Koop laten ontbinden door verkoper? Help

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 10:43

rien10 schreef:
Dan zal ze meer moeten betalen denk ik?
En wie zegt dat mevrouw hem wil verkopen?

Ts zegt van wel. En als het toch zo erg is dat de pony opnieuw verkocht wordt dat je zelfs een verkoop wilt laten ontbinden (waarbij je een rechtbank nodig hebt dat ook geld kost) dan wil je er toch ook wel wat meer voor betalen en de rechtbank vermijden?

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 10:49

Paardenhandel is net zo berucht als handel in tweedehands auto's. Maar particulieren zijn er net zo oneerlijk in.Ik neem aan dat je een normale prijs hebt gekregen voor de pony die je immers zelf wou verkopen. Het is begrijpelijk dat je hem mist,maar ik begrijp dat je niet de mogelijkheden hebt om hem zelf te houden? Als dat wel zo zou zijn kun je proberen hem terug te kopen en dit alles als een dure en vervelende les zien. Wil je hem niet terug om zelf te houden,dan zou ik het loslaten en ook eventuele volgende eigenaren niet gaan volgen.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 10:50

bruintje123 schreef:
Delphi
Ts zegt dat ze wel denkt dat hij voor die handel is.

Ik zie het nu ook. Maar goed zeker weten doet ze het niet begrijp ik.
Maar dan zou ik als TS zijnde die mensen bellen en het eerlijk op de man vragen. En dan aanbieden de pony voor iets meer terug te kopen. De kosten om het voor de rechter te laten komen zullen ook niet mals zijn. En daarnaast vrees ik dat TS geen poot heeft om op te staan. Het is haar woord tegen het zijne.

Maar dan nog loop je het risico als je hem weer verkoopt, dat hij ooit de handel in gaat. En wie weet komt hij via de handel al snel bij een leuk meisje terecht.

TS ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe je er achter bent gekomen dat de pony waarschijnlijk voor de handel is.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Koop laten ontbinden door verkoper? Help

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 11:08

Wat ik overigens niet snap: Je hebt op hun naam gegoogled en toen kwam er niets naar voren..
Maar een beetje handelaar is toch juist wel direct online te herkennen en te vinden? Ze moeten toch ergens hun klandizie vandaan halen?

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 11:11

Cayenne schreef:
Wat ik overigens niet snap: Je hebt op hun naam gegoogled en toen kwam er niets naar voren..
Maar een beetje handelaar is toch juist wel direct online te herkennen en te vinden? Ze moeten toch ergens hun klandizie vandaan halen?

Zoals ik het begrijp heeft ze contact gehad met de vrouw, die door Google gehaald en niks te vinden.
Nu blijkt de man van op internet als handelaar bekend de staan.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 11:12

Cayenne schreef:

Ik las het anders, ze had voor verkoop de naam van de vrouw gegoogled, daar kwam niets uit.

Nadat ze er is geweest heeft ze de naam van de man gegoogled, daaruit bleek dat hij handelt.

Wil niet zeggen dat zijn vrouw niet naar eer en geweten heeft gehandeld en hem voor zichzelf heeft gekocht. Maar wil ook niet zeggen dat het niet zo is.

TS, wat wil je? Pony terug? Zelf een ander huisje zoeken?

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 11:19

Of je draait het om. Mevrouw geeft alleen maar aan wat hun eígen paarden zijn, omdat zij de ervaring heeft dat verkopers afketsen op het feit dat haar man in paarden handelt uit angst dat die die van hun ook verkocht wordt. Zou ook kunnen.

Minoes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-17 11:24

Ik ga er geen zaak van maken, ik laat het rusten en kan alleen maar hopen dat hij goed terecht komt.
Ik wilde alleen graag weten wat mijn rechten en juridische positie zijn ivm het dwaling verhaal.
De pony terug kopen heeft uiteraard weinig zin, want het is niet fair tegenover hem om hem zelf te houden. (Ik ben lichamelijk niet in staat hem genoeg beweging te geven)

Bedankt voor al jullie reacties.

Ann_moi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 11:28

Iris82 schreef:
Of je draait het om. Mevrouw geeft alleen maar aan wat hun eígen paarden zijn, omdat zij de ervaring heeft dat verkopers afketsen op het feit dat haar man in paarden handelt uit angst dat die die van hun ook verkocht wordt. Zou ook kunnen.

Ik ga hierin mee! Dit schoot meteen door mijn hoofd. :) Zij kan best eerlijk geweest zijn. Ik kan me het goed voorstellen dat je liever niet zegt dat je man handelaar is wanneer je zelf een pony zoekt...

Overigens betekend een handelaar niet dat je pony ook niet meer goed terecht kan komen. Mijn oude pony ging ook naar een handelaar. Uiteindelijk is ze in Denemarken terecht gekomen waar ze het zelfs beter heeft dan bij mij. Ze heeft daar minder last van haar eczeem, ze heeft de beste op maat gemaakte zadels, en op het moment dat er weer een eigenaartje te groot is wordt ze doorverkocht met mijn facebook pagina erbij waardoor ik haar kan blijven volgen. :)
Dus een handelaar hoeft zelfs geen slecht nieuws te zijn! :)

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 11:34

Ik denk TS dat puur juridisch bekeken je heel weinig hebt om een zaak te winnen.
Als ik de kopende partij ben, en ik zeg:
"Ja mijnheer de Rechter, dat was inderdaad ons oorspronkelijk idee. Wij dachten een leuke menpony voor onze zoon te kopen. Maar, eenmaal hier aangekomen en in training..het was toch niet helemaal wat we dachten. De klik was er niet echt. Dus we besloten wat andere dingen te proberen, en bleek die het wel goed op te pakken in onze vierspan!
Een tijd later bleek dat die dat heel goed deed, en eigenlijk dat het paard wel kwaliteiten heeft waar veel vraag naar is van onze klanten. Dus daarom besloten we hem toch maar in de verkoop te doen, ondanks dat eigenlijk niet onze eerste intentie was.

Ik denk dat je weinig rechters gaat vinden die je gelijk geven in zo'n geval. En eerlijk gezegd hoop ik dat ook, want als ik iedere keer een rechtzaak aan mijn broek riskeer wanneer ik een paard zou kopen , waar ik na een tijdje de oorspronkelijke intenties mee verander, dan heb ik niet veel zin meer om een paard te kopen.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 11:36

Minoes schreef:
Omdat ik sterke vermoedens heb dat hij voor de verkoop is. Maar dit zet ik nogmaals niet in het topic.

En dan nog? Jij wil hem terug halen en dan ook doorverkopen want je kunt hem niet houden.
Exact hetzelfde. Zolang de pony er gelukkig en gezond bijstaat, who cares?

Lauren186

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 12:20

Je had evt. ook een bruikleenster kunnen zoeken. Beetje banketstaaf achteraf gezegd, maar dan was het jouw paardje gebleven en had je iemand die goed voor hem zou zorgen. Nu zitten er ook nadelen aan een bruikleenconstructie maar het had gekunt.

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 12:47

Kwa rechten kan ik je helaas niet helpen, maar die van mij staat ook bij handelaren op het land. Maar Elano is toch écht van mij. Ze hebben zelf ook eigen paarden die niet weg gaan. Dus ik zou, mocht je er verder niks mee kunnen/willen doen, gewoon aan denken dat het inderdaad een pony is voor hun zelf. :)

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 13:11

Lauren186 schreef:
Je had evt. ook een bruikleenster kunnen zoeken. Beetje banketstaaf achteraf gezegd, maar dan was het jouw paardje gebleven en had je iemand die goed voor hem zou zorgen. Nu zitten er ook nadelen aan een bruikleenconstructie maar het had gekunt.

Want daar komt nooit gezeik van :+

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 13:28

beatje schreef:
Heb je als student juridische medewerker geen betrouwbare bronnen bij de hand als een doorsnee bokker?Persoonlijk denk ik dat verkocht verkocht is.Wel sneu voor de pony.

waarom sneu voor de pony? zolang deze goed verzorgd word is er niks sneu aan hoor. en er zal heus wel weer een nieuwe eigenaar komen voor de pony.

helaas ts en zeker zonder koop contract heb je geen poot om op te staan. en aan ene kant is het maar goed dat een verkopende partij niet zomaar terug kan eisen.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 14:05

Stal Nollie ik persoonlijk vind ieder paard in de handel sneu.En daar mag jij best ander over denken.
Mijn dieren blijven bij ons tot ze sterven.
Maar wel vind ik dat als je zelf dieren verkoopt je niet moet zitten zeuren over het feit dat hij doorverkocht kan worden.
Net als ik ook niet snap dat mensen Kippen gaan redden uit falliete kippenstallen en vervolgens wel vlees eten.Dat is logica die ik niet volg.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 14:36

Ik heb een merrie met een blessure verkocht aan een handelaar. Dat zei hij er niet bij maar voelde ik wel. Verhaal is voor zichzelf maar ik ben niet gek. Ik verkoop een bloedmooie pony voor 500 euro. Ik heb hem laten tekenen dat ze niet geschikt is voor de sport mocht er ooit iemand bij mij terugkomen. De slager wilde haar niet slachten en daar was ze ook te goed voor dus maar verkocht als fokmerrie. Verkocht is verkocht. En misschien gebruikt hij haar wel voor zichzelf want genoeg handelaren met eigen beesten. Ik heb haar ook nooit ergens voorbij zien komen facebook of marktplaats.

Ik ken genoeg particulieren die iets kopen en dan blijkt het niet te klikken hop weg met het beest. Nergens heb je garanties. En je weet nog niet of ze liegen. Ze kunnen wel van gedachte zijn verandert. Als het kei harde handelaren waren hadden ze je niet meer op de dam gelaten met alle drama.

En al met al zijn ze je geen verantwoording schuldig

Paardenmensen die liegen? Iedereen liegt wel eens. Waarom? Omdat mensen vaak zo moeilijk doen. Wel van hun hond kat paard af willen maar denken dat een ander per definitie slechte bedoelingen heeft. Ik snap dat niet.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 21:57

beatje schreef:
Stal Nollie ik persoonlijk vind ieder paard in de handel sneu.En daar mag jij best ander over denken.
Mijn dieren blijven bij ons tot ze sterven.
Maar wel vind ik dat als je zelf dieren verkoopt je niet moet zitten zeuren over het feit dat hij doorverkocht kan worden.
Net als ik ook niet snap dat mensen Kippen gaan redden uit falliete kippenstallen en vervolgens wel vlees eten.Dat is logica die ik niet volg.

geloof me ik handel ook in pony's maar die hebben het vaak hier beter als menig ander paard die op een stalletje staat hoor.

en dit ook met de doorverkoop.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 14:56

Als het sneu zou zijn om paarden te verhandelen, hoe kom je dan aan een paard als je er een wil hebben?

cariena1973

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 15:04

heb t zelf meegemaakt paard verkocht voor mevrouw zelf paard had door mijn blessure lag stilgestaan was halve tuiger. Paard weggebracht naar nieuwe stal week later stond ze voor dubbele te koop(was voor eigen gebruik) Gelukkig goed terecht gekomen en heb r per toeval op fb gevonden en ze kan t niet beter hebben inmiddels is ze 21 jaar. Ga niet op bezoek af en toe zie ik r via fb voorbij komen

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 15:37

Ik zou er toch ook niet blij mee zijn als ik een paard zou kopen bij een handelaar en dan; 'tja, de oude eigenaar wilt wel even alles van je weten, of hij wel goed terecht komt'. En het liefst dan natuurlijk ook weer langs gaan, nee dank je. Peerd is dan van mij, verkocht is verkocht.

Lauren186

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 15:41

Santigo_ schreef:
Ik zou er toch ook niet blij mee zijn als ik een paard zou kopen bij een handelaar en dan; 'tja, de oude eigenaar wilt wel even alles van je weten, of hij wel goed terecht komt'. En het liefst dan natuurlijk ook weer langs gaan, nee dank je. Peerd is dan van mij, verkocht is verkocht.

Is er hier toevallig een topic over?

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 16:15

Geen idee, maar dat kwam wel in mij op toen ik las dat ze graag wilde weten van de handelaar waar de pony naartoe zou gaan als hij verkocht wordt.

Lauren186

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 18:14

Santigo_ schreef:
Geen idee, maar dat kwam wel in mij op toen ik las dat ze graag wilde weten van de handelaar waar de pony naartoe zou gaan als hij verkocht wordt.

Ik zie het wel vaker voorbij komen en vind het altijd erg interessant namelijk

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 18:15

Ik zou er zeker geen moeite mee hebben om een eigenaar eens op de hoogte te houden.
Maar ik moet geen gevoel van stalken krijgen. Dan is het wat anders.
En zelf vind ik het ook fijn om te weten hoe het gaat, maar zelf een update vragen heb ik nooit gedaan.
Die krijg je wel als de eigenaar dat wil.