stal dubbel verhuren na overlijden paard

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 11:53

Ibbel schreef:
hwn schreef:
Die redenering gaat ook niet helemaal op aangezien de huurtermijn van TS nog niet ten einde was, moest pas proper achtergelaten worden op eind van de termijn (vermoed dat dit eind oktober was?). Dus met die redenering heeft ie geen poot om op te staan.

Nee, want stalhouder beroept zich ook op de clausule in het contract dat 'het contract beëindigd wordt bij overlijden paard". En daarbij zal stalhouder vasthouden aan: 'op het moment van overlijden', dus niet per einde van de maand.

Maar mag je dan bij het eenzijdig opzeggen van het contract dan ook maar zo beslissen om het resterende stalgeld te houden?

In het geval van TS is het wel een win win situatie voor de stalhouder, een hele maand huur, borg en van een nieuwe klant voor die stal ook nog eens een stukje huur. Oké hij heeft kosten gemaakt maar dat zal niet zoveel zijn als van het bedrag wat hij nu heeft gehad.

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 11:54

Qua contract, is het niet het één of het ander? In het contract staat dat de lopende maand moet worden doorbetaald en dat het contract ontbonden wordt. Los van dat er geen termijn voor ontbinding staat vermeld, is het volgens mij zo dat óf het contract wordt direct ontbonden, waardoor de grond voor huurbetaling komt te vervallen, óf deze loopt door tot het einde van de lopende maand, waardoor doorbetaald moet worden.

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 11:55

meggiemeg schreef:
Zonnetje81 schreef:
Linksom of rechtsom moet hij extra werk verlenen, maar dan moet hij voortaan in zijn contract opnemen dat bij overlijden je de borg niet terug krijgt omdat hij extra werk heeft.

Had hij echter even een moment gewacht was het paard er door het crematorium uit de stal gehaald en had hij nul extra werk gehad.

Dat zegt TS, maar ik begrijp dat TS er niet bij was en ook niets had geregeld met het crematorium? De diensten hier thuis doen dat alvast niet, dus echt vanzelfsprekend is het niet. Je paard daar dood laten liggen en de staleigenaar er maar mee opzadelen vind ik echter wel kwalijk.

Daarbij begrijp ik het probleem niet zo dat de staleigenaar al een nieuw paard in de stal laat komen niet (nee, je huurt geen specifieke stal maar ‘een’ stal). Dat er niet via via tussen stalgenoten onderverhuur wordt geregeld begrijp ik maar al te goed. En dat je dat zou willen doen zonder de staleigenaar te contacteren is iets waar ik zelf ook vreselijk boos om zou zijn. Dat weet je toch op voorhand dat dat niet kan. Als er iets met dat paard gebeurt in die periode hangt de staleigenaar, zo zonder contract en zonder Betaling.

Mijn advies: laat het los. Bedank je staleigenaar voor zijn moeite op de momenten dat je er zelf had moeten zijn (het weghalen dus). En bespreek eventueel rustig of die laatste factuur niet kan gewijzigd worden.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 12:00

meggiemeg schreef:
Gini schreef:
Inderdaad, dat stukje van het verhaal begrijp ik echt nog wel. Een paard wil je niet zo in de stal laten liggen. Niet om het er dan later uit te krijgen (het moment dat een paard de stal uitgetrokken wordt wil je dat die benen netjes meebewegen, de krak die je anders te horen bij het breken van het been is er eentje die later nog in je nachtmerries terugkomt). Maar ook niet omwille van de andere paarden en stalgenoten. Ik wil mijn paard niet op stal hebben met een dood paard langs zich om dan ten volle mee te krijgen hoe het dier door het crematorium die stal uitgesleurd wordt.

Een overleden paard wil je gewoon zo snel mogelijk op een privé-plekje met een zeil over hebben. Zeker op een pension waar verschillende mensen rondlopen (de een kan beter tegen de aanblik dan de ander).

Maar dat is toch niet zo heel moeilijk, er lopen daar mensen rond om de boel te verzorgen, leg zolang het paard nog in de box ligt er een zeil of dekens over heen, alle andere paarden naar buiten en de eigenaren die er dan toevallig aan komen waarschuwen dat er die nacht een paard is overleden en elk moment opgehaald kan worden. Het lijkt mij dat iedereen daar toch wel begrip voor op kan brengen. Dit soort dingen heb je niet in de hand.

Dat het paard "elk moment opgehaald kon worden" is informatie die de stalhouder niet wist. TS heeft gezegd dat ze het crematorium zou bellen en dat ze het zou laten weten wanneer die het dier komen ophalen. Op dat ogenblik weet de staleigenaar dus niet wanneer dat is. Binnen een uur, die avond, de volgende dag? TS ziet niet de noodzaak om meteen naar stal te gaan of precies te specificeren wat er al dan niet moet gebeuren. Hij maakt op dat moment dus een logische keuze en dat is een dood paard zo snel mogelijk uit een kleine en publiekelijke ruimte halen en ergens op een goed bereikbare plek leggen zodat er niet in die stallen nog gehannest moet worden met een ondertussen stijf geworden paard met mogelijks andere stalgenoten of zelfs kinderen in de buurt.

Dit is een beetje het gevolg van online communicatie. Mensen kunnen niet doorheen hun scherm zien wat jij denkt of wilt, je zal het expliciet moeten uitspreken.

Zonnetje81

Re: stal dubbel verhuren na overlijden paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 12:02

Ja goed omschreven Gini. Daarbij wie zegt dat de stallen goed bereikbaar zijn, ik vind het ook niet logisch klinken dat het crematorium het dier uit de stal haalt, met wat voor materiaal komen ze aanzetten....? De ene stal is de andere stal niet qua ruimte, opzet, hoogte, breedte, ligt de stal naast de bak waar gereden wordt. Inderdaad ook in welk tijdsbestek komen ze...?

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 12:05

Even mondeling overleg was netjes geweest, zeker.
Maar ik begrijp de staleigenaar ook wel.

Een dood paard in de stal laten liggen kan niet, daarbij mag het volgens mij zelfs niet helemaal in een stal tussen andere levende dieren?
Ik dacht dat het verplicht was het aan de kant van de weg of een losse loods neer te leggen waar het opgehaald kan worden. Maar dat weet ik niet zeker.
En het is niet praktisch, bij de later ingetreden lijkstijfheid is het vervoeren naar de wegkant echt lastig.
Crematorium haalt ze ook doorgaand op langs de kant van de weg.

Stal verhuren doen ze ook meestal wel. ook als je je box 'aan houdt' en dus een x bedrag door betaald.
Op het moment dat jij gebruik wil maken van de stal voor een ander paard, wordt de tijdelijke klant verplaatst, zodat jij er in kan. Zo gaat het hier ook meestal.

josien_m_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 12:08

Ts zegt het eerder al: "ik ben liever boos dan verdrietig".
Beetje jammer dat je de boosheid van jezelf over de stalbaas mag uitstorten, maar die hoort niet te lijden onder jouw onvermogen.
De bron, het verlies van je paard is natuurlijk verdrietig, veel sterkte.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 12:29

Ik heb een keer samen met mijn stalhouder een dood paard uit een stal gehaald. Was al wat stijf, maar echt nog geen 10 minuten werk. Om daar 225 euro voor te vragen vond ik diefstal, ongeacht de relatie tussen stalhouder en huurder

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 12:31

nou weet ik dat er een crematorium is die een speciale takel heeft waarbij het paard ondersteboven op zijn rug daar in komt te hangen en daardoor zo door een deur past en zelfs zo paardentrailer in.

wat betreft in zicht, op het erf neerleggen is ook in zicht, dus had niets anders geweest dan in de box.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 12:36

Ook al zou stalhouder een wettelijke verplichting hebben dode dieren direct uit een stal of weiland te halen (en bij mijn weten is die verplichting er niet - uiteraard is er wél een wet die regelt dat je kadavers aan de Rendac aan moet bieden), dan nog hoor je dat vooraf te bespreken met de eigenaar van het dier.
Dan bel je en zeg je: "joh, leuk dat het crematorium het dier komt ophalen, maar daar mag ik niet op wachten/wil ik niet op wachten, dier moet nú de stal uit, dat zal ik voor je doen en gaat je x kosten." En als die x meer is dan 100 euro dan belazert-ie je waar je bijstaat, want dat kost een shovel plus machinist inhuren bij een loonwerker maximaal per uur.

Marriefloor

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 13:07

Je kan dit toch bespreken en overleggen met staleigenaar?

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 13:46

Ibbel schreef:
Ook al zou stalhouder een wettelijke verplichting hebben dode dieren direct uit een stal of weiland te halen (en bij mijn weten is die verplichting er niet - uiteraard is er wél een wet die regelt dat je kadavers aan de Rendac aan moet bieden), dan nog hoor je dat vooraf te bespreken met de eigenaar van het dier.
Dan bel je en zeg je: "joh, leuk dat het crematorium het dier komt ophalen, maar daar mag ik niet op wachten/wil ik niet op wachten, dier moet nú de stal uit, dat zal ik voor je doen en gaat je x kosten." En als die x meer is dan 100 euro dan belazert-ie je waar je bijstaat, want dat kost een shovel plus machinist inhuren bij een loonwerker maximaal per uur.

Ja, dat er heel wat aan communicatie schort in dit verhaal, lijkt me duidelijk. Of die communicatie dan geïnitieerd had moeten worden door de stalhouder of TS, laat ik in het midden. Feit is dat er niet goed gecommuniceerd is en dat de communicatie voornamelijk online en indirect (via stalhulp) gebeurde. Beide partijen zullen hier hun aandeel in hebben. Maar je kan niet kwaad zijn op iemand omdat die je gedachten niet kan lezen. Als jij als paardeneigenaar een expliciete wens hebt, dan moet je die uitspreken.
Ik denk (maar dat is mijn interpretatie en zodoende speculatie) dat TS het uit de stal halen niet het issue vond, maar dat het dat wel werd toen de rekening kwam. Die rekening is inderdaad belachelijk hoog, maar hoe ik het lees (dus opnieuw speculatie) zou dit kunnen komen door een stalhouder die een beetje op zijn tenen getrapt is omdat TS achter zijn rug om geld aan de nieuwe huurder vroeg.

Wij zijn geen rechtbank en zullen nooit precies weten hoe de vork in de steel zit, hoeft ook niet, maar ik ben van mening dat dit conflict niet alleen door de stalhouder ontstaan is.

FloortjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 14:53

Als huurder van een stal, huur je zogenoemde 230a-ruimte, dat wil zeggen: ruimte die geen woning en geen winkel is. In dit geval weet je niet wanneer de huur eindigt, dus is dit een huurovereenkomst voor bepaalde tijd. Op grond van de wet kan een dergelijke huur altijd worden beëindigd tegen een voor huurbetaling overeengekomen dag (dus tegen het einde van de maand). Als je niks anders hebt afgesproken, ben je dus tot het einde van de maand huurder en al ga je iedere dag in een lege box zitten huilen, dan is dat je goed recht.

Je kan afwijkende afspraken maken, maar die gaan dan wel twee kanten op. Het kan niet zo zijn dat je wel huurpenningen betaalt, maar geen huurgenot hebt. De stalhouder moet dus (ook in het nogal niet-juridische contract dat er kennelijk ligt) kiezen: ofwel de huurovereenkomst eindigt, de stal is direct vrij, en dan is er ook geen geld, óf de huurovereenkomst loopt door, maar dan mag de huurder er ook gebruik van blijven maken.

Op dit moment zegt de stalhouder: je hebt geen rechten meer, maar je moet nog wel betalen. En dat is in strijd met de wet, dus dat kan alvast niet. Dat de stalhouder zegt 'ik heb kosten gemaakt', doet daaraan niet af, want juridisch zegt de stalhouder eigenlijk 'ik heb aan zaakwaarneming gedaan, dus ik heb recht op de vergoeding', maar dat is alleen als zij in redelijkheid niet kon afwachten tot jij het werk zelf hebt gedaan, én haar vergoeding mag niet hoger dan 'gebruikelijk' zijn. Nu ja, jij hád het al geregeld en een uur later kwam iemand het kosteloos regelen, dus er is geen sprake van zaakwaarneming. Op basis waarvan zij dan een vergoeding wil voor werk dat niemand haar had gevraagd te doen, is niet duidelijk.

Dan hoe het feitelijk is gegaan: jouw paard was uit de box en toen had de stalhouder moeten kiezen: is de overeenkomst geëindigd. Tussen de regels door begrijp ik dat de overeenkomst ook in de optiek van de stalhouder nog doorliep tot het einde van de maand. Daarom is er met jou overlegd over het al of niet verhuren van de stal aan iemand anders (althans: ik neem aan dat ze je niet bij de stallingsovereenkomst van iedere box raadplegen). Jij laat aan de potentiële nieuwe klant weten dat je het prima vindt dat zij daar gaan staan, maar dat ze dan wel jouw kosten moeten overnemen. De klant gaat naar de stalhouder en die voelt zich vrij om met diegene een overeenkomst aan te gaan. Ik lees hier van veel mensen die op de achterste benen staan in verband met 'onderhuur', maar daarvan is geen sprake, want de stallingsovereenkomst van de nieuwe klant is met de stalhouder gesloten; ts heeft alleen gezegd bereid te zijn haar huurrechten eerder prijs te willen geven tegen de financiële compensatie dat zij over die dagen geen stalhuur meer hoeft te betalen. If anything, heeft zij toegezegd mee te willen werken aan contractovername. En dat is prima. Zij heeft op voorhand haar voorwaarde genoemd, die ook logisch is: ik geef mijn recht prijs, jij geeft de financiële vergoeding die daar tegenover staat, prijs. het is uiteraard niet zo dat de stalhouder de stal twee keer kan verhuren. En dat is nu wel gebeurd. Juridisch heb je dus alle recht van spreken.

Dat gezegd hebbende, geldt ook het volgende: fatsoen moet je doen, niet afdwingen. Ik zou op een rustige en nette manier (dus niet op de manier waarmee je boosheid heel groot moet zijn omdat die je verdriet moet overschreeuwen) laten weten dat je het liever op een nette manier wil oplossen en dan leg je uit hoe het wat jou betreft zit. Is je stalhouder fatsoenlijk: dan sta je met twintig minuten met tenminste een deel van je geld weer buiten, is de stalhouder niet fatsoenlijk, dan geef je die een hand, dan zeg je dat je betreurt dat ze een periode die moeilijk voor je is, ook financieel nog zwaar voor je maken en dat je dat een verdrietige afsluiting van een staltijd vindt, en dan ga je naar huis, dan vloek je drie keer en laat je het achter je. Boos blijven brengt je nergens, over 225 euro moet je niet willen procederen (ongeacht hoe veel of weinig gelijk je hebt), en je kan niet afdwingen dat een ander jou met respect en fatsoen behandelt. Je hebt alleen invloed op hoe jij die ander behandelt.

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 14:59

FloortjeM schreef:
Als huurder van een stal, huur je zogenoemde 230a-ruimte, dat wil zeggen: ruimte die geen woning en geen winkel is. In dit geval weet je niet wanneer de huur eindigt, dus is dit een huurovereenkomst voor bepaalde tijd. Op grond van de wet kan een dergelijke huur altijd worden beëindigd tegen een voor huurbetaling overeengekomen dag (dus tegen het einde van de maand). Als je niks anders hebt afgesproken, ben je dus tot het einde van de maand huurder en al ga je iedere dag in een lege box zitten huilen, dan is dat je goed recht.

Je kan afwijkende afspraken maken, maar die gaan dan wel twee kanten op. Het kan niet zo zijn dat je wel huurpenningen betaalt, maar geen huurgenot hebt. De stalhouder moet dus (ook in het nogal niet-juridische contract dat er kennelijk ligt) kiezen: ofwel de huurovereenkomst eindigt, de stal is direct vrij, en dan is er ook geen geld, óf de huurovereenkomst loopt door, maar dan mag de huurder er ook gebruik van blijven maken.

Op dit moment zegt de stalhouder: je hebt geen rechten meer, maar je moet nog wel betalen. En dat is in strijd met de wet, dus dat kan alvast niet. Dat de stalhouder zegt 'ik heb kosten gemaakt', doet daaraan niet af, want juridisch zegt de stalhouder eigenlijk 'ik heb aan zaakwaarneming gedaan, dus ik heb recht op de vergoeding', maar dat is alleen als zij in redelijkheid niet kon afwachten tot jij het werk zelf hebt gedaan, én haar vergoeding mag niet hoger dan 'gebruikelijk' zijn. Nu ja, jij hád het al geregeld en een uur later kwam iemand het kosteloos regelen, dus er is geen sprake van zaakwaarneming. Op basis waarvan zij dan een vergoeding wil voor werk dat niemand haar had gevraagd te doen, is niet duidelijk.

Dan hoe het feitelijk is gegaan: jouw paard was uit de box en toen had de stalhouder moeten kiezen: is de overeenkomst geëindigd. Tussen de regels door begrijp ik dat de overeenkomst ook in de optiek van de stalhouder nog doorliep tot het einde van de maand. Daarom is er met jou overlegd over het al of niet verhuren van de stal aan iemand anders (althans: ik neem aan dat ze je niet bij de stallingsovereenkomst van iedere box raadplegen). Jij laat aan de potentiële nieuwe klant weten dat je het prima vindt dat zij daar gaan staan, maar dat ze dan wel jouw kosten moeten overnemen. De klant gaat naar de stalhouder en die voelt zich vrij om met diegene een overeenkomst aan te gaan. Ik lees hier van veel mensen die op de achterste benen staan in verband met 'onderhuur', maar daarvan is geen sprake, want de stallingsovereenkomst van de nieuwe klant is met de stalhouder gesloten; ts heeft alleen gezegd bereid te zijn haar huurrechten eerder prijs te willen geven tegen de financiële compensatie dat zij over die dagen geen stalhuur meer hoeft te betalen. If anything, heeft zij toegezegd mee te willen werken aan contractovername. En dat is prima. Zij heeft op voorhand haar voorwaarde genoemd, die ook logisch is: ik geef mijn recht prijs, jij geeft de financiële vergoeding die daar tegenover staat, prijs. het is uiteraard niet zo dat de stalhouder de stal twee keer kan verhuren. En dat is nu wel gebeurd. Juridisch heb je dus alle recht van spreken.

Dat gezegd hebbende, geldt ook het volgende: fatsoen moet je doen, niet afdwingen. Ik zou op een rustige en nette manier (dus niet op de manier waarmee je boosheid heel groot moet zijn omdat die je verdriet moet overschreeuwen) laten weten dat je het liever op een nette manier wil oplossen en dan leg je uit hoe het wat jou betreft zit. Is je stalhouder fatsoenlijk: dan sta je met twintig minuten met tenminste een deel van je geld weer buiten, is de stalhouder niet fatsoenlijk, dan geef je die een hand, dan zeg je dat je betreurt dat ze een periode die moeilijk voor je is, ook financieel nog zwaar voor je maken en dat je dat een verdrietige afsluiting van een staltijd vindt, en dan ga je naar huis, dan vloek je drie keer en laat je het achter je. Boos blijven brengt je nergens, over 225 euro moet je niet willen procederen (ongeacht hoe veel of weinig gelijk je hebt), en je kan niet afdwingen dat een ander jou met respect en fatsoen behandelt. Je hebt alleen invloed op hoe jij die ander behandelt.

Dat is heel mooi, maar aangezien er nog stallen vrij zijn is er helemaal geen sprake van onderhuur, noch van overdracht contract van TS naar nieuwe klant volgens mij. Het gaat om een nieuwe klant die los staat van TS. Immers, als TS morgen effectief ‘elke dag wil zitten huilen in een lege box’, is er daarvoor nog gewoon een box vrij. Welke dat is maakt niet uit, want staat niet in het contract gespecifieerd.

Dus... TS houdt zich aan de opzegtermijn, i.e. tot eind van de maand en tot eind van de maand is er ergens nog een stal vrij op die manege. Niks procede nodig, al was het over 10000 euro.

De laatste factuur kan je wel het een en ander over zeggen, al zou ik er voor dat bedrag mijn vingers niet aan gaan branden.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 15:05

dakota schreef:
Ik heb enkel een appje met gecondoleerd gehad van de staleigenaar in een groepsapp van stal en kort daarna een persoonlijk appje dat hij mijn paard met respect uit stal had gehaald die ochtend. Niks over kosten! Ik had de eigenaar nog geappt over het leeghalen van de kast, een keer na sluitingstijd. Daarna heeft hij mij genegeerd. Hij reageerde niet op appjes en nam de telefoon niet op. Toen kwam er ineens een brief met een factuur en het bericht dat er geen stalgeld werd teruggeven ondanks dat de stal al weer vol stond.

Wij gaan inderdaad contact opnemen met een jurist.

Communicatie moet er wel van 2 kanten zijn en zoals ik het van TS begrijp heeft ze best wel wat geprobeerd te communiceren maar dat er van af de kant van de staleigenaar weinig terug komt.

Het lijkt me dat er op stal ook niet de beste communicatie is tussen personeel en de eigenaar van de stal. Veel wordt er aan het personeel over gelaten en als TS met het personeel contact heeft over ophalen enzovoorts lijkt me dat genoeg.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 15:11

Poekkie, ik heb wel degelijk een bepaalde stal afgeproken, wellicht TS ook.
Het is haar stal tot het einde van de maand.

Moet zeggen dat als ik de nieuwe klant was geweest dan was ik gerust dan eerst 2 weken in een andere stal gegaan en dan pas later in die van jou. Ook uit respect voor je overleden paard.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 15:17

Ik vraag me oprecht ook af of, als er iets in het contract staat 'verhuur van stalling paard', je dan inderdaad recht hebt om iedere dag in een lege box te zitten huilen? Is er een verschil tussen 'huur van ruimte' en 'huur van ruimte met een specifiek doel'?
Want dan zou dat betekenen dat TS in die box alles mag doen wat niet illegaal is zolang ze huur betaalt? Huilen is dan nog een onschuldig voorbeeld. :D

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 15:21

Poekkie schreef:
FloortjeM schreef:

Dat is heel mooi, maar aangezien er nog stallen vrij zijn is er helemaal geen sprake van onderhuur, noch van overdracht contract van TS naar nieuwe klant volgens mij. Het gaat om een nieuwe klant die los staat van TS. Immers, als TS morgen effectief ‘elke dag wil zitten huilen in een lege box’, is er daarvoor nog gewoon een box vrij. Welke dat is maakt niet uit, want staat niet in het contract gespecifieerd.

Dus... TS houdt zich aan de opzegtermijn, i.e. tot eind van de maand en tot eind van de maand is er ergens nog een stal vrij op die manege. Niks procede nodig, al was het over 10000 euro.

De laatste factuur kan je wel het een en ander over zeggen, al zou ik er voor dat bedrag mijn vingers niet aan gaan branden.

Dan spreekt een van de weinige mensen op bokt die daadwerkelijk juridisch verstand van zaken heeft en dan zijn er nog mensen die daar tegen in gaan... :+

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 15:22

imaudy schreef:

Moet zeggen dat als ik de nieuwe klant was geweest dan was ik gerust dan eerst 2 weken in een andere stal gegaan en dan pas later in die van jou. Ook uit respect voor je overleden paard.

Dat is echt niet gebruikelijk.

En het is toch van de zotte om je eigen paard 2 weken ergens te laten wennen en dan terug in een andere stal te zetten met andere buren omdat er in die stal toevallig een oud paard een natuurlijke dood is gestorven. Of dat nu wettelijk ergens op zou slagen of niet, het is belachelijk om over zulke irreëele eisen conflicten te maken. Bah.

En @ Caira: ja idd. En zelf ook al gemerkt dat juristen het over veel dingen zelfs onderling niet eens geraken.
Laatst bijgewerkt door Poekkie op 29-10-20 15:37, in het totaal 2 keer bewerkt

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 15:23

FloortjeM is advocaat, gespecialiseerd in, onder andere, paardenzaken. Me dunkt dat ze weet waar ze het over heeft. ;)

Sterkte, TS.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 15:26

Poekkie schreef:
imaudy schreef:

En het is toch van de zotte om je eigen paard 2 weken ergens te laten wennen en dan terug in een andere stal te zetten met andere buren omdat er in die stal toevallig een oud paard een natuurlijke dood is gestorven. Of dat nu wettelijk ergens op zou slagen of niet, het is belachelijk om over zulke irreëele eisen conflicten te maken. Bah.

Het is wettelijk zo geregeld Poekkie.
Ik ben ooit halverweg de maand weggegaan en omdat alles volstond heb ik idd de halve maand terug gekregen.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 15:27

Ibbel schreef:

Ik ben het helemaal met je eens, Ibbel.

Ik zou de mensen in de topic wel eens willen horen als iemand ongevraagd met hun overleden dier gaat slepen.

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 15:31

imaudy schreef:
Poekkie schreef:
[quote="imaudy"

[/quote

Het is wettelijk zo geregeld Poekkie.
Ik ben ooit halverweg de maand weggegaan en omdat alles volstond heb ik idd de halve maand terug gekregen.

Omdat alles volstond dus... Dit is niet het geval in deze zaak.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 15:31

djinnie schreef:
FloortjeM is advocaat, gespecialiseerd in, onder andere, paardenzaken. Me dunkt dat ze weet waar ze het over heeft. ;)

Sterkte, TS.

Ik heb niet het idee dat Poekkie er echt tegenin gaat?
De vraag is gewoon: heb je als huurder recht op een specifieke stal of op 'een van de ruimtes' binnen de stal (waarbij je, wanneer er meerdere stallen vrij zijn, misschien 'jouw' stal wel kwijt bent en daar niet in kan gaan huilen, maar wel een van de andere vrije stallen tot je beschikking hebt de rest van de maand). Of ik moet er overheen gelezen hebben, maar volgens mij doet FloortjeM daar geen uitspraak over, toch?

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 15:36

IMANDRA schreef:
djinnie schreef:

Sterkte, TS.

Ik heb niet het idee dat Poekkie er echt tegenin gaat?
De vraag is gewoon: heb je als huurder recht op een specifieke stal of op 'een van de ruimtes' binnen de stal (waarbij je, wanneer er meerdere stallen vrij zijn, misschien 'jouw' stal wel kwijt bent en daar niet in kan gaan huilen, maar wel een van de andere vrije stallen tot je beschikking hebt de rest van de maand). Of ik moet er overheen gelezen hebben, maar volgens mij doet FloortjeM daar geen uitspraak over, toch?

Idd :)