[VOLG] het maken van mijn pony-menbus

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lizz

Re: [VOLG] het maken van mijn pony-menbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 00:14

Wat een gave bus is het geworden!!

Over raampjes, misschien zijn caravan/camper raampjes een idee?
(Als je daar tenminste zelf nog niet aan gedacht had)

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 00:32

trailer raampjes, bedenk dat het paardproef moet zijn

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 00:50

Wat een gave bus is het geworden!

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 07:29

Bij Impex in Groningen kunnen ze volgens mij alles trailer/bus gerelateerd voor je bestellen of op maat laten maken.

Fijn dat ie zover beviel

_Alarm_wlkp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 11:07

Voor de raampjes kun je bij Caralu kijken!
Die zitten in Best maar hebben ook alles online staan en kan je prijsofferte vragen, ook alles op maat kan.
www.caralu.com

leeslampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 12:45

Ziet er goed uit met pony's erin!

Worden ze trouwens niet wagenziek van achteruit vervoerd worden? :')

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-16 11:51

Nee, achteruit reizen wordt juist vaak als beter gezien voor paarden.

Omdat je meestal harder remt dan optrekt en ze op hun achterkant meer kunnen hebben dan tegen de borststang aan leunend.

De eerste rit stond Kyano duidelijk onzeker, hij moest echt wennen, ik voelde hem constant bewegen en ik reed echt super voorzichtig.

Nu na alweer aantal keer gebruikt staat Kyano doodstil en merk ik dat ik inderdaad veel harder kan remmen en ook in bochten minder voorzichtig hoef te doen dan met trailer, hij blijft veel relaxder staan !

Ben van de week ook even naar de weegbrug gereden, MET koets, tuig, volle tank, ik, hond etc gewogen.

Dus echt alleen de ponys hoeven er maar in nog.
Kwam op precies 2700. Blijft dus 800 over voor twee ponys, perfect dus.
Grotere ponys dan +/- 400 kg per stuk passen er echt niet in.
Kyano is 235 (meerdere keren gewogen dit jaar) en Breezer gok ik nu ook zoiets en zal zo'n 350 worden denk ik

SARINO

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 12:22

Wat leuk,en goed uitgedacht.
Ik had in mijn ponytijd een Mercedesbus.Model met meubelbak en dubbele cabine.Ik heb er veel plezier van gehad .Pony mee,kar mee ,slaapspullen en gaan!!!
Veel plezier met je bus!

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 15:41

Goed uitgedokterd allemaal en succes op de keuring!

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 15:56

Wat gaaf zeg! Dat heb je prima berekend allemaal.
Het bevestigt alleen voor mij wel, dat ik het met mijn 2 grotere paarden/pony's niet moet willen. Dat gaat qua laadvermogen nooit lukken helaas.

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-16 17:54

assie: Ja of je moet de ombouw veel minder zwaar maken. Wij hebben echt HEEL VEEL betonplex gebruikt aan de binnenkant (bijna 400 kg blijkbaar aan hout haha) dus...

En vergeet niet dat ik de koets van 150 kg er al in had staan. Dus zonder koets had ik 950 te laden aan dieren.

Maar echt twee grote paarden geloof ik ook niet zo hoor (zoals ik op MP voorbij zag komen).

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-16 00:07

En vandaag ook omgekeurd en officieel een veewagen !

Zoals rdw al beloofd had stelde het herkeuren echt niets voor, er zijn immers ook geen harde eisen. Ik deed de schuifdeur open en dat was het eigenlijk.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 00:10

Gefeliciteerd!

MallyBelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 08:49

*\%/* *\%/* gefeliciteerd

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 09:36

Gaaf! Op naar vele fijne en veilige kilometers. Had je nog extra raampjes erin gemaakt?

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 09:57

Wat fijn! het is echt super mooi geworden!

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 10:51

Toydoll schreef:
Nu na alweer aantal keer gebruikt staat Kyano doodstil en merk ik dat ik inderdaad veel harder kan remmen en ook in bochten minder voorzichtig hoef te doen dan met trailer, hij blijft veel relaxder staan !

Ga er eerst zelf eens bij in staan als iemand anders rijdt en kijk dan nog eens hoe je zelf zal rijden... je zal snel terug even voorzichtig rijden.

hielkebro

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 11:34

Gefeliciteerd!

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-16 12:07

s0173957 schreef:
Toydoll schreef:

Ga er eerst zelf eens bij in staan als iemand anders rijdt en kijk dan nog eens hoe je zelf zal rijden... je zal snel terug even voorzichtig rijden.

Pony staat echt heel relaxed. En ik zeg nergens dat ik 'onvoorzichtig' rijdt, maar zo extreem voorzichtig als bij de trailer is hierbij niet nodig.
Laatst bijgewerkt door Eilatan op 22-11-16 12:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-16 12:11

Ik zie trouwens op RDW.nl nog niets veranderd....
Moet ook wel zeggen dat ze echt extreem onduidelijk waren. Hij gaf wel aan goedgekeurd (staat ook op factuur) maar verder kon die mij niets vertellen. Ik zeg krijg ik nu een nieuw pasje? Wist ie niet......

Nouja we gaan het wel zien :P

Geen raampjes bij gemaakt nee. Opzich zou ik het wel willen, maar de toegevoegde waarde is ook niet zo hoog. Pony's kunnen er niet naar buiten kijken en daglicht, er brand altijd LED verlichting binnen dus donker is het nooit.... Investeer dan liever in wat andere dingen denk ik.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 13:10

Koop er hooi en een hooinet voor en geen pony die naar een raampje kraait :D

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 21:59

Toydoll schreef:
Ik zie trouwens op RDW.nl nog niets veranderd....
Moet ook wel zeggen dat ze echt extreem onduidelijk waren. Hij gaf wel aan goedgekeurd (staat ook op factuur) maar verder kon die mij niets vertellen. Ik zeg krijg ik nu een nieuw pasje? Wist ie niet......

Nouja we gaan het wel zien :P

Geen raampjes bij gemaakt nee. Opzich zou ik het wel willen, maar de toegevoegde waarde is ook niet zo hoog. Pony's kunnen er niet naar buiten kijken en daglicht, er brand altijd LED verlichting binnen dus donker is het nooit.... Investeer dan liever in wat andere dingen denk ik.

Kan zomaar twee weken duren voordat je de papieren in huis hebt.

s0173957 schreef:
Toydoll schreef:

Valt wel mee. Paarden kunnen echt wel wat hebben, zolang je maar smooth rijdt; dat is belangrijker dan langzaam.
Ik ben ooit met 140km/h de A50 afgejakkerd met 2 ton paarden aan de haak en behalve dat je me dat vooral niet na moet gaan doen, hadden de paarden daar helemaal niks van.
Speed doesn't kill, suddenly becomming to a halt is what gets you (vrij naar Jeremy Clarckson)

nijland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 22:52

Leuk project en leuke pony ook

davinci2412

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 22:46

Ik zag je in de mensport staan. Super leuk! Mooie bus!

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 10:49

ikke schreef:
s0173957 schreef:

Valt wel mee. Paarden kunnen echt wel wat hebben, zolang je maar smooth rijdt; dat is belangrijker dan langzaam.
Ik ben ooit met 140km/h de A50 afgejakkerd met 2 ton paarden aan de haak en behalve dat je me dat vooral niet na moet gaan doen, hadden de paarden daar helemaal niks van.
Speed doesn't kill, suddenly becomming to a halt is what gets you (vrij naar Jeremy Clarckson)

Ik sta elke keer bij de jonge paarden bij op de vrachtwagen als we ze van weide veranderen en het is verdomd moeilijk om je staande te houden op een vrachtwagen, hoe voorzichtig je ook rijdt.
Eens in beweging geen enkel probleem, bochten vallen ook best goed mee, maar van het moment dat er opgetrokken een VOORAL geremd wordt knal je omver...

Dus als zij zegt dat ze veel harder kan remmen, dan zeg ik dat dat volgens mijn ervaring echt niet klopt, hoe stabiel de vrachtwagen gewoon is... massa in beweging wilt in beweging blijven.