hij wel enorm stijf van de stress, maar wat door niemand wordt opgemerkt, want hij oogt relaxed?
In Ierland staan ze niet bekend om hun zachtzinnigheid, misschien heeft hij daar een trauma opgelopen? Misschien was zijn emmer altijd al wel vol, maar liep hij door de zoveelste verandering en geen tijd om rustig te wennen, nu over. En komt hij nu in verzet. Dier heeft immers nog geen rust gehad, door meerdere mensen bereden, gelongeerd, omringd door mensen met opstappen, bezette rijbakken, aldoor nieuwe paarden, lange reis achter de boeg, 3 verschillende locaties in een maand tijd. Ik zou ook chagrijnig wezen![]()
Misschien het dier gewoon wat rust gunnen. En het incident bij het binnenlopen van de longeercirkel (zijn zicht is ok of was het een zonnige dag?) had toch al een teken aan de wand moeten zijn, dat het misschien niet was wat je zocht.
Iemand hier in dit topic heeft er ook op gereden, misschien ervaringen uitwisselen?
Dit is al vaker gezegd maar daar wordt niet op in gegaan. Lijkt net een beetje of je een auto hebt gekocht. Vroem vroem gaan met je platte bek. Vind dit daar een voorbeeld van uit de openingspostCitaat:Aangenomen dat hij een opstapblok niet kende en daarvan schrok.
Laat zo'n diertje gewoon even wennen en laat hem zelf dat soort dingen zien, dan weet je dat hij het kent en kom je ook niet voor nare verrassingen te staan, en hij ook niet...
Babootje schreef:Jongens jongens wat een reacties zeg... Terwijl het toch heel simpel is. Als een pony wordt verkocht als kinderpony moet hij dat in alle opzichten zijn. Gewoon braaf. Niet ril. Niet ril op zn omgeving, niet bij opstappen, niet bij poetsen of aan de hand meelopen. Ook al was hij 80 x verhuist. Anders is hij niet geschikt als kinderpony.
Sclimpre schreef:Babootje schreef:Jongens jongens wat een reacties zeg... Terwijl het toch heel simpel is. Als een pony wordt verkocht als kinderpony moet hij dat in alle opzichten zijn. Gewoon braaf. Niet ril. Niet ril op zn omgeving, niet bij opstappen, niet bij poetsen of aan de hand meelopen. Ook al was hij 80 x verhuist. Anders is hij niet geschikt als kinderpony.
Maar is hij aangeboden als kinderpony, als sportpony of gewoon als pony?
Dat lijkt me toch nogal een verschil te maken.
luxx schreef:Sorry wanneer dat erg hard over komt maar ik vind gewoon wel echt dat je met een levend wezen te maken hebt waar je toch minstens even een week aan kunt geven om elkaar een beetje te leren kennen en erachter te komen hoe hij op dingen reageert. Tenminste, dat zou ik doen dan, de pony nog totaal niet kennende. Zou ik met ieder dier trouwens ook doen wat in mijn leven komt. Maar ik ben ook wel erg voorzichtig van nature en ik kan me dat dan dus niet voorstellen dat je er gewoon mee aan de gang gaat terwijl je geen idee hebt met wie je van doen hebt en hij ook niet. En daar trek ik dan de vergelijking met een auto waarmee je dat wel kunt doen, sleutel omdraaien en gààn (en dan nog zou ik die auto even uitvoelen, kijken hoe hij zich bij verschillende weersomstandigheden gedraagt ookal zegt het boekje er vanalles over, maar dat zeg ik, ik ben erg voorzichtig)
DuoPenotti schreef:En een ander krukje met opstappen oid mag bij een braaf paard geen issue zijn.
Ook vreemd terrein niet.
Ik vraag me wel eens af hoe mensen op concours gaan?