Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Yom schreef:Ik zou gewoon zeggen dat die 450 korting was als ze hem dit weekend meenamen. Dat ze best mogen keuren en later mogen halen maar dat het aanbod van 450 minder betalen dan komt te vervallen. En dan aan hun de keuze wat ze willen
willen ze niet komen er andere kijkers, willen ze wel dan de keuring af laten spreken
suffie schreef:Wat ik mij dan afvraag; stel dat je de handelaar afzegt en er komen vanmiddag nieuwe mensen kijken die wel de volle mep willen betalen en zei zeggen dat ze hem ook willen laten keuren, wat doe je dan? Tegenwoordig wil bijna iedereen een klinische keuring en daar gaat meestal een paar dagen overheen. Ik vind dat toch ook nog redelijk snelle verkoop, los van die €450.
Tatyana schreef:Ik zou terugsturen "uiteraard heb ik daar begrip voor, maar daarmee is de afspraak mbt de korting van tafel. De prijs bij ophalen is hierbij dus weer xxxx. Tevens laat ik de andere kijkers komen, maar zal ik ze laten weten dat er op datum x gekeurd wordt en jullie hem bij goedkeuring meenemen. Tenzij er nu vanaf gezien wordt vanwege het niet verkrijgen van de korting."
Gillbo schreef:Dan zou de koper dus vandaag het paard op moeten halen en bij afkeuring terugbrengen.....
Zou je dat willen ts?
De koop is rond, jij bent zeker dat dit paard goedgekeurd gaat worden dus dan is het opgelost en ben je 3 dagen eerder van je paard af
Zo werkt het niet met koopjesjagen... MariekeS_ schreef:Gillbo schreef:Dan zou de koper dus vandaag het paard op moeten halen en bij afkeuring terugbrengen.....
Zou je dat willen ts?
De koop is rond, jij bent zeker dat dit paard goedgekeurd gaat worden dus dan is het opgelost en ben je 3 dagen eerder van je paard af
Que?
Als jij afdingt voor korting vanwege snelle verkoop, betekent dat niet ophalen en terugbrengen als het toch niet is wat je dachtZo werkt het niet met koopjesjagen...

Rizette schreef:Het lijkt net of dit een beetje het doel is geweest van de kopers. Eerst jou zover krijgen dat je jouw paard reserveert voor hen en als dan puntje bij paaltje komt is het niet inladen en wegwezen maar willen ze alsnog keuren. Ik had het eerlijk en helder gevonden als ze dat meteen hadden gezegd hoe hun route zou zijn. Nu hebben ze naar mijn idee jouw in een straatje gemanouvreerd waar ze je in willen hebben maar ik zou in jouw geval zeggen wat er in eerste instantie afgesproken was daar hou ik me aan.Tenzij je je hebt laten overdonderen en inmiddels van alles beloofd hebt. Als jij de dierenarts belt ben jij opdrachtgever voor de keuring en als ze dan niet op komen dagen , niet betalen of wat dan ook , moet jij w.s ook betalen er voor? Lijkt me toch dat de opdrachtgever voor de keuring de contacten legt? Of ben ik daar zo mis mee?
bigone schreef:Ts, je kunt ook het heft in handen nemen door voor eigen kosten je paard klinisch te laten keuren. Dan weet je waar je aan toe bent en hoef je niet op alle eisen in te gaan. Jij weet dan dat je paard goed is(tenminste daar ga ik even van uit) en willen andere kopers keuren, prima maar op hun kosten. Ik denk dat je met een paar gehaaide kopers te maken hebt die nu in ieder geval al 450 plus de kosten van de keuring er af hebben gekregen. Stuur ze een bericht terug dat de 450 korting niet geld en bij afkeuring de kosten voor jou zijn en bij goedkeuring de kosten voor hun. Gewoon doen want dat is heel normaal.