Boete voor recept plichtige medicijnen via buitenland

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
tengeltje11
Berichten: 7186
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: Boete voor recept plichtige medicijnen via buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 12:02

Ik denk ook dat medicatie een groter risico is dan ontworming en van buiten de eu ook meer risico inhoudt dan wormspuiten uit Ierland of uk

Rennie89
Berichten: 37321
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 12:10

Ik bestel wel eens slaap medicatie uit het buitenland maar deze worden niet in Nederland aangeboden en zijn geen illegale stoffen, is dat dan een probleem? Het gaat om dyphenhydramine slaap tabletten die in Amerika in elke drogisterij te koop zijn.

Connie76
Berichten: 194
Geregistreerd: 13-11-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 20:46

genja schreef:
Ik heb wel via via gehoord dat iemand omeprazol had besteld in buitenland en dit is bij de douane eruit gevist . En die heeft echt een boete van paar duizend euro gehad

Was dat dan specifiek voor paarden? Want omeprazol voor humaan gebruik is niet receptplichtig.[/quote]


Ja de spuiten voor paard wel recept plechtig[/quote]

Je kunt Ulcergold gewoon online zonder recept kopen. Snap het verschil dan niet met omeprazol in het buitenland

Popstra
Berichten: 13983
Geregistreerd: 21-06-08

Re: Boete voor recept plichtige medicijnen via buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 21:47

Enige verschil is de prijs.

Connie76
Berichten: 194
Geregistreerd: 13-11-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 21:51

Popstra schreef:
Enige verschil is de prijs.



Klopt maar wat ik niet begrijp is dat iedereen schrijft dat je voor dit middel een recept nodig hebt en dat je het daarom niet uit het buitenland mag halen en een boete kunt krijgen. Ik heb zelf Ulcergold online besteld en dat is gewoon zonder recept.

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Re: Boete voor recept plichtige medicijnen via buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 22:02


Connie76
Berichten: 194
Geregistreerd: 13-11-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 22:08


Charmaine
Berichten: 1426
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: Boete voor recept plichtige medicijnen via buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 22:53

Ik meen mij te herinneren dat die site alleen levert als je een recept vd veearts meelevert. Ulcergold is voor zover ik weet receptplichtig in NL.

Connie76
Berichten: 194
Geregistreerd: 13-11-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 10:56

Charmaine schreef:
Ik meen mij te herinneren dat die site alleen levert als je een recept vd veearts meelevert. Ulcergold is voor zover ik weet receptplichtig in NL.


Dat staat niet op de site bij dit product. Gewoon zonder recept kunnen bestellen en heb nu een track en trace in mijn mail.

Popstra
Berichten: 13983
Geregistreerd: 21-06-08

Re: Boete voor recept plichtige medicijnen via buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 11:30

Ik bestel daar ook altijd van alles. Nooit een recept hoeven hebben

robert45
Berichten: 2885
Geregistreerd: 06-06-07
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 11:34

Connie76 schreef:
Charmaine schreef:
Ik meen mij te herinneren dat die site alleen levert als je een recept vd veearts meelevert. Ulcergold is voor zover ik weet receptplichtig in NL.


Dat staat niet op de site bij dit product. Gewoon zonder recept kunnen bestellen en heb nu een track en trace in mijn mail.


Er staat bij kanalisatie UDA. Uitsluitend door arts afleveren.

Als ze het je zo opsturen zonder recept dan klopt dit niet. Zo is het niet bedoelt omdat iedereen dan zelf kan gaan dokteren.

Ibbel

Berichten: 49310
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: Boete voor recept plichtige medicijnen via buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 11:59

Zou 'sportpaardenarts' niet gewoon zelf een recept schrijven voor z'n administratie? Hij is DA, en werkt door heel NL. Riskant, maar mogelijk.

lailapriJarig

Berichten: 22153
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 02:32

Sizzle schreef:
Bij 60 euro voor een wormenkuur ook, dat is 3x!!! De normale comsumentenprijs.

Tis mijn werk, punt is dat een dierenarts enkele of misschien 20 tot 100 equest tegelijk inkoopt. De korting erop is dan een stuk minder als voor een winkel die er 100den of misschien wel 1000(den) tegelijk kan inkopen. Tevens geld er in elk land een andere inkoop prijs.

60 euro is wel enorm maar 25/30 voor een normale en 10 euro meer voor een pramox zitten we nu wel op, en dan is de marge echt niet heel groot. De meeste praktijken hebben door corona extra personeel moeten aannemen en kunnen minder klanten per uur doen. Dat zou mogelijk nog mee kunnen spelen. Maar de grootste winst is natuurlijk voor de fabrikant en groothandel, een spuit zal enkele euro's productiekosten hebben, anders kunnen ze in andere landen niet zo goedkoop zijn.

Panacur vind ik sinds de recept plicht ook duur geworden, maar mijn dierenarts heeft ook liever dat iedereen nematel/strongid p oid gebruikt zodat panacur 2e keus wordt.

Wat betreft de prascend, die prijzen zijn echt belachelijk. Dat medicijn gaat echt 10 over de kop, maar ook niet voor de dierenartsen. Mijn hemel, het hangt natuurlijk een beetje af van de prijsafspraak die de praktijk heeft maar inkoop ook echt belachelijk.

Ja prijzen worden dus hoog gehouden, en er kan misbruik worden gemaakt van recept plicht en alleenrecht voor productie voor x jaar. Als het middel straks weer vrij gegeven wordt zullen fabrikanten onderling meer gaan concureren.