Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Citaat:Wij zitten nu met het feit dat wij niet van plan zijn de rekening te betalen omdat ten eerste wij niet in kennis zijn gesteld dat het paard ziek was en op stal stond en dat de opfok eigenaar ons beloofd had het paard weer gezond af te leveren... Dit is niet gebeurd.
Daar komt bij dat de paarden totaal geen gras in het land hadden van de zomer en hij vertelde dat de paarden naar een ander stuk weiland zouden gaan waar wel gras was ( augustus) hij op ze bijvoeren met kuil ( bruine troep).
Marilu schreef:Nu, ik vind dat de dierenarts van de opfok net géén goeie dienst heeft geleverd.
Haar eigen dierenarts is blijkbaar onmiddellijk/snel tot het besluit gekomen dat het om een maagzweer gaat en heeft het paard navenant behandeld en het dier is onmiddellijk opgeknapt. Waarschijnlijk, en niet minder belangrijk (en dan kijk ik terug richting opfok), ook omdat ze meer eten gekregen heeft.
Dat die andere dierenarts dat dier dan eerst binnenstebuiten heeft gekeerd (afgaande op de rekening) en dan nog steeds niet de juiste oorzaak heeft gevonden (of misschien zelfs verergerd heeft door foute medicatie), dan vind ik dat TS toch terecht boos is over die hoge rekening.
Ik denk dus ook wel dat ze met de dierenarts in discussie zal moeten gaan over die factuur.
zorro schreef:Waar bestaat die 1000 euro rekening uit ts? Dat is een beste rekening namelijk. Kan het ook zijn dat de behandeling van die DA wel degelijk gewerkt heeft en je paard alleen de maag problemen nog over had toen je hem weer thuis had?
Want voor 1000 euro behandel je enorm veel, en die DA heeft het allemaal wel onderzocht en die dure behandelingen nodig gevonden.
Edhunter schreef:Het probleem van velen is dat ze slecht lezen ... wij kwamen geregeld kijken zoals ik al vaker vermeld heb...
ik heb een contract met de opfok en daar staat niets in over dierenarts, maar mondeling hebben wij wel gezegd dat ze bij acute zorge eerst de da moeten bellen en dan ons verwittigen. Ik heb vaak telefonisch contact gehad in de tijd dat ik niet zelf aanwezig kon zijn! Ik heb met ze contact gehad over het voer en weinig eten in het land en daar werd mij verzekerd dat het goed zou komen en dat er paarden naar huis gestuurd zijn om meer gras over te houden voor de “eigen” paarden. Er werd mij verzekerd dat mijn paard in het land kon blijven. Een ziek paard ga je niet meenemen naar je eigen stal waar drachtige merries staan... op dat moment was niet bekend wat er loos was...de dierenarts was 6 x geweest voordat ik er iets van af wist. Ze hadden metacam gegeven en antibiotica elke dag paard had geen koorts !!! Dat had ik nooit toegestaan ! Je geeft geen antibiotica als er geen infectie is ! Toch ?
De dierenarts van de opfok vond het raar dat ik niet van in kennis was gesteld dat mijn paard iets mankeerde ... en je mag daar niet komen op zondag en bellen doe je ook niet zomaar ... dan toch ? Vind ik nogal brutaal ... en op dat moment wist ik ook niet dat ze ziek was ..... dus
marleen_usar schreef:Je ziet op zondag je paard lopen, je ziet al dat het niet goed gaat. Je gaat naar huis om de volgende dag te bellen, ik zou gaan kijken bij mijn paard.
Edhunter schreef:[
Wij zagen EEN paard in de verte lopen .....
hoe moeilijk kunnen we lezen dus ik heb het paard NIET gezien omdat je NIET op zondag mag komen!
Dus ik wist ook NIET dat het paard ziek was ! En IK heb de volgende dag gebeld waar het paard stond ..... onderbuik gevoel?
1e opfok is nalatig geweest.
2e dierenarts heeft maar wat gespoten er was geen reden voor dat er ontsteking was ook niet in het bloed
3e de symptomen wezen ook toen al op maagzweren maar was niet bevestigd en de opfok zou de zorg na gesprek op zich nemen omdat..... maar zij konden niet de zorg bieden we hebben hen wel een kans gegeven dat leek ons redelijk .
Wij hebben tijdens het “ziek” zijn elke dag contact gehad.
Nogmaals een paard in de wei ontwikkelt geen maagzweren ! Alleen als er dus weinig voedsel is ! En ja de opfok heeft ZORG plicht!

Rizette schreef:Hoe komen daar 500 paarden in opfok? Is het daar heel goedkoop met daarbij ook minder verplichtingen dan bij een duurdere opfok? Het is soms maar net waar je voor kiest of wat je belangrijk vindt. Een paard kan snel maagzweren krijgen, zelfs na 3 dagen niet eten heb ik begrepen . Zonder scopie die meteen bij aankomst bij jullie gedaan is kun je dat denk ik moeilijk bewijzen. Het is maar net van welke kant je er soms tegenaan kijkt.

_Nelleke_ schreef:Maar heel even advocaat van de duivel spelen hoor:
1. Die dierenarts heeft een prima dienst geleverd
2. De dierenarts heeft niks te maken met het geschil tussen de opfok en TS
3. De dierenarts heeft gewoon recht op betaling van zijn/haar geleverde diensten
Oftewel, die dierenarts moet hoe dan ook gewoon betaald worden, dus er is helemaal geen sprake van het niet betalen van de dierenarts want die heeft hier in principe niks mee te maken, die heeft gewoon zijn ding gedaan en hoort daarvoor betaald te worden.
Volgens mij is hier juist het punt dat TS wil dat de opfok de dierenarts gaat betalen.
lienbono schreef:Beetje speciaal dat je al die honderden km's gaat rijden om in de verte naar je paard te kijken. Als je toch op voorhand al wist dat je niet binnen mocht..