Pony op afbetaling

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
JoycexEnya

Berichten: 5955
Geregistreerd: 11-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-18 19:10

Lizzyy schreef:
JoycexEnya schreef:
Als er wat gebeurd zou zijn in de tussentijd zouden de kosten voor mij zijn! Stond in beide contracten


En als hij nooit meer bereden kan worden, altijd ziek blijft of het zelfs niet overleefd, wat dan?


Is toch mijn risico. Paarden hebben nis gehad in de tijd van mijn afbetaling. Aleen kieswortelontsteking, heb ik gewoon zelf betaald.

Heb ze al lang afbetaald en volgende keer denk ik er wel meer overna hoor, maar deze paarden kwamen op mijn pad. Via stage en mijn werk toen.

xDenies

Berichten: 13508
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-18 19:16

Ik heb mijn Quarter toen ook heel netjes op afbetaling gekocht. Had heel netjes contact met haar fokker en alles stond prima op papier. Als er wat was dan konden we dit prima overleggen en ik heb de papieren en het paspoort netjes na de laatste betaling ontvangen. Ik mocht tevens ook bij alles meedenken omtrent stamboomnaam en dergelijke. Verder was ze al volledig van mij want ik betaalde stalling en alle andere overige kosten en ik bepaalde ook alles.
Als ik inderdaad besloot er mee te kappen of het niet meer kon dan was ik het afbetaalde bedrag kwijt.

Maar goed. Ze is al bijna acht jaar in mijn bezit en ik kocht haar met twee maanden oud. Ze kan prima gebruikt worden. De betalingen werden ook pas gestart op het moment dat ze gezond verklaard was. Ze was voor aanschaf best vaak wat ziekig, maar nu nergens last van of gehad. Of iig niet wat voorkomen had kunnen worden.
Als ik wat meer te besteden had in die zin dan ging dat gelijk, in overleg, die kant op. En heb ook gewoon binnen de tijd afbetaald. Snap niet waarom men zich zo druk maakt.

Kortom. Alles kan. Mits je er maar professioneel mee omgaat en alles duidelijk zwart op wit zet. Je moet immers wel weten hoeveel je 100% zeker per maand kwijt kan.

Autumnn

Berichten: 8101
Geregistreerd: 26-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 01:20

Diddykong schreef:
Als je hem wel in 1x betaalt en hij valt na een week of een maand om, of kan nooit meer bereden worden, is het toch net zo zuur? Ik vind dat geen reden om wel of niet op afbetaling te kopen. Wel moet je je realiseren dat tenzij het een verborgen gebrek is, je gewoon aan de kosten vast blijft zitten. Maar ja het totaalbedrag was je ook kwijt geweest als je dit paard pas in oktober of zo in 1x had betaald.
Over kopen of afbetaling of lenen, tja de een zegt nooit doen, de ander is daar makkelijker in. Heb het zelf ooit gedaan voor een auto. Ik vind dat niet zo heel anders als voor een paard eerlijk gezegd.


Klopt helemaal, dat bedoel ik ook niet. Als jij hem koopt en hij wordt ernstig ziek is het jouw eigendom. Als hij ziek wordt na de eerste maand afbetaling zullen er van te voren wel afspraken gemaakt moeten worden wie wat betaalt. Dat is wat ik bedoel ;)

maximuss

Berichten: 3224
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Down with the fishes

Re: Pony op afbetaling

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 01:27

@ hierboven: wij zien een afbetaling van een paard als zijnde aandelen/ delen kopen van een paard: elke maand bv een deeltje meer. Van O tot de helft van de betalingen zijn de kosten voor ons (meerderheid "aandelen") en vanaf de helft tot het volledige bedrag zijn de kosten voor de koper.