Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
Spekkie01 schreef:Euhhh ik ben om zo'n reden meteen vertrokken. Ik had geen verplichtingen meer aan de stal, daar mijn vorige paard 4 maanden eerder was overleden. 2 dagen voor mijn nieuwe paard zou komen werd me ook een weideverplaatsing in de maag gesplitst waar ik niet mee kon leven.
Ik vind verandering van weide en de paarden waar hij bij komt te staan wel een groot ding. Van een rustige stabiele groep op een groot stuk, naar een klein stukje met 2 oude chagrijnen die apart staan omdat ze meppen. En er viel niet over te praten. Hun bedrijf en ik moest mijn mond houden.
Dit in combinatie met een voerbeleid waar ik niet blij mee was en veel beloven en niks nakomen of redelijk grote mond van staleigenaar, maakt dat ik mijn kast uitgeruimd heb.
Vond ik het leuk na 14 jaar te vertrekken. Nee, ik heb het er altijd naar mijn zin gehad en de accommodatie was prima. Ik moet nu stuk verder rijden. Maar geen stress meer als ik heen ga en weten dat mijn paard top verzorgd wordt is heel wat waard.
batje schreef:Ik weet meteen over welke stal ts het heeft en daar is het heel normaal om regelmatig te horen dat je moet vertrekken. Dat zij dat na 2,3x nog niet heeft gedaan is vrij logisch, je leert je schouders op te halen en je ff koest te houden tot hij weer boos wordt op een ander. Vaak gebeurde dat ook wel, maar soms escaleerde het tot hij zo bedreigend werd dat diegene wel zijn boeltje pakte. Vaak was het dan weer even rustig, tot er een nieuwe escalatie met een ander kwam. In de tijd dat ik er stond heb ik over 2 incidenten contact met de politie gehad. Achteraf gezien snap ik niet dat ik het zo lang, zo ver, heb laten komen, maar ik dacht dat ik het beste deed voor mijn paard. Bij elke andere stal ga je weg als je dat gevraagd wordt, maar hier was (en is blijkbaar) dat aan de orde van de dag, waardoor ik heel goed begrijp dat ts het niet zo serieus nam.
Ts, kies voor jezelf en je paard en ga ergens staan waar jullie kunnen ontspannen en je weer kan genieten van je hobby. Ik kan je uit ervaring vertellen dat dit alleen maar heel erg naar af kan lopen.
Op die manier blijf je toch een groot verloop van mensen houden? Citaat:Hebben jullie tips over andere stallen rond Amstelveen en Diemen? Welkom!