Haflingerhengst gekocht en na aankoop veel problemen.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-16 23:00

lifaya schreef:
DatBenIkNou schreef:
Sowieso zegt " niet geschikt voor de slacht" helemaal niks. Als een paard 1x medicatie heeft gehad of ingespoten is geweest, staat dat al in het paspoort. Dat wil nog niet zeggen dat er van allesmis is geweest met het paard. Kan ke echt geen conclusies uittrekken.

Gok dat ze daar mee bedoeld dat die fokker dan niet het paard naar de slacht kan doen en geld toe moet betalen en dat ze dus liever er nog geld voor kregen door het paard alszijnde gezond door te verkopen.

Van wat ik begrijp uit TS haar bericht:

Paard word alszijnde gezond te koop aangeboden met vermeld een recente blessure die niet ernstige gevolgen voor het paard heeft wat zogenaamd bevestigd was door hun dierenarts. TS vriendin heeft paard gekocht, niet voor slachtprijs( welke prijs dan wel?) en niet gekeurd omdat paard toch niet door de buigproef zou komen door blessure aan voorbeen. Eenmaal bij TS vriendin blijkt de de vermelde "recente" blessure van paard al littekenweefsel te hebben en echt niet zo onschuldig als was vermeld en bleken de achterneven van paard in dusdanig slechte staat dat paard ingeslapen moet worden. Achteraf bleek uit communicatie tussen verkoper en een andere geïnteresseerde partij dat verkoper wist dat het paard vanalles mankeerde en dus afrade om te kopen.

Dit is wat ik begrijp?

Dit is helemaal juist. 500 euro ivm papierloos en een blessure op dat moment die weg zou trekken.

Hun vonden dat schappelijk omdat je er normaal 800 a 900 voor zou betalen.

JoyCiej007

Re: Haflingerhengst gekocht en na aankoop veel problemen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 03:31

't zal allemaal wel........ benieuwd of 't paard er beter van gaat worden (dus dood). maar als 't zo kan, naar de melkerij/verkoper terug en dan ingeslapen, en je vriendin kosten terug via verzekering, zou heel erg mooi zijn.

Toch zet ik nog steeds m'n vraagtekens bij het hele verhaal.
Het is en blijft vaag.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-16 08:37

Ik snap jullie maar ik heb net niet genoeg info om alles juist uit te leggen denk ik en mis bepaalde details. Daarbij wil ik mijn vriendin ook niet openbaar afvallen en zitten er een paar reactie's tussen die ik snap maar waar ik niet inhoudelijk op wil reageren.

Via mijn telefoon reageren is een beetje rot en ik wil best bepaalde vragen beantwoorden maar dat kan dan ook privé.

Heel kort samengevat is het paardje niet goed en verkocht door een medewerker van het bedrijf. De eigenaresse schrok zelf heel erg dat de kopers zaterdag op de stoep stonden aangezien ze had verwacht dat hij ingeslapen was en dan hadden de kopers geen poot meer om op te staan. Nu kan het zo en dat is niet mijn vriendin haar manier maar wel die van haar man. Zij hoopte hem hier vandaag in te laten slapen.

Helaas moet hij terug dat is de handelaar in haar man, maar ik had hem zo laten euthanaseren en zo denkt zij er ook over. Er valt geen middenweg te kiezen.

Wij hebben gevraagd om het aankoopbedrag en het paard hier direct inslapen, maar daar ging niemand mee akkoord. Logisch had ik ook niet gedaan, maar was te proberen.

zebra89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 08:58

En hoeweet je dat het beestje niet doorverkocht word? Ipv ingeslapen?

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 09:00

Denk dat daar over 14 dagen weer iemand 'gelukkig' mee is :x

zebra89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 09:02

Ja psies

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 09:04

Zoals enigszins verwacht heeft het langsgaan het gewenste effect gehad. Bij dit soort handelaren werkt dat vaak het beste.

Top dat voor je vriendin het netjes opgelost gaat worden.
Hoe het voor de hengst afloopt heb je dan idd geen zeggenschap meer over helaas.

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 09:04

Dees schreef:
Denk dat daar over 14 dagen weer iemand 'gelukkig' mee is :x

Dat denk ik ook, Dees. Dan heeft iemand een prachtige haflingerhengst gekocht met "alleen een dikke knie" die met een beetje koelen zo over is...

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 09:09

ik had die 500 verlies genomen en hem zelf in laten slapen....

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 09:14

Wat gek dat je dat arme beest helemaal terug moet slepen, een verklaring van een dierenarts of zelfs even de moeite nemen om te komen kijken bij het inslapen was toch ook goed geweest?
Met die redenering ben ik inderdaad bang dat hij via de achterdeur weer verdwijnt..

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 09:39

Maar nu heeft ze dus d'r geld terug en komt er ook geen zaak meer?
Het ging toch niet om het geld?

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 09:44

Ja, dat snap ik ook niet.

Het ging over het welzijn van het paard, niet over geld.

Nu is er juist een oplossing dat over geld gaat en niet voor het welzijn van het paard.

Waar is het ideaal dat er geen andere mensen hier het slachtoffer van worden? Binnen 2 weken staat die bij een andere eigenaar en begint het riedeltje terug opnieuw met als grootste slachtoffer het paard.

Als het het om het geld gaat, is dat ieders goed recht maar kom dan niet af met alles voor het welzijn van het paard.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 09:46

palousa_boy schreef:

Ach, wat schattig, zo naïef en onbedorven nog :Y) :+ .

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 09:47

Arm dier. Hij was zo slecht en moest maandag ingeslapen worden en nu wordt hij gewoon weer terug gesleept.
Wees dan menselijk, neem het verlies (het is verdorie maar 500 euro) en laat het dier zelf inslapen. Ik vind het onbegrijpelijk.

silverwind

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 09:57

Over een paar weken is er weer een pennymeisje heel gelukkig met haar mooie haflingerhengst...
Triest, triest om hem weer terug te brengen, reken maar dat hij gewoon de handel weer in gaat.
Neem je verlies voor lief en laat hem zelf inslapen, dan ben je er zeker van.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 09:58

Of zijt van het begin eerlijk dat het niet over het welzijn van de pony ging, maar over het geld.

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 10:22

Dancie schreef:
Heel kort samengevat is het paardje niet goed en verkocht door een medewerker van het bedrijf. De eigenaresse schrok zelf heel erg dat de kopers zaterdag op de stoep stonden aangezien ze had verwacht dat hij ingeslapen was en dan hadden de kopers geen poot meer om op te staan. Nu kan het zo en dat is niet mijn vriendin haar manier maar wel die van haar man. Zij hoopte hem hier vandaag in te laten slapen.

Helaas moet hij terug dat is de handelaar in haar man
, maar ik had hem zo laten euthanaseren en zo denkt zij er ook over. Er valt geen middenweg te kiezen.

Wij hebben gevraagd om het aankoopbedrag en het paard hier direct inslapen, maar daar ging niemand mee akkoord. Logisch had ik ook niet gedaan, maar was te proberen.

Toch niet van die goeddoenende mensen als hoe je je vriendin eerder afschilderde, maar uiteindelijk gewoon net zulke harde handelaren al de rest waarbij het boven alles om het geld gaat. Jammer dat weer eens blijkt dat het welzijn van de dieren alleen maar telt als het zo uitkomt.

Ook het idealisme om iets aan vermeende wantoestanden te doen blijkt weer dood te bloeden met een beetje geld. TS, ik begrijp dat jij er zelf niets aan kunt doen maar deze werkwijze vind ik wel heel erg hypocriet.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 10:28

Triest verhaal dit....
Draait het toch nog om geld...
.bah

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 10:32

Roodvos schreef:
palousa_boy schreef:

Ach, wat schattig, zo naïef en onbedorven nog :Y) :+ .

Tja, het was meer dat ts zo stellig beweerde dat dat niet zo was want zo was d'r vriendin niet etc..

zebra89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 11:21

Wat triest inderdaad dat het nu tch om het geld blijkt te gaan. Jammer.

En sneu voor het dier. TS, ik zou niet alleen nooit een paard bij die haflingerman kopen maar eerlijk...ook niet bij jou en die vriendin als het verhaal zo steeds gedraaid werd

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 11:53

Eerst is hij voor de slachtprijs gekocht, toen was het toch ineens veel hoger dan slachtprijs en nu was het 500 euro... 500 euro is slachtprijs voor een haflinger en als je (vriendin) echt tegen de wanpraktijken van deze handelaar was geweest en zo ontzettend gek op het dier was, had ze hem thuis laten inslapen en die 500 euro als verlies genomen, maar wel met de zekerheid dat het dier niet over een week weer aangeboden wordt en dus opnieuw de handel ingaat, waar ze op deze manier dus zelf keihard aan bij draagt...

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 12:30

Ik was al bang dat het aan mij lag, ik snap er helemaal niets meer van.
Eerst heeft TS de hengst gekocht, dan ineens is het door een vriendin gekocht en is TS slechts de boodschapper.
Vervolgens draait het niet om geld en staat het welzijn van de hengst bovenaan, maar nu er alsnog geld onder de neus wordt gehouden is het niet meer noodzakelijk dat de hengst wordt ingeslapen. Sterker nog: er wordt vanuit gegaan dat dit door de verkoper wordt gedaan terwijl inmiddels toch wel duidelijk is dat deze zich niet aan zijn woord heeft gehouden.
En als ik het goed begrijp wordt het verhaal nog spannender omdat het paard door een medewerker is verkocht zonder medeweten van de staleigenaar, terwijl het paard eigenlijk al op de wachtlijst stond om ingeslapen te worden. Of heb ik alles helemaal verkeerd begrepen?!

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-16 13:42

Het is nu zeker een geldkwestie. Dat wist ik niet van te voren. Is niet mijn ding maar daarom is het ook mijn paard niet. Helaas ik had het ook graag anders gezien.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-16 13:49

Der man is de handelaar in het verhaal en zij is de verzorgster.

Dit paard is in eerste instantie voor de handel gekocht. Mijn vriendin werd verliefd en wilde hem houden dus heeft hem geheel laten keuren. Dit rapport bleek echter niet zo goed te zijn als gehoopt. Der man wilt dus zijn geld terug en wij zouden hem met alle liefde laten inslapen. Ik heb zelfs aangeboden om hem zelf in te laten slapen. Het gaat hier over de gemaakte kosten die in totaal over de 1200 euro heengaan. Dus die wilt haar man terug en krijgt deze nu ook.

Als het aan mij ligt koop ik hem van de week en laat hem inslapen. Ik vind het ok klote, maar helaas kan ik hier echt niks aan veranderen.

silverwind

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 13:52

Het lijkt wel een soap....