Paard verkocht

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 19:32

Ik zou er gewoon bij blijven dat je het paard niet terug neemt. Waarom maakt ze van haar probleem ineens jouw probleem?
Paard is verkocht. Aan haar het punt om het paard weer door te verkopen

Sjong

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 19:33

Heel eerlijk gezegd..... Ik werk in de zorg en door ervaringen zou ik ervoor waken om te fatsoenlijk te zijn. Er zijn cliënten die het systeem heel goed weten te "manipuleren". En dit soort zaken keer op keer doen ( ik zeg niet dat dit in dit geval zo is, maar ik zie het echt heel vaak). Ga je eigen grenzen niet over.

luffwinny

Re: Paard verkocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 19:51

Ik zou het paard zeker niet terug nemen indien dit niet hoeft. Wie weet wat er allemaal met het paard is gebeurd, een blessure of ongewenst gedrag maken het paard misschien op korte termijn niet eens verkoopbaar voor ts. Ts weet hoe het paard is weggegaan maar niet hoe ze hem terug krijgt en het zal niet de eerste zijn die een paard met blessure terug krijgt of niet zo maar meer te rijden is. Bij ons is verkocht verkocht vanwege deze risico’s.

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 20:03

Wat een vervelende situatie allemaal zo TS. En een vervelende les om zo te leren dat dit niet de beste manier is om je paard te verkopen. Ikzelf zou zo spoedig mogelijk alle andere geïnteresseerden een berichtje sturen met het bericht dat je paard aan de verkeerde persoon is verkocht en dat ze er zsm vanaf willen. Mochten ze nog interesse hebben dan is dit haar nr... of je zet het telefoonnummer van de mentor daarbij. Dan heb jij in ieder geval je best gedaan. Wat betreft de opmerking die de mentor gemaakt heeft 'ik eis dat je op 31 maart dat paard hebt opgehaald' die zou ik lekker negeren, daar is niemand bij gebaat en je bent dit niet verplicht.

Ik zou het paard ook zelf niet terug nemen als ik zo lees van je oudere fries.

Trekpaarden die weten dat ze sterk zijn en dit in hun voordeel gebruiken zijn niet altijd de leukste maatjes voor 'gewone' paarden, wat je eventueel ook nog kan doen is helpen met een verkoopadvertentie opstellen op marktplaats. Jij kent het paard beter dan de huidige eigenaresse en zo kan je ook helpen om een nieuw, fijn huisje te vinden voor je paard.
Succes!

detos240

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 20:14

Een hele vervelende situatie zeg!
Wij hadden een keer een pony verkocht en de mensen kwamen een dag erna al dat ze de pony niet aankonden en dat het niet goed ging........
Heb ook gezegd dat de pony moest wennen.......
Ik heb de pony wel teruggenomen alleen voor een minder bedrag dan dat ze ervoor betaald hadden.
Ik wilde ook niet dat hij dan steeds weer verkocht......

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 20:22

Ik heb het topic niet door gelezen.

Maar ik ben zelf mentor van mijn broertje.
Daarmee kan ik hem helpen en ondersteunen om bepaalde doelen voor hem te halen.
Maar ik heb geen enkele zeggenschap over zijn financiële middelen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 20:26

Joyce_R schreef:
Sjong schreef:
Dit gaat over mentorschap en niet over bewind toch?

Mentor heeft alleen te maken met zorginhoudelijke vraagstukken. En niets met financiën. Heel dat bewind stuk doet niet eens ter zake.

Er wordt besproken dat de koop enkel en alleen zou kunnen worden terug gedraaid bij een onderbewindstelling met registratie in het CCBR.
Indien er alleen sprake is van mentorschap, kan de aankopende partij juridisch niks. Buiten in overleg treden met alle betrokken partijen natuurlijk. Want ook als bewindvoerder blijf ik van mening dat we allemaal maar mensen zijn en met gezamenlijk overleg veel verder komen. Maar soms is het gewoonweg echt nodig om de juridische bescherming in sommige situaties te gebruiken, mocht er met overleg niet tot een oplossing worden gekomen.

Wat betreft de vragen voor het opzoeken in het register met de privacywetgeving, je hebt wel specifieke persoonsgegevens van een betreffende persoon nodig. Tevens wordt de openbare registratie uitvoerig besproken bij de onderbewindstellingszitting. De rechter besteed hier uitvoerig aandacht aan en de betrokkene moet hier toestemming voor verlenen.

Dus het meisje kan hier ook geen toestemming voor hebben gegeven. Dus je weet uiteindelijk de precieze situatie niet

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 20:57

Ik snap de reacties enerzijds wel. Het meisje zadelt jou nu op met haar probleem. Maar ik zou zelf het paard in dit geval wel terug nemen maar dan voor een fors lager bedrag. Het gaat je tijd en geld kosten om een nieuwe koper te vinden. Maar ik zou het mezelf niet vergeven als het dier uiteindelijk in de handel terecht zou komen. Ik denk niet dat het meisje in kwestie genoeg ervaring heeft om een het dier te verkopen en hoe langer hij onder haar hoede is hoe 'onhandelbaarder' hij mss wordt.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 21:16

capopjekop schreef:
Maar ik zou het mezelf niet vergeven als het dier uiteindelijk in de handel terecht zou komen.

Als je niet wilt dat je paard in de handel komt moet je hem ook niet verkopen.
Als je je paard verkoopt geeft je dat geen garantie dat hij niet in de handel gaat

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 21:20

Ja eens hoor. Daarom zal ik die van mij niet wegdoen zolang ik voor ze kan zorgen. Maar de kans op een leuke baas lijkt me bij ts groter dan bij het 'onervaren' meisje

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 23:45

Jintexx schreef:
Sorry misschien latere reactie, maar ben aan het werken.

Ik heb haar nagezocht in het register wat Joyce_r zegt. Hierin is ze niet terug te vinden..
En staat dus niet onder bewind of vuratele, dit geeft de mentor ook toe.

Over niet menselijke zijn..
Als je in de avond gebeld wordt met de woorden: u moet het paard terug nemen het is onhandelbaar. Ik eis van u dat u het paard voor 31 maart ophaalt.

Vind ik al niet menselijke. Had de jonge dame in kwestie gebeld of geappt dan had ik verder willen kijken. Want het is niet mij als persoon om tegen iemand in te gaan.

Ik heb het beste voor met het meisje en het paard. Had ook bij de verkoop gezegd je kan altijd bellen als er iets is.

Het kopen via foto's en filmpjes verbaasde mij ook echt. Maar tja als je aan de andere kant van 't land woont begrijp ik het wel..

Maar vond het wel raar dat het een aai was en mee nemen. Had eigenlijk ook wel meer willen zien.

Maargoed.

Maar maak je jezelf dan geen zorgen over het paard? Of ben je echt zo blij dat ook maar iemand hem wilde kopen?Raakte je er zo slecht vanaf?

Bij het horen dat het zo slecht met het dier klikt en blijkbaar gaat ,het feit dat ze op zo'n korte tijd al twee stallen heeft versleten.Dat zou voor mij een reden zijn om ze terug te nemen en ze opnieuw te koop te zetten.
je handelt toch met levende wezens ,niet met fietsen....

Jintexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-19 06:34

Het doet mij zeker wel iets, vooral voor het paard.
Maar terug nemen is nu de meest makkelijke oplossing, waarbij ik niet in mijn recht sta.

Als de mentor of de koper mij eerder en netter hadden benaderd had ik er ook zeker wel voor open gestaan.

Maar een telefoontje met u moet, en u moet voor dan, en u had. Je gaat er toch nooit van uit dat wanneer iemand je paard koopt dat er mogelijk zo iets achter aan komt.
Dit kan iedereen overkomen!

Alleen zet misschien niet iedereen het op bokt.
En ik hoop dat andere er misschien iets van kunnen leren, dat wanneer je een paard verkoopt je de nieuwe baas beter na gaat trekken of het daadwerkelijk de persoon is die ze vertellen te zijn.

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-19 07:42

Of je in je gelijk staat of niet, voor het paard zou ik hem tijdelijk terug nemen.
Ik heb mijn paard ook met reden verkocht maar mocht ik telefoon met paniek krijgen dan voor het paard doe ik het omdat ik hem het beste gun.
Maar dit ben je niet verplicht denk ik en iedereen doet het anders en begrijp ook de andere keuze.
Zou zeker nog met de partij in kwestie in gesprek gaan.
Heeft dat meisje zelf eigenlijk nog gereageerd?

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-19 09:04

en wat vind je van het voorstel van terug nemen en dan niet het gehele aankoop bedrag terug te geven? zodat jij het paard zelf weer kunt verkopen zonder er zelf bij in te schieten

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-19 10:13

Wat zegt het meisje zelf er eigenlijk van?

Jintexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-19 10:16

Ik heb nu geen contact met het meisje. En ik zit ook een beetje in dubio of het verstandig is of niet. Gezien de mentor.

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-19 10:24

Ik zou in dit geval toch voor mijn (ex) paard kiezen. Dat wil zeggen dat ik me verantwoordelijk zou voelen dat het dier op een fijne plek terecht komt.
En ik weet wel: verkocht is verkocht en je weet dan natuurlijk helemaal niet wat er daarna met zon dier gebeurd. Maar als het zo kort na de verkoop is, en het is zo overduidelijk mis, dan zou ik toch het dier zsm ophalen en weer opnieuw verkopen.
Idd mogelijk met een beetje 'leergeld' voor de partij die nu kocht. ( dus niet helemaal het volle bedrag terug betalen oid/ bv pensionkosten voor de komende maand er af/ jouw reiskosten er af oid)..

En dan zien dat je je paard opnieuw verkoopt, naar een beter passend huis.

En natuurlijk sta je in je recht als je het dier niet terug neemt. Alleen heeft het dier zelf daar heel weinig aan.

N4N4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-19 10:46

Eens met punz

Ooit heb je het dier gekocht , omdat je er gek op was .
Helaas gekozen ivm omstandigheden om het dier te verkopen , nu problematiek rondom de verkoop ..

Ook ik zou het paard terug nemen om ervoor te zorgen dat het een fijn en blijvend huis kreeg , wat er rondom speelt qua in je recht staan enz. zou mij weinig boeien .. het gaat om het paard .

Ik wens je veel wijsheid met je besluit

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-19 10:54

Maar ts geeft aan dat het paard niet goed in haar kudde past.De koopster is 22,dus oud genoeg om samen mee te denken over hoe dit nu op te lossen.

lampjerulez

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-19 11:06

Ik zie veel mensen die zeggen dat het wel ethisch veranwtoord is om het paard terug te kopen.
Let wel, de mentor heeft NIETS te zeggen over het paard of over verkoop/terugkoop hier van.
Dus wanneer TS het paard besluit terug te kopen moet dit via de eigenaar (het meisje)

Anders is TS straks verder van huis wanneer de verkoop buiten het meisje om is gegaan. Dan kan het meisje (volgens mij) wettelijk gezien het paard (gratis) terug eisen. Daarnaast is het meisje meerder jarig, heeft zo ver bekend geen curator oid. De mentor kan en mag dus wettelijk niet over de eigendommen van het meisje beslissen. En daarbij moet het meisje zelf contact opnemen hier over, zij is meerderjarig staat niet onder curatele dus is in staat om degelijke beslissingen te maken. (anders was de begeleiding anders)

Dus wanneer het paard terug wordt gekocht via de mentor.. zonder toestemming van het meisje...
ja lijkt mij heel gevaarlijk, tenzij het zeer goed zwart op wit staat met het meisje (handtekening) en in persoon er bij aanwezig.
De mentor mag het paard sowieso niet aan TS terug verkopen, hij is niet de eigenaar
Laatst bijgewerkt door lampjerulez op 23-03-19 11:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-19 11:07

De koopster is 22, heeft een mentor omdat ze kennelijk niet in staat is het eea in haar leven zo te regelen dat ze niet in de problemen komt ( waarbij de wijze van aankoop van het paard eea lijkt te onderstrepen).

Daar laat je je paard toch niet afhankelijk van zijn?
En mbt niet in de kudde passen: een draadje is snel gespannen......

Edit: nav post hierboven: idd met mentor en meisje zelf om de tafel natuurlijk!

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-19 12:11

lampjerulez schreef:
Ik zie veel mensen die zeggen dat het wel ethisch veranwtoord is om het paard terug te kopen.
Let wel, de mentor heeft NIETS te zeggen over het paard of over verkoop/terugkoop hier van.
Dus wanneer TS het paard besluit terug te kopen moet dit via de eigenaar (het meisje)

Anders is TS straks verder van huis wanneer de verkoop buiten het meisje om is gegaan. Dan kan het meisje (volgens mij) wettelijk gezien het paard (gratis) terug eisen. Daarnaast is het meisje meerder jarig, heeft zo ver bekend geen curator oid. De mentor kan en mag dus wettelijk niet over de eigendommen van het meisje beslissen. En daarbij moet het meisje zelf contact opnemen hier over, zij is meerderjarig staat niet onder curatele dus is in staat om degelijke beslissingen te maken. (anders was de begeleiding anders)

Dus wanneer het paard terug wordt gekocht via de mentor.. zonder toestemming van het meisje...
ja lijkt mij heel gevaarlijk, tenzij het zeer goed zwart op wit staat met het meisje (handtekening) en in persoon er bij aanwezig.
De mentor mag het paard sowieso niet aan TS terug verkopen, hij is niet de eigenaar

Mee eens.

Veraaaaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-19 12:45

Ik zou zeggen verkocht is verkocht. Ze hadden je netjes kunnen benaderen (wat ze niet hebben gedaan). Meisje/dame is 22 en beschikt blijkbaar over voldoende geld om een paard aan te schaffen. Dan ga je er van uit dat er niet iets als een mentor achter zit.

Handen er vanaf trekken, of juist om de tafel gaan zitten om te bespreken wat nu werkelijk aan de hand is.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-19 12:55

Jeetje wat een vervelende situatie.
Maar als een meid van 22 genoeg geld heeft om een paard te kopen en ook de transport te regelen, tsja dan ga je er van uit dat het wel goed komt.

Ik zou zeggen verkocht is verkocht.
Ookal is het moeilijk maar je hebt nu al afscheid genomen en om haar weer terug te nemen en zelf weer te verkopen is emotioneel gezien ook niet makkelijk.

Denk gewoon zelf goed na wat jij wilt, en vooral of je jezelf daarna nog in de spiegel recht kunt aankijken

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-19 12:58

Jintexx schreef:
Het doet mij zeker wel iets, vooral voor het paard.
Maar terug nemen is nu de meest makkelijke oplossing, waarbij ik niet in mijn recht sta.

Als de mentor of de koper mij eerder en netter hadden benaderd had ik er ook zeker wel voor open gestaan.

Maar een telefoontje met u moet, en u moet voor dan, en u had. Je gaat er toch nooit van uit dat wanneer iemand je paard koopt dat er mogelijk zo iets achter aan komt.
Dit kan iedereen overkomen!

Alleen zet misschien niet iedereen het op bokt.
En ik hoop dat andere er misschien iets van kunnen leren, dat wanneer je een paard verkoopt je de nieuwe baas beter na gaat trekken of het daadwerkelijk de persoon is die ze vertellen te zijn.

Ik kijk niet naar wie wel of niet gelijk heeft.Maar in het belang van het dier.
Persoonlijk zou ik het niet op mijn geweten willen hebben dat hhet dier ik weet niet waar terecht komt omdat ik gelijk wil hebben. Ik zou ze een aanbod doen hem terug te nemen voor minder dan ze er voor betaald hebben. Aan hun de keuze dan.