Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
joyce B schreef:Dus jij hebt de ervaring met normale "volpension" stallen dat ze wondjes checken, deze voor je schoonmaken, voetjes borstelen en hoefjes uitkrabben na de weidegang om te checken op mok en rotstraal? Dat ze voor je in de gaten houden of je ijzer los of versleten is en dan op tijd de hoefsmid bellen en vervolgens het paard voor je vasthouden?
Etc, etc...![]()
Dat zullen er niet veel zijn...
En daarvoor worden ze te slecht betaald over het algemeen.
Getup schreef:pompadour schreef:Superpony, die stal eigenaresse vraagt stalling geld voor maand maart in feite.
Zij is diegene die niet aan 1 maand opzeg termijn houdt.
Ts heeft niet opgezegd. Dat heeft de stalhouder gedaan. Die wilde én dat ze gauw weg ging én de borg houden. 2 x niet terecht,dus
_Lorette_ schreef:Welke plichten je als eigenaar hebt, hoe zorgvuldig je je paard moet verzorgen, wat volpensioen inhoudt en wat de plichten zijn van een stalhouder zijn allen andere discussies. Ik vind het heel vreemd dat de TS wordt weggestuurd als ze zelf een hersenschudding heeft, maar er 3/4 dagen een bijrijder was én een stalgenoot naar haar paard omkeek... Daar kun je dus over discussiëren, maar dat is hier een beetje offtopic. Het gaat erom dat ze de borg niet terugkrijgt en dat de stalhoudster niet specificeert wat voor een extra kosten er zijn gemaakt om het inhouden van de borg te rechtvaardigen.
xLes schreef:Pompadour, hoewel ik het volledig met je eens ben, doet dat in deze casus niet ter zake.
TS is door haar staleigenaar gedwongen te vertrekken per 1 maart. Dit liet ze weten begin februari. Daar pleegt de stalhouder al contractbreuk want ook die heeft zich te houden aan de opzegtermijn, wat ze duidelijk niet gedaan heeft.
Het paard in kwestie werd 4x/week door verzorgers verzorgd, dus dat er niet naar omgekeken werd, is onzin. Maar goed, SH heedt er alle recht toe om het contract op te zeggen om welke reden dan ook. Dat ontslaat haar echter niet van haar verplichtingen.
TS, gezien de betalingen handje contantjegingen, hoop ik wel dat je een vorm van betalingsbewijs hebt? Bvb een handtekening van SH dat je voor die maand betaald hebt? Anders zou ze kunnen aanvoeren dat er een betalingsschuld is waardoor zij de borg inhoud, en dan is het woord tegen woord zonder bewijzen...