Dwaling?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

JulieP

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 17:33

Ben je van België of Nederland? De juridische regels durven namelijk wel eens te verschillen.
Ik ben jurist in Be, als je nog bijkomend advies nodig zou hebben mag je me sturen.
Laatst bijgewerkt door JulieP op 06-05-20 17:46, in het totaal 1 keer bewerkt

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 17:35

Galuppy0546 schreef:
Naja ze mag het weten
Alles wat ik hier neerzet, heb ik haar ook verteld

Dus het maakt geen verschil

Dat klopt, maar stel dat ze meeleest, dan weet ze nu wel dat je nu nog niet goed weet wat je gaat doen.

Galuppy0546

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-20 17:39

Ze weet niet of ik de bijstand ga bellen of zelf langs ga...

Maar ik weet niet als ik zelf langs ga of ik voor mezelf insta.
Dus zit wel vast aan m'n bijstand

noviceh

Re: Dwaling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 18:03

Niet langsgaan, maar alle communicatie schriftelijk laten verlopen. Dan staat alles zwart op wit en kan jouw positie sterker staan. Daarbij zal je minder snel vanuit emotie gaan reageren, omdat je langer de tijd hebt om erover na te denken.

JMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 18:47

Rechtsbijstand gaat waarschijnlijk niets helpen, die sturen een standaard briefje waar niemand van onder de indruk raakt (helaas meerdere ervaringen mee). Voor de rechtsbijstand ben je een kostenpost.
Stap naar een advocaat, dat hoeft echt niet zoveel te kosten, vaak is één brief van een advocaat voldoende om de zaak af te kunnen handelen

Galuppy0546

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-20 18:49

JMJ schreef:
Rechtsbijstand gaat waarschijnlijk niets helpen, die sturen een standaard briefje waar niemand van onder de indruk raakt (helaas meerdere ervaringen mee). Voor de rechtsbijstand ben je een kostenpost.
Stap naar een advocaat, dat hoeft echt niet zoveel te kosten, vaak is één brief van een advocaat voldoende om de zaak af te kunnen handelen

Ga ik eens even over denken dan ^^ dankjewel!
Maargoed let's me honest als ik toch een advocaat heb.. Can ga ik 't ook afmaken :')

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 20:08

Aanvullend: informeert bij je rechtsbijstand. Je kan namelijk ook hun (gedeeltelijk) jou eigen advocaat laten vergoeden.

Galuppy0546

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-20 20:11

secricible schreef:
Aanvullend: informeert bij je rechtsbijstand. Je kan namelijk ook hun (gedeeltelijk) jou eigen advocaat laten vergoeden.

En dat zoi helemaal fantastisch zijn :'D

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 20:41

Galuppy0546 schreef:
JMJ schreef:

Ga ik eens even over denken dan ^^ dankjewel!
Maargoed let's me honest als ik toch een advocaat heb.. Can ga ik 't ook afmaken :')

Als je rechtsbijstand hebt, heb je ook recht op een advocaat van vrije keuze. Dit tot een bepaald bedrag. Maar dit kan dus wel.
Probeert rechtsbijstand je wel vanaf te praten, want zij hebben liever hun eigen jurist aan het werk.

Edit: spuit 11

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 20:58

Ojee wat een verhaal ! Schandalig maar dat is blijkbaar de paardenwereld.

Ik ben ook voorzichtig op zoek maar met dit verhaal zakt de moed me in de schoenen. Mag ik vragen welk ras deze oneerlijke vrouw verkoopt?

Ik hoop dat je een goede oplossing vindt. Dit verdient niemand.

irma1968

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 21:51

wat een verhaal... idd ook bij mij zakt de moed in de schoenen, zeker omdat het een pony voor mijn dochter moet zijn..
Wat kunnen mensen toch gemeen zijn als het om geld gaat! sterkte ermee!

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 07:03

Ik verbaas me er soms echt over dat men altijd maar uitgaat van slechte bedoelingen en de schuld altijd bij de ander legt.

Een paard is een levend wezen, een dier met gevoel en angsten. Geen fiets of robot.

Ik denk dat je de verwachting dat je een paard verhuisd naar een vreemde plek met een onzekere, onhandige ruiter, dat het paard doodbraaf blijft, toch iets moet bijstellen. Als ze er al zijn, betaal je er de jackpot voor.

Het meeste ongewenste gedrag bij een paard wordt toch echt veroorzaakt door zijn ruiter (of door fysiek ongemak) dat is alleen niet leuk om te horen dus geven we het paard maar de schuld, of de verkoper.

Ik zou je energie niet steken in je gelijk halen en een juridisch proces maar voor jezelf kijken of je met dit paard verder wilt. Zo niet, optimaliseer zijn omstandigheden en laat hem een tijdje rijden door een handige ruiter en verkoop het dier weer.

Als je het wel wil proberen met dit paard, je hebt hem immers niet voor niks gekocht, investeer je energie en tijd dan niet in boosheid en frustratie jegens de verkoop maar investeer dit in goede les en begeleiding.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 07:31

@ Nelleke: gewoon ter info: heb jij het filmpje gezien?

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 07:45

Ja precies. Zie geen onhandige ruiter(s) in het filmpje En ja, een braaf paard blijft op een nieuwe locatie ook gewoon braaf.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 08:17

Nee geen filmpje gezien, mijn reactie slaat ook meer op de vele reacties in dit topic dan het specifieke geval van TS.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 08:19

_Nelleke_ schreef:
Nee geen filmpje gezien, mijn reactie slaat ook meer op de vele reacties in dit topic dan het specifieke geval van TS.

Dat was ook mijn eerste reactie hoor.
Maar na het zien van het filmpje denk ik anders.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 08:54

Filmpje inmiddels gezien. Ruiter lijkt inderdaad niet heel onhandig maar dit is niet TS zelf toch? Ik zie een paard dat flink in verzet gaat, die ook flink kort van voren (of heeft dat paard zo’n enorm korte hals van zichzelf? Dat haal ik niet helemaal uit het filmpje) en flink met spoor wordt gereden... Ik blijf bij wat ik eerder zei. Paard heeft niet eens tijd gehad om te wennen, heeft alweer wisselende ruiters gehad en moet maar braaf in het gareel lopen.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 09:03

noviceh schreef:
Niet langsgaan, maar alle communicatie schriftelijk laten verlopen. Dan staat alles zwart op wit en kan jouw positie sterker staan. Daarbij zal je minder snel vanuit emotie gaan reageren, omdat je langer de tijd hebt om erover na te denken.

+2, zorg dat je alles zwart op wit vastlegt dat maakt je positie veel sterker.

Ben inmiddels ook wel benieuwd naar het filmpje.

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 09:07

Wat een vervelende situatie..

Ik ben ook wel benieuwd naar het filmpje, dus moest je het nog hebben zou ik het graag eens zien.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 09:13

_Nelleke_ schreef:
Filmpje inmiddels gezien. Ruiter lijkt inderdaad niet heel onhandig maar dit is niet TS zelf toch? Ik zie een paard dat flink in verzet gaat, die ook flink kort van voren (of heeft dat paard zo’n enorm korte hals van zichzelf? Dat haal ik niet helemaal uit het filmpje) en flink met spoor wordt gereden... Ik blijf bij wat ik eerder zei. Paard heeft niet eens tijd gehad om te wennen, heeft alweer wisselende ruiters gehad en moet maar braaf in het gareel lopen.

Braaf in het gareel lopen is inderdaad wel wat je mag verwachten als je een braaf leerpaard voor een onzekere ruiter zoekt, toch?

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 09:16

_Nelleke_ schreef:

@ Nelleke: Dat doet een "braaf paard geschikt voor onzekere ruiters" namelijk: braaf in het gareel lopen. Die kan omgaan met verschillende ruiters op verschillende locaties, het verkeer, etc etc. Tijd om te wennen is echt onzin.
Zou wat zijn als mn paard iedere x als ik op concours ga weken tijd nodig heeft om te wennen om braaf zn proefje te lopen :D

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 09:20

Ik snap echt niet dat die handelaar nietgewoon het paard terugneemt. Zeker nog nooit van slechte reclame gehoord?Ts heeft de naam niet genoemd maar ik zou die best willen weten om bij een eventuele volgende paardenkoop niet in hetzelfde schuitje te belanden.Vroeger waren er handelsstallen waar je zelfs de paarden een tijd op proef mocht hebben,zoiets spreekt me meer aan dan iemand opzadelen met een ongeschikt en zelfs gevaarlijk dier.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 09:21

Babootje schreef:
_Nelleke_ schreef:

@ Nelleke: Dat doet een "braaf paard geschikt voor onzekere ruiters" namelijk: braaf in het gareel lopen. Die kan omgaan met verschillende ruiters op verschillende locaties, het verkeer, etc etc. Tijd om te wennen is echt onzin.
Zou wat zijn als mn paard iedere x als ik op concours ga weken tijd nodig heeft om te wennen om braaf zn proefje te lopen :D

Inderdaad Babootje. Zo denk ik er ook over.

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 09:22

Ik ben inmiddels ook wel benieuwd naar het filmpje:)

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 09:42

pff, wat een vervelende situatie.

ik zou het volgende adviseren (ben geen expert, gewoon een bokker)
- contact opnemen met een advocaat
- goed bespreken hoe het aan te pakken
- nog 1x bij haar langs gaan, door het gesprek met de advocaat weet je wat je wel en niet moet zeggen en als je zelf het gevoel hebt dat je in je recht staat, kom je zekerder over. goed vooraf bedenken wat je wilt en waar je akkoord mee gaat en waar niet
- akkoord? fijn, geen gedoe meer
- geen akkoord, boze brief van advocaat en afwachten.

en bij wie het ligt en wat er gebeurd is geen idee. ik ben het er mee eens, misschien had ze wel geen kwaad bloed. maar het is een bedrijf. DIt is het risico van hun vak. wil je je naam hooghouden, dan zul je coulant moeten zijn en een passende oplossing moeten zoeken.