Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Joyce_R schreef:Sjong schreef:Dit gaat over mentorschap en niet over bewind toch?
Mentor heeft alleen te maken met zorginhoudelijke vraagstukken. En niets met financiën. Heel dat bewind stuk doet niet eens ter zake.
Er wordt besproken dat de koop enkel en alleen zou kunnen worden terug gedraaid bij een onderbewindstelling met registratie in het CCBR.
Indien er alleen sprake is van mentorschap, kan de aankopende partij juridisch niks. Buiten in overleg treden met alle betrokken partijen natuurlijk. Want ook als bewindvoerder blijf ik van mening dat we allemaal maar mensen zijn en met gezamenlijk overleg veel verder komen. Maar soms is het gewoonweg echt nodig om de juridische bescherming in sommige situaties te gebruiken, mocht er met overleg niet tot een oplossing worden gekomen.
Wat betreft de vragen voor het opzoeken in het register met de privacywetgeving, je hebt wel specifieke persoonsgegevens van een betreffende persoon nodig. Tevens wordt de openbare registratie uitvoerig besproken bij de onderbewindstellingszitting. De rechter besteed hier uitvoerig aandacht aan en de betrokkene moet hier toestemming voor verlenen.
Jintexx schreef:Sorry misschien latere reactie, maar ben aan het werken.
Ik heb haar nagezocht in het register wat Joyce_r zegt. Hierin is ze niet terug te vinden..
En staat dus niet onder bewind of vuratele, dit geeft de mentor ook toe.
Over niet menselijke zijn..
Als je in de avond gebeld wordt met de woorden: u moet het paard terug nemen het is onhandelbaar. Ik eis van u dat u het paard voor 31 maart ophaalt.
Vind ik al niet menselijke. Had de jonge dame in kwestie gebeld of geappt dan had ik verder willen kijken. Want het is niet mij als persoon om tegen iemand in te gaan.
Ik heb het beste voor met het meisje en het paard. Had ook bij de verkoop gezegd je kan altijd bellen als er iets is.
Het kopen via foto's en filmpjes verbaasde mij ook echt. Maar tja als je aan de andere kant van 't land woont begrijp ik het wel..
Maar vond het wel raar dat het een aai was en mee nemen. Had eigenlijk ook wel meer willen zien.
Maargoed.
lampjerulez schreef:Ik zie veel mensen die zeggen dat het wel ethisch veranwtoord is om het paard terug te kopen.
Let wel, de mentor heeft NIETS te zeggen over het paard of over verkoop/terugkoop hier van.
Dus wanneer TS het paard besluit terug te kopen moet dit via de eigenaar (het meisje)
Anders is TS straks verder van huis wanneer de verkoop buiten het meisje om is gegaan. Dan kan het meisje (volgens mij) wettelijk gezien het paard (gratis) terug eisen. Daarnaast is het meisje meerder jarig, heeft zo ver bekend geen curator oid. De mentor kan en mag dus wettelijk niet over de eigendommen van het meisje beslissen. En daarbij moet het meisje zelf contact opnemen hier over, zij is meerderjarig staat niet onder curatele dus is in staat om degelijke beslissingen te maken. (anders was de begeleiding anders)
Dus wanneer het paard terug wordt gekocht via de mentor.. zonder toestemming van het meisje...
ja lijkt mij heel gevaarlijk, tenzij het zeer goed zwart op wit staat met het meisje (handtekening) en in persoon er bij aanwezig.
De mentor mag het paard sowieso niet aan TS terug verkopen, hij is niet de eigenaar
Jintexx schreef:Het doet mij zeker wel iets, vooral voor het paard.
Maar terug nemen is nu de meest makkelijke oplossing, waarbij ik niet in mijn recht sta.
Als de mentor of de koper mij eerder en netter hadden benaderd had ik er ook zeker wel voor open gestaan.
Maar een telefoontje met u moet, en u moet voor dan, en u had. Je gaat er toch nooit van uit dat wanneer iemand je paard koopt dat er mogelijk zo iets achter aan komt.
Dit kan iedereen overkomen!
Alleen zet misschien niet iedereen het op bokt.
En ik hoop dat andere er misschien iets van kunnen leren, dat wanneer je een paard verkoopt je de nieuwe baas beter na gaat trekken of het daadwerkelijk de persoon is die ze vertellen te zijn.