Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Sassy schreef:Ik zou toch wel iets aan empathie verwachten van een stalhouder. Nu komt dat echt keihard alleen maar zakelijk over...
goeroe schreef:Er zijn toch zeker meer (en betere) manieren om empathie te tonen dan financieel? Ik vind het 'grappig' dat iemand hierboven schreef dat empathie geen geld kost, maar dat nu juist de meerderheid hier betoogt dat empathie wél geld zou moeten kosten. .
hwn schreef:@TS, gecondoleerd met t overlijden van je paard.
Ik vraag me af: TS, je vroeg zelf hoe het zat met je contract. Mss heeft ze gewoon de wettelijke feiten gezegd, en was een compromis mogelijk?
Ligt soms moeilijk hé, zo'n zaken. Hier nu ook al 2x pensionklant die paard snel verkocht krijgt, bijv. nu ook: paard te koop sinds vorige zaterdag, paard vertrekt nu zaterdag, eigenaar heeft betaald tot eind van de maand, dus betaalt wel 2 dagen meer dan dat het paard hier staat, maar heb geen 14 dagen "vooropzeg" gehad.
bigone schreef:Wat betaal je daar qua stallingsgeld?? Want dan zou ik daar 100 euro afdoen en de rest overmaken . Klaar, geen gezeur meer maar wel erbij vermelden dat je je verwacht dat de box tot eind nov. Leeg blijft mocht je toch snel een ander paard kopen. En kijken wat het antwoord is, wanneer ze terugmailt dat dat goed is dan is het klaar , zo niet dan je spullen in de box laten staan.
Knert schreef:beatje schreef:Als je je zaken echt zo slecht voor elkaar heb dat je boterham van 1 lege stal afhangt dan zou het je nog netjes staan om genoegen te nemen met de 100 euro borg.
Ik zou niet zo'n stalhouder willen zijn ,ik vraag me ook af als je voor mensen geen empathie kan hebben, heb je die dan wel voor de dieren waarvoor je zorgt of hou je dan ook constant rekening om maar zoveel mogelijk te verdienen.
Het hangt er niet van af, maar je calculeert wel een inkomen in. Die 100 euro zal het hem niet doen. Maar lever jij dat in van je salaris?
Als ik een topic aan zou maken dat ik 100 euro ongevraagd in moet leveren ondanks ons contract, wedden dat iedereen mij steunt? En mijn werkgever een banketstaaf vindt?
En het is al geen vetpot. Denk dat menig proffesioneel stalhouder bruto 4000 verdient (40 -50 paarden) zelf zijn pensioen a 300 euro, verzekering moet voorzien. En moet blijven onderhouden en een hypotheek moet betalen. Houd je een keer 1200 a 1400 over... in de maand. Daar had ik voor mijzelf geen dure hobby kunnen onderhouden.. wat de klant wel doet en dan om sympathiek vraagt als het die maand niet wil betalen. Terwijl de stalhouder er zelfs een contract voor heeft gehanteerd.
Dit is uiteraard een schatting. Maar het is echt niet zo dat bij 100 euro x 40 paarden er dik wordt verdiend.
LiesxAnne schreef:bigone schreef:Wat betaal je daar qua stallingsgeld?? Want dan zou ik daar 100 euro afdoen en de rest overmaken . Klaar, geen gezeur meer maar wel erbij vermelden dat je je verwacht dat de box tot eind nov. Leeg blijft mocht je toch snel een ander paard kopen. En kijken wat het antwoord is, wanneer ze terugmailt dat dat goed is dan is het klaar , zo niet dan je spullen in de box laten staan.
Dat heb ik inderdaad al eerder aangegeven en ook tegen haar gezegd, je krijgt nog stallingsgeld min de 100 euro borg. Ook al aangegeven dat ik niemand anders verwacht in mijn stal tot 1 december. En een evt nieuw paard word daar zeker niet meer gestald.
LiesxAnne schreef:hwn schreef:@TS, gecondoleerd met t overlijden van je paard.
Ik vraag me af: TS, je vroeg zelf hoe het zat met je contract. Mss heeft ze gewoon de wettelijke feiten gezegd, en was een compromis mogelijk?
Ligt soms moeilijk hé, zo'n zaken. Hier nu ook al 2x pensionklant die paard snel verkocht krijgt, bijv. nu ook: paard te koop sinds vorige zaterdag, paard vertrekt nu zaterdag, eigenaar heeft betaald tot eind van de maand, dus betaalt wel 2 dagen meer dan dat het paard hier staat, maar heb geen 14 dagen "vooropzeg" gehad.
Helaas was er geen compromis mogelijk, ze bleef bij haar standpunt, ook toen ik aangaf dat ik vond dat ze wel iets van empathie mocht tonen omdat het allemaal zo onverwachts was. Ik moet er wel bij vermelden dat onze staleigenaresse bekend staat om haar zakelijke optreden. Borg inhouden is overigens geen sprake van hoor. Ookal verbaasd het me niet als ik nog een berichtje zou krijgen dat er een nog een vijg in de paddock lag en ik mijn borg duis niet terug krijg
Kelly_ann schreef:Wat mij zo 'jammer' lijkt is dat je nu veel energie en woede kwijt bent aan iets dat eigenlijk allang zo was afgesproken.
De focus licht nu zo op het 'onfatsoen' van de stalhouder. En je gaat ook nog roepen dat de stal dan toch zeker leeg moet blijven tot volgende maand.
Misschien ben ik raar hoor. Maar ik zou je stalhouder een bloemetje geven en bedanken voor de goede zorgen. En thuis of met fijne stalgenoten het verlies van je paard gaan verwerken.
Empathie of coulance is geen recht. En hoe bot de tegenpartij ook is. Dan weet je toch dat je zelf anders bent en geef je zelf een gebaar. Hoe moeilijk dat soms ook is als je kwaad/verongelijkt bent. In het kader van... Goed voorbeeld doet (wellicht) goed volgen?
Levitate schreef:Knert schreef:
Het hangt er niet van af, maar je calculeert wel een inkomen in. Die 100 euro zal het hem niet doen. Maar lever jij dat in van je salaris?
Als ik een topic aan zou maken dat ik 100 euro ongevraagd in moet leveren ondanks ons contract, wedden dat iedereen mij steunt? En mijn werkgever een banketstaaf vindt?
En het is al geen vetpot. Denk dat menig proffesioneel stalhouder bruto 4000 verdient (40 -50 paarden) zelf zijn pensioen a 300 euro, verzekering moet voorzien. En moet blijven onderhouden en een hypotheek moet betalen. Houd je een keer 1200 a 1400 over... in de maand. Daar had ik voor mijzelf geen dure hobby kunnen onderhouden.. wat de klant wel doet en dan om sympathiek vraagt als het die maand niet wil betalen. Terwijl de stalhouder er zelfs een contract voor heeft gehanteerd.
Dit is uiteraard een schatting. Maar het is echt niet zo dat bij 100 euro x 40 paarden er dik wordt verdiend.
Daar trek je de vergelijking scheef. De stalhouder heeft geen kosten aan stro/hooi/brok enz dus levert ook niets in als ze dat van de huurprijs zal halen.
In de door jou geschetste situatie vertaalt zich dat in: ik ben ziek geworden en mijn werkgever betaalt wel mijn loon, maar niet meer mijn reiskostenvergoeding (want je zit ziek thuis en reist niet naar werk, dus je hebt daar geen kosten aan).
@TS: wat rot dat ze bij haar standpunt blijft... jij doet het in ieder geval goed. Sterkte.
. Kale stalhuur vind ik reeel, maar de gebruikskosten niet. Ik heb zelf mijn paard in laten slapen op 3 oktober, zou betekenen dat ik voor bijna 2 volle maanden voer, hooi en stro moet betalen maar niet zou afnemen in deze situatie...