Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
karuna schreef:Zo denk ik daar ook over. Of iemand sympathiek is of niet heeft er geen biet mee te maken. Als iets niet hoeft vanuit stalhouder maar medestalgenoten iets gaan eisen en blijven zeuren, onderhuds mopperen enz. Dan word ik op termijn ook minder blij en vrolijk.
En mondy op een na laatste stal ben ik juist heel erg geholpen door stalgenoten met alles.
Alleen in het normale niet paardenleven krijg ik het vaak naar mijn hoofd. We zien je dat of dat doen. Maar dat kan je niet. Dus stel je je aan, wil je aandacht, overdrijf je enz Vul zelf maar in.
Dreamybol schreef:Een ander kan en mag nooit bepalen wat iemand wel of niet zou kunnen. Natuurlijk zullen er mensen misbruik maken van voorzieningen (heb er maar eens één nodig, de voorzorgsmaatregelen zodat er geen misbruikers op af komen zijn zo heftig dat de moed je al in de schoenen zinkt als je echt een aanvraag moet doen).
Ik kan paardrijden doordat ik me niet druk hoef te maken over randzaken als poepscheppen. Is het rustig in de bak, dan schep ik heus mest van ons paard en de andere die er dan lopen, maar ik heb lieve stalgenoten die me zeggen te blijven zitten. Is de bak druk, dan ben ik domweg niet snel genoeg weg als er iemand is die me niet ziet of wiens paard onverhoopt iets doet wat niet de bedoeling is. Tijdens lessen mag ik niet eens de bak in van de staleigenaar, tenzij op mijn paard, want dan merk je verrekte weinig van mijn beperkingen. Immers, mijn paard is dan mijn benen.
Als ik een wei in zou moeten waar nog paarden lopen, zou ik ook het probleem hebben dat ik niet snel genoeg weg ben in geval van nood. Als de staleigenaar mij daartoe dwingt kan dat dan nog aardige gevolgen hebben als er wel wat mis gaat..
En daarbij, dan zou ik die wei gemest hebben en ben ik daarna kapot en kan ik dus mijn eigen paard niet meer doen. Godzijdank heb ik op stal mensen om me heen die er begrip voor hebben dat ik doe wat ik kan en die zien wat ik voor geluk ik haal uit mijn tijd op en om mijn eigen beestje én die me dat van harte gunnen!
bruintje123 schreef:Als er dan niets is gebeurd en alles netjes verlopen waarom opent deze mevrouw dan een topic?
Dat is iets wat niet gebeurt lijkt me als alles zo fijn is gegaan.
Dus jullie kant geloof ik ook niet.
De waarheid zal wel in het midden liggen, maar nu stel ik me hem toch voor als een stel zure stalwijven die een vrouw met schroeven in de enkels achter haar rug om zwart maken maar in haar gezicht en dat van de stalbaas ooi weer spelen.
Babootje schreef:Bezopen dit. Als ik staleigenaar was en pensionklanten gaan bij mij hun eigen fatsoensnormen opleggen aan een andere pensionklant, staan die meteen buiten de deur.
Rocamor schreef:Vooropgesteld dat ik even je post quote maar jou er niet op aanspreek!
Maar bovenstaande geldt toch twee kanten op. De stalgenoten van de dame mogen niet drammen. Moeten haar maar gaan helpen.
Maar dan doen wij dus hetzelfde als wat wordt verweten. Ervan uitgaan dat de stalgenoten daar wel tijd of energie voor hebben. Wie zegt dat? Dat wordt maar klakkeloos aangenomen.
Als die staleigenaar er de meerwaarde niet van inziet en de stalgenoten ivm mogelijke worm besmettingen wel, dan Is het aan te raden dat ze met zijn allen om tafel gaan zitten. Wellicht kunnen er twee groepen gemaakt worden.
Een groep die wel wil of kan mesten en een groep die niet kan of wil mesten.
Maar zomaar uitgaan dat iemand (al dan niet met (zichtbare) handicap) wel even wat (voor een ander) kan doen, werkt niet. Niet de ene kant op, noch de andere kant op
Babootje schreef:maximuss schreef:Ik ga even advocaat van de duivel spelen...
Wie zegt dat die vrouw echt het lieve, sympathieke omaatje is zoals iedereen hier zomaar aanneemt? Mss is dit niet het geval en is mevrouw een geniepige betweter en dan is het logisch dat mensen niet staan te springen om haar te helpen...
Ergens vrees ik dat er onderhuids meer speelt dan puur het uitmesten...
En wat dan nog? Al zou het een chagrijnige ouw sok zijn, hebben de anderen dan het recht om haar zo te behandelen? Het is ook geen kwestie van "helpen". De staleigenaar heeft al gezegd dat ze het niet hoeft te doen.
Misschien heeft ze e.e.a. meegemaakt in haar leven; mogelijk is ze communicatief niet erg vaardig. In de regel zie je wel dat mensen opbloeien op het moment dat je gewoon aardig en meelevend bent.
Ik heb in mijn leven altijd geleerd om met respect met ouderen om te gaan. Hun ervaring te waarderen.
.Citaat:Op de achtergrond blijft men toch narrig daarover .Zij vinden nl dat de vrouw/ondanks haar invaliditeit toch de mest moet opruimen
Zammie schreef:Dust2017 schreef:Goedenavond allen,
Ik wil mij hier graag even in mengen, aangezien ik één van de stalgenoten ben die geen respect zou hebben voor oudere dames met een beperking.
De situatie die hier is geschetst is zeer eenzijdig en in mijn ogen niet representatief voor de ware gebeurtenissen. Wij, als landdelers met deze dame, hebben inderdaad gevraagd of het voor haar mogelijk is om ook te proberen één keer in de zoveel tijd mest uit de weide te ruimen. Dit met name omdat het voor haar wel mogelijk is om andere zaken van de verzorging van haar paarden, en het paardrijden zelf, wél te doen. Of het ruimen van mest verplicht is maakt hierin niet zoveel uit, dit zijn nou ook eenmaal de fatsoensnormen bij ons op de stal en garanderen een zomer lang kwaliteit op de wei.
Dit alles is haar op een vriendelijke manier gevraagd en zij is nergens toe gedwongen. Naar aanleiding daarvan heeft zij dit inderdaad geprobeerd, wat leidde tot de conclusie dat dit lichamelijk niet mogelijk is voor haar. Zij heeft dit haar weilanddelers kenbaar gemaakt, en daarmee is voor ons de kous af. Er is geen onvertogen woord gevallen, zij is niet bedreigd en ook nergens toe gedwongen.
Dus graag: ken het hele verhaal, voordat je mensen als respectloos bestempeld.
Wij betreuren het dan ook zeer dat een situate, welke in onze ogen vriendelijk en ongedwongen is verlopen, hier zo tentoon wordt gesteld en wij als stalgenoten zo te kakken worden gezet. Uitermate smaakloos!
Tja, daar gaan we weer. 2 verschillende verhalen. De waarheid zal er wel weer tussenin zitten...
Vind het wel vreemd, dat TS spreekt in derde persoon, maar het blijkbaar zelf is.
srsW schreef:lieveli schreef:Nou dit. Heel raar verhaal.
Volgens mij is het door iemand anders geopperd dat TS zelf de 71 jarige dame is. TS heeft dit niet bevestigd. Blijft allemaal een beetje gissen zolang TS zelf niet meer reageert.