kwita schreef:Eileen_ schreef:
Zelf rij ik in Nederland trouwens vrijwel altijd met cap (buiten). In Canada op betrouwbare paarden zonder cap. Op groene/ jonge/ minder betrouwbare paarden met.
Dit is interessant in Nederland kun je hard vallen en in Canada niet?
Wat is de afweging daarvoor, ook al zijn ze zo betrouwbaar je kunt daar toch ook van een vluchtdier vallen?!
Nee hoor, in Canada kun je net zo hard vallen als in Nederland. Ook vaak genoeg gedaan, met en zonder cap (en hé ik leef nog zonder NAH hoor!)
Ten eerste, zoals ik in m'n post al zei, is het in Canada veel normaler om zonder cap te rijden. Wat hier als absurd wordt gezien, wordt daar als normaal gezien. En andersom. Dus jij kan het raar vinden, maar dat betekent niet meteen dat het ook raar is. In Nederland wordt je echter bijna na geschreeuwd als je zonder cap rijdt. Alleen al om dat te voorkomen rijd ik hier met cap

Daarnaast heb je in Nederland veel asfalt en veel verkeer waar je ook maar rijdt. Vallen op asfalt is wel een stukje harder, pijnlijker en gevaarlijker dan wanneer je valt op gras. In Canada op de plek waar ik zat, is het in the middle of nowhere dus geen asfalt en geen verkeer. Alleen maar weiland en bos.
Vallen kan altijd. Net als dat je van je fiets of scooter valt. Of wanneer je loopt en struikelt. Of dat je wordt aangereden. Of (in canada) dat je wordt aangevallen door een wild dier. Je kan net pech hebben, dat is voor mij nog geen reden om daar dan bang voor te worden. Dan kan je zeggen dat elk dier kan struikelen, maar als je geen risico wil lopen dan moet je er simpelweg niet op klimmen. Zelfs een helmpje kan je daar niet voor beschermen.