Wat te doen met agressieve en bedreigende stalhouder?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

upendo

Re: Wat te doen met agressieve en bedreigende stalhouder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 13:41

Als die man zo volwassen is dat hij je paard niet voert is hij zeker niet volwassen genoeg voor een portie zelfreflectie in een gesprek met jou. :)

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 13:42

Zij heeft dat toch al uitgelegd, over de ligging van de stal en zo. Verder is het aan haar of zij haar redenen openbaar wil maken of niet. En wij hebben daar maar respect voor op te brengen.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 13:45

Respect voor iemand waar al meerdere malen is verzocht te gaan en dan toch blijft staan.
Wat moet een pensionhouder dan gaan doen?
Daar zou ik wel eens antwoord op willen?

We weten niet of hij het privé adres heeft voor aangetekende brieven enz.
Omdat we die informatie ook niet krijgen.

Overigens zou ik het zo ver niet laten komen en de eer aan mezelf houden.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 13:49

Het is net zoiets als je verkering uit maken en hij blijft maar op die bank zitten :+ Dit soort dingen drijft mensen tot razernij. De hele tijd met een plaat voor het hoofd rond lopen en als het kwartje eindelijk valt dan heeft de ander het gedaan.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 13:51

"Het is net zoiets als je verkering uit maken en hij blijft maar op die bank zitten"

Geweldig voorbeeld. Heel treffend :D

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 13:53

Spekkie01 schreef:
Euhhh ik ben om zo'n reden meteen vertrokken. Ik had geen verplichtingen meer aan de stal, daar mijn vorige paard 4 maanden eerder was overleden. 2 dagen voor mijn nieuwe paard zou komen werd me ook een weideverplaatsing in de maag gesplitst waar ik niet mee kon leven.

Ik vind verandering van weide en de paarden waar hij bij komt te staan wel een groot ding. Van een rustige stabiele groep op een groot stuk, naar een klein stukje met 2 oude chagrijnen die apart staan omdat ze meppen. En er viel niet over te praten. Hun bedrijf en ik moest mijn mond houden.

Dit in combinatie met een voerbeleid waar ik niet blij mee was en veel beloven en niks nakomen of redelijk grote mond van staleigenaar, maakt dat ik mijn kast uitgeruimd heb.

Vond ik het leuk na 14 jaar te vertrekken. Nee, ik heb het er altijd naar mijn zin gehad en de accommodatie was prima. Ik moet nu stuk verder rijden. Maar geen stress meer als ik heen ga en weten dat mijn paard top verzorgd wordt is heel wat waard.

Ik dus ook. Aangezien ik een paard met IR heb en dat al bij aankomst op deze stalling had aangegeven. Paarden werden op enorm gras gezet en ze waren te beroerd me dat even te melden (telefoontje of direct, aangezien ik er dagelijks rond liep). Terwijl ik dat vriendelijk gevraagd heb, omdat mijn paard echt ziek wordt van te veel gras. Hoe moeilijk is dat? Terwijl je altijd vriendelijk bent, actief mee helpt op zo'n stal. Niemand hier weet hoe het precies zit. Maar een paard niet voeren en ondertussen blijkbaar ook het pensiongeld vangen, vind ik heel raar. Daarbij vind ik veel paardenpensions een kortzichtig beleid hebben. Ik ben geen moeilijk mens, maar wil wel het beste voor mijn (inmiddels twee) paarden en als ik afspraken maak, ga ik er vanuit dat ik daarop kan vertrouwen. Helaas is meerdere keren gebleken dat veel mensen daar blijkbaar moeite mee hebben. Dan ben ik weg. Simple as that. Ben zo blij met de plek waar ik nu sta, lekker doe-het-zelf en we maken onze eigen regels mbt het geluk en de gezondheid van onze paarden en onszelf. Maar goed, ik blijf erbij dat ik uit ga van TS haar verhaal. Al snap ik niet dat ze daar überhaupt nog staat....... Ik was allang vertrokken. Al die negativiteit, dat moet je niet willen. Je paard is je passie, je ontspanning en dan is sfeer en onderling vertrouwen echt superbelangrijk (voor mij dan).

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 14:01

En ts blijft na twee verplaatsingen gewoon staan.
Mag ik dan de conclusie trekken dat het voor de gezondheid van het paard wel mee viel?

Fish_n_Chips

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 14:02

Was het verzoek om te vertrekken schriftelijk? Ik kan me voorstellen dat het mondeling niet zo duidelijk is. TS geeft ook aan dat ze er na die ene uitbarsting niets meer van had gehoord; dan is het ook moeilijk in te schatten wat er precies van je verwacht wordt.

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 14:03

Jammer genoeg missen we het verhaal van de stalhouder, oordelen is dan ook niet makkelijk.
TS, je stond met meerderen op deze pensionstal, toch? Ik ben wel benieuwd hoe zij door de bocht kunnen met de pensioneigenaar. Licht het aan de manier waarop je de man aanspreekt?

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 14:06

Jennyj01 schreef:
Het is net zoiets als je verkering uit maken en hij blijft maar op die bank zitten :+ Dit soort dingen drijft mensen tot razernij. De hele tijd met een plaat voor het hoofd rond lopen en als het kwartje eindelijk valt dan heeft de ander het gedaan.

:')

mystica11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 14:10

Het 'probleem' met dit soort verhalen is altijd dat de -meeste- feiten verteld worden maar ook een deel van de informatie achterwege blijft. Dat doet iedereen. TS heeft haar redenen om niet weg te gaan, die hoeft ze ook niet met ons te delen. Ze wil haar hart luchten en staat vast open voor een mening. Maar zit er vast niet op te wachten om afgemaakt te worden. Eén ding is zeker: wat er ook is gebeurd, de staleigenaar handelt dit niet op een professionele manier af. Het zijn en blijven klanten en -behalve als er zodanig iets speelt dat de klant direct kan/moet worden verwijderd, moet hij zich zakelijk op blijven stellen. Als hij haar steeds weer gedoogt -wat uit het topic blijkt- kan het niet zo zijn dat ze dan ineens weer op staande voet weg moet. Wij hebben zelf een pensionstal en niets is zo moeilijk de rust te waren tussen een groep mensen onderling, zeker niet als er emoties bij komen kijken, wat in de paardenwereld zeker zo is. Ik vind het erg jammer dat TS blijkbaar zo geschrokken is van de reacties, dat zij nu afhaakt. En al die aannames doen haar ook meer kwaad dan goed. Sorry, ik moest dit even kwijt.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 14:12

Benieuwd wanneer de stalhouder een topic opent met "hoe kom ik van een pensionklant af".

Valt niet veel meer te zeggen.
Wat er ook voor gevallen is dit werkt niet meer.
Snap ook niet helemaal hoe je een stalling fijn kan vinden als de stalhouder je zo tegen staat eigenlijk.
Kan ik echt niet begrijpen. En je paard er ook nog de dupe van laten worden. Niet netjes van de stalhouder maar aan de andere kant als je als klant zo moeilijk weg te krijgen bent moet je ook wat. Het paard letterlijk het erf af zetten is ook wat.

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 18:18

Bruintje, je snapt toch wel dat zolang jij je mening hier blijft spuien ts geen zin in dit topic heeft. Ho, ik wil je niet beledigen hoor, er zijn nog veel meer meningen waar ik als ik in haar schoenen stond geen zin meer in zou hebben dus het gaat niet om jou persoonlijk.
Misschien is ze wel niet op dit topic omdat ze haar paard aan het verhuizen is... Weet jij veel

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 18:26

Nee dat snap ik niet.
Tussen mijn eerste en tweede bericht zat een dag.
Daar waar ts Online is geweest.
Lijkt me stug dat ze door mij na vraag 1 al niets meer wilde zeggen.

Vervolgens zijn we nu nog weer enkele dagen verder.
Ook ik heb die dagen niets geschreven hier.
En tussen eventueel druk verhuizen door is er geen twee minuten tijd voor een berichtje?
Tuurlijk...heel geloofwaardig.

Mrie.
Kom gerust voor ts op.
Maar kom dan met wat geloofwaardigs zonder beschuldigingen naar Bokkers toe.

batje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 18:41

Ik weet meteen over welke stal ts het heeft en daar is het heel normaal om regelmatig te horen dat je moet vertrekken. Dat zij dat na 2,3x nog niet heeft gedaan is vrij logisch, je leert je schouders op te halen en je ff koest te houden tot hij weer boos wordt op een ander. Vaak gebeurde dat ook wel, maar soms escaleerde het tot hij zo bedreigend werd dat diegene wel zijn boeltje pakte. Vaak was het dan weer even rustig, tot er een nieuwe escalatie met een ander kwam. In de tijd dat ik er stond heb ik over 2 incidenten contact met de politie gehad. Achteraf gezien snap ik niet dat ik het zo lang, zo ver, heb laten komen, maar ik dacht dat ik het beste deed voor mijn paard. Bij elke andere stal ga je weg als je dat gevraagd wordt, maar hier was (en is blijkbaar) dat aan de orde van de dag, waardoor ik heel goed begrijp dat ts het niet zo serieus nam.
Ts, kies voor jezelf en je paard en ga ergens staan waar jullie kunnen ontspannen en je weer kan genieten van je hobby. Ik kan je uit ervaring vertellen dat dit alleen maar heel erg naar af kan lopen.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 18:48

Sorry, ik heb nog niet alles gelezen maar alleen jouw eerste post.

Mijn mond valt open van zoveel laksheid van jou, jij bent verantwoordelijk voor jouw paard en je laat het daar staan en vraagt ons wat te doen?????????

En laat het maar gebeuren.......

Direct er weggaan natuurlijk, het is de stalhouder zijn stal en daar doe je niet veel aan, behalve er lekker weggaan.

Hij wil jullie kwijt om de een of andere redenen en blijkbaar heb je dat niet door en je blijft er maar en blijft er maar. Dan wordt de stalhouder agressiever en zet ergere middelen in.........dat is van wat ik hier voel en lees. Ik zou er echt niet lekker van slapen als mijn paard daar stond.

Ik ken deze omgeving en echt................er zijn heel veel stallen in de omgeving, doe er je voordeel mee.
Laatst bijgewerkt door Ragdollcat op 29-02-16 18:50, in het totaal 1 keer bewerkt

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 18:49

Ik ben vorig jaar per direct vertrokken, mijn paard is me alles. Zo moet je je niet laten behandelen hoor.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 19:08

batje schreef:
Ik weet meteen over welke stal ts het heeft en daar is het heel normaal om regelmatig te horen dat je moet vertrekken. Dat zij dat na 2,3x nog niet heeft gedaan is vrij logisch, je leert je schouders op te halen en je ff koest te houden tot hij weer boos wordt op een ander. Vaak gebeurde dat ook wel, maar soms escaleerde het tot hij zo bedreigend werd dat diegene wel zijn boeltje pakte. Vaak was het dan weer even rustig, tot er een nieuwe escalatie met een ander kwam. In de tijd dat ik er stond heb ik over 2 incidenten contact met de politie gehad. Achteraf gezien snap ik niet dat ik het zo lang, zo ver, heb laten komen, maar ik dacht dat ik het beste deed voor mijn paard. Bij elke andere stal ga je weg als je dat gevraagd wordt, maar hier was (en is blijkbaar) dat aan de orde van de dag, waardoor ik heel goed begrijp dat ts het niet zo serieus nam.
Ts, kies voor jezelf en je paard en ga ergens staan waar jullie kunnen ontspannen en je weer kan genieten van je hobby. Ik kan je uit ervaring vertellen dat dit alleen maar heel erg naar af kan lopen.

Maar wat een bizarre houding van de staleigenaar richting de klanten dan -O- Op die manier blijf je toch een groot verloop van mensen houden?
Ik zou het niet fijn vinden om bij iemand op stal te staan die zo met zijn klanten omgaat en de frustraties blijkbaar botviert op de paarden.

JenteC

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 19:23

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 21:10

Moderatoropmerking:
Na overleg is besloten om dit topic blijvend op slot te laten want we verwachten niet dat dit topic nog zal veranderen in een positieve sfeer. Dit besluit is genomen om dat alle moderator opmerkingen zijn genegeerd en de posts meer van het zelfde bleven, uitzonderingen daargelaten.