Opfok slecht ......

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Oehlala

Re: Opfok slecht ......

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 09:54

ik zou ook echt niet blij zijn om pas na een week verwittigd te worden dat mijn paard ziek is en er in die tussentijd al van alles op losgelaten is qua medicijnen en behandelingen. en al helemaal niet als er dan ook nog geen enkele verbetering zichtbaar is.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 09:58

Maar heel even advocaat van de duivel spelen hoor:

1. Die dierenarts heeft een prima dienst geleverd
2. De dierenarts heeft niks te maken met het geschil tussen de opfok en TS
3. De dierenarts heeft gewoon recht op betaling van zijn/haar geleverde diensten

Oftewel, die dierenarts moet hoe dan ook gewoon betaald worden, dus er is helemaal geen sprake van het niet betalen van de dierenarts want die heeft hier in principe niks mee te maken, die heeft gewoon zijn ding gedaan en hoort daarvoor betaald te worden.

Volgens mij is hier juist het punt dat TS wil dat de opfok de dierenarts gaat betalen.

Marilu

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 10:12

Nu, ik vind dat de dierenarts van de opfok net géén goeie dienst heeft geleverd.
Haar eigen dierenarts is blijkbaar onmiddellijk/snel tot het besluit gekomen dat het om een maagzweer gaat en heeft het paard navenant behandeld en het dier is onmiddellijk opgeknapt. Waarschijnlijk, en niet minder belangrijk (en dan kijk ik terug richting opfok), ook omdat ze meer eten gekregen heeft.
Dat die andere dierenarts dat dier dan eerst binnenstebuiten heeft gekeerd (afgaande op de rekening) en dan nog steeds niet de juiste oorzaak heeft gevonden (of misschien zelfs verergerd heeft door foute medicatie), dan vind ik dat TS toch terecht boos is over die hoge rekening.
Ik denk dus ook wel dat ze met de dierenarts in discussie zal moeten gaan over die factuur.

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 10:18

Citaat:
Wij zitten nu met het feit dat wij niet van plan zijn de rekening te betalen omdat ten eerste wij niet in kennis zijn gesteld dat het paard ziek was en op stal stond en dat de opfok eigenaar ons beloofd had het paard weer gezond af te leveren... Dit is niet gebeurd.
Daar komt bij dat de paarden totaal geen gras in het land hadden van de zomer en hij vertelde dat de paarden naar een ander stuk weiland zouden gaan waar wel gras was ( augustus) hij op ze bijvoeren met kuil ( bruine troep).

Je hebt in deze weinig keuze, als je wel op de hoogte was gesteld dan had er ook een DA moeten komen. En dan was je nog steeds geld kwijt. Daarnaast hebben we een ontzettend droge zomer gehad en is het niet heel erg gek dat er weinig gras staat, dat kun je niet in een keer er op toveren. En kuil bijvoeren in de winter in een opfok is toch niet meer als normaal.

Vind ook dat je iemand niet op zijn woord moet geloven hoe goed iemand het ook bedoeld, maar je kan gewoon geen belofte maken dat je een paard gezond af kan leveren, aangezien zowel jij als de stalhouder daar geen invloed op heeft, als je paard ziek word dan word hij ziek.

Het enige waar de opfok de fout heeft gemaakt is door jouw niet op de hoogte te stellen nadat de DA is geweest. Voor de rest vind ik dat ze prima hebben gehandeld.

Daarnaast als het paard iedere dag antibiotica gespoten moet krijgen dan is het normaal dat de DA 6x moet komen om te spuiten, aangezien niet iedereen dat zelf kan. Dus dan krijg je inderdaad een hoge rekening ja. Maar vraag me dan wel af waarom er antibiotica gespoten moest worden, zal een DA toch niet zomaar doen, en inderdaad metacam is pijnstillend en ontstekingsremmend.
Laatst bijgewerkt door CharmingS op 04-01-19 10:24, in het totaal 1 keer bewerkt

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 10:23

Marilu schreef:
Nu, ik vind dat de dierenarts van de opfok net géén goeie dienst heeft geleverd.
Haar eigen dierenarts is blijkbaar onmiddellijk/snel tot het besluit gekomen dat het om een maagzweer gaat en heeft het paard navenant behandeld en het dier is onmiddellijk opgeknapt. Waarschijnlijk, en niet minder belangrijk (en dan kijk ik terug richting opfok), ook omdat ze meer eten gekregen heeft.
Dat die andere dierenarts dat dier dan eerst binnenstebuiten heeft gekeerd (afgaande op de rekening) en dan nog steeds niet de juiste oorzaak heeft gevonden (of misschien zelfs verergerd heeft door foute medicatie), dan vind ik dat TS toch terecht boos is over die hoge rekening.
Ik denk dus ook wel dat ze met de dierenarts in discussie zal moeten gaan over die factuur.

Ja, maar je kan het ook anders bekijken. Waarschijnlijk is haar dierenarts gelijk op een maagzweer gekomen, omdat de andere dierenarts al 3 weken aan het dokteren is geweest zonder resultaat. Je weet in ieder geval al wat NIET werkt en dat hoef je dus al niet meer te proberen.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 10:28

Je ziet op zondag je paard lopen, je ziet al dat het niet goed gaat. Je gaat naar huis om de volgende dag te bellen, ik zou gaan kijken bij mijn paard.

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 10:43

Maar hoe weten jullie hier door een bericht van ts zo zeker dàt de dierenarts van de opfok een slechte dienst heeft geleverd?

Ik snap dat je niet blij bent dat er pas zo laat is gebeld.
Maar daarna is er gewoon contact geweest, ts wist dat ze het niet eens was met het voer ed.

En ja, ik heb ook wel eens een veulen op een plek gehad waar ik niet blij was met de omstandigheden.
Daar heb ik juist daardoor even mijn prive beslommeringen aan de kant gezet en gezorgd dat ik hem naar een betere plek kon brengen.

Ze had zelfs een iemand haar paard op kunnen laten halen door iemand anders.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 10:45

Toen ik vorig jaar in het gips zat had ik een vriendin die naar mijn paard ging kijken.

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 11:01

marleen_usar schreef:
Je ziet op zondag je paard lopen, je ziet al dat het niet goed gaat. Je gaat naar huis om de volgende dag te bellen, ik zou gaan kijken bij mijn paard.

Ze zag haar paard juist niet lopen... Want die stond binnen.

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 11:21

Persoonlijk denk ik niet dat je erg sterk staat met de rekening naar de opfok laten sturen.
Ja je bent er pas achter gekomen nadat jezelf belde. Dat ze niet gebeld hebben is zeker schandalig te noemen. In die week was er vast wel ergens een keer een gaatje geweest van 3 min om de eigenaar te bellen en in te lichten.
Dat je je paard, vanwege drachtige merries thuis, niet direct kon ophalen is enigszins dubieus: immers werd het paard al een week lang dagelijks behandeld; influenza en eventueel rhino test had dan allang uitsluitsel gegeven. Mits daarop getest was natuurlijk. Maar al hadden ze na ontdekking door jou nog getest moeten worden daarop; dat duurt geen 3 weken.
Je ophangen aan die belofte gaat ook niet werken, want zoiets valt niet voor 100% te beloven. Voor hetzelfde geld was het door iets aangeboren opgewekt en kwam dat nu pas tot uiting of had het paard bv een tumor gehad waar je niks aan kunt doen (om ff maar een doemscenario aan te halen).......je kan nu eenmaal, zeker als je nog niet eens weet wat er mis is, niet garanderen dat het wel even voor 100 % op te lossen is. Met die belofte zal de opfok eerder bedoeld hebben; we gaan ons uiterste best doen je paard er weer bovenop te krijgen.

Wat niet duidelijk is uit je verhaal; heb je tijdens dat gesprek (toen je te horen kreeg dat je paard al een week ziek op stal stond) bv heel duidelijk aan gegeven dat je niet akkoord bent met hoe het aangepakt is? En dan bedoel ik niet alleen het niet melden, maar ook het hele behandelplan.
Want je zegt dat je daar nooit mee akkoord was gegaan, maar tegelijkertijd laat je hem nog wel 3 weken daar om door behandeld te worden.
En heel eerlijk; ik denk dat je je daarmee flink in de vingers gesneden hebt; door akkoord te gaan met door behandelen via de opfok en hun da.
Had je dat niet gedaan EN direct duidelijk vermeld had dat je niet akkoord was met de behandelingen die al uitgevoerd waren, dan had je nog een poot om op te staan.

Maar dat heb je niet gedaan. Je bent akkoord gegaan met verder behandelen.

Als je in elk geval gemeld hebt (direct) dat je met de behandelingen niet eens was, kun je misschien nog de behandelingen uit de eerste week doorgesluisd krijgen naar de opfok (hoewel ik ook dat betwijfel, vanwege het laten staan. Een rechter kan dan ook kunnen oordelen dat je dus helemaal niet zo er op tegen was dan je nu verteld....hoeft niet, maar kans is wel vrij groot).
Maar sowieso zijn de kosten die gemaakt zijn in de daaropvolgende 3 weken van jou.

Maar zoals ik al zei; door akkoord te gaan met daar door te laten behandelen, heb je jezelf flink in de vingers gesneden....althans; dat denk ik in elk geval.

Maar vraag juridisch bijstand of juridisch loket; die mensen kunnen het je heel wat beter zeggen, want tenslotte is het voor ons allemaal ook maar gissen in hoeverre je in je recht staat.

edit; en 1000 euro kun je zo op zitten, zeker met in totaal 4 weken aan behandelen. De vos uit mijn profiel is 2 jaar geleden ook ziek geweest. Dier wilde daarnaast niet meer eten, niet meer drinken. Dus da is daar ook een week lang elke dag bij geweest. Niet allen voor ab, pijnstillers en verder onderzoek, maar ook om vocht toe te voegen. Gelukkig was na een week duidelijk dat het om een darminfectie moest gaan, die heel geniepig verstopt zat. Anyway; de rekening na die week + de ab die hij nog kreeg vanwege de infectie; bijna 700 euro...en dat was na 1 week met minder behandelingen dan jouw paard heeft gehad

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 12:11

zorro schreef:
Waar bestaat die 1000 euro rekening uit ts? Dat is een beste rekening namelijk. Kan het ook zijn dat de behandeling van die DA wel degelijk gewerkt heeft en je paard alleen de maag problemen nog over had toen je hem weer thuis had?

Want voor 1000 euro behandel je enorm veel, en die DA heeft het allemaal wel onderzocht en die dure behandelingen nodig gevonden.

Ik kreeg zojuist een rekening van 350€ op de mat. Dit was voor 1 consult, bloedafname, onderzoek en medicijnen. Paard had koorts en at slecht. Dus tja, aan die 1000€ zit je best snel als een paard niet opknapt en de da meerdere keren moet komen.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 13:32

Nouja, als je een endoscopie moet doen om de diagnose ,,maagzweren,, zeker te geven dan loopt een rekening aardig op ja.

(Vind een diagnose maagzweer altijd erg vaag zonder dat er in de maag is gekeken maar dat is mijn ervaring..)

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 14:05

Edhunter schreef:
Het probleem van velen is dat ze slecht lezen ... wij kwamen geregeld kijken zoals ik al vaker vermeld heb...
ik heb een contract met de opfok en daar staat niets in over dierenarts, maar mondeling hebben wij wel gezegd dat ze bij acute zorge eerst de da moeten bellen en dan ons verwittigen. Ik heb vaak telefonisch contact gehad in de tijd dat ik niet zelf aanwezig kon zijn! Ik heb met ze contact gehad over het voer en weinig eten in het land en daar werd mij verzekerd dat het goed zou komen en dat er paarden naar huis gestuurd zijn om meer gras over te houden voor de “eigen” paarden. Er werd mij verzekerd dat mijn paard in het land kon blijven. Een ziek paard ga je niet meenemen naar je eigen stal waar drachtige merries staan... op dat moment was niet bekend wat er loos was...de dierenarts was 6 x geweest voordat ik er iets van af wist. Ze hadden metacam gegeven en antibiotica elke dag paard had geen koorts !!! Dat had ik nooit toegestaan ! Je geeft geen antibiotica als er geen infectie is ! Toch ?
De dierenarts van de opfok vond het raar dat ik niet van in kennis was gesteld dat mijn paard iets mankeerde ... en je mag daar niet komen op zondag en bellen doe je ook niet zomaar ... dan toch ? Vind ik nogal brutaal ... en op dat moment wist ik ook niet dat ze ziek was ..... dus

Als je geregeld kwam kijken en vaak telefonisch contact had, hoe kan het dan dat jij die hele periode van 6 dierenartsbezoeken en medicatie gemist hebt?

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 14:30

Ik vind het ook bijzonder dat een opfokbedrijf een paard een week lang op stal zet en de dierenarts laat komen zonder de eigenaar te bellen. Als ik heel eerlijk ben: ik kan me er niks bij voorstellen en ik zou woest worden als het me overkwam.
Er is in de opfok altijd een 'grijs' gebied:mok, wondjes, slecht in het haar, beetje mager, beetje minder actief. Ik ben ook wel eens geweest dat er iets was waarvan de opfokker zei: 'Ach, dat gaat wel over, ik dacht, daar val ik de eigenaar maar niet mee lastig....'
Maar dat vind ik heel wat anders dan een week op stal en de dierenarts er dagelijks bij.

Ik zou dus voordat ik andere stappen ondernam in m'n autootje stappen en een kop koffie gaan drinken bij het opfokbedrijf. Want dit is toch wel heel raar...Vragen wat er nou precies is gebeurd, waarom je niet bent gebeld, je eigen gevoel uitleggen. En dan eens kijken of je er samen uit kunt komen.

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 14:35

Eens met Kendra

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 14:50

Als je je paard niet ziet dan ga je toch juist aan de deur.

FloortjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 14:57

Na het lezen van het hele verhaal, is mij nog altijd niet duidelijk wie je nou welk (juridisch relevant) verwijt maakt. Ofwel je verwijt de dierenarts dat hij zijn werk slecht heeft gedaan, ofwel je verwijt de opfok dat zij nalatig zijn geweest in het beheer van je paard.

Juist is dat jij de dierenarts niet hebt gebeld, maar de dierenarts heeft van iemand die bevoegd was voor jouw paard een dierenarts te bellen, een opdracht gekregen en die dierenarts heeft jouw paard behandeld. Als jij dus vindt dat de dierenarts zijn werk niet goed heeft gedaan, verkeerde diagnoses heeft gesteld/verkeerde therapie heeft ingezet dan zul je, om daar een punt te hebben, moeten aantonen dat geen enkele redelijk bekwaam en redelijk handelend dierenarts tot die behandeling zou zijn gekomen. Of je daar grond voor hebt, kan ik niet overzien. De dierenarts heeft geen resultaatsverplichting, dus dat die behandeling niet, of niet voldoende, aansloeg, is geen grond om niet te hoeven betalen. Je kunt de dierenarts aansprakelijk stellen voor de gemaakte fout en dan zijn de dierenartskosten onderdeel van je schade.

Of wil je de opfok aansprakelijk stellen. Dan stel je je op het standpunt dat zij het paard niet hebben verzorgd zoals jij van hen in redelijkheid mocht verwachten. Je ging er regelmatig heen en tot op enig punt was alles ook in orde. Op enig moment was alles ineens slecht, het water was vies, de bijgevoerde kuil was smerig, de weides waren kaal en zo voort en zo verder. Je hebt toen aangegeven dat het niet naar je wens was, de opfokker heeft aangegeven dat hij zou zorgen dat dat allemaal zou verbeteren. Vervolgens weet je niet of dat gebeurd is, omdat je door omstandigheden niet meer bent geweest. Toevallig is in die periode het paard ook ziek geworden, waarbij jij je op het standpunt stelt dat het maagzweren waren en dat dat komt door de gebrekkige huisvesting. Ik ben geen dierenarts, dus ik kan die stelling niet toetsen. De opfokker heeft gezien dat het paard niet in orde was, en heeft het paard uit de groep gehaald. Hij heeft het paard door de dierenarts laten onderzoeken en heeft de adviezen van de dierenarts opgevolgd. Hij had jou daarbij moeten bellen, zodat je mee kon beslissen over de behandeling of het paard kon ophalen, maar in een procedure is het aan jou om aan te tonen dat het dan allemaal anders zou zijn gelopen. Nu is het zo dat toen je de dierenarts uiteindelijk bereikte, je geen wijziging in het beleid hebt doorgevoerd. Je hebt het paard nog drie weken op diezelfde therapie laten staan, zodat dat bewijs dat jij direct een andere (meer juiste) koers zou zijn gevaren, wel lastig te bewijzen wordt.

Zoals hierboven al een aantal keren gesteld: je staat er wel heel fel in. Dat begrijp ik, omdat het je paard is en je het paard in goed vertrouwen en goede gezondheid hebt afgegeven en dat je vertrouwen een klap heeft gekregen. Maar je zou er goed aan doen om niet meteen juridische stappen te zetten, maar gewoon van mens tot mens met de opfokker te praten. In een niet-verwijtend gesprek waarin je allebei je aandeel neemt en ook beziet of hij je financieel iets kan helpen richting de dierenarts. In ieder geval veel succes gewenst en hopelijk herstelt je paard helemaal!

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 15:03

Waarom heb je paard daar niet eerder weggehaald als het echt zo erg is als je beschrijft. Van de zomer stonden ze op een kaal land, ze zouden naar een ander land gaan maar dat is niet gebeurd.

Edhunter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-19 15:05

marleen_usar schreef:

Wij zagen EEN paard in de verte lopen .....
hoe moeilijk kunnen we lezen dus ik heb het paard NIET gezien omdat je NIET op zondag mag komen!
Dus ik wist ook NIET dat het paard ziek was ! En IK heb de volgende dag gebeld waar het paard stond ..... onderbuik gevoel?
1e opfok is nalatig geweest.
2e dierenarts heeft maar wat gespoten er was geen reden voor dat er ontsteking was ook niet in het bloed
3e de symptomen wezen ook toen al op maagzweren maar was niet bevestigd en de opfok zou de zorg na gesprek op zich nemen omdat..... maar zij konden niet de zorg bieden we hebben hen wel een kans gegeven dat leek ons redelijk .
Wij hebben tijdens het “ziek” zijn elke dag contact gehad.
Nogmaals een paard in de wei ontwikkelt geen maagzweren ! Alleen als er dus weinig voedsel is ! En ja de opfok heeft ZORG plicht!

Malle1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 15:07

Edhunter schreef:
[
Wij zagen EEN paard in de verte lopen .....
hoe moeilijk kunnen we lezen dus ik heb het paard NIET gezien omdat je NIET op zondag mag komen!
Dus ik wist ook NIET dat het paard ziek was ! En IK heb de volgende dag gebeld waar het paard stond ..... onderbuik gevoel?
1e opfok is nalatig geweest.
2e dierenarts heeft maar wat gespoten er was geen reden voor dat er ontsteking was ook niet in het bloed
3e de symptomen wezen ook toen al op maagzweren maar was niet bevestigd en de opfok zou de zorg na gesprek op zich nemen omdat..... maar zij konden niet de zorg bieden we hebben hen wel een kans gegeven dat leek ons redelijk .
Wij hebben tijdens het “ziek” zijn elke dag contact gehad.
Nogmaals een paard in de wei ontwikkelt geen maagzweren ! Alleen als er dus weinig voedsel is ! En ja de opfok heeft ZORG plicht!

Dit is jouw waarheid en daar sta je nogal emotioneel in heb ik het gevoel.

De werkelijke waarheid ligt vaak in het midden. Maak het bespreekbaar ipv direct richting de juridische weg te gaan.

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 15:08

Hoe komen daar 500 paarden in opfok? Is het daar heel goedkoop met daarbij ook minder verplichtingen dan bij een duurdere opfok? Het is soms maar net waar je voor kiest of wat je belangrijk vindt. Een paard kan snel maagzweren krijgen, zelfs na 3 dagen niet eten heb ik begrepen . Zonder scopie die meteen bij aankomst bij jullie gedaan is kun je dat denk ik moeilijk bewijzen. Het is maar net van welke kant je er soms tegenaan kijkt.

Lieuwkje_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 15:12

Beetje speciaal dat je al die honderden km's gaat rijden om in de verte naar je paard te kijken. Als je toch op voorhand al wist dat je niet binnen mocht..

Daarbij denk ik dat je enkel leest wat je wil lezen en dat alle goedbedoelde adviezen hier rechtstreeks in de vuilbak belanden.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 15:24

Ts, ik zou het stuk van FloortjeM goed tot je nemen, dat is een persoon die een juridisch grondslag heeft op dit vlak. ;)

Wanneer je er zo emotioneel in staat moet je soms ook goed overdenken of je het “gevecht” (met welke partij dan ook) wel voor “langere tijd” wilt aangaan. Ik heb bij mij persoonlijk gezien dat het toen meer van mijn rust/geluk kostte om mijn gelijk te halen dan te schikken en mij te concentreren op mijn paard.

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 15:43

Rizette schreef:
Hoe komen daar 500 paarden in opfok? Is het daar heel goedkoop met daarbij ook minder verplichtingen dan bij een duurdere opfok? Het is soms maar net waar je voor kiest of wat je belangrijk vindt. Een paard kan snel maagzweren krijgen, zelfs na 3 dagen niet eten heb ik begrepen . Zonder scopie die meteen bij aankomst bij jullie gedaan is kun je dat denk ik moeilijk bewijzen. Het is maar net van welke kant je er soms tegenaan kijkt.

De opfok van Wim te Pas in Winterswijk heeft ook plaats voor 450 paarden en niet goedkoop!

NikkiDeKerf

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 15:53

Wat een ontzettend vervelende situatie. Ik hoop dat je eruit komt, wie weet zelfs nog samen met de opfok, dat zou natuurlijk het mooiste zijn. Ik snap jouw mening en frustratie hierover goed, ik zou ook niet blij zijn, maar ken de andere kant van het verhaal natuurlijk niet. Nog één ding, trek je niet teveel aan van alles wat je op bokt ziet langskomen. Bekijk de berichten van personen met verstand van zaken (bijv. juridische achtergrond) goed en laat de sneren maar gaan. Beetje part of the deal hier. :D

_Nelleke_ schreef:
Maar heel even advocaat van de duivel spelen hoor:

1. Die dierenarts heeft een prima dienst geleverd
2. De dierenarts heeft niks te maken met het geschil tussen de opfok en TS
3. De dierenarts heeft gewoon recht op betaling van zijn/haar geleverde diensten

Oftewel, die dierenarts moet hoe dan ook gewoon betaald worden, dus er is helemaal geen sprake van het niet betalen van de dierenarts want die heeft hier in principe niks mee te maken, die heeft gewoon zijn ding gedaan en hoort daarvoor betaald te worden.

Volgens mij is hier juist het punt dat TS wil dat de opfok de dierenarts gaat betalen.

Maar daar staat tegenover:
1. De vraag is of de DA een prima dienst heeft geleverd, aangezien er veel onderzoeken/behandelingen in gang zijn gezet (afgaande op het verhaal van de topictstarter he) die geen resultaat hebben geven. Terwijl de andere DA direct een goede diagnose stelde en behandeling startte.
2 + 3. Maar de dierenarts is ingehuurd door de opfok, niet door de topicstarter, en daardoor lijkt het mij precies de vraag wie dan opdraait voor die kosten.

lienbono schreef:
Beetje speciaal dat je al die honderden km's gaat rijden om in de verte naar je paard te kijken. Als je toch op voorhand al wist dat je niet binnen mocht..

Volgens mij had ze verwacht haar paard in het weiland aan te treffen, waarbij ze er wel dichterbij had kunnen komen. Ik snap eigenlijk alle rare sneren in dit topic niet zo, vaak gebaseerd op allemaal aannames. Het bericht van de topicstarter kan onduidelijk overkomen, maar je kunt toch ook vragen stellen in plaats van te oordelen gebaseerd op een aanname?
Laatst bijgewerkt door NikkiDeKerf op 04-01-19 15:55, in het totaal 1 keer bewerkt