Rijles vond ik altijd verschrikkelijk en ik was erg blij toen ik mijn rijbewijs haalde.
Vonden jullie het moeilijk om te leren rijden met aanhanger? Moesten jullie ook bijvoorbeeld in de binnenstad rijden, of alleen in rustige delen?
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Ik vond lessen en examen doen voor mijn gewone rijbewijs echt vreselijk... Nu zit ik echt zo
achter het stuur.
Nu stuur ik zonder moeite door héle nauwe en krappe straatjes, draai krappe bochtjes etc. Dat is ook de reden waarom ik niet een snel pakket doe, maar echt góed wil leren rijden voor ik straks met trailer de weg op ga. Wil vertrouwd zijn met grootte van de combinatie en hoe dat op de weg ligt en beweegt, en had niet het idee dat ik dat gevoel zou krijgen na een snel/kort pakket. Berdien schreef:Mijn instructeur zei ook dat ik het meeste af mocht lezen. Ik weet wel de bandenspanning, wat we vervoeren, waar dat ligt, de breedte van de aanhanger, minimale profieldiepte van de banden en ik deed vandaag m'n bochtjes en andere verrichtingen vlekkeloos. Kom maar door met dat examen
zodine1990 schreef:Ook hier een duo dagcursus gedaan welke aangekocht via vakantie veilingen.
6 uur rijden en aansluitend examens. Die 6 uur moest je samen delen en daar ging dan inderdaad de pauze en een stuk theoretische uitleg nog van af.
Ik heb denk ik zo'n 2 uur kunnen rijden en oefenen en 2 uur bij mijn duo partner kunnen mee kijken.
Ik had zelf 0,0 ervaring en überhaupt nog nooit een aanhanger in mijn handen gehad.
De veiling destijds ook in een opwelling aangeschaft.
Ik had een super fijne instructeur, korte maar zeer duidelijke uitleg en dan gewoon zelf proberen.
Zowel ik als mijn duo partner zijn die dag geslaagd.
Ik ben er zeer tevreden over en heb ook niet het idee dat ik lesuren gemist heb, ik rij wekelijks rond met een aanhanger en trailer en heb nooit ervaren lesuren gemist te hebben.
badeendje schreef:Dat hoef je niet uit je hoofd te leren, dat mag je gewoon opzoeken in de papieren, je moet enkel weten waar alles voor staat. Dus 'hoeveel mag deze auto trekken?' En dat zoek je dan op in de papieren