Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
DatBenIkNou schreef:Ik denk er exact zo over, vind het een dilemma. Probleem is vaak toch dat voordat het paard overlijd er eerst een hoop medische kosten aan vooraf zijn gegaan in het algemeen. Dus dan kan je spaarpotje al behoorlijk leeg zijn en dat maakt de aanschaf van een ander paard op korte termijn lastiger.
Ik ben er dus nog niet helemaal uit..
Udo2001 schreef:En zo dacht ik er dus ook over. Het is ook lastig. Maar ben gewoon klaar met de verzekering in deze kwestie. En vind het een fijn gevoel in nood gewoon te kunnen handelen. Er zit toch verschil in eigen risico en eigen bijdrage? Of ben ik bkond? Bij Xcellent ben je eerst €150 eigen risico kwijt, daarna 25% bijdrage per schade met minimum van €50.
DatBenIkNou schreef:Ja maar wormenkuren en supplementen, mestonderzoek zijn nu eenmaal standaard dingen die niet vergoed worden, ook niet op doktersvoorschrift? Vind dat niet raar hoor.
Ik ben ook huiverig voor echt hoge kosten, het eerst jaar dat wij Do hadden heeft de verzekering het maximum uitgekeerd zonder enige problemen. Paardlief was met haar been in het hek blijven hangen, gelukkig helemaal hersteld. Maar de OK en 19 dagen kliniek en daarna nog lang wondverzorging op stal hebben zo'n 4500 euro gekost. Toen was ik wel erg blij met de verzekering..
DatBenIkNou schreef:Ja maar wormenkuren en supplementen, mestonderzoek zijn nu eenmaal standaard dingen die niet vergoed worden, ook niet op doktersvoorschrift? Vind dat niet raar hoor.
Ik ben ook huiverig voor echt hoge kosten, het eerst jaar dat wij Do hadden heeft de verzekering het maximum uitgekeerd zonder enige problemen. Paardlief was met haar been in het hek blijven hangen, gelukkig helemaal hersteld. Maar de OK en 19 dagen kliniek en daarna nog lang wondverzorging op stal hebben zo'n 4500 euro gekost. Toen was ik wel erg blij met de verzekering..
Udo2001 schreef:Ik heb nog enkel 1 vraag gesteld over een factuur waarvan ook idd dus de visite kosten niet vergoed kreeg. En vanaf 19 januari zeg ik ze vaarwel!
karuna schreef:Ik heb nog steeds niet uitbetaald gekregen na inslapen van oude tinker. Ze blijven hardnekkig volhouden dat hun omschrijving van dood de juiste is terwijl ik die nieuwe definitie nooit heb gekregen en alleen met de oude van hippo accoord ben gegaan. Ben er langzaam aan echt flink ziek van. Nog nooit zo n hardnekkige afstandelijke miepen aan de lijn gehad die stug emotieloos herhalen wat ze vinden zonder te luisteren naar wat een ander zegt of papieren bewijs. Ook tussenpersoon is er redelijk zuur van inmiddels.
DatBenIkNou schreef:Aha duidelijk. Ik heb even op de site van Equipe gekeken, maar valt me op dat er per declaratie een eigen risico is van 50 euro. Nu heb ik per jaar 250 eigen risico, het is dus allemaal beetje lood om oud ijzer als je gaat vergelijken. Ik ben er dus nog niet helemaal uit wat ik ga doen. Misschien wel helemaal opzeggen, met een spaarpotje achter de hand wat je maandelijks aanvult met wat je anders aan premie zou betalen, is natuurlijk ook een optie.
Tessebes schreef:[***] schreef:Maar als je 75% uitgekeerd krijgt, betaal je nog altijd 25% eigen risico?!
Maar geen minimum van 50 euro.
KarinLF schreef:Onze paarden hadden wij altijd bij de EFO verzekerd geweest, maar deze eenaantal jaren geleden opgezegd. De premie ging destijds met maar liefst 26% omhoog![]()
Toen zijn we gaan rekenen en elke maand het bedrag voor de premie opzij gelegd! Gelukkig hadden we lange tijd geen DA nodig, dus het spaarpotje liep lekker opdaar heb ik 3 jaar geleden mijn nieuwe topper van gekocht
![]()
Zelfde voor onze hondjes, premie ging maar jaarlijks fiks omhoog! Eigen risico idem dito! En vergoedingen gingen omlaag. Nu ook dit bedrag maandelijks op een aparte rekening , kunnen we dit jaar van op vakantie!!