Afbreken contract huur domein

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jolynne

Berichten: 2299
Geregistreerd: 30-11-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 15:42

Peluchy schreef:
Vrachtwagentje huren kostte mij maar 500 euro minder dan transport alles in 1 keer samen. Daarom, om alle risico's te vermijden, heb ik gekozen voor gezamenlijk alle paardjes samen. Zal zoveel minder stressvol zijn...



500minder? Waar moet je dan wel heen verhuizen dat met een vrachtwagen zoveel kosten vraagt?
Ik betaal als Belgje €120 voor een hele dag incl. 200km, vanaf 201km betaal ik €0.10/km..

Als je het niet kunt betalen dan moet je niet zo leuke keuzes maken, want je bent nu vanalles en iedereen afhankelijk.

flitzz
Berichten: 1271
Geregistreerd: 25-08-08
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 15:48

Oke TS je bent me kwijt.. Je gaat de paarden 250 km verhuizen en het is een niet buurland van België? Ik snap het niet meer.. Ik snap ook niet dat jij zoveel moet betalen voor het transport voor jouw paarden. Ik ga in september/ oktober emigreren en dan neem ik mijn 6 paarden mee naar Zweden. Ik ben dan niet zoveel geld kwijt als jij met een afstand van 250 km..
Wat ik ook apart vind is dat jij je drachtige merrie nog mag verplaatsten.. Ik heb ook een drachtige merrie die begin juni moet veulenen maar ik mag haar niet meer verplaatsen van de da (in januari gevraagd) maar ook de transporteur heeft het afgeraden (ik moet 1300 km reizen)..
Mijn da vind het te stressvol voor de merrie en haar ongeboren veulen. Wij hadden eigenlijk in maart of begin april willen emigreren..

Sclimpre
Berichten: 4101
Geregistreerd: 01-06-15

Re: Afbreken contract huur domein

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 15:52

Voor alle zekerheid: heb je zwart op wit staan dat de verhuurder het contract verbreekt?

Peluchy
Berichten: 215
Geregistreerd: 22-12-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-18 16:12

Liezel1 schreef:
Je zult toch echt keuzes moeten gaan maken.
Je hebt een hele kudde paarden, maar ben afhankelijk van anderen voor vervoer, stalling etc. Er is blijkbaar onvoldoende financiële buffer om deze paarden ook maar te kunnen vervoeren en niet voldoende zelfstandigheid om het zelf te doen.
Ergens houdt het op natuurlijk!

Mijn auto is nog niet gerepareerd en ik heb geen andere keus door tijdsdruk. Voor 1 mei moet ik hier weg.
Ik ben gewoon flagrant bedrogen geweest.
Ik zou dat vervoer ook nooit zelf gedaan hebben mocht ik het kunnen, voor zo'n afstand, dat is veel te stressvol. Dat moet gebeuren met grote camion waar iedereen tesamen mee kan!!!
Meen je nu serieus dat ik mijn dieren het leed aan moet doen om ze te verkopen, terwijl we volgend jaar voorgoed een oplossing gevonden hebben? Ik zei het al: volgend jaar hebben we een eigendom die van ons is én ga ik terug mijn auto hebben. Ik ga voor dit moeilijke jaar mijn dieren niet verkopen. Dat vind ik echt heel pijnlijk om te horen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 16:16

Maar TS, wat is er mis met apart vervoeren? Ik snap het nog altijd niet. Je blijft maar bezig over stress. Heb je dan zo speciale paarden die niet per 2 vervoerd kunnen worden? Nee toch?

Informeer hier eens, hun kunnen er ook meerdere vervoeren en werken samen.

https://paardentaxi.be/prijsofferte/

Sclimpre
Berichten: 4101
Geregistreerd: 01-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 16:26

Peluchy schreef:
Liezel1 schreef:
Je zult toch echt keuzes moeten gaan maken.
Je hebt een hele kudde paarden, maar ben afhankelijk van anderen voor vervoer, stalling etc. Er is blijkbaar onvoldoende financiële buffer om deze paarden ook maar te kunnen vervoeren en niet voldoende zelfstandigheid om het zelf te doen.
Ergens houdt het op natuurlijk!

Mijn auto is nog niet gerepareerd en ik heb geen andere keus door tijdsdruk. Voor 1 mei moet ik hier weg.
Ik ben gewoon flagrant bedrogen geweest.
Ik zou dat vervoer ook nooit zelf gedaan hebben mocht ik het kunnen, voor zo'n afstand, dat is veel te stressvol. Dat moet gebeuren met grote camion waar iedereen tesamen mee kan!!!
Meen je nu serieus dat ik mijn dieren het leed aan moet doen om ze te verkopen, terwijl we volgend jaar voorgoed een oplossing gevonden hebben? Ik zei het al: volgend jaar hebben we een eigendom die van ons is én ga ik terug mijn auto hebben. Ik ga voor dit moeilijke jaar mijn dieren niet verkopen. Dat vind ik echt heel pijnlijk om te horen!

Je besteedt wel 3500€ aan vervoer en over een jaar moeten ze terugkomen. Dat is nog eens 3500€, samen 7000€. Ben je echt 7000€ goedkoper waar je heengaat dan bij jou in de buurt?
9 paarden is natuurijk al veel, en dus duur. Binnenkort zijn het er dan 10. Dus de suggestie of er geen bij zijn die eventueel ergens andere een goed leven kunnen hebben is nu ook weer niet zo gek.

Peluchy
Berichten: 215
Geregistreerd: 22-12-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-18 16:28

flitzz schreef:
Oke TS je bent me kwijt.. Je gaat de paarden 250 km verhuizen en het is een niet buurland van België? Ik snap het niet meer.. Ik snap ook niet dat jij zoveel moet betalen voor het transport voor jouw paarden. Ik ga in september/ oktober emigreren en dan neem ik mijn 6 paarden mee naar Zweden. Ik ben dan niet zoveel geld kwijt als jij met een afstand van 250 km..
Wat ik ook apart vind is dat jij je drachtige merrie nog mag verplaatsten.. Ik heb ook een drachtige merrie die begin juni moet veulenen maar ik mag haar niet meer verplaatsen van de da (in januari gevraagd) maar ook de transporteur heeft het afgeraden (ik moet 1300 km reizen)..
Mijn da vind het te stressvol voor de merrie en haar ongeboren veulen. Wij hadden eigenlijk in maart of begin april willen emigreren..

Ik luister natuurlijk naar jouw mening. Ik vind het ook geen ideale situatie, daarom heb ik de mening gevraagd van enkele ervaren mensen op gebied van drachtige merrie's te transporteren, waaronder mijn veearts die me bij dit alles bijstaat. Ik heb zopas nog even gebeld en mijn veearts ziet er geen probleem in.
Wel vindt hij het beter om alle paarden samen op transport te zetten.
Mijn vriend en ik hebben alle optie's nagegaan en transport per camion is maar 500 euro duurder, ook omdat er nog paar andere zaken mee moeten. Ik opteer dus voor een eenmalige rit en niet paar keren heen-, en weer rijden met alle risico's vandien.

Peluchy
Berichten: 215
Geregistreerd: 22-12-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-18 16:32

DeMolenhoek schreef:
Maar TS, wat is er mis met apart vervoeren? Ik snap het nog altijd niet. Je blijft maar bezig over stress. Heb je dan zo speciale paarden die niet per 2 vervoerd kunnen worden? Nee toch?

Informeer hier eens, hun kunnen er ook meerdere vervoeren en werken samen.

https://paardentaxi.be/prijsofferte/

Bedankt voor de link. Ik had Eva al gebeld, maar zij doen geen internationaal transport ;-)

Peluchy
Berichten: 215
Geregistreerd: 22-12-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-18 16:36

Sclimpre schreef:
Je besteedt wel 3500€ aan vervoer en over een jaar moeten ze terugkomen. Dat is nog eens 3500€, samen 7000€. Ben je echt 7000€ goedkoper waar je heengaat dan bij jou in de buurt?
9 paarden is natuurijk al veel, en dus duur. Binnenkort zijn het er dan 10. Dus de suggestie of er geen bij zijn die eventueel ergens andere een goed leven kunnen hebben is nu ook weer niet zo gek.

Ik begrijp je redenering, maar zijn 8 paardjes, het kleintje dat nog niet geboren is inclusief. Ik mail je even pb, om het uit te leggen.heb geen andere keus, de paardjes gaan daar super staan.

Peluchy
Berichten: 215
Geregistreerd: 22-12-17

Re: Afbreken contract huur domein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-18 16:48

Sorry mensen dat ik jullie hiermee belast, maar weet, sommige van jullie hebben me door advies ontzettend geholpen. Waarvoor echt heel veel dank. Ik kan er met weinig mensen over praten en ben blij dat ik hier wat bijstand kreeg, al is het inderdaad een zeer delicate situatie om op internet te plaatsen.
Toch, het brengt mij enorm veel op.
Ben heel blij met het transport adres!!!! Hoop op een goede afloop en heel veel dank voor het meedenken!

Peluchy
Berichten: 215
Geregistreerd: 22-12-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-18 17:07

Ik zit ook met dreigementen van de verhuurder waardoor ik geen exacte locatie's kan plaatsen, uit veiligheid voor de paarden en mij. Ik heb de politie op de hoogte gesteld en heb veiligheidsadvies gekregen om geen locatie's openbaar te plaatsen. Alvast bedankt voor begrip.

Liezel1
Berichten: 14964
Geregistreerd: 20-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 18:31

Ik zeg niet dat je ze moet verkopen, maar dat je een manier moet vinden om minder afhankelijk te zijn. Dus of (een deel van) de dieren in pension, of concessies doen op het vervoer en 2 aan 2 vervoeren of misschien nog wel iets anders... verzin het Maar!

scrabbel

Berichten: 958
Geregistreerd: 25-04-14

Re: Afbreken contract huur domein

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 20:44

Oke ik gooi de knuppel in het hoenderhok.

21 jarig meisje gaat 250km verhuizen
Geen baan (kleine aanname gezien je daar niet over spreekt en afstand gaat vaak niet samen)
8 paarden die compleet afhankelijk van jouw zijn. Zowel financieel als fysiek !! Ook als jij je been breekt
Dakloos gezien je daar geen woning huurt
Emotioneel onstabiel (gezien eerste post)
Financieel aan de grond
Geen goede auto beschikbaar (als auto een kleine reparatie moest, is deze binnen enkele dagen echt klaar)
Geen familie of vrienden om op terug te vallen. (als jij je been breekt komt je vriend niet elke avond je even helpen, tenzij hij mee gaat)

En dit lijkt je verstandig omdat ......

Daarnaast geef je aan dat over een jaar opeens alles perfect is. Ik ben erg benieuwd naar deze redenatie.

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 20:54

quickie schreef:
Oke ik gooi de knuppel in het hoenderhok.

21 jarig meisje gaat 250km verhuizen
Geen baan (kleine aanname gezien je daar niet over spreekt en afstand gaat vaak niet samen)
8 paarden die compleet afhankelijk van jouw zijn. Zowel financieel als fysiek !! Ook als jij je been breekt
Dakloos gezien je daar geen woning huurt
Emotioneel onstabiel (gezien eerste post)
Financieel aan de grond
Geen goede auto beschikbaar (als auto een kleine reparatie moest, is deze binnen enkele dagen echt klaar)
Geen familie of vrienden om op terug te vallen. (als jij je been breekt komt je vriend niet elke avond je even helpen, tenzij hij mee gaat)

En dit lijkt je verstandig omdat ......

Daarnaast geef je aan dat over een jaar opeens alles perfect is. Ik ben erg benieuwd naar deze redenatie.

Nou zeg, ik zou even wat beter lezen voordat je met knuppels gaat rondstrooien.

Peluchy
Berichten: 215
Geregistreerd: 22-12-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-18 21:07

quickie schreef:
Oke ik gooi de knuppel in het hoenderhok.

21 jarig meisje gaat 250km verhuizen
Geen baan (kleine aanname gezien je daar niet over spreekt en afstand gaat vaak niet samen)
8 paarden die compleet afhankelijk van jouw zijn. Zowel financieel als fysiek !! Ook als jij je been breekt
Dakloos gezien je daar geen woning huurt
Emotioneel onstabiel (gezien eerste post)
Financieel aan de grond
Geen goede auto beschikbaar (als auto een kleine reparatie moest, is deze binnen enkele dagen echt klaar)
Geen familie of vrienden om op terug te vallen. (als jij je been breekt komt je vriend niet elke avond je even helpen, tenzij hij mee gaat)

En dit lijkt je verstandig omdat ......

Daarnaast geef je aan dat over een jaar opeens alles perfect is. Ik ben erg benieuwd naar deze redenatie.

Dit slaat gewoon alles en er is gewoon niets wat klopt. Ik vermoed dat je gewoon houdt van herrie schoppen. Niet netjes.
Dit is laster. Dat ik 21-ben neem ik nog als compliment, maar dakloos en werkloos, sorry, dit is er echt helemaal over! Verwacht je nu serieus dat ik mijn adres hier opzet en wat ik doe van werk? Vind je dit nog normaal?
Ook mij betichten dat ik geen vrienden of familie heb, dit is er echt over!

En wie zegt verdorie dat ik als enige voor die paarden insta? Dat is niet zo en als je de moeite neemt, kun je ook lezen dat ik volgend jaar een eigendom heb.
Laatst bijgewerkt door Peluchy op 28-03-18 21:38, in het totaal 1 keer bewerkt

kitobeer

Berichten: 1293
Geregistreerd: 16-07-14
Woonplaats: Baarle nassau

Re: Afbreken contract huur domein

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 21:22

Wat een soap serie . Thuis is er niks bij vergeleken.

Casmihra

Berichten: 150
Geregistreerd: 19-07-12
Woonplaats: Harderwijk

Re: Afbreken contract huur domein

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 21:34

Ts, ik weet zeker dat Quickie het niet zo heeft bedoeld, erg heftige reactie van jou kant. Het is een bijzonder verhaal en ik denk dat mensen hier erg in de war zijn, helemaal aangezien ze je proberen te helpen. Het hele verhaal is erg warrig geschreven, dus is het lastig je advies te geven op deze manier. Het is natuurlijk allemaal erg rot voor je dat dit nu gebeurt, maar om zo te reageren naar iemand is wel erg overdreven. Zou je misschien uit kunnen leggen wat precies de situatie is en waarom het binnen een jaar zou gaan veranderen? Het zou goed helpen om een duidelijk antwoord/advies aan je te geven.

scrabbel

Berichten: 958
Geregistreerd: 25-04-14

Re: Afbreken contract huur domein

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 23:01

Bijzonder dat je je in 2017 voorstelt als bijna 20 en 21 nu een compliment is en niet waar

Ailill

Berichten: 11672
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 23:39

quickie schreef:
Bijzonder dat je je in 2017 voorstelt als bijna 20 en 21 nu een compliment is en niet waar
Gut gut, wat ontzettend laag dit. Ik vind het altijd zo flauw om iemand op zo'n wijze via Bokt terug te gaan lezen. Ja het meeste staat openbaar, maar dat is nog geen vrijbrief om TS daar later mee om de oren te slaan.

Ook staat je bericht vol aannames, die verre van positief gebracht worden, sterker nog, je drukt iemand nog wat verder weg. Zonde en behoorlijk onvolwassen.

TS, enorm lastige situatie. Gevoelsmatig zou ik je ook adviseren om de strijd aan te gaan, echter zijn er bep. personen/situaties die je beter kunt laten gaan, ondanks een voor jou wellicht groot financieel effect. Ik zag hier iets voorbij komen over dubbele kosten, die 8/9 paarden moeten ook allemaal een keer terug. Ten minste, je zegt dat alles volgend jaar opgelost gaat zijn, wat natuurlijk super is!

Ik zou je willen adviseren echt nog eens naar het kostenplaatje te gaan kijken, ik weet dat transport geld kost, maar om zo'n afstand - ondanks een grensoverschrijding, is wel erg hoog. Zeker als de rekening straks 2 keer op de mat komt te liggen.

Peluchy
Berichten: 215
Geregistreerd: 22-12-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-18 01:41

Rekening is ondertussen opgelopen tot 4000 euro met de gezondheidsverklaringen....
Reken maar dat ik tot uiterste zal gaan om die borg terug te krijgen....

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Re: Afbreken contract huur domein

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 02:00

misschien een raar idee, maar is het niet handiger om je paarden eerst een maand of wat in pension te zetten in België?
1 mei moet je weg zijn dat is nog 6 weken, dat geeft je dan meer adem om plek te zoeken, je eigen auto te fixen, en een andere plek te vinden.
Je paarden verhuizen naar een niet-buurland van Belgie... dat is dan een behoorlijk eind weg.
voorbij Frankrijk, en Duitsland.
Je schijnt nu al op je wenkbrauwen te lopen, hoe wil je dat gaan doen met sociale contacten, familie, vrienden, werk als je dieren zo'n beetje aan de andere kant van Europa staan? bij, vermoedelijk, een vreemde. Omdat je het hebt over een lieve dame, en niet een kennis of vriend helpt je uit de brand doe ik maar even die aanname. en hoe weet je of je die kunt vertrouwen?

Je moet die 1000 borg terug hebben omdat je het geld nodig hebt (geheel terecht dat je het terug wilt) en wat als die plek in het niet-buurland van Belgie niet de plek is?
heb je daar überhaupt gekeken?
Ik bedoel je wilt je paarden niet verkopen want niemand kan er zo goed voor zorgen als jij, maar je verhuisd ze wel naar verweggistan naar stal onbekend.

Babootje

Berichten: 26452
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Afbreken contract huur domein

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 07:22

Sorry, maar ik begrijp helemaal niets meer van je verhaal.
Je zou eerst naar een weide adres gaan op 250 km afstand. Daar zou je ook kunnen wonen en werken.
Maar nu ga naar een weide adres in een "niet-buurland" van Belgie. Dat is neem ik aan dan verder weg dan de 250 km die je noemde (dat moet wel). Heb je daar dan ook werk en wonen voor een jaar?
Wat vind je vriend ervan als je zo'n eind weg gaat zitten voor een jaar? Denk je dat je dan nog een relatie hebt?
En inderdaad, wat als het allemaal toch tegenvalt? Er moet op minder grote afstand toch wel een (betaalbare) plek te vinden zijn voor 8 paarden? ik twijfel inmiddels oprecht aan het hele verhaal. Het is tenslotte bijna 1 april...

A_nouk

Berichten: 11639
Geregistreerd: 02-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 08:56

Dit topic is aangemaakt met een schaduwaccount. Gezien TS inmiddels niet meer kan reageren in dit topic voorzie ik deze van een slotje :)