Plotseling voorwaarden Hippo zorg veranderd???

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

DatBenIkNou

Re: Plotseling voorwaarden Hippo zorg veranderd???

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 10:19

Ik denk er exact zo over, vind het een dilemma. Probleem is vaak toch dat voordat het paard overlijd er eerst een hoop medische kosten aan vooraf zijn gegaan in het algemeen. Dus dan kan je spaarpotje al behoorlijk leeg zijn en dat maakt de aanschaf van een ander paard op korte termijn lastiger.
Ik ben er dus nog niet helemaal uit..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 10:21

DatBenIkNou schreef:
Ik denk er exact zo over, vind het een dilemma. Probleem is vaak toch dat voordat het paard overlijd er eerst een hoop medische kosten aan vooraf zijn gegaan in het algemeen. Dus dan kan je spaarpotje al behoorlijk leeg zijn en dat maakt de aanschaf van een ander paard op korte termijn lastiger.
Ik ben er dus nog niet helemaal uit..

Klopt. Op de één of andere manier ben ik er een beetje te "schijterig" voor om het op te zeggen :o . Voorlopig laat ik het zoals het is.....

Udo2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 10:25

En zo dacht ik er dus ook over. Het is ook lastig. Maar ben gewoon klaar met de verzekering in deze kwestie. En vind het een fijn gevoel in nood gewoon te kunnen handelen. Er zit toch verschil in eigen risico en eigen bijdrage? Of ben ik bkond? Bij Xcellent ben je eerst €150 eigen risico kwijt, daarna 25% bijdrage per schade met minimum van €50.

Tuigje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 10:30

Udo2001 schreef:
En zo dacht ik er dus ook over. Het is ook lastig. Maar ben gewoon klaar met de verzekering in deze kwestie. En vind het een fijn gevoel in nood gewoon te kunnen handelen. Er zit toch verschil in eigen risico en eigen bijdrage? Of ben ik bkond? Bij Xcellent ben je eerst €150 eigen risico kwijt, daarna 25% bijdrage per schade met minimum van €50.

Hier eenzelfde verhaal..
Al bijna 5 jaar verzekerd a 50 euro per maand, nooit echt iets aan dr hand gehad. Nu dit jaar wat gesteggel met bloedwaardes.
Heb bijna 900 euro kosten gemaakt aan voorrijkosten, bloedonderzoeken, mestonderzoeken, wormenkuren en supplementen op dierenartsvoorschrift. Alles netjes ingediend omdat het niet preventief was, maar het om daarwerkelijke klachten ging.
Kreeg gisteren 160 euro op mijn rekening gestort |o

Maarja.. wat nu als er echt een keer spoed aan de hand is en de kosten de pan uit rijzen? Ben ook een beetje huiverig om helemaal op te zeggen.

Edit: het is inderdaad eerst 150 euro en daarna gaat er nog 25% over de te vergoeden kosten af..

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 10:46

Ja maar wormenkuren en supplementen, mestonderzoek zijn nu eenmaal standaard dingen die niet vergoed worden, ook niet op doktersvoorschrift? Vind dat niet raar hoor.
Ik ben ook huiverig voor echt hoge kosten, het eerst jaar dat wij Do hadden heeft de verzekering het maximum uitgekeerd zonder enige problemen. Paardlief was met haar been in het hek blijven hangen, gelukkig helemaal hersteld. Maar de OK en 19 dagen kliniek en daarna nog lang wondverzorging op stal hebben zo'n 4500 euro gekost. Toen was ik wel erg blij met de verzekering..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 11:40

DatBenIkNou schreef:
Ja maar wormenkuren en supplementen, mestonderzoek zijn nu eenmaal standaard dingen die niet vergoed worden, ook niet op doktersvoorschrift? Vind dat niet raar hoor.
Ik ben ook huiverig voor echt hoge kosten, het eerst jaar dat wij Do hadden heeft de verzekering het maximum uitgekeerd zonder enige problemen. Paardlief was met haar been in het hek blijven hangen, gelukkig helemaal hersteld. Maar de OK en 19 dagen kliniek en daarna nog lang wondverzorging op stal hebben zo'n 4500 euro gekost. Toen was ik wel erg blij met de verzekering..

Precies, zo'n geintje heb ik ook al eens gehad en was toen erg blij met mijn verzekering.

@Udo2001 er zit inderdaad verschil in eigen risico en eigen bijdrag, maar dan zijn er net weer andere dingen die iets minder gunstig zijn.... Zoals bij voorbeeld vooraf melden of je uberhaupt een da mag bellen? Want ja, waarom zou een verzekeraar het "goedkoper" willen doen? Winst maken is het devies!

@Tuigje, voorrijkosten worden bijna bij geen enkele verzekeraar vergoed, evenals wormkuren, mestonderzoeken en supplementen. Staat overigens in alle polisvoorwaarden vermeld.

Laten we duidelijk hebben dat ik zeker geen liefhebber van verzekeraars ben, maar soms zijn ze gewoon nodig (jammer genoeg). Het geeft mij gewoon een prettig gevoel te kunnen handelen als het nodig is. Daarbij is mijn contactpersoon door de jaren heen altijd dezelfde gebleven en daar heb ik een prettige relatie mee. Als ik het met die "mutsen" die op kantoor zit zou moeten regelen, dan had ik allang opgezegd!

Udo2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 18:35

Misschien is het wel zo dat andere verzekeringen de voorwaarden van eigen risico per jaar ook opnemen. Wie weten volgen ze deze trend ook wel. Ik ga gewoon voor de spoed waarbij ik kan handelen en de rest wat ik overhoudt (700 euro pj) gaat in een potje.

@[***] verzekering kun je ten alle tijden bellen, en omdat ik nu alleen voor spoed verzeker is het minder complex toch?

Tuigje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 19:49

DatBenIkNou schreef:

Is ook zo, staat inderdaad in de voorwaarden, alleen zijn dat wel aardig zure dingen 'als je dan eens iets aan de hand hebt..' maar wel al bijna 3000 euro aan premie hebt betaald :o

Edit: neemt natuurlijk niet weg dat je hoopt er helemaal geen gebruik van te hoeven maken.

Udo2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 14:43

Ik heb nog enkel 1 vraag gesteld over een factuur waarvan ook idd dus de visite kosten niet vergoed kreeg. En vanaf 19 januari zeg ik ze vaarwel!

proudmama

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 20:36

Ik ben er goed uitgesprongen ( behalve dan dat ik liever mijn paard nog had gehad)
Vier jaar premie betaald €2000,-, vorig jaar ongeveer €1000,- aan onkosten vergoed gehad, maar nu mijn paard in moeten laten slapen en totaal ( met aftrek van de onkosten) €2150, verzekeringsgeld teruggehad.
Kortom meer vergoed gehad dan de inleg ....

CharlyBrown

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-17 01:00

Udo2001 schreef:
Ik heb nog enkel 1 vraag gesteld over een factuur waarvan ook idd dus de visite kosten niet vergoed kreeg. En vanaf 19 januari zeg ik ze vaarwel!

Ga je je paard ergens anders verzekeren?

Ik wordt ook niet goed van de Xcellent Horse Care. Heb al 4 keer afgelopen jaar m'n betaal geschiedenis van bijna 3 jaar door moeten geven, omdat ik volgens hun achter loop met betalen.. Terwijl ik elke maand betaal. Echt waardeloos. En Dat samen met de nieuwe voorwaarden...
Ik ga ook uit kijken naar een nieuwe verzekering

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 09:51

Ik heb nog steeds niet uitbetaald gekregen na inslapen van oude tinker. Ze blijven hardnekkig volhouden dat hun omschrijving van dood de juiste is terwijl ik die nieuwe definitie nooit heb gekregen en alleen met de oude van hippo accoord ben gegaan. Ben er langzaam aan echt flink ziek van. Nog nooit zo n hardnekkige afstandelijke miepen aan de lijn gehad die stug emotieloos herhalen wat ze vinden zonder te luisteren naar wat een ander zegt of papieren bewijs. Ook tussenpersoon is er redelijk zuur van inmiddels.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 10:31

karuna schreef:
Ik heb nog steeds niet uitbetaald gekregen na inslapen van oude tinker. Ze blijven hardnekkig volhouden dat hun omschrijving van dood de juiste is terwijl ik die nieuwe definitie nooit heb gekregen en alleen met de oude van hippo accoord ben gegaan. Ben er langzaam aan echt flink ziek van. Nog nooit zo n hardnekkige afstandelijke miepen aan de lijn gehad die stug emotieloos herhalen wat ze vinden zonder te luisteren naar wat een ander zegt of papieren bewijs. Ook tussenpersoon is er redelijk zuur van inmiddels.

Mijn ervaring met die "mutsen" op kantoor is ook bijzonder slecht. Zeer onprofessioneel. Tussenpersoon zorgt er altijd voor dat het goed komt gelukkig.

Balen karuna, dat ze zo blijven zeuren. Daar zit je echt niet op te wachten nadat je, je paard hebt laten inslapen.

Udo2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 20:44

Jemig Karuna, dat zegt genoeg hoe deze verzekering werkt. Eenzijdig alles wijzigen, en voor alles wat je indient proberen onderuit te komen. Zeker bij de dood van een paard, harteloos.

Tot mijn verbazing kreeg ik namelijk van een declaratie, waar ik dus uitleg om vroeg een correctie. Ineens krijg ik €42 Retour. Fijn natuurlijk, maar waarom nu wel? Krom hoor.

Rutger101

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 11:06

DatBenIkNou schreef:
Aha duidelijk. Ik heb even op de site van Equipe gekeken, maar valt me op dat er per declaratie een eigen risico is van 50 euro. Nu heb ik per jaar 250 eigen risico, het is dus allemaal beetje lood om oud ijzer als je gaat vergelijken. Ik ben er dus nog niet helemaal uit wat ik ga doen. Misschien wel helemaal opzeggen, met een spaarpotje achter de hand wat je maandelijks aanvult met wat je anders aan premie zou betalen, is natuurlijk ook een optie.

Ik hoor ook negatieve verhalen over het veranderde Xcellent (voorheen Hippozorg). Gelukkig met mijn eigen verzekering bij Equipe nog geen problemen gehad. Maar wat hierboven wordt gezegd over het eigen risico klopt niet helemaal. Voor zover ik heb meegemaakt bij Equipe wordt er over het algemeen altijd 75% uitbetaald. Alleen het minimale eigen risico is € 50 dus als je een lage rekening hebt, dan geldt dat minimum van € 50.

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 20:31

Ik krijg na inhouding van de eigen bijdrage van 150 euro altijd 75% uitgekeerd zonder minimum eigen risico.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 20:46

Maar als je 75% uitgekeerd krijgt, betaal je nog altijd 25% eigen risico?!

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 00:10

[***] schreef:

Maar geen minimum van 50 euro.

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 00:17

Ik ga er dit jaar ook uit.

In 2018 wordt mijn paard 20 en dan vervalt t overlijdings gebeuren of zo iets.

Dus ben er klaar mee spaar ik wel extra.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 07:59

Tessebes schreef:
[***] schreef:

Maar geen minimum van 50 euro.

Nee dat klopt, maar je hebt natuurlijk al een keer 150,= betaald ongeacht het bedrag dat je de eerste keer claimt toch? Zit je ook bij Excellent? Ik bedoel te zeggen dat je altijd een eigen risico van 25% hebt + eenmalig 150,= per verzekeringsjaar.

Maar goed, ik heb het vermoeden dat we hetzelfde bedoelen, maar iets anders interpreteren.

Udo2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 08:33

Xcellent heeft sinds 2016 dus eerst een claim op die 150 euro op je eerste schadegeval. Daarnaast dus ook nog 25% eigen risico met een minimum van €50

Bij mij betekende dat, had een rekening van 400 euro, daar ging 150 eigen bijdrage vanaf. Dus hield 250 over, daar werd dus ook nog 25% eigen risico over berekent. Ik kreeg dus nog maar 180 euro terug gestort.

Bij mijn nieuwe verzekering zou ik 400 euro - 25% terug krijgen. Dat is dus 300 euro. Nogal een verschil?

Toen had ik nog een rekening daarna van 93 euro, in mijn ogen zou daar eigen risico van 50 afgaan en zou ik 43 terug krijgen. Ik kreeg 0 euro, tot ik om uitleg vroeg? Na correctie enkele maanden later kreeg ik 43 euro teruggestort. Houdt het zelf dus goed in de gaten!

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 09:03

Ik heb 2 paarden bij deze verzekering gehad. Toen ik 1 van de paarden verkocht en er een ander voor terug kocht, heb ik de nieuwe direct bij een andere verzekering onder gebracht. Kreeg recent 330 euro voor een wond voorgeschoteld en daar inmiddels 240 euro voor terug.

Ik vind xcellent een vreselijke verzekering. Allemaal regeltjes waardoor ze minder uitkeren om over de klantvriendelijkheid maar te zwijgen als je ze belt. Op de 1 of andere manier krijg ik altijd dezelfde dame aan de lijn waarvan ik mij afvraag of ze haar werk nog wel leuk vind.
Ik ga daarom binnenkort met mijn andere paard daar ook weg.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 09:12

Ik ben nog steeds aan het worstelen met ze ivm uitkering na inslapen wat ze hardnekkig en klantonvriendelijk weigeren. Zelfs na aantonen hoe ik de verzekering destijds ben aangegaan met hippo omtrend de dood omschrijving. Maar het helpt niks. Dame blijft erg onvriendelijk alleen het zelfde herhalen. Om gek van te worden.

Jonge tinker gaat daar ook weg. Staat in de verkoop en ik dub of ik hem nu op een andere plek tijdelijk ga verzekeren of het laat voor wat het is.

Hubbels

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 09:23

Onze paarden hadden wij altijd bij de EFO verzekerd geweest, maar deze eenaantal jaren geleden opgezegd. De premie ging destijds met maar liefst 26% omhoog :(
Toen zijn we gaan rekenen en elke maand het bedrag voor de premie opzij gelegd! Gelukkig hadden we lange tijd geen DA nodig, dus het spaarpotje liep lekker op :D daar heb ik 3 jaar geleden mijn nieuwe topper van gekocht <3

Zelfde voor onze hondjes, premie ging maar jaarlijks fiks omhoog! Eigen risico idem dito! En vergoedingen gingen omlaag. Nu ook dit bedrag maandelijks op een aparte rekening , kunnen we dit jaar van op vakantie!!

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 09:31

KarinLF schreef:
Onze paarden hadden wij altijd bij de EFO verzekerd geweest, maar deze eenaantal jaren geleden opgezegd. De premie ging destijds met maar liefst 26% omhoog :(
Toen zijn we gaan rekenen en elke maand het bedrag voor de premie opzij gelegd! Gelukkig hadden we lange tijd geen DA nodig, dus het spaarpotje liep lekker op :D daar heb ik 3 jaar geleden mijn nieuwe topper van gekocht <3

Zelfde voor onze hondjes, premie ging maar jaarlijks fiks omhoog! Eigen risico idem dito! En vergoedingen gingen omlaag. Nu ook dit bedrag maandelijks op een aparte rekening , kunnen we dit jaar van op vakantie!!

Die beredenering snap ik niet? Dat potje is toch aangelegd omdat je de verzekering hebt opgezegd en is bedoeld voor als je paard iets gebeurd en niet voor aanschaf paard of een vakantie? Je moet toch minstens wel 2 á 3000,- achter de hand houden voor onvoorziene zaken is mijn mening.