Examen aanhanger

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Runa

Re: Examen aanhanger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 15:23

Ik heb straks een eerste intakeles vor het rijden met aanhangwagen... En ik zie er eigenlijk best wel tegen op, ondanks dat ik het heel graag wil kunnen :')
Rijles vond ik altijd verschrikkelijk en ik was erg blij toen ik mijn rijbewijs haalde.

Vonden jullie het moeilijk om te leren rijden met aanhanger? Moesten jullie ook bijvoorbeeld in de binnenstad rijden, of alleen in rustige delen?

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 15:38

Ik moest in de binnenstad van Roermond rijden toen en ook in Venlo. En ook op plaatsen waar het markt was en krioelde van de mensen. Of langs scholen af. Maar daar begin je natuurlijk niet. Je begint ergens waar het rustig is. En bijvoorbeeld bochtjes achteruit of ergens inparkeren dat doen ze altijd wel op rustige plekken (industrieterrein).

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 16:01

Ik zag er ook tegenop, daarom ben ik gaan lessen bij mijn huidige instructeur. Die kent me namelijk al 5,5 jaar :D Ik vond lessen en examen doen voor mijn gewone rijbewijs echt vreselijk... Nu zit ik echt zo :D :D :D achter het stuur.

Ik vond het niet lastig, wel moest ik wennen aan de lengte en breedte van de combinatie. Da's wel even anders dan mijn VW UP :') Nu stuur ik zonder moeite door héle nauwe en krappe straatjes, draai krappe bochtjes etc. Dat is ook de reden waarom ik niet een snel pakket doe, maar echt góed wil leren rijden voor ik straks met trailer de weg op ga. Wil vertrouwd zijn met grootte van de combinatie en hoe dat op de weg ligt en beweegt, en had niet het idee dat ik dat gevoel zou krijgen na een snel/kort pakket.

JenW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-16 20:01

Berdien schreef:
Mijn instructeur zei ook dat ik het meeste af mocht lezen. Ik weet wel de bandenspanning, wat we vervoeren, waar dat ligt, de breedte van de aanhanger, minimale profieldiepte van de banden en ik deed vandaag m'n bochtjes en andere verrichtingen vlekkeloos. Kom maar door met dat examen :D

Dan moet het helemaal goedkomen! Vergeet de onder en boven druk niet, die werd aan mij gevraagd ;)

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 20:32

Oh ja! Volgende week nog even vragen.

JenW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-16 20:37

:)

SuzanH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 21:23

Hebben hier mensen ook een dagcursus gedaan voor de aanhanger? Ik heb me zojuist opgegeven en wanneer het CBR een data heeft begint mijn dagcursus :)

zodine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 22:47

Ook hier een duo dagcursus gedaan welke aangekocht via vakantie veilingen.

6 uur rijden en aansluitend examens. Die 6 uur moest je samen delen en daar ging dan inderdaad de pauze en een stuk theoretische uitleg nog van af.
Ik heb denk ik zo'n 2 uur kunnen rijden en oefenen en 2 uur bij mijn duo partner kunnen mee kijken.
Ik had zelf 0,0 ervaring en überhaupt nog nooit een aanhanger in mijn handen gehad.
De veiling destijds ook in een opwelling aangeschaft.

Ik had een super fijne instructeur, korte maar zeer duidelijke uitleg en dan gewoon zelf proberen.
Zowel ik als mijn duo partner zijn die dag geslaagd.
Ik ben er zeer tevreden over en heb ook niet het idee dat ik lesuren gemist heb, ik rij wekelijks rond met een aanhanger en trailer en heb nooit ervaren lesuren gemist te hebben.

kiddokids

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 22:53

zodine1990 schreef:
Ook hier een duo dagcursus gedaan welke aangekocht via vakantie veilingen.

6 uur rijden en aansluitend examens. Die 6 uur moest je samen delen en daar ging dan inderdaad de pauze en een stuk theoretische uitleg nog van af.
Ik heb denk ik zo'n 2 uur kunnen rijden en oefenen en 2 uur bij mijn duo partner kunnen mee kijken.
Ik had zelf 0,0 ervaring en überhaupt nog nooit een aanhanger in mijn handen gehad.
De veiling destijds ook in een opwelling aangeschaft.

Ik had een super fijne instructeur, korte maar zeer duidelijke uitleg en dan gewoon zelf proberen.
Zowel ik als mijn duo partner zijn die dag geslaagd.
Ik ben er zeer tevreden over en heb ook niet het idee dat ik lesuren gemist heb, ik rij wekelijks rond met een aanhanger en trailer en heb nooit ervaren lesuren gemist te hebben.

Bij wie was je geweest van buuren rijschool
Ga morgen voor me zelf ff 1 op 1 rijden
Vrijdag de VakantieVeilingen cursus

Loonwerker

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 07:13

badeendje schreef:
Dat hoef je niet uit je hoofd te leren, dat mag je gewoon opzoeken in de papieren, je moet enkel weten waar alles voor staat. Dus 'hoeveel mag deze auto trekken?' En dat zoek je dan op in de papieren

Tot ze je een weggetje met hoogte/breedte beperking insturen. Ik moest met mijn examen onder een laag viaduct door, en dan kun je niet even opzoeken of het past.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 07:20

heeft de rijschool dat niet in de auto staan hoe hoog/breed/lang de combi is? Anders moet je die idd leren.

Beau_Myrthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 07:47

Mijn rijschool heeft een mapje die ik mee kreeg waar alles in staat, kon ik het rustig doornemen. Ideaal! :o

kiddokids

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 12:44

Beau_Myrthe schreef:
Mijn rijschool heeft een mapje die ik mee kreeg waar alles in staat, kon ik het rustig doornemen. Ideaal! :o

Ik heb de papieren via de mail gehad ook handig

kiddokids

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 18:38

vandaag lesje gehad
was enorm leerzaam
vrijdag om 8 uur aanwezig zijn dan nog 3 uur les
ik ga nu en morgen ff oefenen met mijn huidige combi hij kwam daar zelf mee

bertine37

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 22:45

Ik heb morgen examen.
Rij al een tijdje met een b combinatie. Maar vind dit toch wel heel spannend.

JenW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-16 09:50

Super veel succes!

Paardenfan25

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 17:44

Geslaagd *\%/*
Was pittig. Blij dat ik extra lessen heb genomen. Totaal 8 uur gelest en thuis nog wat zelf geoefend