Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
eilleen333 schreef:Ik ben ook van plan om binnenkort voor mijn BE te gaan. Iemand ervaringen met rijscholen in de omgeving van Zwolle? Heb er een paar uitgezocht en die zitten qua slagingspercentage en prijzen vrij dicht bij elkaar. Maakt het kiezen niet heel veel makkelijker, haha!
canisia schreef:Wow wat een prijzen![]()
Via vakantieveilingen hebben mijn zus en ik ieder voor €200,- een cursus 'gekocht'. Bij 2 verschillende maatschappijen. Achteraf bleek bij die van mij dat dit niet een complete cursus was en je na een proefles nog 2-6u bij moest kopen afhankelijk van je niveau.
Gelukkig voor mij was dit nog 2 uur bijkopen waardoor ik totaal 1 uur proef les had en dan een andere dag 6u les en 1 u examen. 6u Was wel erggg lang, maar in die tijd alle mogelijk oefen plekjes geoefend die ik met het examen zou krijgen.
Erna examen (god ik wist ineens weer wat voor een hell afrijden was voor je mentale gesteldheid) en gelijk geslaagd. Ik reed in een dikke automaat bus, echt sterke goede combo en super fijne instructeur.
De cursus die me zus had gekocht was echt belabberd, 2uur les, 1uur examen en dan moest je je 2 uur les ook nog eens delen met iemand anders. Dus 1 uur kijken en 1 uur zelf rijden. Ook nog een kleine schakelbak, zij had daar echt een mental breakdown (is ook niet zo goed me stress factoren en zeker niet als het ineens anders is dan je verwacht).
Het is dat zij een week na mij pas hoefde en ik alle theorie stof had opgeschreven en we die week veel samen geoefend hebben met een aanhanger van onze pa. Ik had alle tips en technieken uitgeschreven, dus zo kon ik haar helpen met wat de regeltjes waren en daardoor heeft zij het uiteindelijk ook in 1x gehaald, maar van alleen die les van dat bedrijf had het niks geworden..
Duss als je via vakantieveilingen boekt, kijk goed welke rijschool en wat ze precies aanbieden!
Wij waren nu samen €500,- kwijt voor 2x E, dus eerlijk gesplit en ieder €250,- betaald.
jojoleinee schreef:Ik wil ook graag mijn BE rijbewijs halen. Kan iemand mij vertellen hoe duur dit ongeveer is? Ik woon in de omgeving van Breda, als iemand nog een goede rijschool kent die ook aanhanger doet..
jojoleinee schreef:Ik wil ook graag mijn BE rijbewijs halen. Kan iemand mij vertellen hoe duur dit ongeveer is? Ik woon in de omgeving van Breda, als iemand nog een goede rijschool kent die ook aanhanger doet..
Grooming_Mom schreef:jojoleinee schreef:Ik wil ook graag mijn BE rijbewijs halen. Kan iemand mij vertellen hoe duur dit ongeveer is? Ik woon in de omgeving van Breda, als iemand nog een goede rijschool kent die ook aanhanger doet..
Rijschool Jan Over is echt een aanrader en dan instructeur Ivo![]()
Er staat nu een cursus aangeboden op vakantieveiling die je ook kan afnemen bij Jan over !
Alleen de eigen verklaring van 40 euro komt er los bij .
Echt een hele chille dag gehad met de nodige humor en heerlijk op mijn gemak gereden.
Ik heb daar een dagcursus gedaan die ik had via vakantieveiling .
NinaCharlie schreef:Polly bedankt dat is een goede tip. Ik weet niet waarom maar het idee lijkt me erg spannend, een soort faalangst die ik eigenlijk nooit heb gehad. Terwijl ik heel erg houd van autorijden en dat vaak doe, ik haal makkelijk de 150 km op een (werk)dag.