Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Dees schreef:Kittenhandel en paardenhandel zijn niet echt van hetzelfde kaliber
Onvergelijkbaar. Ik ken geen cattery's die van de handel moeten leven, daar waar de paardenhandelaar wel van de handel moet leven. Dat maakt de inzet nogal anders.
Het gaat om geld en wanneer het om geld gaat, is per saldo niemand te vertrouwen. Daarom, koppie erbij, goed je rechten en de mogelijkheden kennen en dan rustig en vriendelijk maar wel vastberaden op die handelaar af. Gaat het goedschiks, mooi. Maar moet het kwaadschiks, wees voorbereid.
Dees schreef:Toch, alles wat je telefonisch of mondeling afspreekt, absoluut wel even op papier of per mail bevestigen.
Is verstandig.
antje_vip schreef:Ik zou in elk geval NIET direct vijandig gaan doen, zoals sommige hier opperen. Daarmee is direct de toon gezet en krijg je denk ik minder voor elkaar, dan dat je er eerst op een normale manier met elkaar over praat. Boos doen kan altijd nog. Misschien heeft die man helemaal geen kwade bedoelingen en komen jullie er prima uit samen?
Dees schreef:Kittenhandel en paardenhandel zijn niet echt van hetzelfde kaliber
Onvergelijkbaar. Ik ken geen cattery's die van de handel moeten leven, daar waar de paardenhandelaar wel van de handel moet leven. Dat maakt de inzet nogal anders.
Het gaat om geld en wanneer het om geld gaat, is per saldo niemand te vertrouwen. Daarom, koppie erbij, goed je rechten en de mogelijkheden kennen en dan rustig en vriendelijk maar wel vastberaden op die handelaar af. Gaat het goedschiks, mooi. Maar moet het kwaadschiks, wees voorbereid.
Gypsy schreef:Maar met ijzer loopt het dier niet kreupel?
Als de oorzaak niet cushing of ir is, dan zou ik persoonlijk het dier houden. Er zijn al meer voorbeelden van ernstig hoefbevangen paarden die met natuurlijk bekappen weer netjes in orde zijn gekregen.
Dees schreef:Toch, alles wat je telefonisch of mondeling afspreekt, absoluut wel even op papier of per mail bevestigen.
Is verstandig.
Donna89 schreef:Natuurlijk. Na een telefoontje eea op papier laten bevestigen is stap 2. Maar om direct in de aanval te gaan kan maar zo averechts werken.
zou bij mij iig niet in je voordeel werken
Gypsy schreef:Maar met ijzer loopt het dier niet kreupel?
Als de oorzaak niet cushing of ir is, dan zou ik persoonlijk het dier houden. Er zijn al meer voorbeelden van ernstig hoefbevangen paarden die met natuurlijk bekappen weer netjes in orde zijn gekregen.
NibbitLotus schreef:TS is helaas slachtoffer van dezelfde handelaar als waar ik slachtoffer van ben. TS en ik hebben inmiddels contact en zullen binnenkort samen om tafel gaan om het een en ander te bespreken en om te kijken wat wij voor elkaar kunnen betekenen. Totdat ik meer zekerheid heb over de vordering van mijn zaak tegen deze man ga ik geen namen noemen of hints geven, gezien alles wat ik te veel zeg tegen mij gebruikt kan worden. Ik zal zo mogelijk iedereen op de hoogte houden over het proces.
Charaz schreef:Natuurlijk bekappen en hoefbevangen... zeker met probleem hoeven heb jij m.i. een vakman nodig en geen hobbyist.
Charaz schreef:Ex hoefbevangen paard he, welke niet kreupel loopt.
Ik denk niet dat iemand aan mijn paard met het blote oog ziet dat hij bevangen is geweest.