Oudere vrouw met lichamelijke besperking.RESPEKT!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 11:02

Alles valt en staat met een staleigenaar die duidelijke regels op stelt en daar de huurders aan houdt.
Het gaat vaak mis op stallen waar huurders eigen baas gaan spelen en eigen bedachte regeltjes gaan opleggen aan de rest en vaak durven anderen er niet tegen in te gaan.
Het verhaal van een kippenhok zonder goede haan.

TS hoeft niet uit te mesten, staleigenaar vindt dat niet nodig maar blijkbaar vinden een aantal huurders dat bij fatsoensnormen horen en dwingen min of meer de rest , dat het ook moet.
En doe je het niet , wordt er niet vriendelijk met je omgegaan.

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 11:02

Feit blijft dat dit in het begin heel simpel opgelost had kunnen worden door een kleine vergadering te houden waarin de stalbaas duidelijk de puntjes op de i zet... Dat had de hele kwestie ineens de kop ingedrukt.

En nee, ik geloof het niet dat de meesten hier even vrolijk zouden helpen bij een stalgenoot die ze niet mogen...

tengeltje11

Re: Oudere vrouw met lichamelijke besperking.RESPEKT!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 11:11

Volgens mij is het eenvoudig.

Staleigenaar onderhoudt de weides,maar waarschijnlijk niet dagelijks.
Een of meerdere mensen vinden daarom maar dat ze eigenhandig mest uit de weides moeten scheppen.

Wie heeft hier dan een probleem?
Niet de mensen die niet willen of kunnen scheppen,maar de mensen die er een probleem mee hebben dat de mest mss wel eens een of enkele daagjes blijft liggen.

Die zouden naar een andere stalling moeten verhuizen ipv mensen die niet willen of kunnen voldoen aan regels opgelegd door mensen die ze niet hoeven op te leggen.

Wie hier dan invalide,vriendelijk of een tang is of zou zijn,staat hier totaal buiten.

Van de stal uit hoeft niemand mest te ruimen.
Dat is het enige feit die van belang is.

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 11:13

Ik word erg verdrietig van dit topic, het stipt precies aan waar ik in het dagelijkse leven zo vaak tegenaan loop en te lezen in sommige reacties (die van Karuna bijvoorbeeld) ben ik helaas niet de enige.

Een ander kan en mag nooit bepalen wat iemand wel of niet zou kunnen. Natuurlijk zullen er mensen misbruik maken van voorzieningen (heb er maar eens één nodig, de voorzorgsmaatregelen zodat er geen misbruikers op af komen zijn zo heftig dat de moed je al in de schoenen zinkt als je echt een aanvraag moet doen).

Ik kan paardrijden doordat ik me niet druk hoef te maken over randzaken als poepscheppen. Is het rustig in de bak, dan schep ik heus mest van ons paard en de andere die er dan lopen, maar ik heb lieve stalgenoten die me zeggen te blijven zitten. Is de bak druk, dan ben ik domweg niet snel genoeg weg als er iemand is die me niet ziet of wiens paard onverhoopt iets doet wat niet de bedoeling is. Tijdens lessen mag ik niet eens de bak in van de staleigenaar, tenzij op mijn paard, want dan merk je verrekte weinig van mijn beperkingen. Immers, mijn paard is dan mijn benen.

Als ik een wei in zou moeten waar nog paarden lopen, zou ik ook het probleem hebben dat ik niet snel genoeg weg ben in geval van nood. Als de staleigenaar mij daartoe dwingt kan dat dan nog aardige gevolgen hebben als er wel wat mis gaat..
En daarbij, dan zou ik die wei gemest hebben en ben ik daarna kapot en kan ik dus mijn eigen paard niet meer doen. Godzijdank heb ik op stal mensen om me heen die er begrip voor hebben dat ik doe wat ik kan en die zien wat ik voor geluk ik haal uit mijn tijd op en om mijn eigen beestje én die me dat van harte gunnen!

MondyJoker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 11:22

karuna schreef:
Zo denk ik daar ook over. Of iemand sympathiek is of niet heeft er geen biet mee te maken. Als iets niet hoeft vanuit stalhouder maar medestalgenoten iets gaan eisen en blijven zeuren, onderhuds mopperen enz. Dan word ik op termijn ook minder blij en vrolijk.

En mondy op een na laatste stal ben ik juist heel erg geholpen door stalgenoten met alles.

Alleen in het normale niet paardenleven krijg ik het vaak naar mijn hoofd. We zien je dat of dat doen. Maar dat kan je niet. Dus stel je je aan, wil je aandacht, overdrijf je enz Vul zelf maar in.

Lijkt me idd erg moeilijk :j
Ik denk dat veel mensen dat ook wel onbewust doen, het denken dat iets makkelijk kan ?
Ik zal zeker niet zeggen dat ik dat nooit gedacht heb bij iemand onbewust ( en helaas ook omdat er ook genoeg mensen zijn die wel misbruik maken van een situatie)

Maar ik zal de laatste zijn die geen helpende hand uit zal steken, of iemand nu wel of niet beperkt is.

Wel even inhaken op de mensen die aangeven dat zodra er iets niet door de staleigenaar is gezegd het ook niet hoeft. Ja en nee.
Als de stalbaas niet zegt dat er geveegd moet worden in de gangen wil het niet zeggen dat er dan niet uit fatsoen alsnog de gang aangeveegd kan worden nadat men gepoetst heeft bijvoorbeeld.
Ik zal zelf dan ook graag willen helpen bij het een of het ander. Doen wat je wel kan zeg maar.
Zeker als er op het weilandje door alle eigenaren wordt poepgeschept en ik zou dat zelf niet kunnen dan zou ik zeker mijn waardering laten blijken aan de rest. Ik denk dat dat al een hoop scheelt.

Maar dat is op veel stallen het probleem...iets voor de ander over hebben en je waardering laten blijken ipv alleen ongenoegen.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 11:37

Dreamybol schreef:
Een ander kan en mag nooit bepalen wat iemand wel of niet zou kunnen. Natuurlijk zullen er mensen misbruik maken van voorzieningen (heb er maar eens één nodig, de voorzorgsmaatregelen zodat er geen misbruikers op af komen zijn zo heftig dat de moed je al in de schoenen zinkt als je echt een aanvraag moet doen).

Ik kan paardrijden doordat ik me niet druk hoef te maken over randzaken als poepscheppen. Is het rustig in de bak, dan schep ik heus mest van ons paard en de andere die er dan lopen, maar ik heb lieve stalgenoten die me zeggen te blijven zitten. Is de bak druk, dan ben ik domweg niet snel genoeg weg als er iemand is die me niet ziet of wiens paard onverhoopt iets doet wat niet de bedoeling is. Tijdens lessen mag ik niet eens de bak in van de staleigenaar, tenzij op mijn paard, want dan merk je verrekte weinig van mijn beperkingen. Immers, mijn paard is dan mijn benen.

Als ik een wei in zou moeten waar nog paarden lopen, zou ik ook het probleem hebben dat ik niet snel genoeg weg ben in geval van nood. Als de staleigenaar mij daartoe dwingt kan dat dan nog aardige gevolgen hebben als er wel wat mis gaat..
En daarbij, dan zou ik die wei gemest hebben en ben ik daarna kapot en kan ik dus mijn eigen paard niet meer doen. Godzijdank heb ik op stal mensen om me heen die er begrip voor hebben dat ik doe wat ik kan en die zien wat ik voor geluk ik haal uit mijn tijd op en om mijn eigen beestje én die me dat van harte gunnen!

Vooropgesteld dat ik even je post quote maar jou er niet op aanspreek!

Maar bovenstaande geldt toch twee kanten op. De stalgenoten van de dame mogen niet drammen. Moeten haar maar gaan helpen.

Maar dan doen wij dus hetzelfde als wat wordt verweten. Ervan uitgaan dat de stalgenoten daar wel tijd of energie voor hebben. Wie zegt dat? Dat wordt maar klakkeloos aangenomen.

Als die staleigenaar er de meerwaarde niet van inziet en de stalgenoten ivm mogelijke worm besmettingen wel, dan Is het aan te raden dat ze met zijn allen om tafel gaan zitten. Wellicht kunnen er twee groepen gemaakt worden.
Een groep die wel wil of kan mesten en een groep die niet kan of wil mesten.

Maar zomaar uitgaan dat iemand (al dan niet met (zichtbare) handicap) wel even wat (voor een ander) kan doen, werkt niet. Niet de ene kant op, noch de andere kant op

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 11:41

Wel kunnen verzorgen en mesten zegt niks over mesten in de wei!
Ik lijk 'alles' te kunnen, maar laat mij een kruiwagen mest scheppen en ik lig écht in de kreukels hoor.
Die moves met de mestboy zijn gewoon killing met een al zeer lijf.
Gelukkig heb ik mijn pony zo staan, dat ze op dat stuk geen mest scheppen.
Ooit een akkefietje op stal gehad, 4 op de wei totaal en 2 van de pensioneigenaar.
Had de andere stalgenoot bedacht dat wij wel ff mest zouden scheppen van die andere twee pony's van de staleigenaar.
Zonder overleg met mij, nou mooi niet!
Ik schepte braaf eind van de week, zij misschien 3 dagen nadat ik geschept had.
Ofwel ik had 5 kruiwagens, zij maar 2.
En dan zeggen: ik vind die 2 kruiwagens niet erg hoor, ja en ik heb er dus 5 omdat ik voor 1,5 week mag scheppen, ipv één week.
Ik ging er al weg, en ik heb mijn pony toen op stal gelaten tot vertrek, dan hoefde ik het niet meer te doen.
Echt ik werd er schijtziek van, letterlijk. :+

Qerty

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 11:57

bruintje123 schreef:
Als er dan niets is gebeurd en alles netjes verlopen waarom opent deze mevrouw dan een topic?
Dat is iets wat niet gebeurt lijkt me als alles zo fijn is gegaan.

Dus jullie kant geloof ik ook niet.
De waarheid zal wel in het midden liggen, maar nu stel ik me hem toch voor als een stel zure stalwijven die een vrouw met schroeven in de enkels achter haar rug om zwart maken maar in haar gezicht en dat van de stalbaas ooi weer spelen.

Jij bent niet de enige die de stalgenoten op deze manier afschildert. Ik vind dat apart.
Want ik lees een OP die op mij nogal eenzijdig en door een filter van persoonlijke emoties overkomt.
Sowieso natuurlijk niet helemaal duidelijk door wie de OP geschreven is.

Door een betrokkene die zich bekommert over deze kwestie?
-> Waarom stel je zelf niet voor om de mestbeurt van deze dame over te nemen?

Door de oudere vrouw met lichamelijke beperkingen zelf?
-> Respect werkt twee kanten uit en is mijns inziens niet direct gerelateerd aan leeftijd en fysieke mogelijkheden. Als jij je op dezelfde toon tegenover je stalgenoten opstelt als in de posts in dit topic, kan ik me ergens wel voorstellen dat er af en toe scheve gezichten worden getrokken.

Dus ik geloof eerlijk gezegd de andere kant wel. Jij noemt de stalgenoten zuur. Op mij komt de openingspost nogal zuur, eenzijdig en passief over.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 12:01

Jij hebt de updates van de stalgenoten gemist Qerty?
Daarop mijn mening.

Die updates staan vol met verwijten naar deze dame.
Ze kan rijden dus een wei mesten.
Duidelijk dat ze achter haar rug om daarover praten, maar nee er is niets gebeurt.
Dat is niet geloofwaardig en dan denk ik dat het zure stalwijven zijn.
Heb dan op zijn minst ballen om het niet achter de rug te doen, dan had ik een andere mening gekregen door wat ze zelf schrijven.

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 12:04

Volgens mij heeft dit nog amper te maken met het wel/niet uitmesten van de weide.

Ga eens met zijn allen een kop koffie drinken. Barbecueën op stal. Een middag high tea-en. Organiseer een kleine picknick. Jullie moeten weer met elkaar in gesprek komen, zonder alle ondertonen en verwijten naar elkaar toe.

Dat mestprobleem lost zich daarna wel op, maar dat lukt pas als jullie weer fatsoenlijk met elkaar omgaan.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 12:08

En imo niets te maken met het feit dat ze de wei niet mest aangezien dit niet moet van de stalbaas.

Het onder de noemer van goed fatsoen afschuiven vind ik er over. Voor je stal vegen, dat valt er onder. Een heel wei uitmesten niet. Dat valt onder het weide management en dat valt onder de staleigenaar. Dat andere stalgasten de wei gaan uitlzsten terwijl dit niet hoeft, geeft geen verplichting naar andete stalgasten die dit niet willen, niet kunnen,....

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 12:18

Babootje schreef:
Bezopen dit. Als ik staleigenaar was en pensionklanten gaan bij mij hun eigen fatsoensnormen opleggen aan een andere pensionklant, staan die meteen buiten de deur.

Hmmmm.... als ik staleigenaar was zou ik vooral niet blij zijn dat mensen menen dit soort dingen op een forum te moeten bespreken. Dit bespreek je met elkaar op stal en komen klanten er onderling niet uit, dan ga je met de staleigenaar erbij in overleg.
Als iemand vindt dat die stalgenoten zeuren en onterecht drammen dat deze dame mee moet helpen, dan verwijs je die stalgenoten door naar de staleigenaar. Niet een topic hier starten om je gelijk te bevestigen. Ongeacht wie er wat eist of kan, bespreken hoort niet hier op Bokt.
Overigens vind ik dit ongeacht de situatie die hier ligt en als ik de diverse reacties lees zal de waarheid ergens in het midden liggen.

Bsmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 12:29

Van de staleigenaar hoeft het niet, dat de er mensen zijn die het er niet mee eens zijn, goed dan.
Maar TS is dit eigenlijk niet een hoop gedoe om iets wat daar opgelost is?
Jje kan natuurlijk nooit iedereen te vrede houden. Het feit dat die vrouw het uit eindelijk toch doet is haar keuze als je het mij vraagt.

Maar goed dat zal ik wel zijn.

Koia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 12:32

De stalbaas is ook een beetje een slappeling dat hij zich blijkbaar zo onttrekt van alles en het maar goed vind dat z'n pensionklanten zelf regeltjes gaan verzinnen en mensen forceren die op te volgen. Van wie is die stal nou eigenlijk?
Ongeacht wie er nou 'gelijk' heeft is het natuurlijk onacceptabel dat een groepje van 5(?) zich tegen 1 persoon keert. (imo ook iets wat de eigenaar van de stal de kop had moeten indrukken..zo jaag je immers klanten weg)

Als alles koek en ei was geweest dan had TS er waarschijnlijk geen topic over geopend, de leuke sfeer zal wel ver te zoeken zijn op deze stal.

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 12:33

Rocamor schreef:
Vooropgesteld dat ik even je post quote maar jou er niet op aanspreek!

Maar bovenstaande geldt toch twee kanten op. De stalgenoten van de dame mogen niet drammen. Moeten haar maar gaan helpen.

Maar dan doen wij dus hetzelfde als wat wordt verweten. Ervan uitgaan dat de stalgenoten daar wel tijd of energie voor hebben. Wie zegt dat? Dat wordt maar klakkeloos aangenomen.

Als die staleigenaar er de meerwaarde niet van inziet en de stalgenoten ivm mogelijke worm besmettingen wel, dan Is het aan te raden dat ze met zijn allen om tafel gaan zitten. Wellicht kunnen er twee groepen gemaakt worden.
Een groep die wel wil of kan mesten en een groep die niet kan of wil mesten.

Maar zomaar uitgaan dat iemand (al dan niet met (zichtbare) handicap) wel even wat (voor een ander) kan doen, werkt niet. Niet de ene kant op, noch de andere kant op

Dát is waar. Iets wat ik in mijn dagelijks leven wel meeneem (ik oordeel niet meer over jonge mensen in een lift oid, want tsja, je weet gewoon niet of ze lui zijn of de trap niet kúnnen nemen), maar waar ik hier niet voldoende aandacht aan gaf.

In dit topic wordt gesteld dat het van de stalbaas niet hoeft. Als ik iets niet kan, dan bedenk ik geen 'regels' waar anderen zich dan wel aan moeten houden. Zodoende ben ik ervan uitgegaan dat de stalgenoten het mesten wel op zich kunnen nemen, zij kwamen immers onderling tot deze nieuwe afspraak. Er is blijkbaar gevraagd of mevrouw het wilde proberen, dus ze hadden er al rekening mee gehouden dat het misschien geen optie zou zijn.
Dat is voor mij trouwens één van de ergste dingen aan mijn beperking, als controlfreak moet ik touwtjes uit handen geven omdat ik dingen niet meer kan. Daarmee moest ik dus ook mijn standaarden loslaten, want als iemand anders het doet doet ie het op zijn of haar manier. :')

Makkelijkste oplossing is trouwens naar een volpension stal gaan, maar wij moeten altijd nog wel mest uit de rijbak en paddocks halen. Stal en wei is niet ons pakkie aan, al vind ik wel dat ik zelf op moet strooien als ik 's ochtends vroeg kom en de plakken liggen er alleen nog maar in. Maar wederom, dat kan ik bij onze eigen stal, niet met 10 stallen op een rij.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 12:38

Mijn keuze is geweest helemaal stoppen met paarden hoe pijnlijk ook na 44 jaar eigen pony gehad te hebben. Kan volpension niet betalen en zelf zorg fysiek niet meer te doen. Als het anders had gekund had ik het graag gedaan.

En oordelen doen veel mensen helaas. Ik ben daar jaren geleden mee gestopt omdat je nooit weet waarom mensen dingen doen, zeggen of juist niet doen. Daar zal een goede reden voor zijn.

Simpel voorbeeld nog van iets wat je niet kunt uitkeggen aan iemand tenzij die iets mankeert ook. Hier inde regio is een soort van rolstoel driedaagse. Alleen dan je zit en er zijn heel veel duwers geregeld die je drie dagen 6 km per dag rondduwen. Heerlijk altijd een feestje en ook al ben ik verreweg de jongste ik geniet er van. Zal dat nooit lopend kunnen.

Maar ik laat wel honden uit en langzaam wordt mijn conditie beter. Maar toch doe ik mee, laat me duwen zodat ik ook kan genieten van alles. Alleen het is voor gezonde mensen niet te begrijpen dat het geen misbruik maken is van de duwers, dat die met liefde en plezier me rondduwen. En dat het echt niet mogelijk is drie dagen zoveel en in dat tempo te lopen zonder heel zwaar over een grens te gaan. Los van het feit dat ik de afstand echt niet kan halen.
Laatst bijgewerkt door karuna op 13-04-17 12:42, in het totaal 1 keer bewerkt

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 12:39

Het ergste is dat men zich hier druk blijft maken en de stal genoten en ts zelf ineens angstvallig stil zijn.
Mag hopen dat jullie allemaal rond de tafel zitten nu

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 13:03

Hier ook een meelezer die met haar oren staat te klapperen en toch niet kan zwijgen meer.

Toen ik zelf heel ziek was van mijn hart en gewoon 3x zo lang deed over alles en dus het rijden er vaak bij inschoot bij mij, omdat ik dan letterlijk compleet stuk was van alles klusjes rond de paarden, kreeg ik ook alleen maar besmuikte blikken en werd er wat afgekletst achter mijn rug. Want ze zag er toch gezond uit met haar rode wangen? Niet eens willen weten dat die door de medicatie kwamen en niet door de alcohol (was het maar zon feest geweest!). Toen was ik 40. Was als een kind zo blij dat ik het weer allemaal zelf mocht doen aan huis en niet meer die blikken in mijn rug hoefde te voelen, nog liever nooit meer kunnen rijden en nog veel zwaarder werk, dan met dat soort lui rond moeten komen...

Maar ik sta serieus te kijken dat mede stalgenoten het nog durven te vragen of ze even de wei kan uitmesten, als de dame in kwestie 71 jaar oud is en niet meer zo mobiel is.
Wat nu als het je eigen oma of moeder is? Die nog zo geniet van haar paarden en zelfs nog rijden kan en de andere klusjes, zou je het dan ook heel normaal vinden om haar te vragen of ze even de wei gaat uitmesten?
Dan til je toch ook die ballen die in je broek of bh zitten effe op en doet het voor haar? Waarom dan niet voor een ander? Gun elkaar toch eens wat mensen, het is zo een kleine moeite en zo een groot plezier voor die ander...

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 13:06

Babootje schreef:
maximuss schreef:
Ik ga even advocaat van de duivel spelen :-)...
Wie zegt dat die vrouw echt het lieve, sympathieke omaatje is zoals iedereen hier zomaar aanneemt? Mss is dit niet het geval en is mevrouw een geniepige betweter en dan is het logisch dat mensen niet staan te springen om haar te helpen...
Ergens vrees ik dat er onderhuids meer speelt dan puur het uitmesten...

En wat dan nog? Al zou het een chagrijnige ouw sok zijn, hebben de anderen dan het recht om haar zo te behandelen? Het is ook geen kwestie van "helpen". De staleigenaar heeft al gezegd dat ze het niet hoeft te doen.
Misschien heeft ze e.e.a. meegemaakt in haar leven; mogelijk is ze communicatief niet erg vaardig. In de regel zie je wel dat mensen opbloeien op het moment dat je gewoon aardig en meelevend bent.
Ik heb in mijn leven altijd geleerd om met respect met ouderen om te gaan. Hun ervaring te waarderen.

Ik snap het probleem niet.
Staleigenaar heeft 2 jaar terug al gezegd dat de vrouw niet hoeft te mesten.
TS geeft aan dat (achter de rug om van de vrouw) er wordt geroddeld en geklaagd.
Geeneens tegen de vrouw zelf...
Wie verplicht de vrouw dan om te mesten?
De weidegenoten willen het (blijkbaar) wel, maar hoe zouden ze het haar dwingen dan?

TS zegt:
Citaat:
Op de achtergrond blijft men toch narrig daarover .Zij vinden nl dat de vrouw/ondanks haar invaliditeit toch de mest moet opruimen
.
Nou dan moet mevrouw gewoon aangeven; heb je problemen ermee, praat maar met de staleigenaar.
Klaar.
Snap niet dat zij dan al 2 jaar tegen haar zin/kunnen in staat te mesten.

Snap niet dat zij zich dan zou laten overhalen om het alsnog te doen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 13:06

Sowieso zijn pensionstallen vaak zwaar minder fijn door dit soort dingen. Er is altijd wel gezeur en gezeik, kliekjesvorming, roddelen achter de rug om, liegen over stroverbruik, spullen die kwijtraken etc etc. Mensen die het niet eens zijn met hoe jij je paard traint, voert, borstelt, etc. Mensen die jaloers zijn als het bij jou wel goed gaat en bij hun niet. Mensen die jaloers zijn om dingen die jij hebt en zij niet. Pffff, pensionstallen... daar kan je boeken over schrijven denk ik.

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 13:09

Wij hebben de paarden aan huis (2) en als ik zie wat die in een week tijd samen neerleggen, dat zou ik ook niet voor een ander opruimen. Dat moet de staleigenaar dan maar regelen als je er voor betaald. Ik meen gelezen te hebben dat het niet verplicht is. Ik vind niet dat anderen de poep van TS paard op hoeven te ruimen, ik vind ook niet dat ze er TS lelijk op aan mogen kijken, het zijn immers de regels van de staleigenaar.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 13:10

Zammie schreef:
Dust2017 schreef:
Goedenavond allen,

Ik wil mij hier graag even in mengen, aangezien ik één van de stalgenoten ben die geen respect zou hebben voor oudere dames met een beperking.

De situatie die hier is geschetst is zeer eenzijdig en in mijn ogen niet representatief voor de ware gebeurtenissen. Wij, als landdelers met deze dame, hebben inderdaad gevraagd of het voor haar mogelijk is om ook te proberen één keer in de zoveel tijd mest uit de weide te ruimen. Dit met name omdat het voor haar wel mogelijk is om andere zaken van de verzorging van haar paarden, en het paardrijden zelf, wél te doen. Of het ruimen van mest verplicht is maakt hierin niet zoveel uit, dit zijn nou ook eenmaal de fatsoensnormen bij ons op de stal en garanderen een zomer lang kwaliteit op de wei.

Dit alles is haar op een vriendelijke manier gevraagd en zij is nergens toe gedwongen. Naar aanleiding daarvan heeft zij dit inderdaad geprobeerd, wat leidde tot de conclusie dat dit lichamelijk niet mogelijk is voor haar. Zij heeft dit haar weilanddelers kenbaar gemaakt, en daarmee is voor ons de kous af. Er is geen onvertogen woord gevallen, zij is niet bedreigd en ook nergens toe gedwongen.

Dus graag: ken het hele verhaal, voordat je mensen als respectloos bestempeld.

Wij betreuren het dan ook zeer dat een situate, welke in onze ogen vriendelijk en ongedwongen is verlopen, hier zo tentoon wordt gesteld en wij als stalgenoten zo te kakken worden gezet. Uitermate smaakloos!

Tja, daar gaan we weer. 2 verschillende verhalen. De waarheid zal er wel weer tussenin zitten...
Vind het wel vreemd, dat TS spreekt in derde persoon, maar het blijkbaar zelf is.

Nou dit. Heel raar verhaal.

srsW

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 13:23

lieveli schreef:

Volgens mij is het door iemand anders geopperd dat TS zelf de 71 jarige dame is. TS heeft dit niet bevestigd. Blijft allemaal een beetje gissen zolang TS zelf niet meer reageert.

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 13:35

srsW schreef:
lieveli schreef:

Volgens mij is het door iemand anders geopperd dat TS zelf de 71 jarige dame is. TS heeft dit niet bevestigd. Blijft allemaal een beetje gissen zolang TS zelf niet meer reageert.

TS heeft in eerdere berichten geschreven over haar lichamelijke beperkingen, deze komen overeen met de beperkingen die TS noemt over de oudere vrouw in haar openingspost. Toeval of 1+1=2?

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 13:59

Blijft bijzonder dat elkaar helpen steeds maar neer lijkt te komen op dat een mindervalide niks meer hoeft te doen voor het gezamenlijke gedeelte. Een compromis vinden gaat altijd twee kanten op :)