Twijfels keuze zadelmak maken.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 21:29

ruitje schreef:
Ja weet je, wat ik hier het meeste lees gaat gewoon over communicatie en de eigenaar een 'goed gevoel geven' .

Daar ben ik zelf overigens heel erg goed in durf ik te stellen.

Echter sta ik ook aan de andere kant en zijn er mensen die op zondagavond bellen voor de meest bizarre zaken. Dus nee, het is heus niet zo dat als je het zelf netjes doet dat meteen betekend dat je dat vertrouwen terug krijgt.

Dat hoeft ook niet. Maar dat iemand wel foto's en appjes stuurt is geen garantie voor een goed beleerproces.

Naar mijn idee staat er namelijk een hele nieuwe generatie deskundigen op, die vooral een mooi praatje hebben maar weinig echte kunde. Daar waar de oude generatie paardenmensen gewoon wel kunde heeft maar niet mee kan met de nieuwe 24 uurs communicatie maatschappij.

Overigens 'praat ik niks goed' en zeg ik nu voor de DERDE keer dat ze haar paard daar moet weg halen.

Soms echter kan gewoon de andere kant van de zaak bekijken ervoor zorgen dat je dus netjes uit elkaar gaat i.p.v. de manier waarop andere bokkers het hier adviseren ;)

Ik heb zelf ook een pensionstalling en mensen kunnen idd wel eens bellen voor niks,maar liever dat als geen communicatie.Als er iemand belt dat een paard geen water heeft ga ik niet kijken als ik een stijd heb ,maar direkt.Of ik moet in de winkel staan dan zeg ik ,als ik thuis kom kijk ik direct even.
Ik App bij kleinere verwondingen en bel als er serieuze zaken aan de hand zijn.

Als pensionhouder gebeuren helaas altijd dingen op het verkeerde moment,ben je altijd bezig.Maar dat hoort er nu eenmaal bij.
Ik ben zelf ook ouder,maar vind wathsapp de uitvinding als communicatie met de klanten,rap een fototje er bij van de situatie,makkelijk hoor.

Dus ts ,fijn dat je hem er hebt weg gehaald.

Rizette

Re: Twijfels keuze zadelmak maken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 21:39

Ts ik snap je helemaal en heb mijn eigen paarden thuis staan en ook wel eens een enkele keer paarden van anderen. Maar als je het goed doet ben je nog drukker en voorzichtiger met de paarden van iemand anders als met die van jezelf. Althans zo denk ik er over. Dit was helemaal niet o.k. Het lijkt er wel op dat hij het zelf ook moeilijk inzag met het beleren van je paard en hij het misschien wel prima vond dat je hem weer ophaalde. En als het echt bewust was met die waterbak dan zou dat echt heel erg zijn, dier uitdrogen om hem "mak"te maken kom op zeg wat een mentaliteit. Ik zie dat je paard ook in een natte stal stond, hier wordt je echt niet blij van. Goed gedaan hoor! Hoop dat hij snel weer de oude is.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 21:43

Goed dat je hem weer thuis hebt TS!

Ik zou ook gewoon een goed gevoel willen bij een stal en of dat nou mijn eigen sentiment is of niet, het is mijn paard en die moet het gewoon goed hebben.

Op elke stal is wel wat te wensen en eigenlijk ook als je paarden aan huis hebt, maar soms moet je het doen met bepaalde omstandigheden. Je moet er i.m.o. geen rot gevoel bij hebben. Als het niet goed genoeg is dan zijn er stallen zat waar je het beter kan treffen.

Heel veel beterschap met het been en succes met zijn verdere beleerproces, waar dan ook.

Kamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 21:59

cissy schreef:
Klinkt als: paard is week niet buiten geweest en daardoor stalbenen.

Een jong en gezond paard krijgt geen dikke benen van op stal staan....
Dan zit er een andere oorzaak achter.

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 22:12

Kamy schreef:
cissy schreef:
Klinkt als: paard is week niet buiten geweest en daardoor stalbenen.

Een jong en gezond paard krijgt geen dikke benen van op stal staan....
Dan zit er een andere oorzaak achter.

Een paard wat niet gewend is op stal te staan en dan plotseling zoveel uur oo stal staat kan weldegelink stalbenen krijgen de eerste tijd. Dus zo gek is dat niet als die zo weinig buiten is geweest.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 22:22

suikermeisje schreef:
Een paard wat niet gewend is op stal te staan en dan plotseling zoveel uur oo stal staat kan weldegelink stalbenen krijgen de eerste tijd. Dus zo gek is dat niet als die zo weinig buiten is geweest.

En dan aan één been?

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 23:31

Mijn paard is jong en gezond. Hele zomerseizoen 24/7 op het land en heeft dan daarna ala hij op stal komt weleens stalbenen. Ook weleens aan 1 been. Als hij gereden is of buiten loopt trekt het wel weer weg. Het hoeft niet te betekenen dat het paard doodziek is.

Wel is het erg vervelend dat er zo gehandeld is door de eigenaar van de stal en dat je er niet van op aan kunt.

alice0cullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 23:36

Ik vind vertrouwen toch wel heel belangrijk in het zadelmak maken. Ik moet iemand op het woord kunnen geloven en de kleinste twijfel daaraan laat ik mijn paard weer ophalen zo simpel stel ik het.

Je gevoel volgen is toch echt wel heel belangrijk, ik vind het slim dat je je paard daar hebt weggehaald, zie al te veel horror dingen in de zadelmak maak branche. Er zijn een hele hoop goede, maar er zitten ook zat rotte appels tussen.

FotosbyElles

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-16 09:44

Nog een update van mijn kant.

In de periode dat het been afgespoten moest worden, werd het andere been ook steeds dikker. Dierenarts is erbij geweest. We hebben alles nagekeken, en extra testjes gedaan. Maar gisteren is mijn grote paardenvriendje weer helemaal gezond verklaard. *\o/* *\o/*

Zijn benen zijn bijzonder goed geslonken. Er is nog alleen een lichte verdikking op de enkel. Maar deze moet met tijd ook gewoon goed weg gaan. Het waren dus ( Gelukkig ) stalbenen. Hij kan alles weer, hij loopt nog wel voorzichtig. Maar draaft, bokt en galoppeert er weer lekker op los.

Mijn zoektocht naar een andere stal is begonnen. Gisteren de eerste stal wezen bekijken en een super goed gevoel erbij. Ik ga er nog naar een of twee kijken. Maar als ik me morgen nog zo voel over die eerste stal. Heb ik mijn keuze al gemaakt. Het is de bedoeling dat hij volgend weekend weer lekker naar stal gaat. Hij mag nog rusten en lekker even genieten. ( Dit geld alleen als hij niet kreupel word. )

Dus hij mag nu lekker genieten van de Herfst vakantie.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-16 10:09

Wat fijn! Dat is top om te horen! :D

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-16 16:11

Fijne update...nou ja voor je paard minder natuurlijk want hij kwam dus gewoon zijn stal niet uit. Goed dat je je gevoel gevolgd hebt.

paardje1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 13:27

Wil je laten weten welke stal het is geworden

FotosbyElles

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-16 10:20

Een nieuwe update.

De Enkels zijn geslonken, er is geen voorzichtigheid meer. Hij is helemaal hyper en we hebben dus het longeren weer opgepakt. Aangezien hij hier echt van geniet. Zelfs over het harde draaft hij netjes en regelmatig. Ik heb vandaag de stalhoudster gebeld, en we mogen hem vrijdag brengen. Zij houd zijn benen ook extra in de gaten. Wat ik uiteraard wel fijn vind.

Ik ga naar een stal in Sint Oedenrode waar ik van vele bokkers goeds heb gehoord. Waar ik ook vaak over ben gemaild. Dus nu gaat het avontuur weer opnieuw beginnen voor hem. Hopen dat we hem netjes op de trailer krijgen. Natuurlijk ook hopen dat dit avontuur een veel beter einde heeft.

Heel erg bedankt allemaal voor het meedenken. Voor de hulp en jullie woorden.

paardje1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 20:43

TS hoe gaat het nou met je paard? Is er al voortuitgang

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 20:46

Fijn, als hij staat waar ik denk komt het helemaal goed!

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 20:57

Dat klinkt fijn, heel veel succes!

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 21:22

Hoe gaat het nu

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 21:27

Wat leuk, ik zie hem net langskomen via fb, wat een ongelofelijk gaaf paard ts!

Mafflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 21:52

Hier een stille meelezer. Wat fijn dat je hem daar weg hebt gehaald en dat je op een andere stal opnieuw kan beginnen!

FotosbyElles

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-16 11:14

Hallo allemaal,

Ik kan jullie het blije nieuws geven dat het super gaat op de nieuwe stal.
Hij staat er momenteel twee weken. Ik ben tweemaal op bezoek geweest omdat ik zo'n goed gevoel heb bij deze stal dat ik niet dagelijks aan de deur hoef te staan. Ik heb mijn paard dus tweemaal opgezocht toen ze er mee gingen werken. Een heel trots baasje hier. Hij beheerst nu de stap, draf en galop onder de man. Ook het op en af stappen gaat zonder problemen en hij gedraagt zich fenomenaal.

Ik zal een filmpje toevoegen met hoe goed hij het momenteel doet. Natuurlijk moet er heel wat bevestigd worden. Maar ik ben al heel blij dat hij nergens geen trauma aan over heeft gehouden. Hij gaat braaf de poetsplaats op. Gaat rustig naar buiten en eet zijn stal niet meer helemaal leeg.

Dit is waarschijnlijk de beste keus die ik in een lange tijd heb gemaakt.

@0000 heel erg bedankt. Ik ben ook super trots op hem.

https://youtu.be/Gn5o2dLxaec

https://youtu.be/KHaqmBoXzuI

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 12:38

Wat een fijne update!